handdator

Visa fullständig version : EAA eller BCAA, spelar roll?

Rock5teady
2016-10-11, 12:21
Hej Vänner

Tänkte fråga, är det någon som vet om det gör en skillnad på BCCA eller EAA när man kör periodisk-fasta?

jag vet bara att det är bättre att ta EAA efter träning, men förre är det någon skillnad?

Och om man har druckit EAA, gör det något motverkande effekt att dricka BCAA under passet?

King Grub
2016-10-11, 12:23
Eftersom BCAA är pengarna i sjön så är det väl en rätt stor skillnad. Det ena har effekt, det andra inte.

Rock5teady
2016-10-11, 12:34
Eftersom BCAA är pengarna i sjön så är det väl en rätt stor skillnad. Det ena har effekt, det andra inte.

Tack för svaret Kingen! är det möjligt att förklara mer i en djupgående svar? jag vet att BCAA är inte mer än 3 amino medans EAA har alla 9

Martin Berkhan har ju bara druckit BCAA och skriver hur viktigt just BCAA är så det kan inte vara pengar i sjön, även Arnold kanske lite dålig exempel tanke på han gick på massa annat oxå...

jag vill bara förstå vf EAA skulle vara bättre

King Grub
2016-10-11, 12:40
Det har varit uppe dussintals gånger.

BCAA är EAA. Tre av EAA. Enbart dom tre EAA räcker inte. Signaler för muskeluppbyggnad startas... men inget händer utan övriga EAA.

Och vanligt fullvärdigt protein innehåller tillräckligt med BCAA för maximal muskeluppbyggnad.

Både BCAA och EAA är onödiga tillskott om man äter någorlunda vettiga mängder protein, men ett komplett EAA-tillskott har i alla fall en muskeluppbyggande effekt (irrelevant om man äter tillräckligt med protein, men ändå).

Rock5teady
2016-10-11, 12:45
Det har varit uppe dussintals gånger.

BCAA är EAA. Tre av EAA. Enbart dom tre EAA räcker inte. Signaler för muskeluppbyggnad startas... men inget händer utan övriga EAA.

Och vanligt fullvärdigt protein innehåller tillräckligt med BCAA för maximal muskeluppbyggnad.

Både BCAA och EAA är onödiga tillskott om man äter någorlunda vettiga mängder protein, men ett komplett EAA-tillskott har i alla fall en muskeluppbyggande effekt (irrelevant om man äter tillräckligt med protein, men ändå).

Tack så mycket för ditt svar Kingen! uppskattas!

Bossebäver
2016-10-11, 19:50
Tack för svaret Kingen! är det möjligt att förklara mer i en djupgående svar? jag vet att BCAA är inte mer än 3 amino medans EAA har alla 9

Martin Berkhan har ju bara druckit BCAA och skriver hur viktigt just BCAA är så det kan inte vara pengar i sjön, även Arnold kanske lite dålig exempel tanke på han gick på massa annat oxå...

jag vill bara förstå vf EAA skulle vara bättre

Berkhan rekommenderade BCAA för rätt länge sedan.

Rock5teady
2016-10-11, 20:47
Berkhan rekommenderade BCAA för rätt länge sedan.

Han har inte ändrat det iallafall i sin så kallade introduktion på perodisk fasta, så tror inte det spelar roll när han skrev det.

vicarious
2016-10-12, 10:43
Han har inte ändrat det iallafall i sin så kallade introduktion på perodisk fasta, så tror inte det spelar roll när han skrev det.

Nä, han fick en fråga häromdagen om man borde ta BCAA innan eller efter fastande träning och gav svaret innan. Hade han ansett det vara värdelöst hade han nog påpekat det då.