Logga in

Visa fullständig version : FCB sweden bar

Kay123
2016-09-12, 16:21
Undrar om ni provat fcb sweden barsen med 50% protein, källan verkar vara mest kollagen? men 50% protein och hela 24g på 170kcal låtar lockande, dom e också sjukt goda för 10kr , willys

Beemel
2016-09-12, 18:37
Undrar om ni provat fcb sweden barsen med 50% protein, källan verkar vara mest kollagen? men 50% protein och hela 24g på 170kcal låtar lockande, dom e också sjukt goda för 10kr , willys

Spelar ingen roll om det så skulle vara 99% så länge det är kollagen som är huvuddelen är det en skitprodukt.

Kay123
2016-09-12, 20:18
Spelar ingen roll om det så skulle vara 99% så länge det är kollagen som är huvuddelen är det en skitprodukt.

det är just det som kruxet inte framgår hur mkt.... är det inte lag på det typ?

Det här är ju snudd på total manipulation isåfall

Kay123
2016-09-12, 20:34

så här står d från deras sites produktinnehåll

Proteinblandning (mjölkprotein, sojaprotein), kollagenpeptider, humektant; glycerol,mjölkchocolate18%(sötningsmedel- maltitol,kakaosmör, helmjölkspulver,kakaomassa, emulgeringsmedel; lecitin (soja), arom), vatten, kokosflingor 2,5 %, solrosolja, vitamin B1, vitamin B6, antioxideringsmedel; L-askorbinsyra och DL-alfa-tokoferol, arom, salt, sötningsmedel; steviolglykosider.

J.V
2016-09-13, 02:45
det är just det som kruxet inte framgår hur mkt.... är det inte lag på det typ?

Det här är ju snudd på total manipulation isåfallMan behover inte ange exakt mangd av allting, bara i storleksordning. Sa i denna bar ar det mest av deras 'proteinblandning' och nast mest av kollagenpeptiderna.

Sedan ar det upp till dig att ta stallning till om det ar vart ett kop eller inte.

Beemel
2016-09-13, 04:26
så här står d från deras sites produktinnehåll

Proteinblandning (mjölkprotein, sojaprotein), kollagenpeptider, humektant; glycerol,mjölkchocolate18%(sötningsmedel- maltitol,kakaosmör, helmjölkspulver,kakaomassa, emulgeringsmedel; lecitin (soja), arom), vatten, kokosflingor 2,5 %, solrosolja, vitamin B1, vitamin B6, antioxideringsmedel; L-askorbinsyra och DL-alfa-tokoferol, arom, salt, sötningsmedel; steviolglykosider.

Står det i den ordningen är inte huvuddelen kollagen som du irsprungligen skrev, lite bättre då.. Men jag är fortfarande av uppfattningen att tillverkare som använder gelatin eller kollagen för att öka mängden protein de kan skriva på förpackningen är lurendrejare.

tomten1
2017-01-11, 21:14
Gahh, jag köpte 10 av dessa idag för att dom var så goda... Innebär det att dom är helt värdelösa alltså? :(

Sheogorath
2017-01-11, 21:23
Nej. Läs vad som skrivs.

tomten1
2017-01-11, 21:37
Nej. Läs vad som skrivs.

Jag har läst vad som skrivits. Av ingredienslistan framgår att en av dom huvudsakliga ingredienserna är sojaprotein (huruvida sojaprotein är bra eller ej framgår inte av tråden).. Vad som däremot tycks framgå av tråden är att kollagen inte tycks vara bra, vilket är en av huvudingredienserna i produkten..

På vilket sätt är min fråga obefogad menar du?

Bulkperiod
2017-01-11, 21:46
@tomten1 Jag hade iaf räknat 2 bars som 1 om det är själva proteinet du är ute efter. Alltså räkna en bar som 12g protein och två som 24g då kollagen som sagt är värdelöst i muskeluppbyggande syfte.

tomten1
2017-01-11, 21:52
@tomten1 Jag hade iaf räknat 2 bars som 1 om det är själva proteinet du är ute efter. Alltså räkna en bar som 12g protein och två som 24g då kollagen som sagt är värdelöst i muskeluppbyggande syfte.

Aha, såpass illa alltså... Tack! :)

Max
2017-01-12, 21:00
Jag har läst vad som skrivits. Av ingredienslistan framgår att en av dom huvudsakliga ingredienserna är sojaprotein (huruvida sojaprotein är bra eller ej framgår inte av tråden).. Vad som däremot tycks framgå av tråden är att kollagen inte tycks vara bra, vilket är en av huvudingredienserna i produkten..

På vilket sätt är min fråga obefogad menar du?
Det är inget fel på sojaprotein. Kollagen tycker jag gör under för konsistensen på en del bars, och därmed också på smaken.

Jorgen
2017-01-12, 21:55
Vad som däremot tycks framgå av tråden är att kollagen inte tycks vara bra, vilket är en av huvudingredienserna i produkten..

Det framgår inte heller vad det är som inte är bra med kollagen.
Bara att någon tycker att det är dåligt.

tomten1
2017-01-12, 22:21
Det framgår inte heller vad det är som inte är bra med kollagen.
Bara att någon tycker att det är dåligt.

Proteinet från kollagen kan inte användas till muskeluppbyggnad överhuvudtaget.

Source: King Grub

Men det kände du nog redan till med 26k+ inlägg här. :)

Jorgen
2017-01-12, 22:26
Proteinet från kollagen kan inte användas till muskeluppbyggnad överhuvudtaget.

Source: King Grub

Men det kände du nog redan till med 26k+ inlägg här. :)

Men det verkar finnas andra bra effekter av kollagen.
Så helt värdelöst är det inte tydligen.

tomten1
2017-01-12, 22:39

26k+ inlägg och fortfarande inte förstått att allt handlar om muskelbyggnad.. ;)

F Ultra
2017-01-12, 23:08

Finns en enda studie som pekar på att kollagen före träning kan öka kollageninlagringen i leder och senor men man har ännu inte testat om samma även gäller för andra proteiner eller om det öht innebär att det får någon som helst praktiskt effekt.