Visa fullständig version : Undvika insulinpåslag på morgonen?
Är inte direkt den viktigaste fråga jag funderat över, blev mest nyfiken:
I en av Kenny Dahlströms youtubeklipp om hans morgonrutin så visar han att han inleder morgnarna med äggvita som enda proteinkälla. Han säger at han inte vill ta tex vassle, då han inte vill ha ett stort insulinpåslag direkt på morgonen.
Finns det några egentliga fördelar med detta ur antingen hälso- eller deffsynpunkt?
King Grub
2016-10-20, 19:56
Nej. Inte om man är frisk och inte har några medicinska skäl att undvika det.
Strävan har mycket bra att säga om träning och kost, och jag beundrar hans inställning. Men när han pratar om detaljer så blir det bara en massa rappakalja. Han har också sagt att mjölkdrickande orsakar diabetes, att olika muskler behöver olika mängd återhämtning och att man kan mäta hormonnivåerna i kroppen genom att mäta fett på olika ställen med kaliper.
Lyssna på strävan för inspiration och för hans grymma inställning till kost och träning och strunta i detaljerna
Strävan har mycket bra att säga om träning och kost, och jag beundrar hans inställning. Men när han pratar om detaljer så blir det bara en massa rappakalja. Han har också sagt att mjölkdrickande orsakar diabetes, att olika muskler behöver olika mängd återhämtning och att man kan mäta hormonnivåerna i kroppen genom att mäta fett på olika ställen med kaliper.
Lyssna på strävan för inspiration och för hans grymma inställning till kost och träning och strunta i detaljerna
Det är i stort min uppfattning också, dock blev jag som sagt nyfiken på om just denna detalj hade någon relevans.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.