Underpowerd
2016-10-09, 14:47
Har kört PPL som nybörjar tipset jag fick här ifrån och efter att läst på om träning la jag om mitt schema för att kunna gå ifrån den styrkelyftning och nybörjar nivån.
Kör nu 3 olika scheman som jag byter mellan varje/varannan månad 4 pass i veckan, där muskelgrupperna tränas 2 gånger varje vecka. Med PPL var det runt 30-40 reps, så nu kör jag mellan 40-60 reps där ena veckan är 7x6 och den andra veckan 6x10, samt att vilopauserna varierar allt från 30 sek till 90 sek med olika stop reps osv.
Så första passet är
dag1
Hantelpress
pushdowns
Brutalbänk
(cardio ibland)
dag2
chins
preachers
benpress
(vadpress ibland)
Andra passet
dag1
Bänkpress
Triceps skidor (vet inte vad det heter)
Cabelcrunches
(cardio ibland)
dag2
Militärpress
Hantelcurls
Knäböj
Vadpress (ibland
Tredje passet
dag1
Dips
(Flyers då jag inte orkar köra 7x6 dips)
Tricepsextensions
Benlyft (försöker komma till dragonflyes)
dag2
Axelpress med hantlar
Hammercurls
Marklyft
Vader
Nu till min fråga vad anser ni jag kan lägga till eller ändra på, försöker att köra olika träningsmetoder så inte musklerna vänjer sig precis som vilopauserna med dom olika repsen. Och undrar självklart hur många reps ni kör på.
Glömde att tillägga att jag kör på 60% av min RM och ökar vikterna efter några månader, har gått upp ungefär 5kg på bänk på en 3 månaders period vet inte om det är rimligt eller ej. Sen när jag kör 10 reps så blir det lite lägre vikter då det blir tyngre i längden.
Hoppas jag har fått med allt. Kan tillägga sen jag sist skrev ett inlägg här så hade jag målet på 85kg,kom upp till 83kg men var inte nöjd med resultat och gick tillbaka till 80kg för att försöka på nytt med en bättre kost. Sen har jag ökat i styrka och storlek så det är iaf positivt.
Mvh orolig gymmare.
Kör nu 3 olika scheman som jag byter mellan varje/varannan månad 4 pass i veckan, där muskelgrupperna tränas 2 gånger varje vecka. Med PPL var det runt 30-40 reps, så nu kör jag mellan 40-60 reps där ena veckan är 7x6 och den andra veckan 6x10, samt att vilopauserna varierar allt från 30 sek till 90 sek med olika stop reps osv.
Så första passet är
dag1
Hantelpress
pushdowns
Brutalbänk
(cardio ibland)
dag2
chins
preachers
benpress
(vadpress ibland)
Andra passet
dag1
Bänkpress
Triceps skidor (vet inte vad det heter)
Cabelcrunches
(cardio ibland)
dag2
Militärpress
Hantelcurls
Knäböj
Vadpress (ibland
Tredje passet
dag1
Dips
(Flyers då jag inte orkar köra 7x6 dips)
Tricepsextensions
Benlyft (försöker komma till dragonflyes)
dag2
Axelpress med hantlar
Hammercurls
Marklyft
Vader
Nu till min fråga vad anser ni jag kan lägga till eller ändra på, försöker att köra olika träningsmetoder så inte musklerna vänjer sig precis som vilopauserna med dom olika repsen. Och undrar självklart hur många reps ni kör på.
Glömde att tillägga att jag kör på 60% av min RM och ökar vikterna efter några månader, har gått upp ungefär 5kg på bänk på en 3 månaders period vet inte om det är rimligt eller ej. Sen när jag kör 10 reps så blir det lite lägre vikter då det blir tyngre i längden.
Hoppas jag har fått med allt. Kan tillägga sen jag sist skrev ett inlägg här så hade jag målet på 85kg,kom upp till 83kg men var inte nöjd med resultat och gick tillbaka till 80kg för att försöka på nytt med en bättre kost. Sen har jag ökat i styrka och storlek så det är iaf positivt.
Mvh orolig gymmare.