Logga in

Visa fullständig version : Dansa igenom deffen?

Bokrea
2004-04-22, 10:05
HEj!
Kanske låter en aning omanligt. men jag skiter i vad ni tycker om själva aktiviteten, jag vill bara ha ett bra svar ur trännings synpunkt.
Jag tycker om att dansa, hemma, ute och ja. hemma. :)

Kan jag byta ut morgonpromenad mot morgondans? det borde vara mer effektivt med att hålla pulsen på en bra punkt eftersom man använder hela kroppen.
någon som har provat?

ps. jag har inte börjat med prommenixarna ännu, deffen börjar snart dock. ds.:thumbup:

Björn S
2004-04-22, 10:10
Originally posted by Bokrea
HEj!
Kanske låter en aning omanligt. men jag skiter i vad ni tycker om själva aktiviteten, jag vill bara ha ett bra svar ur trännings synpunkt.
Jag tycker om att dansa, hemma, ute och ja. hemma. :)

Kan jag byta ut morgonpromenad mot morgondans? det borde vara mer effektivt med att hålla pulsen på en bra punkt eftersom man använder hela kroppen.
någon som har provat?

ps. jag har inte börjat med prommenixarna ännu, deffen börjar snart dock. ds.:thumbup:

Dans är toppen :-)
Sedan finns det ju olika sorters dans med ju... Men om du pallar stå och dansa ett tag på morgonen så är ju det bra :-) Sålänge det inte är nån tryckare med sopborsten bränner det ju kalorier :D

JAM
2004-04-22, 12:10
Det kan du säkert, men frågan är väl vem som vill morgondansa med dig i ottan... ;)

ReQard
2004-04-22, 12:47
jävla lång dans blir det

Wiiking
2004-04-22, 13:29
Hur hade du tänkt att själva utförandet skulle gå till?
Att väckarn ringer och du hoppar upp bredvid sängen och börjar breakdansa till musik? Om så är fallet måste du ju lägga ut en film här på kollo för det skulle vara bra roligt att se, eller hade du tänkt dig dansövningar av nåt slag?

Som JAM sa, kanske inte är allt för många danspartners som hänger med i ottan =)

aidee
2004-04-22, 15:23
som sagt, inte för att jag kan dansa eller nåt sånt men jag tycker också det är grymt kul. Ge oss film!!

Bokrea
2004-04-22, 16:49
Originally posted by Wiiking
Hur hade du tänkt att själva utförandet skulle gå till?
Att väckarn ringer och du hoppar upp bredvid sängen och börjar breakdansa till musik? Om så är fallet måste du ju lägga ut en film här på kollo för det skulle vara bra roligt att se, eller hade du tänkt dig dansövningar av nåt slag?

Som JAM sa, kanske inte är allt för många danspartners som hänger med i ottan =)

Hehe. det är nämligen såhär:
Jag har sovmorron 5 dar i veckan. vissa av dessa kan jag sova tills jag vaknar. o varje gång jag gör det är allt underbart :) då slänger man på datorn o lyssnar på den härliga ljudströmm som mynnar ut. hur enkelt som helst att dansa innnan frukosten, efttersom man avskyr frukost ändå =)
I Don need no damn dance partner :kinky:

Klart man lägger upp en film! eller bildspel. det lovar jag, speciellt om resultaten dyker fram. man vill få med andra givetvis!

hejduck
2004-04-24, 15:05
Jag har också tänkt på det
fast tvärtom

jag gillar att gå ut på kvällarna och dansa.

eftersom jag är ett technofreak så blir dansen ofta ganska "aggressiv" och utröttande.

man måste ju få en sjuk efterbränning om man dansar hårt ett par timmar!?

...även om man bränner lite muckler

manko
2004-04-26, 09:48
Originally posted by Bokrea

Hehe. det är nämligen såhär:
Jag har sovmorron 5 dar i veckan. vissa av dessa kan jag sova tills jag vaknar.

Vad händer då du inte vaknar efter sömnen? :laugh: :booty:

Dipshit
2004-04-26, 13:47
hehehe :laugh: ..

tillbaka till ämnet...
under vintern har det hänt att jag låst in mig, satt på bästa skivan, skruva upp som f-n, sen köra lite fightingmoves och några pinsamma dansteg... ;)

slår att gå ut i -25 och snöstorm....

Bokrea
2004-04-26, 18:58
Originally posted by manko

Vad händer då du inte vaknar efter sömnen? :laugh: :booty:

Då är det bestraffning av kroppen på gymmet. SMÄRTA :kickass:

RealElwood
2004-04-26, 20:14
Klart det är bra att dansa, kör på i 90 minuter så är det lika bra, om inte bättre än 90 minuter promme....

Annars kan du gå på morgondans ute med freestyle. Ibland när jag gå med en polare så brukar vi hålla på å leka i 90 minuter, klättra i träd, hoppa mellan stenar, riktigt ball e d iaf.

Omväxling förnöjer...

Johan1986
2004-04-26, 21:35
Får hoppas du inte lyssnar på metal o sånt. Stå o headbanga i en timme är nog ganska jobbigt :hbang:

aidee
2004-04-27, 11:27
fullon/hardstyle/techno for life! =P

vet egentligen inte vad för sorts dans som skulle passa bäst, en del är ju ena jäklar på att breaka.