handdator

Visa fullständig version : Överflödigt hud

MoeAl
2016-09-09, 15:13
Tjena! 17 åring kille som brukar spendera mestadels av tiden av gymmet. År 2014 valde jag att gymma och började banta oktober och vägde ca 95-96 kilo. 4-5 månader senare tappar jag 25 kilo men får inte kroppen jag ville ha.... Idag så ligger jag på 76-77 och kollar man på min kropp så ser man att magen inte är perfekt! Vad jag undrar av er ''erfarna'' är ifall jag har överflödigt hud och ifall jag kan göra något åt detta om jag då har överflödigt hud! Vill även informera er om att jag har äldre bristningar i magen....

OBS! Kan inte lägga upp bilder så pm:a vid intresse utav bilder

Alkro
2016-09-09, 15:31
Hej!

Huden kan dra ihop sig något med åren men om man har överskottshud efter en rejäl viktnedgång finns det oftast inte så mycket man kan göra åt det förutom plastikoperation. Det är svårt att "fylla ut" överskottshuden med muskler, särskilt kring magen.

I ditt fall handlar det ju "bara" om 20 kg's viktnedgång och då brukar man inte få särskilt mycket överskottshud men det är lite individuellt. Om jag var du skulle jag fortsätta träna på och se hur det ser ut om ett par år.

Blaine
2016-09-09, 15:34
Det är precis som föregående talare säger, det går inte att göra så mycket åt överflödig hud om du har förlorat många kilo på kort period (exempelvis genom gastric bypass). Hudkostymen kan inte minska utan kirurgiskt ingrepp. Nu vet jag inte hur dina minskade 20 kilo har påverkat din hudkostym, men som sagt, ge det lite tid.

Snobbe
2016-09-09, 15:38
Gick ner runt 40kg för 6-7 år sen. Dock inte speciellt muskulös men kan säga att huden knappast är perfekt runt magen. Funderat senaste tiden på o kanske kolla upp om det går o fixa via plastikoperation men har egentligen ingen lust med det alls.

blåvitt
2016-09-09, 15:51
Tjena! 17 åring kille som brukar spendera mestadels av tiden av gymmet. År 2014 valde jag att gymma och började banta oktober och vägde ca 95-96 kilo. 4-5 månader senare tappar jag 25 kilo men får inte kroppen jag ville ha.... Idag så ligger jag på 76-77 och kollar man på min kropp så ser man att magen inte är perfekt! Vad jag undrar av er ''erfarna'' är ifall jag har överflödigt hud och ifall jag kan göra något åt detta om jag då har överflödigt hud! Vill även informera er om att jag har äldre bristningar i magen....

OBS! Kan inte lägga upp bilder så pm:a vid intresse utav bilder

Med tanke på att det gått typ 1,5 år sen du tappade vikten och att du är så ung så är det nog inget att oroa sig över. Träna på så blir det nog bra.

MoeAl
2016-09-09, 21:28
Tjena! Har fått höra att ju yngre du är desto snabbare dras huden ihop men just vid mitt fall som har bristningar i magen så har jag läst att min mage inte är så elastik mer så min mage kommer i princip vara samma.... Just därför funderar jag på att köra på Velashape 2 som är nästan samma sak som kniven men skillnaden är att Velshape 2 är laser som strimmar huden!

Alkro
2016-09-09, 21:29
Tjena! Har fått höra att ju yngre du är desto snabbare dras huden ihop men just vid mitt fall som har bristningar i magen så har jag läst att min mage inte är så elastik mer så min mage kommer i princip vara samma.... Just därför funderar jag på att köra på Velashape 2 som är nästan samma sak som kniven men skillnaden är att Velshape 2 är laser som strimmar huden!

Skulle ta de resultat som utlovas för den typen av metoder med en nypa salt.