handdator

Visa fullständig version : Om du kunde trolla fram ett program som löste något datorproblem eller syssla

grytlappen
2016-10-11, 23:07
Jag älskar "trolla-fram-spekulationer" :D

Själv hade jag nog velat ha ett program som instant fixade datorn så den inte var så jefla seg.
Vet att det finns scanners o grejer men orka liksom.

Vad hade du valt? *popcorn*

Luca Brasi
2016-10-11, 23:19
Ett program som gjorde det windows 10 borde göra och bra.
Eventuellt ett program som korrigerar meningsbyggnad.

Agitator
2016-10-12, 00:08
Ett program som gjorde det windows 10 borde göra och bra.
Eventuellt ett program som korrigerar meningsbyggnad.

Nu blev jag nyfiken på vad du tänker på för features eller vad du saknar som skulle gjort det mycket bättre.

svenbanan
2016-10-12, 04:48
Jag gillar windows 10.

Dock funkar de virtuella skrivborden ganska kefft. Det finns säkert 3:e parts programvara för att få det smidigare.

Sen är det ju nåt som är off med vilka program som är associerade till vilka typer av filer.

Det är det enda jag kan komma på på rak arm. Har bara kört windows 10 ett par veckor...

shut teh face
2016-10-12, 06:17
Ett interface där jag kunde prata med datorn så kunde den få koda ihop grejer åt mig..

Diomedea exulans
2016-10-12, 06:29
Någon slags funktion så man kunde gå in och se på filmer av folk som har sex.

Agitator
2016-10-12, 07:01
Jag gillar windows 10.

Dock funkar de virtuella skrivborden ganska kefft. Det finns säkert 3:e parts programvara för att få det smidigare.

Sen är det ju nåt som är off med vilka program som är associerade till vilka typer av filer.

Det är det enda jag kan komma på på rak arm. Har bara kört windows 10 ett par veckor...

Det jag stör mig på virtuella skrivborden är att man inte kan navigera dit via win+tab sedan pilarna för att växla mellan de olika virtuella fönstrena. Varför slänga på virtuella desktop ifall de inte fixar ett enkelt sätt att växla mellan dem via keyb.

VoDaresVins
2016-10-12, 07:01
En byt-till-den-här-telefon-applikation. Man kopplar sin gamla och sin nya telefon via bluetooth och trycker på knappen "Migrate". Den kopierar sen precis allt från gamla telefon till den nya platformsoberoende. Alltså inte bara kontakter utan alla inställningar, appar och media. Enda som logiskt nog kan få lämna är köpta appar om man byter OS.

Diomedea exulans
2016-10-12, 07:06
För att svara seriöst: En funktion som gör att datorn fattar vad jag försöker göra. Ibland lägger man ner sjukt mycket tid på löjligt enkla skitsaker som datorn inte fixar pga någon liten teknikalitet.

martikainen
2016-10-12, 07:26
En vettig password manager som kan lagra alla konton jag knappar in, oavsett vilket program de matas in i eller vilken webbsida samt såklart att sedan
Den skall även

- Hämta inloggningsuppgifter från password managern automagiskt.
- Logga tidpunkt när lösenordet registreras, ändras och påminna mig om att det är dags att byta
- Kontrollera mina konton mot tjänster likt https://haveibeenpwned.com/ för att se om något konto blivit kompromissat och i så fall visa vilka andra konton jag använder samma email och lösenord mot.
- Den får gärna ha en app till Android & iOS.
- Och självklart skall den ha bästa möjliga kryptering och 2 faktors autentisering (med möjlighet att lagra betrodda enheter)

Vet ni någon sådan password manager, behöver inte ha alla funktioner, det är mest att samla in konton och hämta konton från managern jag saknar, tycker inte keepass fixar det särskilt bra i dagsläget tex.

Luca Brasi
2016-10-12, 09:55
Nu blev jag nyfiken på vad du tänker på för features eller vad du saknar som skulle gjort det mycket bättre.

Att uppdateringar inte nukar min dator,och att jag inte får högt blodtryck och illamående av hela skiten och att program heter "program" och inte "appar".
Osv.

KoloKungen
2016-10-12, 11:25
Skulle vilja kunna ladda upp en bild på valfri person och programmet ska då söka igenom samtliga porrtubes efter personer som liknar den personen jag laddade upp och presentera resultatet med länk.

Cooks
2016-10-12, 12:11
- Kontrollera mina konton mot tjänster likt https://haveibeenpwned.com/ för att se om något konto blivit kompromissat och i så fall visa vilka andra konton jag använder samma email och lösenord mot.

Ayy, mitt mailkonto har blivit pwned, vad ska jag göra? :( Har inte märkt av något dock :S

Rickard
2016-10-12, 12:31
Ett program som man kunde skicka ut en boxhandske genom skärmen via internet när någon är för korkad på ett forum, mail eller liknande.

Rickard
2016-10-12, 12:34
Ayy, mitt mailkonto har blivit pwned, vad ska jag göra? :( Har inte märkt av något dock :S

Byt lösenord, kolla att din reset-email stämmer.
Efter det om du inte märkt något så är det antagligen ingen fara.

grytlappen
2016-10-12, 13:15
Ett interface där jag kunde prata med datorn så kunde den få koda ihop grejer åt mig..

*drool*

Någon slags funktion så man kunde gå in och se på filmer av folk som har sex.

Det kommer nog i framtiden ;)

En vettig password manager som kan lagra alla konton jag knappar in, oavsett vilket program de matas in i eller vilken webbsida samt såklart att sedan
Den skall även

- Logga tidpunkt när lösenordet registreras, ändras och påminna mig om att det är dags att byta
- Och självklart skall den ha bästa möjliga kryptering och 2 faktors autentisering (med möjlighet att lagra betrodda enheter)

Vet ni någon sådan password manager, behöver inte ha alla funktioner, det är mest att samla in konton och hämta konton från managern jag saknar, tycker inte keepass fixar det särskilt bra i dagsläget tex.

Jäkla bra idea alltså. Det lär ju komma!

Att uppdateringar inte nukar min dator,och att jag inte får högt blodtryck och illamående av hela skiten och att program heter "program" och inte "appar".
Osv.

Hahaha, hör dig så jävla mycket. Skrattade högt här hemma i min datorstol :D

Ett program som man kunde skicka ut en boxhandske genom skärmen via internet när någon är för korkad på ett forum, mail eller liknande.

Japp det hade varit episkt! Kanske kan lösas med en elstöt på nåt sätt?

Skulle vilja kunna ladda upp en bild på valfri person och programmet ska då söka igenom samtliga porrtubes efter personer som liknar den personen jag laddade upp och presentera resultatet med länk.

Ja den hade nog många gillat :naughty:

grytlappen
2016-10-12, 13:16
Ett bra torrentprogram hade vart bra också. Nåt som dolde ip och gallrade bort allt camskit

ARMSTARK
2016-10-12, 13:41
Ett program som gör en turbovariant av virus och skickar det tillbaka till den ursprungliga avsändaren. Naturligtvis raderar den eventuella trojaner i datorer på vägen utan att skada datorerna.

Yes
2016-10-12, 14:27
En reklam- och popup-blockerare som faktiskt fungerar felfritt och blockerar allt oönskat innehåll.

Färghantering som fungerar helt automagiskt. Det skulle kunna ge en intressant utveckling av allt webbmaterial och skärmar med större färgrymder skulle bli relevanta även för Bosse och Berra.

Ljud-emoticons så jag kan spamma "grab 'em by the pussy!".

Ett Orm
2016-10-12, 17:56
Ett diagnostiseringsprogram som faktiskt kan säga vad problemet är och åtminstone säga vad jag ska göra åt det.

"Det finns ingen internetanslutning" duger inte riktigt alla gånger..

kaer
2016-10-29, 10:25
Ett diagnostiseringsprogram som faktiskt kan säga vad problemet är och åtminstone säga vad jag ska göra åt det.

"Det finns ingen internetanslutning" duger inte riktigt alla gånger..

Precis samma, framförallt när det gäller mystiska black screens.

anvihl
2016-10-29, 19:54
Ett program som helt felfritt kan hacka konton och sno pengar helt utan att kunna upptäckas eller spåras som bara jag har tillgång till. Hade ruinerat hela världen så vi går under nån jävla gång. #misantrop

MasterChief
2016-10-29, 20:58
Ett program som löste PC helvetet....och insåg att det är ju Mac!

svenbanan
2016-10-29, 21:35
Det jag stör mig på virtuella skrivborden är att man inte kan navigera dit via win+tab sedan pilarna för att växla mellan de olika virtuella fönstrena. Varför slänga på virtuella desktop ifall de inte fixar ett enkelt sätt att växla mellan dem via keyb.

Du vet att du kan gå mellan dem med WIN+CTRL+PIL va?
Det går också att trycka WIN+TAB och sedan WIN+CTRL+PILARNA och då byta mellan virtuella skrivbord utan att man går ur task view.

Jag har hittat lite mer grejer att störa mig på med win 10 sedan mitt förra inlägg. Främst att det verkar inte finnas drivrutiner till min gamla sunkiga laserskrivare (HP laserjet 4L). Den jäkeln sitter på en XP-dator som funkar som server och funkar på windows 7 över mitt LAN, men det verkar inte finnas drivrutiner som funkar till windows 10. *gah!*

Dessutom är det väldigt irriterande hur windows update funkar numer, och hur man inte kan förhindra datorn att starta om efter den gjort updateringar.

svenbanan
2016-10-29, 21:37
Den skall även

Har du testat lastpass? Den gör inte allt det du efterlyser, men jag tycker den är hyfad i alla fall.

Agitator
2016-10-29, 21:43
Du vet att du kan gå mellan dem med WIN+CTRL+PIL va?
Det går också att trycka WIN+TAB och sedan WIN+CTRL+PILARNA och då byta mellan virtuella skrivbord utan att man går ur task view.

Jag har hittat lite mer grejer att störa mig på med win 10 sedan mitt förra inlägg. Främst att det verkar inte finnas drivrutiner till min gamla sunkiga laserskrivare (HP laserjet 4L). Den jäkeln sitter på en XP-dator som funkar som server och funkar på windows 7 över mitt LAN, men det verkar inte finnas drivrutiner som funkar till windows 10. *gah!*

Dessutom är det väldigt irriterande hur windows update funkar numer, och hur man inte kan förhindra datorn att starta om efter den gjort updateringar.

Oj, jag provade en del combos och googlade aldrig. Trodde det skulle gå att gissa sig till. Tack för informationen. Ja då är det ju smidigt igen. Körde själv med win+tab för att sedan trycka TAB igen för att komma ner till virtuella ikonerna för att sedan använda piltangenterna och sedan Enter.

Tyckte det var lite störigt att man inte hittade någon smidig keycombo direkt.

Testade allt förutom just win+ctrl och siffror eller pilarna. Megafail!

Ja det är störande med windows updates, själv har jag aktiverat Defer feature updates samt ändrat Active hours och restart options. Så det är lite bättre iaf än vad det är som default.

svenbanan
2016-10-29, 21:58
Oj, jag provade en del combos och googlade aldrig. Trodde det skulle gå att gissa sig till. Tack för informationen. Ja då är det ju smidigt igen. Körde själv med win+tab för att sedan trycka TAB igen för att komma ner till virtuella ikonerna för att sedan använda piltangenterna och sedan Enter.

Tyckte det var lite störigt att man inte hittade någon smidig keycombo direkt.

Testade allt förutom just win+ctrl och siffror eller pilarna. Megafail!

Ja det är störande med windows updates, själv har jag aktiverat Defer feature updates samt ändrat Active hours och restart options. Så det är lite bättre iaf än vad det är som default.

Jag skulle nog helst ha en liten mini översikt över mina virtuella skrivbord nere i taskbar, och kunna klicka med musen på vilken jag vill till. Jag har svårt att få det att funka med hotkeys. Som det är nu kör jag inga virtuella skrivbord alls faktiskt. För mycket meck.

Att active hours enbart är 8h är också irriterande.

baktung
2016-10-29, 22:17
Det hade varit trevligt med ett program som gjorde att man kunde knalla omkring var man ville i Google maps. Typ ta en promenad i skogen och svänga in på någon stig. Eller gå upp på taket på en fotbollsarena och kolla på matchen. Man kunde ha en liten kamera som såg ut som en humla som gick att styra via datorn. Det vore trevligt.

Osvold
2016-10-31, 01:23
Ett program som löste PC helvetet....och insåg att det är ju Mac!

http://cdn07.dayviews.com/18/_u1/_u1/_u4/_u3/_u2/_u2/u1143220/96285_1218053034.jpg

Ado2000
2016-10-31, 12:33
Jag misstänker att denna tråden är gjord för att få fram ideer från folk för att sedan utvecklar programmet själv å tjäna fetta cash