Visa fullständig version : Bygga gym: Hyllor i taket. Hur? Bilder finns.
Andrew_1982
2016-10-29, 20:04
Jag vill få effektiv förvaring så tänkte tex ha små krokar där jag hänger upp mina grippers i taket. Men vi har lite annat som tex en Foam Roller. Funderar på om någon här hade en bra lösning hur man lättast kan förvara den typen av saker. Om man på nått sätt kunde använda kromade rör så blir det inget att damma av. Så funderar på om man kunde använda taket effektivt. Det är inte så högt i tak. Jag kan inte stå och tex köra militärpress utan att nudda taket.
Bild 1 på tak:
https://www.pixeltopic.com/image/lmhxpelwaihudmm/
Bild 2 på tak:
https://www.pixeltopic.com/image/edfyhrzgroidtv/
Har ni roliga lösningar så kom gärna med dem!
Med vänlig hälsning
Z
distanser på balkarna och en skiva mellan så har du en takhylla.
Andrew_1982
2016-10-29, 23:18
Mjo, men balkarna är bara 1dm höga. Kanske inte förstår dig riktigt. Jag funderar på om man annars skulle köra stålrör från väggen med en viss läng mellanrum och på så sätt göra en hylla. Det blir ju inte i taket i så fall, utan på väggen vilket också kan se snyggt ut.
Arne Persson
2016-10-30, 08:59
Använd tex stora (i diameter) PVC-rör som fästes parallellt med bjälkarna. Tryck in dina foam rollers mm. Skruva fast rejäla öppna öglekrokar i PVC-rören och häng gripperna där. :)
Andrew_1982
2016-10-31, 07:38
Använd tex stora (i diameter) PVC-rör som fästes parallellt med bjälkarna. Tryck in dina foam rollers mm. Skruva fast rejäla öppna öglekrokar i PVC-rören och häng gripperna där. :)
Jag köpte passande krokar på Claes Olsson och hängde upp grippers, rep med mera i taket. Blev nöjd! :)
Tänkte på det här med PCW rör. Sätter jag sådana mellan balkarna så kommer jag inte ha tillräckligt med plats mellan rören och taket. Så jag skulle vilja sätta en distans i sidan av väggen istället och sen skruva på rör (gärna i metall). Någon koll på vart man köper detta? :)*popcorn*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.