Logga in

Visa fullständig version : Du får chansen att bli gendopad - ja eller nej?

Brofessorn
2016-08-13, 13:40
Forskare har hittat på ett sätt att gendopa folk, och ge dem dubbelt så mycket muskelmassa som en normal person. Det ger endast några få hälsonackdelar, men när du väl har gendopat dig är du det för livet.
Om du är kvinna kommer det bli hemskt om du föder barn, eftersom barnet också har dubbelt så mycket muskelmassa. Herrars sperma kommer att bli mindre kvalitativt, och produceras i mindre mängder, vilket kan ge problem om du någon gång i framtiden vill få avkomma.

Gendopingen ger dig alltså dubbelt så mycket muskelmassa, men du kommer aldrig att kunna bli en normal person igen. Dina barn kommer också få uppleva konsekvenserna av ditt val. Skulle du säga ja eller nej om forskare ville testa gendopingen på dig?

Agitator
2016-08-13, 13:50
Låter extremt dumt.

Å andra sidan brukar konsekvens analysförnågan inte vara bra hos individer som tycker sånt där låter vertigt.

shut teh face
2016-08-13, 13:51
Handlar på lidl.

Luca Brasi
2016-08-13, 13:58
Jag anser att jag redan har dubbelt så mycket muskelmassa som en normal person.
Jag funderar även på att börja träna ben.

Evankhell
2016-08-13, 13:59
Too risky bieffekter.

Utan de hade jag sagt ja tack och dessutom erbjudit en no homo bj till forskaren.

svag74
2016-08-13, 14:04
Dubbelt så mycket muskelmassa skulle göra mig normal (saknar troligen 15-20kg muskler mot en normaltränad person) så det vore fint :hbang:
Det man drömt om och tränat för hela livet ju, att vara normal :/

Agitator
2016-08-13, 14:15
Vem vill se ut som ett fluffigt moln, och knappt kan torka dig själv?

Gerdler
2016-08-13, 14:16
Jag runkar i ett par koppar och sen är det bara att köra.

Det här är någon sorts hypotetisk tråd men som jag fattade det så var den enda konsekvensen för herrar med deras sperma och det kan man ju gå runt ganska enkelt nuförtiden.

Hade det varit på riktigt så hade man kanske haft mer svåröverblickbara konsekvenser som man kanske inte till fullo kände till.

Men sen ställer jag mig lite frågande till om jag verkligen behöver dubbla min muskelmassa. Hade varit hur soft som helst att få 10 kg eller kanske till och med 15 kg gratis bortsett från att min kondition hade blivit klart sämre. Men dubbelt upp då blir det nog jobbigt att gå en runda.

Brofessorn
2016-08-13, 14:41
Jag runkar i ett par koppar och sen är det bara att köra.

Det här är någon sorts hypotetisk tråd men som jag fattade det så var den enda konsekvensen för herrar med deras sperma och det kan man ju gå runt ganska enkelt nuförtiden.

Hade det varit på riktigt så hade man kanske haft mer svåröverblickbara konsekvenser som man kanske inte till fullo kände till.

Men sen ställer jag mig lite frågande till om jag verkligen behöver dubbla min muskelmassa. Hade varit hur soft som helst att få 10 kg eller kanske till och med 15 kg gratis bortsett från att min kondition hade blivit klart sämre. Men dubbelt upp då blir det nog jobbigt att gå en runda.

Även fast du kanske får ungar, föds de ju med den genen också. Om du får en son, är chansen minimal att han får barn. Om du får en dotter, får hon kanske trycka ut en bebis på 7-9 kg i framtiden, med medföljande komplikationer.

blåvitt
2016-08-13, 14:59
Även fast du kanske får ungar, föds de ju med den genen också. Om du får en son, är chansen minimal att han får barn. Om du får en dotter, får hon kanske trycka ut en bebis på 7-9 kg i framtiden, med medföljande komplikationer.

Asså, bebisar består inte av enbart muskelmassa... Troligtvis väldigt väldigt lite muskelmassa tom. Klämt på en bebisarm nån gång? De är bara feta.

Brofessorn
2016-08-13, 15:03
Asså, bebisar består inte av enbart muskelmassa... Troligtvis väldigt väldigt lite muskelmassa tom. Klämt på en bebisarm nån gång? De är bara feta.

Asså, nu är det ju rent hypotetiskt. Tycker du att hela trådstarten var realistisk i övrigt?

blåvitt
2016-08-13, 15:14
Asså, nu är det ju rent hypotetiskt. Tycker du att hela trådstarten var realistisk i övrigt?

Nee, men den hypotetiska diskussionen måste väl ändå följa de villkor som sätts upp för hypotesen? Annars försvinner ju det roliga!

Gerdler
2016-08-13, 15:15
Men om jag sprutar i några provrör nu och sen gendopar mig imorgon så tror jag inte att gendopningen kommer påverka sperman i mina provrör om inte det är en djävligt potent gendopning.:smash:

Gerdler
2016-08-13, 15:20
Nee, men den hypotetiska diskussionen måste väl ändå följa de villkor som sätts upp för hypotesen? Annars försvinner ju det roliga!
Precis! Bra där! Vi har givits ett par regler att förhålla oss till och nu ska vi följa dem. Och därmed basta!

Om någon vill ändra spelets regler så får ni starta en ny tråd!
Inb4 20 nya trådar med variationer av den här startas. :)

Brofessorn
2016-08-13, 15:27
Men om jag sprutar i några provrör nu och sen gendopar mig imorgon så tror jag inte att gendopningen kommer påverka sperman i mina provrör om inte det är en djävligt potent gendopning.:smash:

Vi säger att jag inte skrev det där. :d

Förvisso. :) Eftersom jag är TS och därmed diktator i denna tråd, bestämmer jag att en gendopnings-bebis är mer rippad, bara 10% kroppsfett, och väger lite mindre än dubbelt så mycket som en vanlig.

En vanlig kalv väger i genomsnitt 30 kg vid födseln, medans en belgian blue väger 50 kg. (Det var de bjässarna jag baserade spelreglerna på, minus missbildningar.)

Brofessorn
2016-08-13, 15:29
Jag ser att "Jag handlar på Lidl" inte ligger alltför långt efter! Bra butik med låga priser och trevliga matvaror, är tiden inne för tråden "Battle of the svenska matbutiker"?

blåvitt
2016-08-13, 15:39

Förvisso. :) Eftersom jag är TS och därmed diktator i denna tråd, bestämmer jag att en gendopnings-bebis är mer rippad, bara 10% kroppsfett, och väger lite mindre än dubbelt så mycket som en vanlig.

En vanlig kalv väger i genomsnitt 30 kg vid födseln, medans en belgian blue väger 50 kg. (Det var de bjässarna jag baserade spelreglerna på, minus missbildningar.)

Det gills bara om mod eller admin redigerar trådstarten åt dig ^^

Gerdler
2016-08-13, 15:55

Godtaget!

Jag har funderat på det där med dubbla muskelmassan också. Låt säga att det tar 2-3 år att ställa in sig, för det sker ju rimligtvis inte omedelbart. Det finns ju all möjlighet i världen att sänka sin muskelmassa till en rimlig nivå. Sänka träningsmängden, träna mer för maxstyrka än hypertrofi, träna mer kondition istället för styrketräning, ät mindre, ät mindre protein osv. Det skulle ju vara fullt möjligt att hålla muskelmassan på samma nivå som idag genom att försöka bli så katabol som man bara kan bli.

Jag tänker nu att gendopningen bara ökar den muskelmassan som kroppen vill ha baserat på givna stimuli och näring. Så om man byter ut kyckling med ris mot en mindre mängd (i kcal räknat) portion glass, och man tränar hälften så mycket på gymmet. Sen kan man köra lite långdistanslöpning och cykling utan att äta efter om man vill, eller fasta Måndag till Fredag.

Minikubik
2016-08-13, 19:20
Har 4 barn och ska inte ha fler. Har gjort så mycket andra saker med min kropp och lever än. Noll betänketid, jag kör

frys
2016-08-13, 20:46
skulle nog också sagt ja eftersom jag inte vill ha barn.

Jag är typ längden -30 i tävlingsform ifall jag skulle deffat. Dubbla muskulmassan skulle nog inte ens få mig till purewhey-form :P

David_wigren
2016-08-13, 21:27
Jag tycker folk som handlar på lidl är äckliga. Två gånger har jag satt min fot i den butiken. Båda gångerna gick jag ut utan att köpa något.

Diomedea exulans
2016-08-13, 23:20
Så jag blir alltså av med behoven att ha kondom och att styrketräna, dvs de två saker jag hatar mest? Where do I sign up?

Agitator
2016-08-14, 00:09
Så jag blir alltså av med behoven att ha kondom och att styrketräna, dvs de två saker jag hatar mest? Where do I sign up?

Folk verkar inte inse hur mycket dubbel muskelmassa är.

Skulle aldrig vilja ha det, är jobbigt redan nu som det är och smidig som ett kylskåp och då skulle jag inte ens räkna mig som stor, mer tjock. Hade frågan ställts gå ner lite muskelmassa men bli starkare så hade jag vela veta mer om kriterierna och kanske funderat på det.

Alltså, _DUBBEL_ massa. :Virro

NO WAY HOSÉ!

Bossebäver
2016-08-14, 02:52

Well said.

Det enda jag verkligen vill genmanipulera bort är min "tjockis-gen" och mitt arv som innebar begynningen av grå hårstrån redan i gymnasieålder. Jag dör dock inte av någotdera, deffguiden och hårfärg existerar numera.

Brofessorn
2016-08-14, 09:13
Folk verkar inte inse hur mycket dubbel muskelmassa är.

Skulle aldrig vilja ha det, är jobbigt redan nu som det är och smidig som ett kylskåp och då skulle jag inte ens räkna mig som stor, mer tjock. Hade frågan ställts gå ner lite muskelmassa men bli starkare så hade jag vela veta mer om kriterierna och kanske funderat på det.

Alltså, _DUBBEL_ massa. :Virro

NO WAY HOSÉ!

Precis. Nu pratar vi inte om att gå runt som random instagram-PT, tänk er snarare en Belgian Blue i människoform.

https://i.ytimg.com/vi/4cduCnWfgZY/maxresdefault.jpg

shut teh face
2016-08-14, 09:55
Precis. Nu pratar vi inte om att gå runt som random instagram-PT, tänk er snarare en Belgian Blue i människoform.

Vaderna ligger efter

Brofessorn
2016-08-14, 10:03
Vaderna ligger efter

http://i.imgur.com/RpIHsFT.jpg

Minikubik
2016-08-14, 10:08

Muuu kör vi

Gerdler
2016-08-14, 12:45
Jag tycker ni(Agitator och Brofessorn) är trångsynta. Belgian blue blir inte så stor bara på grund av gener, det är kost också som är optimerad för att bygga kött(muskler). Så det är rikligt med protein och rikligt med kalorier och vitaminer och mineraler.

Det kvittar om man tar Rich Piana doser av dopning, får man inte i mig protein så kommer man ändå tappa muskler. Man kan ha en diet på glass, lösgodis, mjölkchoklad, kruskakli, frukt, grönsaker och mivo-total och således hålla sig under WHOs rekomendationer för proteinintag (som är typ 0.6g per kilo kroppsvikt).

Hur mycket är dubbla muskelmassan av en långdistanslöpare? Hur mycket är dubbla muskelmassan av en astronaut som varit i rymden utan att träna ett år i sträck?

En sån här genmanipulation ger enorma möjligheter att kontrollera sin muskelmassa hur man vill. För det är otroligt lätt att göra sig av med muskler. Tonårstjejerna har med sin godisdiet har löst det problemet sedan länge. Eller vad sägs om 1 månads juicefasta om de där förbannade bicepsarna växt sig för stora för tredje gången?

trädgårdsmöbel
2016-08-14, 14:49
Dubbel mängd muskelmassa hade vart efterlängtat. Utav ens LBM, hur mycket är muskler? (Så att man inte väger typ 150kg efter dopandet eller dyl.)

Gerdler
2016-08-14, 19:37
Man brukar väl säga att runt 40% av en mans massa är skelettmuskler så om du väger 75kg så skulle du kanske landa på 105 kg om du inte ändrar något. Ät lite mindre protein i kosten så är du på 100kg. Skippa proteinpulver och lägg dig på en lägre kroppsfett så har du 90 kg rippad. Sen kan du skippa en del träningspass supa lite och slarva med maten så har du 85 kg rippad. Är du ändå inte nöjd så kan du köra proteinfritt en dag i veckan och fasta två dagar i veckan så har du 80kg rippad. Alternativt kan du sluta träna helt om du känner för det.

Diomedea exulans
2016-08-14, 20:53
Man brukar väl säga att runt 40% av en mans massa är skelettmuskler så om du väger 75kg så skulle du kanske landa på 105 kg om du inte ändrar något. Ät lite mindre protein i kosten så är du på 100kg. Skippa proteinpulver och lägg dig på en lägre kroppsfett så har du 90 kg rippad. Sen kan du skippa en del träningspass supa lite och slarva med maten så har du 85 kg rippad. Är du ändå inte nöjd så kan du köra proteinfritt en dag i veckan och fasta två dagar i veckan så har du 80kg rippad. Alternativt kan du sluta träna helt om du känner för det.

Var det inte en del av dealen att musklerna ska vara kvar även fast man inte tränar? *jorgen*

Brofessorn
2016-08-15, 08:05
Så du skulle tacka ja till gendopning för mer muskelmassa, bara för att sluta träna och äta, eftersom du inte vill ha så mycket muskler? :confused:

Gerdler
2016-08-15, 08:33
Jag vill ju inte sitta och trö i mig 500g fettfri kvarg varje dag på tåget till jobbet!

Jag vill hellre ha magrutor än att trö i mig mer mat än jag tycker är skönt att äta ibland.

Och jag skulle gärna skippa träningen ibland om jag kände att jag inte hade något att förlora på det.

MackeJuve
2016-08-15, 09:00
Nej, det skulle jag inte. Har inget behov av att vara så stor, den mängd muskelmassa som jag vill ha är ganska lättuppnåelig. Då skärper jag hellre till mig och tränar och äter mer ordentligt och slipper bieffekterna.