handdator

Visa fullständig version : Tycker du att det är viktigt att kolozzeum hålls uppdaterat?

exevision
2016-10-15, 05:56
Exempelvis med senaste versionen av vBulletin, funktioner och dylikt.
Tycker det är synd att inte forumets moderatorer har tillgång till rättigheter att få göra sådant längre.

exevision
2016-10-15, 05:59
Någon mod får gärna sätta in ett till "att" i alternativet "Ja"..

VoDaresVins
2016-10-15, 07:34
Sade ja. Tycker nog forumet i sig har funktionerna jag behöver men till uppdateringar räknar jag även eventuella nya anpassningar för mobillayout osv.

Shqypnia
2016-10-15, 09:50
Det är viktigt att hänga med i utvecklingen oavsett vad det handlar om.

svenbanan
2016-10-15, 09:53
Det är väl bra om mjukvaran hålls hyfsat uppdaterad. Men jag vet inte vad fler användare har med saken att göra? Det är viktigt för att forumet ska fungera helt enkelt...

Diomedea exulans
2016-10-15, 09:56
Vet inte. Jag bryr mig inte sålänge det fungerar exakt som det gör nu, men för att det inte ska krascha eller bli inkopatibelt så kanske det måste uppdateras. Har ingen aning, vet mindre om datorer än om kvinnor till och med.

J.V
2016-10-15, 10:00
For en webblasare, njae. For mobilen, ja. Men det loser ju Tapatalk. Att anpassa forumet for en webblasare i mobilen kanns fullstandigt onodigt sa lange forumet ar tillgangligt i Tapatalk och vad det nu kan tankas finnas for andra appar som loser det.

Swedishviking
2016-10-15, 10:14
Checka in Body's forum när dem gjorde sista uppdateringen så dog forumet istället...

blåvitt
2016-10-15, 10:18
Checka in Body's forum när dem gjorde sista uppdateringen så dog forumet istället...

Fast de stängde väl också ner forumet under en period medan de "byggde om", och sen kom ingen tillbaka? Eller minns jag fel då?

leo1
2016-10-15, 10:19
Nej, kolo är mitt hem på Internet och jag vill inte att någon möblerar om.

Gerdler
2016-10-15, 12:46
Det enda jag stör mig på är att sista inlägget på varje sida så sällan läses. Så om man ska få fram något så bör man räkna inläggen och är de 14 så bör man posta ett skräpinlägg innan det man vill posta eller skriva eller vänta tills någon skrivit där ingen kommer läsa.
Jag uppskattar att det är mer än tio gånger vanligare att någon reagerar på eller svarar på ett inlägg som inte är sist på sidan vilket innebär att ~6.7% av ens inlägg här förblir olästa eller läses av en bråkdel av de som följer tråden och ingen av de som tittar in.

blåvitt
2016-10-15, 12:53
Det enda jag stör mig på är att sista inlägget på varje sida så sällan läses. Så om man ska få fram något så bör man räkna inläggen och är de 14 så bör man posta ett skräpinlägg innan det man vill posta eller skriva eller vänta tills någon skrivit där ingen kommer läsa.
Jag uppskattar att det är mer än tio gånger vanligare att någon reagerar på eller svarar på ett inlägg som inte är sist på sidan vilket innebär att ~6.7% av ens inlägg här förblir olästa eller läses av en bråkdel av de som följer tråden och ingen av de som tittar in.

+1, sista inlägget på ex. sida 63 borde också visas som första inlägget på sida 64. Förutom det så ne, kolo behöver inte uppdateras imo (så länge det inte innebär att sidan så småningom kommer sluta fungera). Synd att MM tog över och sen övergav skeppet.

svenbanan
2016-10-15, 13:03
+1, sista inlägget på ex. sida 63 borde också visas som första inlägget på sida 64. Förutom det så ne, kolo behöver inte uppdateras imo (så länge det inte innebär att sidan så småningom kommer sluta fungera). Synd att MM tog över och sen övergav skeppet.

Jag hade för mig att det är precis så det funkar också... Men jag kanske bara har inbillat mig detta?

F Ultra
2016-10-15, 22:31
Att uppdatera med nya funktioner känner jag inte har någon betydelse men att hållla vBulletin uppgraderat däremot (sådana mjukvaror brukar ju formligen krylla av säkerhetshål som fixar i varje ny version).

Bärsärk
2016-10-15, 22:31
Funktioner skiter jag i men saker som gör så forumet flyter på bättre är ju uppskattat.

anvihl
2016-10-15, 22:39
Fast de stängde väl också ner forumet under en period medan de "byggde om", och sen kom ingen tillbaka? Eller minns jag fel då?

Försvann ju massa saker, träningsjournaler, dagböcker, hela trådar osv. Allt blev omsorterad och skitsvårt att hitta och sen drog folk hit istället.

Wzup2u
2016-10-15, 22:42
Tycker man ska behålla forumet nästan likadant, dock vill jag ha mer färgteman och kanske lite småuppdateringar som har med inläggsfunktioner att göra.

OBS bara man inte skapar Likeknappar och sådan skit...

Agitator
2016-10-15, 22:50
Röstade Ja, men inte för att få fler medlemmar. Utan för att uppdatera forumet och se till att nya saker införs. Automatiska youtube fönster på ytlänkar osv.

För er som pratar om sista sidan. Gå in i kontrollpanelen och ändra till 50 inlägg per sida.

http://www.kolozzeum.com/forum/profile.php?do=editoptions

Ifall ni väljer 100 inlägg kan det bli lite grötigt på vissa trådar som har mycket youtubes/bilder. Skvallertråden (som inte finns längre) eller allmänna bildtråden.

An Iron Soul
2016-10-15, 22:50
Jag tycker att moderatorerna borde vara mer uppmärksamma och låsa vissa trådar. Eller åtminstone sträcka ut en hjälpande hand.
Självklart kan mods inte läsa precis alla inlägg och trådar. Men t.e.x folk med ätstörningsproblem eller personer som visar dom tendenserna. Snälla försök ge dom hjälp.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=7655572#post7655572
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=7655136#post7655136

I det stora hela är jag nöjd med moderatorerna och om hur forumet sköts. :)
Det är bara vissa medlemmar jag inte blir klok på men det får jag leva med.. Och dom med mig förmodar jag.. :D

exevision
2016-10-16, 14:50
Vad skulle ni tro behövs för att få MM att släppa tyglarna och hålla vBulletin uppdaterat?

Dreas
2016-10-16, 15:53
Enda bra saken som tillförts sen jag blev medlem som jag kommer ihåg är spoilerknappen. Resten av delarna från 2006 har funkat hur bra som helst för mig.

Luca Brasi
2016-10-16, 16:00
Vad skulle ni tro behövs för att få MM att släppa tyglarna och hålla vBulletin uppdaterat?

Förfalskade BCAA studier?

cero
2016-10-16, 16:18
Vem var det som fixade allt sånt här innan MM tog över?

King Grub
2016-10-16, 16:26
Alla admins hade adminbefogenheter då. Jarod, Pez, Simon och Piranha kunde. Nu är vi admins bara admins i och med blå text i användarnamnet. Vi kan inte göra något.

Agitator
2016-10-16, 17:41
Vem har servern ståendes btw? Webhotell eller liknande?

svenbanan
2016-10-16, 18:04
Vem har servern ståendes btw? Webhotell eller liknande?

Sajten ligger på

amazonaws.com

Nån slags webhotell ja.

Skriv "tracert www.kolozzeum.com" i kommandotolken (dosprompten) så spåras trafiken hela vägen från dig till den adress du angivit (kolo i detta fall).

exevision
2016-10-16, 18:30
Om vi alla mailar MM eller iaf påtalar på deras facebook att de bör ge tillbaka rättigheter till admins så borde det väll ge någon effekt?

Bärsärk
2016-10-16, 18:58
Om vi alla mailar MM eller iaf påtalar på deras facebook att de bör ge tillbaka rättigheter till admins så borde det väll ge någon effekt?

Eller också ber de oss dra åt helvete och drar in serverhyran så vi blir utan helt och hållet.

Brofessorn
2016-10-16, 19:04
Kolozzeum spin-off?

Skickat via Tapatalk

exevision
2016-10-16, 19:14
Eller också ber de oss dra åt helvete och drar in serverhyran så vi blir utan helt och hållet.

Tvivlar jag på. Då förlorar de kunder.

svenbanan
2016-10-16, 20:38

Varför skulle de reagera så för att de som nyttjar ett webforum vill att forumets funktionalitet hålls uppdaterad?

Sen att de förmodligen inte vill låta moderatorerna ha adminbehörigheter (eftersom de tog bort det) är ju en annan sak.

Gerdler
2016-10-16, 20:39
För er som pratar om sista sidan. Gå in i kontrollpanelen och ändra till 50 inlägg per sida.

http://www.kolozzeum.com/forum/profile.php?do=editoptions

Ifall ni väljer 100 inlägg kan det bli lite grötigt på vissa trådar som har mycket youtubes/bilder. Skvallertråden (som inte finns längre) eller allmänna bildtråden.
Alltså du missförstod mig kanske lite. Jag har inga problem att gå tillbaka en sida och titta på sista posten. Men jag har märkt att jag får svar på väldigt få av mina inlägg som hamnar på sista raden. Din lösning hade hjälpt mer om alla andra ändrade de inställningarna. För de flesta har nog standardinställningen på det.

Det skulle gå att ändra genom att alla fick ett slumpvis antal inlägg på en sida, och att man sen kunde välja nåt annat om de vill. :naughty:

F Ultra
2016-10-19, 17:36
Sajten ligger på

amazonaws.com

Nån slags webhotell ja.

Skriv "tracert www.kolozzeum.com" i kommandotolken (dosprompten) så spåras trafiken hela vägen från dig till den adress du angivit (kolo i detta fall).

Om de ligger hos AWS så är det inte webbhotell (dock kan ju ett webbhotell öppna på AWS förståss) utan en virtualiserad server. Vilket innebär att det även gäller att hålla serverns operativ uppdaterat. Då det ser ut som de kör en Ubuntu 14.04LTS instans med Apache så gäller det allså att de även underhåller apache (apt-get update && apt-get dist-upgrade) då det t.ex har släppts 13 fixar till Apache2 sedan Ubuntu 14.04LTS släpptes: http://changelogs.ubuntu.com/changelogs/pool/main/a/apache2/apache2_2.4.7-1ubuntu4.13/changelog, har vi tur så har den som satte upp servern även satt på automatiska säkerhetsfixar så att det sköts automatiskt och då är vi safe tom 2019-04 när support för 14.04LTS slutar.

Ang vBulletin så kör Kollo på v3.8.8, v3.8.9 släpptes 2015-06-17 så för längre än ett helt år sedan. Och som jag förstår det så är en 3.8.10 på g också. Dock svårt att hålla koll på vBulletin då de kräver konto för att ladda hem versioner.

Bärsärk
2016-10-19, 18:32
Tvivlar jag på. Då förlorar de kunder.

Genererar vi verkligen så mycket då?

svenbanan
2016-10-19, 18:37
Om de ligger hos AWS så är det inte webbhotell (dock kan ju ett webbhotell öppna på AWS förståss) utan en virtualiserad server. Vilket innebär att det även gäller att hålla serverns operativ uppdaterat. Då det ser ut som de kör en Ubuntu 14.04LTS instans med Apache så gäller det allså att de även underhåller apache (apt-get update && apt-get dist-upgrade) då det t.ex har släppts 13 fixar till Apache2 sedan Ubuntu 14.04LTS släpptes: http://changelogs.ubuntu.com/changelogs/pool/main/a/apache2/apache2_2.4.7-1ubuntu4.13/changelog, har vi tur så har den som satte upp servern även satt på automatiska säkerhetsfixar så att det sköts automatiskt och då är vi safe tom 2019-04 när support för 14.04LTS slutar.

Ang vBulletin så kör Kollo på v3.8.8, v3.8.9 släpptes 2015-06-17 så för längre än ett helt år sedan. Och som jag förstår det så är en 3.8.10 på g också. Dock svårt att hålla koll på vBulletin då de kräver konto för att ladda hem versioner.

Okej, jag gjorde bara en snabb traceroute och tittade på websidan den pekade på i 10sek och tyckte det såg ut som ett webhotell... :D

exevision
2016-10-19, 19:53
Genererar vi verkligen så mycket då?

Rätt kundkrets.

exevision
2016-10-29, 17:38
Bumpar denna då jag anser det vara av betydelse.

Bärsärk
2016-10-29, 17:40
Rätt kundkrets.

Ja jo fast kollar man i proteinrecensionstråden så köper ju många pulver på annat håll och även om man går in på mmsport.se så vet ju inte de att man hänger på forat.

Om man inte klickar direkt på en banner till höger här så lär ju ingen få reda på vart man kommer ifrån?

exevision
2016-10-29, 20:15
Ja jo fast kollar man i proteinrecensionstråden så köper ju många pulver på annat håll och även om man går in på mmsport.se så vet ju inte de att man hänger på forat.

Om man inte klickar direkt på en banner till höger här så lär ju ingen få reda på vart man kommer ifrån?

De behöver inte veta exakt vilka som kommer från Kolozzeum. Forumet har potentiella kunder i rätt målgrupp. Kan de få kunder genom att hålla uppe ett forum så gör de det.

ApexProcyon
2017-08-16, 18:39
Jag vill se att moderatorerna får fler möjligheter att fäkta bort odrägliga troll. Låt dom moderatorer som känner sig manade bli administratörer över Kolozzeum eller något.

svenbanan
2017-08-16, 19:14
Ägaren var ju inne i våras (eller när det nu var) och var lite aktiv under en veckas tid. Jag antar att moderatorerna kanske frågade privat ifall de kunde få adminrättigheter. Men det tror jag inte skett. Så förmodligen är de ointresserade av att låta detta ske.

Någon moderator kanske kan dementera eller bekräfta om frågan om adminbehörighet lyftes då Olle var inloggad senast?

Bushwick Bill
2017-08-16, 20:25
Varför kopplar man inte ihop forum och shop, så att t ex aktiva medlemmar kanske kan få lite rabatt på lite proteinpulver? Det skulle säkert öka försäljningen och hålla forumet friskare.

svenbanan
2017-08-16, 20:57
Varför kopplar man inte ihop forum och shop, så att t ex aktiva medlemmar kanske kan få lite rabatt på lite proteinpulver? Det skulle säkert öka försäljningen och hålla forumet friskare.

Ring MM sport och berätta det då. Ingen därifrån läser ju här...

agazza
2017-08-16, 21:20
Jag säger vet inte.

Jag tyckte forumet var bättre när det var lite mindre PK men ändå välmodererat mot att folk inte fick vara arslen mot varandra.

Jag önskar bara att man kunde ösa på med egna diskar och ha egen uppladdning så man slipper hotlinka massa skit. Hade varit okej ifall den tömdes eftersom med äldst bilder först.

Försökte hitta de gamla roliga bilder trådarna som är stängda för att folk tog illa upp för skämtbilder.

Samma sak med brudartråden som Kwon var kung i.

Det har inte med Vbulletin att göra hur bra forumet är. Det är medlemmarna moderatorerna och stämningen.

Den har varit förjävla hårt reglerad och PK länge men har blivit bättre sen det blev lite mildare men det är långt kvar till tiderna kring 2007 2008

King Grub
2017-08-16, 21:38
Om trådar om politik försvann och vi inte hade troll som omregistrerar sig kontinuerligt (eller om det gick att banna permanent) så skulle resten kunna bli betydligt friare.

Snubben
2017-08-17, 06:10
Om trådar om politik försvann och vi inte hade troll som omregistrerar sig kontinuerligt (eller om det gick att banna permanent) så skulle resten kunna bli betydligt friare.

Fast är det inte möjligt för er att sätta en regel att politik ej får diskuteras? Det borde väl lösa det rätt snabbt då ni kommer att kunna banna/kicka användare men även låsa väldigt många trådar som skapas av eller drar till sig NMR-gänget?

King Grub
2017-08-17, 07:17
Visst är det möjligt, men är det genomförbart om vi vill ha ett aktivt forum, eftersom det är Allmänt som håller ett forum som i övrigt är i konstant fall vad gäller aktivitet, levande? Det brukar vi negativa reaktioner så fort frågan förs på tal. Men absolut, jag tror vi alltid velat ha ett forum där politik inte diskuteras alls. Diskussionerna leder historiskt över dom senaste 15 åren sällan någonstans förutom till Flyttade trådar-forumet efter det att dom spårat ur.

Skorpio76
2017-08-17, 08:16
Redan när jag såg rubriken på den här tråden tyckte jag att frågan var direkt knsig! Det är för sjutton självklart att forumet ska hållas rent från spammare! Det behöver inte ens diskuteras.

exevision
2017-08-17, 08:36
Har forumet någon inbyggd funktion för nyhetsbrev liknande det som exempelvis sweclockers har?

J.V
2017-08-17, 08:36
Redan när jag såg rubriken på den här tråden tyckte jag att frågan var direkt knsig! Det är för sjutton självklart att forumet ska hållas rent från spammare! Det behöver inte ens diskuteras.Fast har du verkligen last? Varken rubrik eller ursprungsfragan handlar inte om troll och spam.

King Grub
2017-08-17, 08:50
Har forumet någon inbyggd funktion för nyhetsbrev liknande det som exempelvis sweclockers har?

Inget i den adminpanel vi kommer åt i alla fall.

exevision
2017-08-17, 11:05
Inget i den adminpanel vi kommer åt i alla fall.

Synd.
Tror det skulle vara positivt om exempelvis bara rubrikerna till studierna du postar kom ut i ett nyhetsbrev till dem som väljer att prenumerera på det.

J.V
2017-08-17, 13:17
Synd.
Tror det skulle vara positivt om exempelvis bara rubrikerna till studierna du postar kom ut i ett nyhetsbrev till dem som väljer att prenumerera på det.Mailchimp ar gratis, upp till 2000 subscribers. Skulle nog fungera da langt fran alla kommer vara intresserade. Minns jag ratt var det inte vidare dyrt heller med storre 'paket'. Kanske vore nagot som MMSports skulle vara villiga att betala - ett nyhetsbrev med highlights fran Kolozzeum blandat med ett manadens erbjudande (eller nagot) till Kolozzeum-anvandare.

Fragan ar bara vem som ska samla ihop innehall och skriva det, jag tvivlar pa att moderatorerna ar sugna pa att gora annu mer jobb gratis.

Bushwick Bill
2017-08-17, 16:52
Ring MM sport och berätta det då. Ingen därifrån läser ju här...

Du får ringa och föreslå det!

svenbanan
2017-08-17, 16:55
Du får ringa och föreslå det!

*barump dish*

Skorpio76
2017-08-17, 18:27
Exempelvis med senaste versionen av vBulletin, funktioner och dylikt.
Tycker det är synd att inte forumets moderatorer har tillgång till rättigheter att få göra sådant längre.Vaa? får de inte? Varför inte det?

MasterChief
2017-08-17, 18:33
Vaa? får de inte? Varför inte det?

Kolozzeum var förut en webshop som även hade detta forum. Sen blev det uppköpt och de nya ägarna har inte visat något intresse att utveckla forumet. Men vi får vara glada att de inte lade ner det i alla fall.

svenbanan
2017-08-17, 19:11
Ägaren var senast inloggad 19:e maj.
Om det finns nån annan från MM som läser/skriver här så är det ingen jag känner till i alla fall...

http://www.kolozzeum.com/forum/member.php?u=39019

exevision
2017-08-17, 19:51
Vi kanske skulle maila Olle och påminna honom? ;)

xan
2017-08-17, 20:02
Where u at Olle? Sluta spendera så mycket tid med barnen. Viktigare saker kallar!

Bärsärk
2017-08-17, 20:02
Skulle inte vi kunna göra en sub på reddit om kolozzeum? Kanske redan finns, jag kan säkert tänka mig att många här inne redan sitter på reddit eller åtminstone vet hur de funkar. Då kan vi ju styra lite mera fritt och inte behöva oroa oss

xan
2017-08-17, 20:33
Skulle inte vi kunna göra en sub på reddit om kolozzeum? Kanske redan finns, jag kan säkert tänka mig att många här inne redan sitter på reddit eller åtminstone vet hur de funkar. Då kan vi ju styra lite mera fritt och inte behöva oroa oss

Gick in på Reddit en gång, fick cancer i bägge ögon. Hur är det möjligt att konstruera ett så fult forum?

blåvitt
2017-08-17, 20:58

Om merparten av forumets aktivitet skulle flyttas dit så skulle nog inte servrarna hållas vakna särskilt länge till tror jag. Och då försvinner ju hela sökregistret som gör kolozzeum till den skatt det är.

Agitator
2017-08-17, 21:33
Om merparten av forumets aktivitet skulle flyttas dit så skulle nog inte servrarna hållas vakna särskilt länge till tror jag. Och då försvinner ju hela sökregistret som gör kolozzeum till den skatt det är.

Oavsett hur mycket skatter det finns på kolo så måste man ju inse hur illa det är.

Det som borde göras av ägarna är att ge full admin access både i forumet samt till servern till någon med teknisk kompetens (linux, vbulletin, sysadmin).

Sedan ska man sätta upp en full backup externt 1 gång i månaden.

Ägarna ska låta denna person, efter full backup, uppgradera forumet och se över hur servern mår och om den är placerad vettigt.

Sedan ska ägarna kanske engagera sig lite mer marknadsföringsmässigt här, typ månadens erbjudande just mot kolo medlemmar osv. Inte för att det riktigt behövs massa rabatter, mer för att vara involverade.

Är de inte intresserade av att göra detta inom snar framtid 1-2 år så borde man starta upp ett nytt forum helt fritt och ta in annonsörer helt enkelt för att driva forumet samt ta donationer av vanligt folk.

Denna agenda måste ju drivas av kärnan från kolo (ett gäng moderatorer dvs).

Sånt här måste ju göras innan allt skiter sig och man tappar allt folk. Lättare göra sånt här nu ifall man på svart och vitt vet att ägarna har noll intresse av forumet. Då gäller det rädda det som kan och få med sig alla på ett nytt tåg som sköts lite bättre.

Nu uppmanar jag inte till myteri. Men om allt skiter sig, noll backup, ingen uppgradering, ägare som inte engagerar sig. Vill man stå med skägget i brevlådan eller vill man gått till barberaren i lugn och ro?

Bästa skulle ju vara att be om att få ta över ägarskapet av forumet. Ta över domänen och serverkostnaderna.

Bärsärk
2017-08-18, 05:37

Det kan försvinna närsom helst i vilket fall eftersom kostnaderna för kalaset pröjsas av folk som varken verkar bry sig eller intresserar sig för att komma hit.

Ska man flytta ett forum, måste det ju ske medans det fortfarande är aktivt annars kommer ingen veta vart man ska ta vägen.

exevision
2017-08-18, 06:42
Kanske be att få ta över forumet optimal body och utveckla det?

King Grub
2017-08-18, 07:16
Jag vet inte om det betyder något - men om det betyder något - ni får inte med mig någon annanstans.

Agitator
2017-08-18, 07:43
Jag vet inte om det betyder något - men om det betyder något - ni får inte med mig någon annanstans.

Oh, det betyder väldigt mycket.

Det är synd. Menar, ägarna driver redan en webshop. Så teknisk kompetens finns redan i det ledet att rodda med ett vbulletinforum.

Skulle vara ytterst tråkigt ifall forumet dör på grund av strul i framtiden och ingen backup har skötts (men det får man väl förmoda att det har).

exevision
2017-08-18, 08:08

Då var den idén avklarad. Ingen flytt! ;)

Andy.da.wohoo
2017-08-18, 20:57

Vad beror detta på?

King Grub
2017-08-18, 21:09
Vadå? Jag är inte speciellt intresserad av diskussionsforum i allmänhet längre. Det här forumet är det enda jag postar regelbundet på, och jag har inget intresse av att börja om på nytt någon annanstans.

blåvitt
2017-08-18, 21:16
Jag tror att om typ fem år så kommer forumet släckas ner och ersättas av en högupplöst jpg på grubs inläggsräknare: 100 000

Dreas
2017-08-19, 06:05
Vad är anledningen till att det inte längre går att ip-banna? Jag förstår att ägaren tagit bort den möjligheten, men vafan! Ett återkommande troll förstör ju stämningen i hela allmänt :(

King Grub
2017-08-19, 06:31
Det skulle inte förhindra det trollet. Han återkommer med nya ip-adresser hela tiden. Det tar honom bara sekunder att byta.

MasterChief
2017-08-19, 06:58
Jag tror att om typ fem år så kommer forumet släckas ner och ersättas av en högupplöst jpg på grubs inläggsräknare: 100 000

Den där teorin har jag själv haft ett tag. :d

Dreas
2017-08-19, 07:00
Det skulle inte förhindra det trollet. Han återkommer med nya ip-adresser hela tiden. Det tar honom bara sekunder att byta.Tråkigt, undrar vad som är fel på honom...

Andy.da.wohoo
2017-08-19, 15:10
Vadå? Jag är inte speciellt intresserad av diskussionsforum i allmänhet längre. Det här forumet är det enda jag postar regelbundet på, och jag har inget intresse av att börja om på nytt någon annanstans.

Jag var bara nyfiken :)

xan
2017-08-19, 20:18
Vad är anledningen till att det inte längre går att ip-banna? Jag förstår att ägaren tagit bort den möjligheten, men vafan! Ett återkommande troll förstör ju stämningen i hela allmänt :(

Haha "stämningen"? Vi är på internet.