handdator

Visa fullständig version : Vilken är den sämsta raggningsreplik du har prövat?

Diomedea exulans
2016-08-07, 10:38
Med "raggningsreplik" menar jag "utsago ämnad att öka den sexuella attraktionen för dig hos personen du pratar med, då personen i fråga inte är i en sexuell relation med dig för närvarande". Det behöver alltså inte vara en inledningsfras, men det får heller inte vara något man använt för att frugan i säng.

Definitonen på "dålig" är fri för tolkning, men rimligen borde repliken inte ha fungerat för att få klassificeras som det.

Såvitt jag kan minnas är min egen sämsta raggningsreplik "du är lik min mamma".

Mr Eks
2016-08-07, 10:40
"jag har större bröst än du". resultatet blev att hon opererade in silikon i rattarna

Diomedea exulans
2016-08-07, 10:54
"jag har större bröst än du". resultatet blev att hon opererade in silikon i rattarna

Ouch.

Gober
2016-08-07, 11:06
Hörde en kille köra denna-

Tjej -har du tändare?- killen "Nej men ett glödhet ollon".

rooz
2016-08-07, 11:10
"Jag är grofvare än din pojkvän"

Scratch89
2016-08-07, 11:20
"Du ser inte ut som de tjejer jag brukar tycka är intressanta."

Diomedea exulans
2016-08-07, 11:25
"Jag är grofvare än din pojkvän"

Uttalade du f-et? Tror det kan ha varit avgörande.

CalleP
2016-08-07, 11:38
En tjejpolare hade fått detta sagt till henne
Killen - Jobbar du på bank?
Tjejen - Nej vadå då?
Killen - Jag vill göra en insättning på 16cm

: )))))))))))))))))

Diomedea exulans
2016-08-07, 11:42
Tjejen - Nej vadå då?

Hahaha.

ARMSTARK
2016-08-07, 11:53
"Vad glor du på?" Funkade inte.

Ado2000
2016-08-07, 11:57
Tjejen - Nej vadå då?

Hahahahahahahaa bästa jag hört :D

Loke
2016-08-07, 15:15
Alla mina repliker har varit bättre än att bara torrjucka mot personen iaf :)

Donner
2016-08-07, 15:18
"Tjena, du är så snygg att tom jag skulle ligga med dig."

Fick inte ligga.

trädgårdsmöbel
2016-08-07, 15:20
Den här har jag inte använt själv givetvis, men jag blev raggad på med: "-Du grabben! Vill du stoppa kuken i en kåt kärring?" följt av ett stadigt tag kring ballen. Jag var sjutton år och hon kanske 50 och jättepackad. Det funkade inte på mig.

Diomedea exulans
2016-08-07, 15:28
Den här har jag inte använt själv givetvis, men jag blev raggad på med: "-Du grabben! Vill du stoppa kuken i en kåt kärring?" följt av ett stadigt tag kring ballen. Jag var sjutton år och hon kanske 50 och jättepackad. Det funkade inte på mig.

Beklagar att du blev objektifierad!

svenbanan
2016-08-07, 16:28
"Ska vi gå och knylla" y=u

Tror väl egentligen jag sade det mest som ett skämt, tokfull som jag var, just för att det var så cheesy. Dock funkade det, så det var kanske inte så uselt.

mangemani
2016-08-07, 16:46
jag brukar prata normalt med tjejerna, inte köra med en massa löjliga raggningsrepliker. möjligtvis att man försökte med någon patetisk raggningsreplik när hade börjat dejta, de första gångerna när man var yngre och inte insåg bättre, men det kändes mest pinsamt att hålla på att köra med en massa spel och sliskiga repliker, så jag slutade och började prata normalt istället.

Donner
2016-08-07, 16:51
jag brukar prata normalt med tjejerna, inte köra med en massa löjliga raggningsrepliker. möjligtvis att man försökte med någon patetisk raggningsreplik när hade börjat dejta, de första gångerna när man var yngre och inte insåg bättre, men det kändes mest pinsamt att hålla på att köra med en massa spel och sliskiga repliker, så jag slutade och började prata normalt istället.

Tror att de flesta som svarar i denna tråden förstår att raggningsrepliker inte är vägen till en kvinnas blomma. Utan gjort det på skoj / när man var ung och dum.

Lövbiffen
2016-08-07, 16:51
Jag körde förvisso den här med en tjejkompis på skoj. Den kan dock vara värd att pröva om man vill skämma ut sig: "Tjena kexet, jag är den mögliga osten som kommer ligga ovanpå dig.".

Diomedea exulans
2016-08-07, 16:58

Ja, men det är ju du det, ja. Du har ju skrivit i andra trådar om hur tjejer kastar sig över dig. Vi vanliga dödliga måste dra till med lömska knep för att få nåt.

shut teh face
2016-08-07, 17:00
Jag blir raggad på så har aldrig ens försökt ragga.

Carcer
2016-08-07, 17:15
Brukar räcka med att spänna ögonen i dom ^^

trädgårdsmöbel
2016-08-07, 18:04
Jag kände en tjej en gång som var en slags konnosör av raggningsrepliker, hon gick inte igång på dem direkt, men älskade att höra dem, ju fånigare de var destå mer roades hon av dem. Hon hade ett helt underbart roligt hästliknande skratt så man kunde dra några bara för att få höra det.

Henke78
2016-08-07, 20:05
-Du är som en skördetröska
-Du vill bara ha min säd

Sohlsken
2016-08-07, 21:10
Asså raggningsreplik nej inte direkt, men jag är rätt bra på att fullkomligt misslyckas med komplimanger.

Snackade med mannen som nu är min make, tror det var under min första resa hit. Hade berättat om ett av mina ex (som var ett komplett jävla nöt) som plöjde på i en hel timme utan stopp.
Detta resulterade i antibiotika och flertalet besök till vårdcentral för min del, och en läkningsprocess om typ sex veckor, och smärtor jag helst inte går in på.

Hursomhelst, hade berättat om denna snubben, och sa till min karl att "Fan vad skönt att jag slipper oroa mig för att du ska hålla på så länge!" :Virro ...
... och sedan fortsatte jag att gräva min egen grav genom att snubbla över mig själv i ytterligare två minuter.

Sensmoral: Kvalitet är så mycket bättre än kvantitet.

Diomedea exulans
2016-08-07, 22:06
Detta resulterade i antibiotika och flertalet besök till vårdcentral för min del, och en läkningsprocess om typ sex veckor, och smärtor jag helst inte går in på.

Off topic, men... Varför bad du inte honom lägga av efter ett tag?

trädgårdsmöbel
2016-08-07, 22:29
Asså raggningsreplik nej inte direkt, men jag är rätt bra på att fullkomligt misslyckas med komplimanger.

Snackade med mannen som nu är min make, tror det var under min första resa hit. Hade berättat om ett av mina ex (som var ett komplett jävla nöt) som plöjde på i en hel timme utan stopp.

Hursomhelst, hade berättat om denna snubben, och sa till min karl att "Fan vad skönt att jag slipper oroa mig för att du ska hålla på så länge!" :Virro ...
... och sedan fortsatte jag att gräva min egen grav genom att snubbla över mig själv i ytterligare två minuter.

haha fyfan vad avmaskuliniserande:D Om det var jag: Efter att ha hört det hade jag försökt tänka på mormor vid varje samlag.

Diomedea exulans
2016-08-07, 22:33
haha fyfan vad avmaskuliniserande:D Om det var jag: Efter att ha hört det hade jag försökt tänka på mormor vid varje samlag.

Då blir den ju slak?

Yes
2016-08-07, 22:37
"Så, vad heter systrarna?" har sällan rönt någon vidare framgång.

Gerdler
2016-08-07, 22:45
Alla mina repliker har varit bättre än att bara torrjucka mot personen iaf :)
Det hade inte jag kunnat säga utan att min tunga blir blå och min näsa växer. Men va fan gör det om hundra år. ;)

Loke
2016-08-07, 22:45
Det hade inte jag kunnat säga utan att min tunga blir blå och min näsa växer. Men va fan gör det om hundra år. ;)

Beror väl på plats och läge kanske ;)

Sohlsken
2016-08-07, 23:31
Off topic, men... Varför bad du inte honom lägga av efter ett tag?

Hade inte haft sex på länge, var ung och dum. Kände ingenting förrän 36 timmar efter utöver attjag var sjukt sugen på citroner.

Akerhage
2016-08-08, 06:19
-Tjena kexet, står du här o smular?
- Nej det är bara min bullf.tta som läcker.

Minikubik
2016-08-08, 08:07
-Du ser ut som min första fru
-Hur många gånger har du varit gift?
-Aldrig.

Fick inte ligga men hade en väldigt kul kväll i alla fall

Derbel McDillet
2016-08-08, 09:04

Hur tog han det? Låter rätt brutalt att få höra även om du säkert inte menade nåt ont.

Yes
2016-08-08, 10:20
Hur tog han det?
"Wohoo, först i mål!"

Peter.B
2016-08-08, 10:23
Mina två sämsta är nog:

"Mmm honung, får jag smaka?" Precis efter att tjejen smetat in läpparna med läppsyl med smak/lukt av honung. Hon fattade inte och gav mig läppsylen. Jag gav tillbaka den och hånglade med henne istället. Så den funkade ju bevisligen.

Och den andra ligger jag och en tjej ute i en stor gunga. Det är lite kallt så jag säger: "Vad är det som låter, är det du som hackar tänder?" Tjejen: "Öhm va?" Jag: "Ska vi komma på nåt sätt att värma dem? ... Tänder alltså." Tjejen fattade såklart ingenting. Men jag fick hångla i alla fall.

Illustrerade mannen
2016-08-08, 10:27
- Är du så där snygg eller driver du med mig? (Fick ligga så småningom)

- Är det här dina? (Tog ett stadigt tag om brösten. Fick inte ligga...)

MackeJuve
2016-08-08, 10:47
Har svårt att minnas någon specifik, riktigt urusel, raggningsreplik. När jag var 18 år gammal och besökte Peace and Love gick jag och min kompis runt på campingen och konfronterade varenda snygg tjej som vi såg. Då körde vi "1000 frågor": "Hej vad heter du, har du en hund, var bor du, är det där ditt tält, gillar du ost?". Otroligt omoget men kul då, taktiken var att de inte skulle få en syl i vädret. Jag fick ligga en gång med den taktiken och hångla ett par gånger.

"Hej jag heter Daniel och min bror heter Tommy!" körde en kompis med när vi var på en kryssning. Otroligt ologiskt(han var inte med Tommy när han körde repliken).

"Hej vill du köpa den här pinnen, det kostar 15 kr och en kyss!" körde en annan kompis med på Peace and Love, det fungerade orimligt bra. Fick hångla hur mycket som helst och även ligga(dock osäker på om det var p.g.a. pinn-försäljningen).

Ett annat gäng av mina kompisar ljög om att de spelade i ett rockband samt i Färjestads juniorlag när vi var i fjällen. De var ute på en nattklubb och kände att de var lite utmanövrerade av alla hockeyspelare som var där. Det som är bra med den historien är att en av kompisarna fick napp och träffade bruden dagen efter, i nyktert tillstånd. Hon trodde fortfarande att han var hockeyspelare så han fick spela den rollen även då. Han fick inte ligga i.o.m. att hon hade en jobbig kompis i rummet som vägrade lämna :D

Sparven från Minsk
2016-08-08, 12:01
- Är det här dina? (Tog ett stadigt tag om brösten. Fick inte ligga...)

Epic :laugh:

Bärsärk
2016-08-08, 12:18
Bor ni i Säffle allihopa eller?

StarkaUlf
2016-08-08, 12:25
Bor ni i Säffle allihopa eller?

Funkade den?

Scratch89
2016-08-08, 12:31
funkade den?

:d

MackeJuve
2016-08-08, 12:39
Funkade den?

Hahahaha

blåvitt
2016-08-08, 13:28
"Min kompis sa precis att du och jag skulle se väldigt bra ut tillsammans"

Sohlsken
2016-08-08, 15:05
Hur tog han det? Låter rätt brutalt att få höra även om du säkert inte menade nåt ont.

Han fick lite lätt komplex, trots att han redan då visste att han slår samtliga av mina ex med hästlängder vad gäller kvalitet.

Iofs så "funkade" det. Han kompenserade genom att påminna sig själv om hur bra han är på den kvinnliga orgasmen :D

Gerdler
2016-08-08, 16:00
De som har fått mest konsekvenser är väl de här:
Jag: "Har du en flytväst?"
Hon: "Varför då?"
Jag: "För jag drunknar i dina ögon"

Var så packad att jag inte minns det själv men jag blev påmind länge och väl för denna.

Jag: "Får jag hångla med dig för en femma?"
Hon: "Nej!"
Jag: "Amen en tia då?"

Fick inte ligga. Däremot träffade jag henne typ 1.5 år senare och då hade hon tydligen kommit ihåg detta tilltag och mig. Så vi skrattade ihop om detta. Fick inte ligga då heller.

Det som funkar är att säga hej och hålla en intressant konversation och hitta någon beröringspunkt som ett gemensamt intresse eller nåt vi båda tycker. Men framförallt så måste jag använda talet. Det funkar inte på klubb för där är musiken för hög. Har nog fått ligga med typ 3-4 tjejer på klubb och då har jag säkert klubbat 250-300 gånger. Badoo är bättre, bara ut och gå och hitta nån tjej som är ute och går eller sitter på en bänk är bättre, ragga på lokala matvarubutiken är bättre, ragga på jobbet och att ragga på gymmet är mångdubbelt bättre. För i alla de situationerna får man möjlighet att använda sin begåvning i tal och konversation för att imponera, och då inte endast med en raggningsreplik som är inövad.

Diomedea exulans
2016-08-08, 18:40
Det som funkar är att säga hej och hålla en intressant konversation och hitta någon beröringspunkt som ett gemensamt intresse eller nåt vi båda tycker. Men framförallt så måste jag använda talet. Det funkar inte på klubb för där är musiken för hög. Har nog fått ligga med typ 3-4 tjejer på klubb och då har jag säkert klubbat 250-300 gånger. Badoo är bättre, bara ut och gå och hitta nån tjej som är ute och går eller sitter på en bänk är bättre, ragga på lokala matvarubutiken är bättre, ragga på jobbet och att ragga på gymmet är mångdubbelt bättre. För i alla de situationerna får man möjlighet att använda sin begåvning i tal och konversation för att imponera, och då inte endast med en raggningsreplik som är inövad.

Det som verkligen funkar bäst för mig är att supa mig så full så jag nästan dör.

Jag har dock lagt ner den strategin av tre skäl:

1) Ibland får man inte ragg när man är ultrafull; alltför ofta gör man bara bort sig och super bort plånboken, nycklarna och minst en vänskap;

2) använder man ovanstående strategi så tappar tjejen alltid intresset för en när man är nykter; jag vill träffa en tjej jag kan umgås med mer än en gång;

3) det är dåligt för ekonomin.

Numera nätraggar jag istället. Det går ungefär lika dåligt som att IRL-ragga, men eftersom jag kan ragga på kanske 100 gånger fler per tidsenhet så ger det mycket bättre utdelning iallafall.

ccm
2016-08-08, 18:48
En kille körde alltid med "får man fresta med ett samlag?", och gick aldrig hem från krogen ensam.

Illustrerade mannen
2016-08-08, 20:06
En kille körde alltid med "får man fresta med ett samlag?", och gick aldrig hem från krogen ensam.

😂😂😂
Jag har en vän som gjorde något liknande. Efter de allra mest grundläggande artighetsfraserna brukade han fråga om sannolikheten för sexuellt umgänge senare under kvällen/natten. Om sannolikheten var 0 sparade de båda tid och han sparade pengar. Enligt hans empiriska undersökning var utdelningen ungefär lika som vid "vanligt" förfarande. (Jag menar just förfarande - inte förförande...)

muddler
2016-08-08, 20:49
"nobody puts baby in a corner" på nån suparresa i ungdomen runt år 2001, gick dock konstigt nog hem :d

MrLomax
2016-08-09, 04:36
-Vill du ligga med mig eller tycker du jag är äcklig?
-*schmack*

-Vilken tid ska jag väcka dig imorgon?
-7:00

-Tre perioder! Orkar du det?
-Hockey?
-Nej, ligga med mig.
-Blir det förlängning också?

Victuhh
2016-08-09, 08:15
Polaren 22 har en milf på 35 år i knät på krogen.

(polaren)-Hur gammal är du?
(milf) 35
(polaren) å fy fan!! om du skulle ****** med mig skulle du ju va pedofil
Hon reste sig upp och gick därifrån
:smash:

lördagsgrogg
2016-08-10, 14:36
Det är lustigt hur man alltid minns sina misstag allra mest. Jag hade en lång och ståtlig (basketspelerska) som raggade hårt på mig ute på krogen. Hade sett henne på gymet rätt ofta också och utbytt lite blickar. Jag fick för mig att det var en bra idé att säga;

-Förresten kommer du ihåg att du var gympalärare till mig på gymnasiet?

Hon skyggade märkbart och försvann på två röda.

new
2016-08-10, 18:37
"Hej"

Funkar aldrig :(

Luca Brasi
2016-08-10, 23:22
Öhhzzfghgh...

Diomedea exulans
2016-08-10, 23:29
"Hej"

Det är nog den som fått avslag flest gånger för mig, faktiskt.

lördagsgrogg
2016-08-11, 10:34
"Hej"

Godkväll!

Funkar rätt ofta.

sweetkarolina
2016-08-11, 11:50
"Vill du bjuda på en drink först eller ska vi gå hem till dig?"

Eftersom män är patetiska funkade det.

WHITEFOLKS
2016-08-11, 11:55

Du tog ju mer initiativ än 120% av kvinnorna så vet inte hur patetiskt det var :D

trädgårdsmöbel
2016-08-11, 12:49

Även om det funkar och vi är patetiska, så betyder det inte att vi inte vill bli uppraggade med stil. Nästa gång så testa att anstränga dig lite mer, fråga vad han heter, vad han gör, åtminstone låtsas att du är intresserad av honom.

Sparven från Minsk
2016-08-11, 13:23
Smygande upp bakom ditt tilltänkta ragg och viska i deras öra:
-"Pst....in i buskarna....jag har en kniv"

Enligt min kompis går den hem ibland :)

Diomedea exulans
2016-08-11, 13:40

Helt ärligt, mitt problem med en sån approach är två saker:

1) Jag hade misstänkt att tjejen drev med mig,
2) Jag hade blivit så "tagen på sängen" så jag nog hade blivit nervös och inte kommit på något bra svar.

Så på mig hade det nog funkat bättre att sakta göra mig mer bekväm medelst lite "vanlig" konversation först. :)

MackeJuve
2016-08-11, 13:59
Helt ärligt, mitt problem med en sån approach är två saker:

1) Jag hade misstänkt att tjejen drev med mig,
2) Jag hade blivit så "tagen på sängen" så jag nog hade blivit nervös och inte kommit på något bra svar.

Så på mig hade det nog funkat bättre att sakta göra mig mer bekväm medelst lite "vanlig" konversation först. :)

Detta. Sen finner jag inget patetiskt i att vilja ha sex. Merparten av de som är ute och singlar, män och kvinnor, vill ju garanterat ligga(förutsatt att attraktion finns). En sådan kommentar som sweetkarolina nämner skulle i alla fall visa mig att det är ett ONS i första hand och inget annat. Skulle tänka att tjejen är väldigt skön och/eller väldigt lättfotad. Givetvis går jag då hem med den tjejen om jag finner henne attraktiv(om jag inte blir alltför ställd av att hon är så rakt på sak och chokar). Båda vill ju, nemas problemas. Är det ett krav för att inte vara patetisk att man måste svara "haha nej du, först ska vi allt prata och lära känna varandra!". Låter väldigt dumt om det ändå bara är ett ONS, vilket raggningsrepliken antyder.

Repliken skulle givetvis fungera otroligt mycket sämre på tjejer(om man inte är Brad Pitt) då de överlag är stoltare av sig. I och för sig så kan det väl vara vettigt för en tjej att kräva lite mer än en replik innan man hänger med en kille hem då man löper större fara som tjej att följa med någon okänd hem än vice versa.

Diomedea exulans
2016-08-11, 14:11
Jag har varit med om några gånger att tjejer "hårdraggat" på mig på uteställen och det bara visade sig vara drift. En gång kom två tjejer fram till mig när jag satt ner och bokstavligen slet med mig ut på dansgolvet, det visade sig rätt snart att de bara ville ha sig ett gott skratt. En annan gång började en tjej överdrivet blink-flörta med mig vid baren, samma sak där.

Sen har vi ju den gamla klassikern med tjejer som lurar iväg en till nåt ställe där en biffig kille väntar och slår ner en och rånar en. Vet inte om det någonsin har hänt eller om det bara är en urban legend, men om en tjej verkade orealistiskt intresserad av mig skulle jag börja ana oråd iallafall.

Luca Brasi
2016-08-11, 14:20
Jag blev hårdraggad på en villa fest när mannen och barnen i familjen var närvarande.
Slightly awkward.
Tydligen ansåg kvinnan i familjen att de hade ett väldigt öppet förhållande men mannen verkade inte riktigt hålla med.

Nyckel
2016-08-11, 14:21
Det kanske syftas på att män som är villiga att ligga med sweetkarolina som är patetiska, inte helt orimligt *spy*

hugok
2016-08-11, 14:21
*Tar i hand och hälsar
Hon: Vad stora händer du har!
Jag: Du vet vad det betyder...
Resultat: Båda skrattar gott

*Dansar
Jag: Jäklar vad jag får stånd av att dansa med dig!
Hon: Hahaha..
Resultat: Ligga

*Jag släpper mig ljudlöst på dansgolvet, det börjar lukta
Jag: Var det du som fes?
Hon: Haha, nää..
(Okej, det sa jag inte i syfte att attrahera, mest för att det var kul)

Hon: Du tränar mycket va?
Jag: Nej det är bara luft, kolla själv:
*Jag drar tummen mot munnen och blåser samtidigt som jag spänner biceps så det ser ut som att den blåses upp.

I övrigt anser jag att det är ganska patetiskt att tycka att någon är patetisk för att denna vill ligga. Jag tror det kallas slutshaming.

I övrigt anser jag även att Kartago borde förstöras.

trädgårdsmöbel
2016-08-11, 14:24
Jag har varit med om några gånger att tjejer "hårdraggat" på mig på uteställen och det bara visade sig vara drift. En gång kom två tjejer fram till mig när jag satt ner och bokstavligen slet med mig ut på dansgolvet, det visade sig rätt snart att de bara ville ha sig ett gott skratt..

Sånt där är ju bara elakt och påminner om mobbing. Liknande kunde tjejerna i nionde klass göra mot pojkarna i sjuan kommer jag ihåg. Sätta sig i knät på oss, och andra smått sexuella saker, och sedan skratta när vi rodnade och fick stånd. Men de var 15-16, att vuxna/nästan vuxna kvinnor gör så är ännu värre.

WHITEFOLKS
2016-08-11, 14:31
Sånt där är ju bara elakt och påminner om mobbing. Liknande kunde tjejerna i nionde klass göra mot pojkarna i sjuan kommer jag ihåg. Sätta sig i knät på oss, och andra smått sexuella saker, och sedan skratta när vi rodnade och fick stånd. Men de var 15-16, att vuxna/nästan vuxna kvinnor gör så är ännu värre.

såntdär råkade jag ut för ofta och är nog en stor del i varför jag är så fucked up som jag är.

sweetkarolina
2016-08-11, 14:39
Du tog ju mer initiativ än 120% av kvinnorna så vet inte hur patetiskt det var :D

Haha antagligen helt därför det fungerade. :)

Även om det funkar och vi är patetiska, så betyder det inte att vi inte vill bli uppraggade med stil. Nästa gång så testa att anstränga dig lite mer, fråga vad han heter, vad han gör, åtminstone låtsas att du är intresserad av honom.

Men snälla nån, det var typ 10 år sen och jag var så full att jag knappt kunde stå upp på egen hand. Bakgrunden var att jag snackat med en kille tidigare under kvällen och tänkte dra till med min fyndiga raggningsreplik för att eh komma till skott, men jag var så packad att jag levererade repliken till fel kille. Och när jag väl insåg misstaget var det ju lite sent att banga.
Jag skulle gärna ha tillräckligt med stake för att kunna leverera såna öppningsfraser utan att vara våldtäktsfull, men det har jag inte. *rolleyes*

Fast jag håller i sak inte med, om du menar att jag ska försöka linda in mina raggningsförsök. Tycker det är bättre att vara tydlig med mina avsikter. Tycker bara det är patetiskt när man håller på och lindar in saker så att det till slut knappt framgår vad man är ute efter egentligen.

anvihl
2016-08-11, 14:44
I baren efter drinkar värt 2000kr: "Jag har stor *** och magrutor, vill du se?", fick ligga, hon blev dock arg över att jag inte alls hade stor *** och att jag vägrade ta av mig t-shirten.

På en blindträff med en kollegas dotter:" Wow, du är lika snygg som din mamma"- fick ej ligga.

"Om du får suga av mig, bjuder du på en drink då?"- Hon skrattade, tog mig på kuken och gick.

WHITEFOLKS
2016-08-11, 14:46

Men snälla nån, det var typ 10 år sen och jag var så full att jag knappt kunde stå upp på egen hand. Bakgrunden var att jag snackat med en kille tidigare under kvällen och tänkte dra till med min fyndiga raggningsreplik för att eh komma till skott, men jag var så packad att jag levererade repliken till fel kille. Och när jag väl insåg misstaget var det ju lite sent att banga.
Jag skulle gärna ha tillräckligt med stake för att kunna leverera såna öppningsfraser utan att vara våldtäktsfull, men det har jag inte. *rolleyes*

Fast jag håller i sak inte med, om du menar att jag ska försöka linda in mina raggningsförsök. Tycker det är bättre att vara tydlig med mina avsikter. Tycker bara det är patetiskt när man håller på och lindar in saker så att det till slut knappt framgår vad man är ute efter egentligen.

Jag tror han var mer ironisk med att det blir liksom inte mindre patetiskt att kräva att det ska låtsas vara mer än så. Givetvis är det bättre att vara rak men tyvärr så är det OFTAST inte bästa sättet utan det krävs lite mer lirkande även om båda egentligen bara vill liga.

Fenrir
2016-08-11, 15:09
Det är midsommarhelg och jag befinner mig på den enda nattklubben på en ö i Stockholms skärgård. Har under kvällen spanat in lite på en halvsliten milf med schyssta bröst. Vet inte om det är att klassas som en typisk raggningsreplik egentligen utan jag var bara väldigt rak på sak.

Jag: Vill du följa med mig hem?
Hon: Varför skulle jag det?
Jag: Vill du ha k u k så följer du med, annars inte.

Hon verkar lite småchockad (med all rätt?) över det hela och tackar nej. En kort stund senare är hon tillbaka och försöker hångla upp mig å det grövsta. Det slutar med att jag avfärdar henne då jag trots allt jobbade kvällen till ära.

Blev själv "uppraggad" av ett äldre par senare som frågade om jag ville med ut i skogen och k n u l l a. Tackade vänligt nej!

MackeJuve
2016-08-11, 15:11
Sen har vi ju den gamla klassikern med tjejer som lurar iväg en till nåt ställe där en biffig kille väntar och slår ner en och rånar en. Vet inte om det någonsin har hänt eller om det bara är en urban legend, men om en tjej verkade orealistiskt intresserad av mig skulle jag börja ana oråd iallafall.

Det är inte en urban legend utan det är sånt som händer. Skulle dock tro(och tror mig minnas) att detta främst sker via online-dating, typ Badoo eller Tinder.

Det är ju dock en så försvinnande liten risk att något sådant skulle inträffa att det inte skulle vara något som jag tar i beaktning. Nu syftar jag på ragg på krogen, jag skulle vara lite orolig om det rörde sig om en assnygg brud på Badoo som 03:43 skriver till mig och vill ses. Jag har träffat tjejer i 10 års tid och har en ganska god bild över vad jag kan få och inte få.

Enda gången det har varit i närheten av obehagligt när jag har fått ett kvart i fyra ragg på Badoo var när tjejen visade sig vara mycket fulare än på bilderna och dessutom på gränsen till psyksjuk.

4623
2016-08-11, 15:17
http://www.sydsvenskan.se/2011-02-23/drogad-och-bestulen

pepplez
2016-08-11, 15:23

Det är inte en urban legend utan det är sånt som händer. Skulle dock tro(och tror mig minnas) att detta främst sker via online-dating, typ Badoo eller Tinder.

Lyssna på Rättegångspodden, avsnittet "Dejtingligan" :)

MackeJuve
2016-08-11, 15:23
http://www.sydsvenskan.se/2011-02-23/drogad-och-bestulen

Ja, det existerar ju givetvis. Fy satan så hemskt att bli drogad. Har ingen statistik på det men vågar säga att det är otroligt mycket vanligare att tjejer blir drogade, och då löper de ju tyvärr större risker än att "bara" bli rånade.

MackeJuve
2016-08-11, 15:25
Lyssna på Rättegångspodden, avsnittet "Dejtingligan" :)

Utveckla kort istället, vad sägs i den? Är min tes korrekt?

pepplez
2016-08-11, 15:56
Utveckla kort istället, vad sägs i den? Är min tes korrekt?

Japp :) i just det fallet iaf. Rekommenderar dock podden starkt (inte bara just det avsnittet), den är väldigt spännande och välproducerad.

mini
2016-08-12, 08:19

Jag hoppas han blir polisanmäld för olaga hot. Sjukt ofräsch raggning.

Mantus
2016-08-12, 08:31

Det där var faktiskt en väldigt bra historia.:d
Då du tog fel på killarna antar jag dessutom att de var i ungefär samma liga och då gjorde det kanske inte så mycket vem du gick hem med om det bara var lite horisontell hambo du var ute efter.

Yes
2016-08-12, 09:05
Jag har varit med om några gånger att tjejer "hårdraggat" på mig på uteställen och det bara visade sig vara drift. En gång kom två tjejer fram till mig när jag satt ner och bokstavligen slet med mig ut på dansgolvet, det visade sig rätt snart att de bara ville ha sig ett gott skratt. En annan gång började en tjej överdrivet blink-flörta med mig vid baren, samma sak där.

Senast jag råkade ut för det blev det ligga. Det har sina fördelar att inte bry sig om sånt.

Sparven från Minsk
2016-08-12, 12:16
Jag hoppas han blir polisanmäld för olaga hot. Sjukt ofräsch raggning.

Att säga till någon att man har en kniv är inget hot, därför inget olaga hot.

Men att grabba tag i någons tuttar och fråga "är de här dina?" hade du ingen kommentar till?

trädgårdsmöbel
2016-08-12, 12:44

Det var fyndigt och roligt. Men jag tänker mig in i killens sits där, att först bli jätteglad över att bli uppraggad men efteråt känna sig billig för att man föll för det så lätt. Det är jättebra att du är tydlig med dina avsikter, men det kan säkert upplevas förnedrande (trots att han inte säger nej).

För vad du förmedlar till honom genom att göra så är att berätta att du är överlägsen honom, att du kan knäppa med fingrarna och han lyder.

Diomedea exulans
2016-08-12, 12:52
Senast jag råkade ut för det blev det ligga. Det har sina fördelar att inte bry sig om sånt.

Vadå, tror du jag visade att jag brydde mig? Tror du jag ställde mig och började lipa eller deklamerade för damerna att jag minsann var kränkt?

mini
2016-08-12, 14:31

Men att grabba tag i någons tuttar och fråga "är de här dina?" hade du ingen kommentar till?

Vilken tur han har då. Då var den bara obehaglig, sunkig och otrevlig, inte olaglig.

Nä, inte direkt, då skulle jag väl skrivit något?

Luca Brasi
2016-08-12, 16:41
Vadå, tror du jag visade att jag brydde mig? Tror du jag ställde mig och började lipa eller deklamerade för damerna att jag minsann var kränkt?

Tänk om de faktiskt ville ligga och du missade att ligga för att du är paranoid?

Diomedea exulans
2016-08-12, 16:49
Tänk om de faktiskt ville ligga och du missade att ligga för att du är paranoid?

Det var ju jävligt konstigt att de gick iväg från mig när jag försökte dansa/prata med dem "vanligt" isåfall.

Luca Brasi
2016-08-12, 17:25
Det var ju jävligt konstigt att de gick iväg från mig när jag försökte dansa/prata med dem "vanligt" isåfall.

Hmm...jag tror att du var för nykter.

Sohlsken
2016-08-12, 17:54

Om någon skulle viska i mitt öra att jag ska in i buskarna för att den har kniv skulle jag bli jävligt rädd. I bästa fall skulle jag försöka ta mig bort från personen, i värsta fall skulle jag skrika på hjälp eller drämma till hen.

Kniv ska man för i helvete inte skämta om.

Notten
2016-08-12, 18:32
Om någon skulle viska i mitt öra att jag ska in i buskarna för att den har kniv skulle jag bli jävligt rädd. I bästa fall skulle jag försöka ta mig bort från personen, i värsta fall skulle jag skrika på hjälp eller drämma till hen.

Kniv ska man för i helvete inte skämta om.

Sparven från Minsk kommer aldrig förstå vad du pratar om.....deras hjärnor fungerar inte som vanliga. Dom ger sken av något annat men ibland försäger dom sig utan att förstå det som i detta fall.

StarkaUlf
2016-08-12, 18:35
Kan inte annat än hålla med mini och Sohlsken.

Helt obegripligt hur du ens kan tycka att det är någorlunda okej, sparven. Hade jag hört från någon att en viss person gick runt och sa så så hade jag utan tvekan gått och klappat till honom.

Luca Brasi
2016-08-12, 19:12
Kan inte annat än hålla med mini och Sohlsken.

Helt obegripligt hur du ens kan tycka att det är någorlunda okej, sparven. Hade jag hört från någon att en viss person gick runt och sa så så hade jag utan tvekan gått och klappat till honom.

Det är däremot olagligt att klappa till folk.
Gå mot rött är inte heller okey,men knivskämt får grönt ljus.

Sohlsken
2016-08-12, 21:04
Det är däremot olagligt att klappa till folk.
Gå mot rött är inte heller okey,men knivskämt får grönt ljus.

Om det inte är i självförsvar, vilket jag utan tvekan skulle vinna i i detta fallet. Vet ej om Ulf skulle vinna det.

WHITEFOLKS
2016-08-12, 22:06
Om det inte är i självförsvar, vilket jag utan tvekan skulle vinna i i detta fallet. Vet ej om Ulf skulle vinna det.

Självförsvar att klappa till nån som säger att den har kniv? Knappast.

Diomedea exulans
2016-08-12, 22:58

Jag känner inte till vad lagen säger, men jag tycker "in i buskarna, jag har en kniv" är ett implicerat våldtäktshot och att det därför borde gå under nödvärn att slå någon som säger så.

anvihl
2016-08-12, 23:26

Om nån smyger sig på dig bakifrån och säger "in i buskarna, jag har en kniv" är det fanimig självförsvar att göra allt man kan för att ta sig därifrån, inkluderat en sån jävla rallarsving att skorna blir tomma.

WHITEFOLKS
2016-08-13, 02:24
Det svåra blir väl att styrka att en nödvärnssituation förelåg om han sedan inte har en kniv och du blir anmäld. Men visst rent moraliskt/praktiskt så håller jag med om att det är ju mer vettigt att göra sig fri. Är väl dock lite svårt att klappa till nån i ansiktet utan att samtidigt se om en kniv är inblandad.

Tricklew
2016-08-13, 08:33
Var det inte uppenbart för alla att det var ett skämt?

F Ultra
2016-08-14, 14:29

Att säga till någon att man har kniv är inget hot nej, men att säga till någon att göra något pga att du har kniv är en helt annan femma.

Diomedea exulans
2016-08-14, 14:30

Jag antog att det var ett skämt, men eftersom flera personer sedan oemotsagt agerade som att det inte var ett skämt så tänkte jag att det väl inte var ett skämt iallafall.

Sohlsken
2016-08-14, 16:24

Nej. Jag har svårt nog med skämt och sarkasm när jag kan se kroppsspråk och höra hur det sägs. Det är otroligt många som inte fattar hur viktiga de sakerna är, och i text förlorar man allt utom just orden.

Att säga till någon att man har kniv är inget hot nej, men att säga till någon att göra något pga att du har kniv är en helt annan femma.

Jepp. "Jag har en kniv" är ett konstaterande.
"In i buskarna, jag har en kniv" är ett imperativ med kniven som objekt, ett hotfullt objekt som stärker troligheten att personen agerar utefter imperativ.

MrLomax
2016-08-14, 22:09
Att säga till någon att man har en kniv är inget hot, därför inget olaga hot.Med det resonemanget är det inte ett hot/rån om jag går in på banken och säger: -Jag har en bomb. Ge mig pengar.

-Åh herr domare. Jag hade ingen bomb och banktjänstemannen gav mig pengarna frivilligt!

*rolleyes*

Självklart inte. Jag tycker att du har fel i ditt resonemang.
Det svåra blir väl att styrka att en nödvärnssituation förelåg om han sedan inte har en kniv och du blir anmäld. Men visst rent moraliskt/praktiskt så håller jag med om att det är ju mer vettigt att göra sig fri. Är väl dock lite svårt att klappa till nån i ansiktet utan att samtidigt se om en kniv är inblandad.
Nej absolut inte. Putativt nödvärn (https://sv.wikipedia.org/wiki/Putativt_n%C3%B6dv%C3%A4rn) kanske?

TranceII
2016-08-14, 22:22

Det skulle garanterat falla inom nödvärn om man bara slår till personen för att komma undan.

Gerdler
2016-08-14, 22:24
Låt oss säga att någon 15-åring med dålig hållning säger så till Mikaela Lauren. Hon vänder väl inte rimligtvis sig om och tittar efter en kniv innan hon gör honom medvetslös? Och om denna 15-åring sedan vaknar upp och säger misshandel och de båda säger sanningen i förhör, tror du på allvar att det finns en åklagare i Sverige som hade tyckt det var värt att driva detta? En idiot sa nåt idiotiskt och lärde sig veta hut, end of story.
Med det resonemanget är det inte ett hot/rån om jag går in på banken och säger: -Jag har en bomb. Ge mig pengar.

-Åh herr domare. Jag hade ingen bomb och banktjänstemannen gav mig pengarna frivilligt!

*rolleyes*

Självklart inte. Jag tycker att du har fel i ditt resonemang.

Nej absolut inte. Putativt nödvärn (https://sv.wikipedia.org/wiki/Putativt_n%C3%B6dv%C3%A4rn) kanske?
+1

WHITEFOLKS
2016-08-14, 22:34
Låt oss säga att någon 15-åring med dålig hållning säger så till Mikaela Lauren. Hon vänder väl inte rimligtvis sig om och tittar efter en kniv innan hon gör honom medvetslös? Och om denna 15-åring sedan vaknar upp och säger misshandel och de båda säger sanningen i förhör, tror du på allvar att det finns en åklagare i Sverige som hade tyckt det var värt att driva detta? En idiot sa nåt idiotiskt och lärde sig veta hut, end of story.

+1

Ja fast problemet blir ju att det blir en ord mot ord situation och då kan vem som helst som knockar den andra säga att han påstod att han hade en kniv. När det gäller rättsfall så är "sanning" rätt ointressant. Men visst, de ger säkerligen en kvinna lite "fördel" i sammanhanget.

delta_mats
2016-08-14, 22:40

+1

Lol, såg du ens hennes match? Så dålig så jag var tvungen att byta kanal.

mini
2016-08-15, 06:59
Lol, såg du ens hennes match? Så dålig så jag var tvungen att byta kanal.

För att fortsätta OT: vilken match menar du?

Grahn
2016-08-15, 07:28
Undrar faktiskt hur en domstol skulle hantera kniv grejen, förutsatt att någon lyckas få någon att ta anmälan och sedan få en åklagare att driva det då....

Om kvinnan försvarar sig med våld så antar iaf jag att en rätt skulle fokusera på om kvinnan ifråga upplevde det som ett hot, hur rimligt det vore( buskar finna de tex i omgivningen eller är de uppenbart frånvarande i baren?) och om självförsvar begränsade sig till något som skulle kunna räknas som reflex och inte gick till överdrift.

Klart obehagligt beteende och borde kunna gå helfel om det används på fel person...

delta_mats
2016-08-15, 09:51
För att fortsätta OT: vilken match menar du?

Pratade i nattmössan, sorry!

MrLomax
2016-08-15, 10:35
Diskussionen har spårat ur... *spy*

Diomedea exulans
2016-08-15, 10:43
Diskussionen har spårat ur... *spy*

Det gör inget, i egenskap av trådstartare tillåter jag OT-snack!

F Ultra
2016-08-16, 09:40
Undrar faktiskt hur en domstol skulle hantera kniv grejen, förutsatt att någon lyckas få någon att ta anmälan och sedan få en åklagare att driva det då....

Om kvinnan försvarar sig med våld så antar iaf jag att en rätt skulle fokusera på om kvinnan ifråga upplevde det som ett hot, hur rimligt det vore( buskar finna de tex i omgivningen eller är de uppenbart frånvarande i baren?) och om självförsvar begränsade sig till något som skulle kunna räknas som reflex och inte gick till överdrift.

Klart obehagligt beteende och borde kunna gå helfel om det används på fel person...

Beror på hur pass mycket våld som du använde. Det stora kruxet med självförsvar är att du enbart får använde exakt så pass mycket våld som krävdes av situationen. Dvs troligen ok att daska till personen och sedan springa där ifrån, troligen väldigt problematiskt om du stannar kvar och misshandlar personen ytterligare.

Mental
2016-08-16, 10:04
Beror på hur pass mycket våld som du använde. Det stora kruxet med självförsvar är att du enbart får använde exakt så pass mycket våld som krävdes av situationen. Dvs troligen ok att daska till personen och sedan springa där ifrån, troligen väldigt problematiskt om du stannar kvar och misshandlar personen ytterligare.

Nja! "en gärning som någon begår i nödvärn utgör brott endast om den med hänsyn till angreppets beskaffenhet, det angripnas betydelse och omständigheterna i övrigt är uppenbart oförsvarlig"

Uppenbart oförsvarlig ger juridiskt ganska mycket utrymme.
Det åligger åklagaren att bevisa att du rimligen förstog att det rörde sig om övervåld. Dvs det ska vara uppenbart.

trädgårdsmöbel
2016-08-16, 15:45
Även om det är olagligt att misshandla någon som säger: "-In i buskarna, jag har en kniv!" så borde väl straffet bli lågt pga. "förmildrande omständighet"? Jag kan inget om juridik, men jag har svårt att tänka mig att det skulle bli särskilt hårt även om "knivmannen" skulle skadas allvarligt eller avlida.

Böter/villkorligt/några få år på anstalt? Det är det nästan värt istället för att bli påsatt i en buske. Dessutom skulle man kunna göra en politisk poäng av det och bli en slags martyr som är offer för ett skevt rättssystem.

anvihl
2016-08-16, 15:49
Alltså jag har blivit friad för BETYDLIGT värre än det där då det blir bedömt som nödvärn, även att det inkluderade både grov misshandel och våld mot tjänsteman(män). Inte en chans att man blir dömd för det där.

trädgårdsmöbel
2016-08-16, 16:46
Alltså jag har blivit friad för BETYDLIGT värre än det där då det blir bedömt som nödvärn, även att det inkluderade både grov misshandel och våld mot tjänsteman(män). Inte en chans att man blir dömd för det där.

Det här är kanske hörsägen, politisk propaganda, eller rör sig om en extremt tilltagen mängd av våld utöver vad nöden krävde, men det skall finnas ett fall där en tidigare ostraffad kille blivit dömd till villkorligt och böter när han ingrep och avstyrde en pågående våldtäkt.

Våldtäktsmannen åkte dit för sexuellt ofredande och den ingripande för grov(?) misshandel om jag gissar.

Diomedea exulans
2016-08-16, 17:40
Det här är kanske hörsägen, politisk propaganda, eller rör sig om en extremt tilltagen mängd av våld utöver vad nöden krävde, men det skall finnas ett fall där en tidigare ostraffad kille blivit dömd till villkorligt och böter när han ingrep och avstyrde en pågående våldtäkt.

Våldtäktsmannen åkte dit för sexuellt ofredande och den ingripande för grov(?) misshandel om jag gissar.

Fast hur mycket stryk fick våldtäktsmannen då? Även jag tycker att det ska vara olagligt att att fortsätta spöa en aspirerande våldtäktsman om man väl fått ner honom på marken och håller fast honom, t ex.

trädgårdsmöbel
2016-08-16, 18:06
Fast hur mycket stryk fick våldtäktsmannen då? Även jag tycker att det ska vara olagligt att att fortsätta spöa en aspirerande våldtäktsman om man väl fått ner honom på marken och håller fast honom, t ex.

Det vet jag inte, det här var något som svischade förbi i mitt facebookflöde. Personen som misshandlade våldtäktsmannen gillade en väldans massa av "Fria Tider", och dyl. så lite fördomsfullt kan jag tänka mig att det var nog inte den fredligaste av människor som ingrep. Fast är jag fördomsfull åt andra hållet kanske det istället bidrog till det "höga" straffet?

Luca Brasi
2016-08-16, 19:07
Det vet jag inte, det här var något som svischade förbi i mitt facebookflöde. Personen som misshandlade våldtäktsmannen gillade en väldans massa av "Fria Tider", och dyl. så lite fördomsfullt kan jag tänka mig att det var nog inte den fredligaste av människor som ingrep. Fast är jag fördomsfull åt andra hållet kanske det istället bidrog till det "höga" straffet?
Det var inte detta fallet?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12087766.ab

trädgårdsmöbel
2016-08-16, 19:32

Jag är inte 100, men jag tror inte det.

Macroman
2016-08-17, 09:41

Låter helt galet att han blir dömd för detta. Men man måste väl läsa domen antar jag.

trädgårdsmöbel
2016-08-17, 14:46
Det kanske ligger någon slags värdering av skada eller liknande bakom en sådan dom? Om de enda medlen man har att avstyra pågående brott mot sig själv eller annan är att man skadar personen mer än vad personens brott skadar offret, så kanske det inte är rätt att ingripa?

Gerdler
2016-08-17, 14:55
Att smälla någon över huvudet med en domkraft är ju rätt bra mängd våld, å andra sidan är det ju mer våld att hålla på att strypa någon, kan ju tyckas. Civilkurage ska naturligtvis inte bestraffas med fängelse, men om man tycker att han har använt mer våld än situationen krävde så kanske dagsböter för nödvärnsexcess kunde vara en rimlig dom.

Mental
2016-08-17, 15:05
Heh, ja, det finns rätt mycket mer bakom den, typ att de hade slagits tidigare, han hade redan avbrutit angreppet mot henne och fått ned honom på marken innan han mosade in skallen på honom.

https://allroundmats.files.wordpress.com/2009/11/mora_tingsr_tt-b674_530761a1.pdf

Mental
2016-08-17, 15:17
Att smälla någon över huvudet med en domkraft är ju rätt bra mängd våld, å andra sidan är det ju mer våld att hålla på att strypa någon, kan ju tyckas. Civilkurage ska naturligtvis inte bestraffas med fängelse, men om man tycker att han har använt mer våld än situationen krävde så kanske dagsböter för nödvärnsexcess kunde vara en rimlig dom.

Excess är en förstärkning av den friande grund som nödvärnet gör, knappast något man kan dömas till böter för. Här handlar det om att ha fortsatt använda grovt våld som kunnat vara dödligt efter att nödvärnssituationen är avvärjd.
Värt att nämna är att denne hjälte är tidigare dömd för misshandel, har tidigare bråkat med den här killen han nitar samt får 2 år rabatt på ett straff som borde vart 3 år för att han faktiskt ingrep i en nödvärnssituation.
Som framgår av tingsrättens dom får han tillochmed beröm för sitt rådiga ingripande, och det första slaget frias han helt för då det är inom rätten till nödvärn.