Visa fullständig version : Två frågor.
1.
vad är bäst att dricka till frukosten under deff?
juice verkar ju vara för sött, kaffe/te sägs ju binda(?) kolhydrater i samband med fet måltid, och mjölk har ju typ för högt II/dåligt fett.
förslag?
2.
ikväll körde jag först promenad och gick sedan över till promenad/jogging-intervaller och slutligen jogging
går dett att kombinera promenader med lite LIIT/HIIT, om man har ätit bra några timmar innan, på det sättet? EDIT: ...så att man alltså först får en aktiv förbränning under promenaden, och sedan efterförbränning efter joggingen/löppningen.
tack
1. om du inte vill ha ngra kalorier så är det juh vatten eller ngn lightläsk/saft. Annars borde väl juice innehålla fruktos som inte är extremsnabba kollisar.
Originally posted by hejduck
2.
ikväll körde jag först promenad och gick sedan över till promenad/jogging-intervaller och slutligen jogging
går dett att kombinera promenader med lite LIIT/HIIT, om man har ätit bra några timmar innan, på det sättet?
tack
Ja.
Kan passa på och fråga i samma tråd...
En fråga!
optimalt när man deffar är 500 kcal minus varje dag...om man vill bara tappa fett och inte muskler...
Vad händer om ligger på 1000 kcal minus en dag och nästa dag ligger man på +-0 ?
säg att man kör 4 dagar alá 1000 kcal minus totalt under en vecka och 3 dagar där man ligger +-0 man varierar ju genom att köra varannan dag minus och +-0
Man Snittar ju ändå 4000 kcal i veckans slut..
Inte för att jag vet om det skulle vara bättre att göra så här..men jag är bara nyfiken...
Hoffa: Man skulle ju vilja tro att du på -1000 kcal dagarna förbrännde både fett och lite muskelmassa och under +/-0 dagarna låg still.
Fast sedan kanske kroppen anpassar sig lite när det gäller förbränningen så du får höjd förbränning första dagen på -1000 och bränner bort lite mer, och samtidigt får mer inlagring första dagen när du ligger på +/-0 och därför lägger på dig lite. Fast det är ju så små variationer så det gör säkert ingen skillnad.
När jag läste om ABCDE-dieten verkade det ju som att det tog ca 6 resp 16 dagar för kroppen att anpassa sig åt något av hållen, eller om man körde 16 dagars deff bara för att lyckas kompensera. Hur som helst är ju det upplägget rätt smidigt om man orkar äta, +40 e% under ätarperioden och -0-10 e% under dieten.
Jag har också problem med de där ibland.. som idag vaknade jag 12. DÅ blir de svårare att följa deffen för dagen blir rejält kortare. Vid denna tidpunkt har man ju annars ätit 1000 kcal..
Hur påverkas kroppen om man ligger ojämt om dagarna..
2000-2400-2000 osv..
Originally posted by hejduck
1.
vad är bäst att dricka till frukosten under deff?
juice verkar ju vara för sött, kaffe/te sägs ju binda(?) kolhydrater i samband med fet måltid, och mjölk har ju typ för högt II/dåligt fett.
förslag?
Mjölk. Bra protein och bra vitaminer och mineraler.
Ett glas kommer inte att skicka iväg dina insulinnivåer i en omloppsbana. Minimjölk har väl 0,5 % fett..
Juice. I alla fall vitaminer.
En frukt är bättre men det är det ju alltid så det är ingen skillnad under dieten.
Kaffe/te. Varför inte?
Vatten. Kan inte gå fel.
Originally posted by stybb
Jag har också problem med de där ibland.. som idag vaknade jag 12. Du ska inte gå upp så sent lilla pojken :smash: . Ställ klockan på 6:00 varje dag nu ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.