Visa fullständig version : Min tränings dagbok
Hej.
Är ny här men det kommer nog gå bra.
Jag är en tjej på 17 år ( 18 till vintern ). Jag är 164 cm lång och väger 52 kg. Mitt mål är att gå ner i fettmassa och att öka i muskler.
Jag tränar tre ggr i veckan och simmar eller springer en gång i veckan..
Måndag kör jag ben och triceps.
Benpress: 40 kg ( 3*12 )
Bensprak: 40 Lbs ( 3*12 )
Lårcurl : 40 Lbs ( 3*12 )
Triceps
Dips i maskin: 100 Lbs ( 3*12 )
triceps push down: 40 Lbs ( 3*12 )
Onsdag är det rygg och biceps som gäller
Rygg :
Chins i maskin: 100 Lbs (3*12)
Sittande rodd i maskin: 40 Lbs (3*12)
Pull down: 40 Lbs (3*12)
Biceps:
Curl i maskin: 40 Lbs (3*12)
Koncentrations curl: 5kg (3*12) :em:
Fredag är det bröst och axlar
Bröst:
Bench press i maskin: 40 Lbs (3*12)
Dicline bench press: 40Lbs (3*12)
Pecdeck: 40 Lbs (3*12)
Axlar:
Axelpress i maskin: 20Lbs (3*12):em:
Sidolyft axlar : 40 Lbs (3*12)
Ja det va mitt lilla träningsprogram
Ha det bra // Fiona
Ninjasmurf
2004-04-20, 21:34
Hur länge har du tränat?
bra vikter :thumbup:
Trodde du körde på dips på 100kg först, haha. Isåfall är du STARK! Det är du ändå iofs, ser bra ut! Kör hårt!
Tack Chris. Ska vara lite mer tydlig med att jag gör chinsen på maskin..
Tack Ninjasmurf. Jag har tränat nu e snart tre veckor..
Ha det bra // Fiona
Tigerkotten
2004-04-20, 21:51
100kg? Jag hajjar inte :p
Är det inte mätt i lbs då?
Då e väl 10lbs ca 5kg? Eller e jag ute och cyklar?
Lycka till att bli smärt och allt sådant iaf ;)
Originally posted by Tigerkotten
100kg? Jag hajjar inte :p
Är det inte mätt i lbs då?
Då e väl 10lbs ca 5kg? Eller e jag ute och cyklar?
Lycka till att bli smärt och allt sådant iaf ;)
Det är jag som skrivit fel förlåt.. Jag kör det i en maskin så jag får hjälp med 100 kg :em:. Så det är kg jag menar.
Förlåt // Vera
Tigerkotten
2004-04-20, 23:43
Tror det e 50kg helt ärligt.
För menar du kan ju inte ens åka ner om du 52kg och du har vikter på som e 100kg, och 50kg så åker den ner sakta iaf.
Tror det e 50kg helt ärligt.
För menar du kan ju inte ens åka ner om du 52kg och du har vikter på som e 100kg, och 50kg så åker den ner sakta iaf.
Körde det idag på 80 kg, men det är så att jag tycker att man åker skit snabbt ner för 50 kg och kan inte ta upp mig tyvärr :em:
Så det är därför jag tar lite mer..
Trevligt att se en till tjej här, men dina vikter är inget att skämmas över :thumbup:
jag hoppas det går bra för dig!
Men i dipsen och chinsen, måste det vara någon form av hjälpvikt i lbs, är det nautilus maskiner?
Tricklev
2004-04-21, 18:43
Tjaba o välkommen:thumbup: alltid trevligt med trevliga tjejer:thumbup:
Tigerkotten
2004-04-21, 18:47
Menar logiskt bara nu, om det e 52kg. Så åker du inte ens ner :)
Om du väger det :) Så det e troligen så du kör på 50kg fast det står i lbs om du kör på 100.
Du kan ju fråga någon instruktör eller så ;)
Johan1986
2004-04-21, 18:56
Ser du dina vikter är inga att skämmas över, det sa jag ju.
Och du får nog berätta att det är natilusmaskiner :)
AFanatic
2004-04-21, 18:57
Hej!
Trevligt med en till tjej, välkommen!
Ser ut som en bra början på träningen. :bpump:
Det ser ut som du kör mycket maskiner, inget fel i det...men jag har en liten fundering.
Om du nu kör de övningar som står beskrivet...Nu vet jag ju inte hur maskinerna är utformade och vad de har för lutning. Du kör iaf på 40 kg i bencurl och 40 kg i benpress. Du borde ju minst kunna köra på 100 kg i benpressen när du kör på 40 kg i bencurl...Varför så liten vikt i pressen?? Skada?
Själv kör jag på typ 35 kg i bencurl (skadad) ...men jag kör på +150 i benpress...
Bara jvligt nyfiken. ;)
Originally posted by Johan1986
Ser du dina vikter är inga att skämmas över, det sa jag ju.
Och du får nog berätta att det är natilusmaskiner :)
Men det e ändå pinsamt det vet du att jag tycker. Men det gick bättre än vad jag trodde..
hade tänkt skriva dagens träning snart..
Originally posted by AFanatic
Hej!
Trevligt med en till tjej, välkommen!
Ser ut som en bra början på träningen. :bpump:
Det ser ut som du kör mycket maskiner, inget fel i det...men jag har en liten fundering.
Om du nu kör de övningar som står beskrivet...Nu vet jag ju inte hur maskinerna är utformade och vad de har för lutning. Du kör iaf på 40 kg i bencurl och 40 kg i benpress. Du borde ju minst kunna köra på 100 kg i benpressen när du kör på 40 kg i bencurl...Varför så liten vikt i pressen?? Skada?
Själv kör jag på typ 35 kg i bencurl (skadad) ...men jag kör på +150 i benpress...
Bara jvligt nyfiken. ;)
Jag tränar i ett Nautilus gym så där är nästan bara maskiner..
Okej, får testa det på nästa ben pass. Har skadat mitt öga för mer än ett år sedan och är rädd för att något ska gå i sönder om jag tar för mycket. Men jag kan alltid testa lite mer och se.. Det skadar ju inte att pröva sig fram..
AFanatic
2004-04-21, 19:03
Originally posted by Fiona
Jag tränar i ett Nautilus gym så där är nästan bara maskiner..
Okej, får testa det på nästa ben pass. Har skadat mitt öga för mer än ett år sedan och är rädd för att något ska gå i sönder om jag tar för mycket. Men jag kan alltid testa lite mer och se.. Det skadar ju inte att pröva sig fram..
Jag tror definitivt att du är starkare än vad du tror, men var försiktig med trycket som kan uppstå när man tar i...
Lycka till!
adeleine
2004-04-21, 19:10
kul med fler tjejer...:thumbup:
men du, 52 kg...då kan du ju omöjligen ha problem med vikten?
På nautilusmaskinerna brukar det ju oftast stå i lbs så 100lbs är ungefär 45-46 kg eller nåt sånt
Det är bra med fler tjejer som kommer igång och tränar.. är för övrigt lika gammal som dig men har inte tränat på flera månader av lite olika anledningar:em:
Blir faktiskt inspirerad av tjejer i min ålder som vågar släpa sig till gymmet och träna:kickass:
Dagens pass:
Börja med att trampa på en stepmaskin i 10 min
Chins i maskin:
80Lbs*12
80Lbs*12
80Lbs*12
Sittande rodd i maskin:
40Lbs*12
40Lbs*12
40Lbs*12
Pull down:
40Lbs*12
40Lbs*12
40Lbs*12
Biceps:
Curl i maskin:
30Lbs*12
40Lbs*12
40Lbs*12
Koncentrations curl:
5kg *12
5kg *12
5kg *12
Sen avsluta jag med att springa sex sju min i ett lagom snabbt tempo..
Originally posted by adeleine
kul med fler tjejer...:thumbup:
men du, 52 kg...då kan du ju omöjligen ha problem med vikten?
Tack !! Det är rätt många som säger det, men jag trivs inte riktigt med min kropp och vill då bli av med lite "häng" och öka i muskler..
Originally posted by *Flash*
På nautilusmaskinerna brukar det ju oftast stå i lbs så 100lbs är ungefär 45-46 kg eller nåt sånt
Det är bra med fler tjejer som kommer igång och tränar.. är för övrigt lika gammal som dig men har inte tränat på flera månader av lite olika anledningar:em:
Blir faktiskt inspirerad av tjejer i min ålder som vågar släpa sig till gymmet och träna:kickass:
Har alltid varit intresserad av att träna har spelat innebandy i ett apr år men sen skada jag mig och kunde inte göra något med vikter på ca ett år eller något sånt.. Ja jag tycker oxå det är skoj med tjejer som tränar men det flesta tycker det e jobbigt och pinsamt..
Det va lbs har jag ingen aning om..
Menar logiskt bara nu, om det e 52kg. Så åker du inte ens ner :)
Om du väger det :) Så det e troligen så du kör på 50kg fast det står i lbs om du kör på 100.
Du kan ju fråga någon instruktör eller så ;)
Okej.. Ja jag får nog fråga en instruktör..
Originally posted by Tricklev
Tjaba o välkommen:thumbup: alltid trevligt med trevliga tjejer:thumbup:
Tack tack :)
Originally posted by Zakath
Trevligt att se en till tjej här, men dina vikter är inget att skämmas över :thumbup:
jag hoppas det går bra för dig!
Men i dipsen och chinsen, måste det vara någon form av hjälpvikt i lbs, är det nautilus maskiner?
Ja det är en hjälp.. Jag tränar på ett Nautilus gym..
Tack tack alltid rolgit med trevliga killar också :)
Tycker det ser bra ut och att det är bara att köra på!
Ta det lugnt och fokusera på att få in en bra teknik och hitta kontakten med musklerna!
AfFanatic> 100kg i djupa benpressar är rätt mkt vikt! Dessutom är det troligen en maskin med viktmagasin och inte sådan man lastar med vanliga viktskivor och då gör utväxlingen det rätt omöjligt att bedöma vad som är tungt eller inte tungt om man själv inte kört maskinen.
Originally posted by emmzan
Ta det lugnt och fokusera på att få in en bra teknik och hitta kontakten med musklerna!
AfFanatic> 100kg i djupa benpressar är rätt mkt vikt! Dessutom är det troligen en maskin med viktmagasin och inte sådan man lastar med vanliga viktskivor och då gör utväxlingen det rätt omöjligt att bedöma vad som är tungt eller inte tungt om man själv inte kört maskinen.
Tack =) Ja man får ju försöka hitta det rätt eller vadman kan säga. Den benpressen jag har på mitt gym har en lutning på 45 grader och man sätter på egna viktskivor..
AFanatic
2004-04-21, 21:44
Med tanke på svaret Fiona skrev så håller jag fast vid mina 100 kg..nu vet jag ju inte hur (maskin vikt/ lutning blabla) Fiona kör bencurl...men med tanke på att hon kör 40 kg där så borde inte 100 vara ngra problem. Det hade kanske varit det om hon legat på 20 kg.
Pushar bara ! :cool:
Med tanke på svaret Fiona skrev så håller jag fast vid mina 100 kg..nu vet jag ju inte hur (maskin vikt/ lutning blabla) Fiona kör bencurl...men med tanke på att hon kör 40 kg där så borde inte 100 vara ngra problem. Det hade kanske varit det om hon legat på 20 kg.
Men jag hade tänte testa 100 kg nästa gång jag kör ben som är på måndag.. Det ända jag vet är att maskinens lutning eller vad man kan säga är 40 grader. Men jag ska testa hur det går med 100 kg.. Men man kommer inte att lägga på 100 kg öfr släden väger ju några kilo också..
:)
Som sagt, beror på maskinerna! Sen är det ju också beroende påv ilken typ av bencurlsmaskin hon kör eller hur?
Och jag håller fast vid att kör man rejält djup i benpressarna så är inte 100kg piece of kaka om man tränat ett kort tag!
Fiona> höj vikterna försiktigt, tänk på tekniken och att köra med bra djup!
Som sagt, beror på maskinerna! Sen är det ju också beroende påv ilken typ av bencurlsmaskin hon kör eller hur?
Och jag håller fast vid att kör man rejält djup i benpressarna så är inte 100kg piece of kaka om man tränat ett kort tag!
Mitt X har sagt till mig hur långt ner jag ska gå och sånt.. Kan inte säga rakt ut hur jag långt ner jag går..
Men jag hade iaf tänkt öka det lite..
tack =)
Tricklev
2004-04-22, 19:55
Mitt X har sagt till mig hur långt ner jag ska gå och sånt.. Kan inte säga rakt ut hur jag långt ner jag går..
Men jag hade iaf tänkt öka det lite..
tack =)
inte för o va sådan men lite inte helt på vad ditt ex, dom flesta vet inte så mycke som dom tror, även om han gymmat 2 år.
fortfarande inget illa menat bara en varning:)
Johan1986
2004-04-22, 20:32
inte för o va sådan men lite inte helt på vad ditt ex, dom flesta vet inte så mycke som dom tror, även om han gymmat 2 år.
Hehe tack för den :love: . Dom instruktioner jag gav henne om benpressen är samma som dom som Allan har skrivit i denna tråden: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=11993
Tricklev
2004-04-22, 20:34
Hehe tack för den :love: . Dom instruktioner jag gav henne om benpressen är samma som dom som Allan har skrivit i denna tråden: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=11993
haha okey:D inte visste jag vem som sagt det till henne liksom, men är ju inte ovanligt att tjejerna höjjer sina killar till skyarna o följer allt dom säger.
var ju tvungen o vara säker:cheers:
Johan1986
2004-04-22, 20:39
haha okey:D inte visste jag vem som sagt det till henne liksom, men är ju inte ovanligt att tjejerna höjjer sina killar till skyarna o följer allt dom säger.
var ju tvungen o vara säker:cheers:
Nä de e ju inte så konstigta tt du inte vet de .:D
Men de va bra att du tog upp de så det inte blir några fler frågetecken om hennes utförande i benpressen
Okej. =) Gör det han säger till mig att göra.. men jag ska tänka på det du sa.. han är rätt noga med att man gör rätt och sånt. Han har lärt sig rätt mycket är på kolozzeum
Hehe... Har läst igenom det hyan hade skrivit om benpressen men ja som sagt det är så du har beskrivit att jag ska göra..
AFanatic
2004-04-22, 22:06
Vill inte sabba tråden...men iom att det tydligen inte går att släppa.
Det var exakt bencurlsmaskinen jag syftade på...iom att hon kör 40 kg där så rent "proportionerligt" så är 40 kg fortfarande oavsett lutning i BENPRESSEN väldigt lite. Jag kör djupt i benpressen...konstigt nog så tycker jag inte det är förbannat jobbigt med den...Trots det ligger jag så lågt i bencurlen. Men vi kan droppa diskussionen ...Vi kommer inte längre än så här. Rätt klart att vi tycker olika. :thumbup:
Vill inte sabba tråden...men iom att det tydligen inte går att släppa.
Det var exakt bencurlsmaskinen jag syftade på...iom att hon kör 40 kg där så rent "proportionerligt" så är 40 kg fortfarande oavsett lutning i BENPRESSEN väldigt lite. Jag kör djupt i benpressen...konstigt nog så tycker jag inte det är förbannat jobbigt med den...Trots det ligger jag så lågt i bencurlen. Men vi kan droppa diskussionen ...Vi kommer inte längre än så här. Rätt klart att vi tycker olika. :thumbup:
Okej.. Ja vi är nog rätt olika där.. Min pappa tog 90 kg igår i benpressen och då kan jag omöjligt ta 100 kg fatta jag.. Men jag får se på måndag om jag kan öka lite..
Men tack för tipsen =)
// Vera
Fredagens pass:
Bröst och axlar
Bench press i maskin:
40 Lbs *12
40 Lbs *12
40 Lbs *12
Dicline bench press:
40 Lbs *12
40 Lbs *12
40 Lbs *12
Pecdeck:
40 Lbs *12
40 Lbs *12
40 Lbs *12
Axlar:
Axelpress i maskin:
20 Lbs *12
20 Lbs *12
20 Lbs *12
Sidolyft axlar :
40 Lbs *12
40 Lbs *12
40 Lbs *12
Sen sprang jag 1.5 km i slutet.. Vill förbättre min kondition det är därfär jag springer så mycket
// Vera
Tricklev
2004-04-24, 13:17
nice pass:thumbup:
tar nästan lika mycket i bänken som min polare som gymmat i 4månader:D
o han är en kille:D
Jättebra pass! Du verkar köra väldigt noggrant och strikt nu i början, helt rätt :thumbup: Se bara till att inte tappa motivationen, jag brukar själv tröttna när jag kör så. Men vad tycker du om att träna i övrigt? Kul, tråkigt?
Ser stabilt ut bara att slita på! Sidolyft axlar, hur kör du det? inte hantel flies antar jag?
Lycka till :thumbup:
nice pass:thumbup:
tar nästan lika mycket i bänken som min polare som gymmat i 4månader:D
o han är en kille:D
Okej..
Men jag gör det i maskin det e kanske skillnad..
Men jag känner min ändå lite stark så tack så jätte mycket
Jättebra pass! Du verkar köra väldigt noggrant och strikt nu i början, helt rätt :thumbup: Se bara till att inte tappa motivationen, jag brukar själv tröttna när jag kör så. Men vad tycker du om att träna i övrigt? Kul, tråkigt?
Okej.. jag har inte tappat suget än iaf..
jag tycker det e jätte rolgit att träna styrketräning då, det är nästan det ändå jag kan göra ( skada). Speciellt om man varit sur på någon under dagen då är det mycket roligare att träna..
Originally posted by Simson
Ser stabilt ut bara att slita på! Sidolyft axlar, hur kör du det? inte hantel flies antar jag?
Lycka till :thumbup:
Hmm .. jag sitter i en maskin.. =) hehe..
Är inte så bra på vad alla maskiner heter :em:
Okej.. jag har inte tappat suget än iaf..
jag tycker det e jätte rolgit att träna styrketräning då, det är nästan det ändå jag kan göra ( skada). Speciellt om man varit sur på någon under dagen då är det mycket roligare att träna..
Är det ögonskadan som sätter stopp för andra träniingsformer än styrketräning?
Hur äter du under träningdagar och icke-träningsdagar?
Håller med övriga att det ser ut att gå bra för dig på gymet!:thumbup:
Är det ögonskadan som sätter stopp för andra träniingsformer än styrketräning?
Hur äter du under träningdagar och icke-träningsdagar?
Håller med övriga att det ser ut att gå bra för dig på gymet!:thumbup:
Ja det är ju tyvärr det.. Skada mitt öga ganska mycket.
Och har opererat det ett antal ggr och vill inte göra det fler ggr så det är därför jag gör rädd att nått går snett..
Jag äter regelbundet, har inte något direkt schema jag går efter utan det är äpple eller någon annan frukt ca tre ggr om dagen sen lunch och sånt som vanligt.. Det är inte någon direkt skillnad på min träningsdagar och inte träninsdagar. det ända är att jag tar en frukt efter gymet..
Tack =) ..
Försök äta något med snabba kolhydrater (ex vitt bröd, godis (skum el gelégodis t.ex) direkt efter träningen och sen äta ett riktigt mål mat inom någon timma! Då mår kroppen som allra bäst!
Ang ögonskadan, vad har läkarna sagt om den? Dvs har de gett klartecken så att du får köra den?
Försök äta något med snabba kolhydrater (ex vitt bröd, godis (skum el gelégodis t.ex) direkt efter träningen och sen äta ett riktigt mål mat inom någon timma! Då mår kroppen som allra bäst!
Ang ögonskadan, vad har läkarna sagt om den? Dvs har de gett klartecken så att du får köra den?
Direkt efter träningen brukar jag ta en frukt. Jag har hört om det med Skumgodis av mitt X men jag tycker det är inte konstigt att äta godis efter en träning.
Min läkare har sagt att när jag får ont i ögat så måste jag suta och vila ögat.. Har jag inte ont så e det bara att köra på inom styrketräningen..
Tack så jätte mycket för tipset..
Tricklev
2004-04-26, 16:31
Direkt efter träningen brukar jag ta en frukt. Jag har hört om det med Skumgodis av mitt X men jag tycker det är inte konstigt att äta godis efter en träning.
Ditt ex har rätt, att slänga i sig en halv påse ahlgrens är ass bra OCH ass gött :) så länge det är efter träningen dvs.
Ditt ex har rätt, att slänga i sig en halv påse ahlgrens är ass bra OCH ass gött :) så länge det är efter träningen dvs.
Okej.. Jo jag kan tänka mig att det är gott.. Men det låter inte så bra men jag tror er..
Får pröva det nästa gång..
Poängen är ju de snabba kolhydraterna och hur du får i dig dem spelar ju mindre roll - godis är enkelt och gott och det är alltid trevligt att äta godis :)
Poängen är ju de snabba kolhydraterna och hur du får i dig dem spelar ju mindre roll - godis är enkelt och gott och det är alltid trevligt att äta godis :)
Okej..=) ..
Ja godis är alltid gott...
Tack
Måndagens träning:
Var hos min doktor idag ( rygg ) han sa att jag kunde hoppa över ben idag nu när han hade varit o tryggt. varför vet jag inte.
Så nu ska jag träna ryggen och magen mycket för att stabilisera min rygg.. Det var medfött så jag kommer aldrig blev av med min smärta.
Så min träning idag blev såhär:
Dips i maskin:
80 Lbs * 12
80 Lbs * 12
80 Lbs * 12
triceps dips
40 Lbs * 12
50 Lbs * 12
50 Lbs * 12
Sen mage: vet inte vad maskinerna heter.
Seated Crunch:
40 Lbs* 12
50 Lbs * 12
50 Lbs * 12
Back Extension :
40 Lbs * 12
40 Lbs *12
40 Lbs *12
Sen sprang jag 1.8 km..
Förlåt att jag inte kan vad alla maskiner heter.
Det är inte så lätt när man precis kommit in i det här med
träning och vad alla maskiner heter osv..
Måndagens träning:
Förlåt att jag inte kan vad alla maskiner heter.
Det är inte så lätt när man precis kommit in i det här med
träning och vad alla maskiner heter osv..
Det är väl inget att säga förlåt över :) Du kan ju de där namnen jättebra, mycket bättre än mig! Jag vet iaf vilka maskiner du menar eftersom jag också går på nautilus.
Dipsen verkar lite mysko, men jag tror det står i Lbs, 1 Lbs är 0,454kg.
Bra springtur, vilken takt brukar du hålla?
Det är väl inget att säga förlåt över :) Du kan ju de där namnen jättebra, mycket bättre än mig! Jag vet iaf vilka maskiner du menar eftersom jag också går på nautilus.
Dipsen verkar lite mysko, men jag tror det står i Lbs, 1 Lbs är 0,454kg.
Bra springtur, vilken takt brukar du hålla?
Ja det med dipsen vet jag inte riktigt.. Det är många som säger att det står i Lbs. Får fråga det sen när jag har en instruktör..
Jag spinger sju min 9.5 km / h , en min på 11 km / h, 12.5 km / h och en minut på 14.6 km / h
brukar röra mig runt de siffrorna..
Onsdagens pass:
Börja med att cykla 5 min ( har fått ont i benen så jag fick ett råd att bara cykla 5 min) och det gjorde jag : )
Chins i maskin:
80Lbs*12
80Lbs*12
80Lbs*12
Sittande rodd i maskin:
40Lbs *12
50Lbs *12
50Lbs *10
Pull down:
40 Lbs*12
40 Lbs*12
40 Lbs*12
Biceps:
Curl i maskin:
30 Lbs*12
40 Lbs*12
40 Lbs*10
Koncentrations curl:
5 Lbs*12
5 Lbs *12
5 Lbs *12
Träningen gick inte alls lika bra idag som den brukar göra.
men jaja tar igen det nästa gång. man kan inte alltid ha tur..
Tricklev
2004-04-28, 21:21
hmm ont i benet... ont vid vaderna eller låren? har du ont i vaderna/skenbenen(eller där nere någonstans) så kan du alltid fråga löparna på forumet så har dom säkert en massa råd om vad du ska göra för att slippa det.
Bra tränar för övrigt.
pellelelle
2004-04-29, 16:10
Jag måste kommentera ditt (eller din läkares) påstående att du alltid kommer att ha ont i ryggen. Om du tror det är så och utgår från det är risken stor att det blir så. Massor av människor har fått liknande utlåtande och värre än så men har genom träning nästintill blivit symptomfria. Träna förnuftig och bygg upp styrka och kondition så blir bergis dina ryggproblem mindre. Men stressa inte fram resultat...
Lycka till
Pelle:D
hmm ont i benet... ont vid vaderna eller låren? har du ont i vaderna/skenbenen(eller där nere någonstans) så kan du alltid fråga löparna på forumet så har dom säkert en massa råd om vad du ska göra för att slippa det.
Bra tränar för övrigt.
Har typ ont i skenbenet.. Ja jag hade tänkt göra det, så att
har inte gjort mig illa eller något..
Tack för tipset..
Originally posted by pellelelle
Jag måste kommentera ditt (eller din läkares) påstående att du alltid kommer att ha ont i ryggen. Om du tror det är så och utgår från det är risken stor att det blir så. Massor av människor har fått liknande utlåtande och värre än så men har genom träning nästintill blivit symptomfria. Träna förnuftig och bygg upp styrka och kondition så blir bergis dina ryggproblem mindre. Men stressa inte fram resultat...
Lycka till
Pelle:D
Okej..
Nä det gör jag inte.. När jag får ont i min rygg sätter jag mig ner o vilar. Jag går inte runt o tänker på att jag kan få ont i ryggen hela tiden måste ju fatta att det är något jag ska leva med. Som sagt tänker jag på det blir det bara värre o värre.. Det jag gör för att det inte ska göra lika ont är att träna upp magen och ryggen..
Va inne i måndags och snacka med en instruktör..
Fick reda på att det va i Ponds inte i kilo.
Träna lite oxå men det va bara de övningarna hon gav mig..
Ska kra det veckan ut.. Sen byter jag till mitt gamla..
Men jag får ta det lugnt har nog fått benhinneinflamation..
Så jag ska inte springa eller ta ben eller något sånt till jag ska till min läkare...
Ha en fortsatt solig dag..
Oj missat en del här :em:
Hoppas det med benet löser sig snart! Sen är det alltid jobbigt med ryggont, jag tycker läkare borde lära sig mer om träning. När din korsrygg stärkts ytterligare kommer nog besvären avta :)
Tricklev
2004-05-05, 19:13
Hoppas det med benet löser sig snart! Sen är det alltid jobbigt med ryggont, jag tycker läkare borde lära sig mer om träning. När din korsrygg stärkts ytterligare kommer nog besvären avta :)
beror ju på en hel del vad det är för skada och hur den uppkom.
Men det fattar ju du med:cheers:
Tack =)
Går till en massage nu för att det ska släppa i axlar och rygg..
Har tyvärr fått mer ont i benen nu..
beror ju på en hel del vad det är för skada och hur den uppkom.
Men det fattar ju du med:cheers:
Ja det är det..
Fick vila och ta det lugnt denna veckan på grund av mina ben..
=)...
Hoppas allt löser sig :( *krya på dig kramar*
Hoppas allt löser sig :( *krya på dig kramar*
Tack =)
Har inte skrivit här på ett tag :em:
Men det är iallafall dagens träning
Triceps dips:
50 Lbs * 10
50 Lbs * 10
50 Lbs * 10
triceps push down: Gick inte alls bra idag
10 kg * 10
10 kg * 10
10 kg * 10
Sen mage
Seated Crunch:
50 Lbs * 10
50 Lbs * 10
50 Lbs * 10
Back Extension :
40 Lbs * 10
40 Lbs * 10
50 Lbs* 10
Har inte kunnat träna mina ben pågrund av att
jag har ont i dom.
I slutet gick jag 1.3 km...
Jag tycker att du ska försöka höja motståndet på maskinerna när du orkar 12 reps, annars blir det lätt en sån tråkig rutin... Tråkigt det där med benen :(
Jag tycker att du ska försöka höja motståndet på maskinerna när du orkar 12 reps, annars blir det lätt en sån tråkig rutin... Tråkigt det där med benen :(
Jag håller på att gå ner i reps..
Ursäkta att det blir fel i maskinerna hela tiden. Men det är inte så lätt att veta vad alla maskiner heter osv. Hoppas ni står ut :em:
Hej hej.
Oj det va ett tag sedan man var här inne o skrev.
Nu har min benhinneinflamation äntligen lagt sig lite,
så jag hoppas att ja den en dag ska försvinna helt.
Alla mina "sjukdomar" har oxå försvunnit så nu ser jag fram emot
att träna igen. lägntar sjukt mycket.
Under tiden jag har haft benhinne inflamation så
har jag varit ute o gått en del tränat över kroppen enligt schema
förutom nu när jag varit i ungern då jag mest har gått långa runder och gjort sits up några dagar i veckan. Mest för att jag vill hålla mig lite i form och för att jag saknar att röra på mig.
Längtar tillbaka till mitt gym..
Är det någon som har nått bra tips man kan hitta på när man har benhinneinflamation så får ni gärna skriva =)
Ha det bra
AFanatic
2004-07-13, 21:15
Har ögonproblemen oxå försvunnit?
Vad bra i sånna fall..operation lr vad?
Vad skönt!
Men då tycker jag du får börja skriva ner några pass snart! Härligt att ha dig tillbaka, och ännu bättre att du längtar till träningen :)
Har ögonproblemen oxå försvunnit?
Vad bra i sånna fall..operation lr vad?
Nä, ögonproblemen kommer jag alltid ha. Det är inget jag kommer
slippa tyvärr. Det går inte att göra något vid det, det är nått jag kommer leva med.
Vad skönt!
Men då tycker jag du får börja skriva ner några pass snart! Härligt att ha dig tillbaka, och ännu bättre att du längtar till träningen :)
Ja det ska jag göra.
Tack =)
Vad har hänt med ögat? Om man får fråga!
Lycka till med träningen och kör hårt!
:thumbup:
Originally posted by Kwon
Vad har hänt med ögat? Om man får fråga!
Lycka till med träningen och kör hårt!
:thumbup:
För 1½ år sedan så var jag ute med min hund så gick kopplet i sönder o just då hade jag fått kramp i min fot så jag satt ner i kopplet åkte rakt in i mitt öga med alla världens kraft. Så jag låg på sjukhuset i 2 veckor o har gjort massa operationer, men det går inte att rädda mer. Är blind på ögat idag och mitt öga är fyllt med olja för att det skulle få sig normala storlek. Mitt öga kunde beskrivas som en punkterad fotboll.. Men det e sånt jag får leva med. Så det är därför jag inte kan ta för mycket vikt för ögat kan skadas ännu mer..
För 1½ år sedan så var jag ute med min hund så gick kopplet i sönder o just då hade jag fått kramp i min fot så jag satt ner i kopplet åkte rakt in i mitt öga med alla världens kraft. Så jag låg på sjukhuset i 2 veckor o har gjort massa operationer, men det går inte att rädda mer. Är blind på ögat idag och mitt öga är fyllt med olja för att det skulle få sig normala storlek. Mitt öga kunde beskrivas som en punkterad fotboll.. Men det e sånt jag får leva med. Så det är därför jag inte kan ta för mycket vikt för ögat kan skadas ännu mer..
Oj!
Det låter hemskt :(
Nej då ska du absolut ta det lugnt med vikterna så du inte tar i för mycket.. vad jobbigt, hur gör du då när du tränar?
Jag skulle inte klara det, starkt av dig :bow:
Oj!
Det låter hemskt :(
Nej då ska du absolut ta det lugnt med vikterna så du inte tar i för mycket.. vad jobbigt, hur gör du då när du tränar?
Jag skulle inte klara det, starkt av dig :bow:
Jag lärde mig rätt snabbt att jag fick leva med det. Men känner jag att jag får ont så slutar jag, men det e jobbigt.
Tack :em:
Hej
Idag drog jag med pappa iväg o träna. Så himla skönt att komma igång igen. Det gick jätte bra idag förutom att jag fick jätte ont i mina ben i slutet.
Triceps dips:
20 Lbs * 10
30 Lbs * 10
40 Lbs * 10 Detta är en maskin jag sitter i då jag pressar
50 Lbs * 10 ner en pinne på var sida.
50 Lbs * 10
50 Lbs * 9
Seated Crunch:
40 Lbs * 10
50 Lbs * 10
50 Lbs * 10
50 Lbs * 10
Back Extension :
40 Lbs * 10
40 Lbs * 10
50 Lbs * 10
Sittande rodd i maskin:
30 Lbs * 10
40 Lbs * 10
50 Lbs * 10
50 Lbs * 8
Pull down:
30 Lbs * 10
40 Lbs * 10
40 Lbs * 10
40 Lbs * 9
Sen gick jag 1½ km
Blev lite blandat idag. Men men.. :em:
Jättebra dips där, om du bara behövde 20lbs hjälpvikt så är det :thumbup:
Bra!
Men jag tror allt du kan höja ganska mycket i backextensions, om det är den maskinen jag tänker på.. För korsryggen väl (1B?)?
Jättebra dips där, om du bara behövde 20lbs hjälpvikt så är det :thumbup:
Bra!
Men jag tror allt du kan höja ganska mycket i backextensions, om det är den maskinen jag tänker på.. För korsryggen väl (1B?)?
Tack =)
Ja det är för korsryggen. Men jag har en skada där så jag klarar inte av att ta för mycket. Har försökt att öka men jag får skit ont.. = (
Är det någon som har nått bra tips man kan hitta på när man har benhinneinflamation så får ni gärna skriva =)
Ha det bra
Jag fick ont i benhinnorna sommaren 2003 och det var helt enkelt överträning i löpspåret. Prova att cykla ett tag framöver istället för att använda löpbandet.
Originally posted by highiq
Jag fick ont i benhinnorna sommaren 2003 och det var helt enkelt överträning i löpspåret. Prova att cykla ett tag framöver istället för att använda löpbandet.
Okej...
Jag får mer ont av att cykla än av att gå på löpband.
Jag kan gå på löpband i 15 min utan att få ont och jag kan cykla i 3 min o sen får jag skit ont..
Idag börja jag med mitt riktiga program. skulle kört ben idag men så blev det inte så det blev lite bröst o mage..
Dagens program:
triceps dips
30 Lbs * 10
40 Lbs * 10
50 Lbs * 10
50 Lbs * 10
Pushdown
10 kg * 10
15 kg * 10
15 kg * 9
http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/CBPushdownHeavy.html
Seated Crunch:
40 Lbs* 10
50 Lbs * 10
50 Lbs * 10
Sittande rodd i maskin:
40 Lbs *10
50 Lbs *10 På min maskin tar det triceps
60 Lbs * 9 :) men jag ska inte göra det
hädan efter..
Bench press i maskin
30 Lbs * 10
30 Lbs * 10
40 Lbs * 10
Sen gick jag 1 km ( sen fick jag ont i mina ben :cryout: )
Är inte riktigt nöjd med mitt prgram idag men det e svårt attr vet avad man ska träna när man inte kan träna benen..
Har rört om i grytan lite..
Jag ska köra Ben/triceps men istället för ben blir det mage o handled
Bröst/axlar
Rygg/biceps
Sen när jag kan träna ben igen (som jag hoppas e snart) blir det:
Ben/triceps/mage
Rygg/biceps/handled
Bröst/axlar
Johan1986
2004-07-19, 13:32
Ser bra ut.:thumbup:
Men jag tycker att du ska byta plats på Ben/triceps/mage och Bröst/axlar. Kan bli ganska svårt köra bröst för fullt om du har träningsvärk i triceps
Ser bra ut.:thumbup:
Men jag tycker att du ska byta plats på Ben/triceps/mage och Bröst/axlar. Kan bli ganska svårt köra bröst för fullt om du har träningsvärk i triceps
Tack :)
Okej.. Ska göra det.. Nu när du säger det så har det varit
svårt att träna bröst när man har träningsverk i triceps..
Hej hej..
Var ute o gick i en 40 min innan idag.. Riktigt skönt nu i sommar värmen..
Och nu sitter jag o äter Chili con carne *mums*
Imorgon e det träning igen o då e det rygg o biceps som gäller :)
Kram Vera
Är det du på bilden?
Nu kommer nog halva forumet hoppa på mig, men du var söt :love:
Trevligt med promenader, positivt på alla sätt! Äntligen börjar vädret klarna också :D
Är det du på bilden?
Nu kommer nog halva forumet hoppa på mig, men du var söt :love:
Trevligt med promenader, positivt på alla sätt! Äntligen börjar vädret klarna också :D
Japp det e jag =)
Hehe tror inte det.. men man vet aldrig :em:
Ja det e skönt att ta långa promenader men ännu skönare att gå med nån...
Dagens träning
Rygg/Biceps
Chins i maskin:
80 Lbs * 10
80 Lbs *10
80 Lbs * 10
80 Lbs * 10
70 Lbs * 9 :)
Pulldown:
40 Lbs * 10
40 Lbs * 10
50 Lbs * 10
Sittande rodd i maskin:
40Lbs * 10
50Lbs * 10
60Lbs * 10
Curl i maskin:
30 Lbs * 10
30 Lbs * 10 :devil: Gick inte alls bra idag
30 Lbs * 10
40 Lbs * 6
Koncentral curl:
5 kg * 10
5 kg * 10 på vänster armen
5 kg * 10
5 kg * 10
6 kg * 10 på höger armen
6 kg * 10
Bandet va inte ledigt idag så jag ska ut o gå en liten runda sen..
Frukost idag va en skål A-fil
Johan1986
2004-07-21, 11:25
Ser bra ut. Men vad det som gick fel på curlen?
Ser bra ut. Men vad det som gick fel på curlen?
Vet inte. Blev sur på mig själv för jag har klarat det innan.
Men jag vet inte. Kändes inte bra idag..
Tränar du på morronen?
Oj, jag är imponerad av alla som klarar det.. För jag är inte en av dem :em:
Men en skål A-fil, det är väldigt lite att äta... Kan väl bara bli max 200kcal? Om ens det? Och nästan inget protein..
För du bantar väl inte?
Tränar du på morronen?
Oj, jag är imponerad av alla som klarar det.. För jag är inte en av dem :em:
Men en skål A-fil, det är väldigt lite att äta... Kan väl bara bli max 200kcal? Om ens det? Och nästan inget protein..
För du bantar väl inte?
Japp tycker det e skönt.. Då har jag hela dagen på mig att göra annat... Tack :)
Nä jag bantar inte, men jag är inne på fitness. Så jag ska börja kolla upp vad jag äter nu ska få i mig ca 330 Kcal / måltid, sen ska jag börja träna mer och försöka gå över till mer lösa vikter.
Japp tycker det e skönt.. Då har jag hela dagen på mig att göra annat... Tack :)
Nä jag bantar inte, men jag är inne på fitness. Så jag ska börja kolla upp vad jag äter nu ska få i mig ca 330 Kcal / måltid, sen ska jag börja träna mer och försöka gå över till mer lösa vikter.
Jaha, fast själv är jag ltie osäker på fitness som sport.. Det verkar väldigt luddigt..
Kan du skriva upp hur din kost ser ut en normal dag så kan du säkert få lite hjälp. Eller kan du redan allt det?
Ninjasmurf
2004-07-21, 12:51
Den här journalen har man glömt att kolla i på ett tag.
Verkar gå frammåt :thumbup:
Morgon träning är riktigt skönt, möta upp polarna vid 10 tiden på gymmet i sann Pumping Iron anda :D
Jaha, fast själv är jag ltie osäker på fitness som sport.. Det verkar väldigt luddigt..
Kan du skriva upp hur din kost ser ut en normal dag så kan du säkert få lite hjälp. Eller kan du redan allt det?
Men i och med att jag inte kan spela någon bollsport så är det, det ända jag kan göra förutom att dansa. Jag har varit inne på fitness ett tag men sen bestämde jag mig.
Jag kan inte allt själv utan jag har fått hjälp av min rådgivare.
Har inte nån speciell lista jag går efter förutom
Frukost: En skål A-fil
Mellanmål: Frukt eller smörgås med Keso o gräslök
Lunch: Någon sorts sallad ( Blir annorlunda sen i skolan:confused: )
Mellanmål: En frukt
Middag: Kyckling med ris eller sallad, Sallad, nått kött med ris eller sallad
Sen nån frukt på kvällen..
Och varje mål ska innehåll 20g Protein, 10g Fett, 35g Kolhydrater
som då ska bli ca: 330 / måltid
Hur låter det??
Originally posted by Ninjasmurf
Den här journalen har man glömt att kolla i på ett tag.
Verkar gå frammåt :thumbup:
Morgon träning är riktigt skönt, möta upp polarna vid 10 tiden på gymmet i sann Pumping Iron anda :D
Tack :D
Ja träning på morgonen får man en kick av
Men i och med att jag inte kan spela någon bollsport så är det, det ända jag kan göra förutom att dansa. Jag har varit inne på fitness ett tag men sen bestämde jag mig.
Jag kan inte allt själv utan jag har fått hjälp av min rådgivare.
Har inte nån speciell lista jag går efter förutom
Frukost: En skål A-fil
Mellanmål: Frukt eller smörgås med Keso o gräslök
Lunch: Någon sorts sallad ( Blir annorlunda sen i skolan:confused: )
Mellanmål: En frukt
Middag: Kyckling med ris eller sallad, Sallad, nått kött med ris eller sallad
Sen nån frukt på kvällen..
Och varje mål ska innehåll 20g Protein, 10g Fett, 35g Kolhydrater
som då ska bli ca: 330 / måltid
Hur låter det??
Det ser ut som att man kan förbättra mycket där, ska iväg o träna nu så jag hinner inte. Men jag återkommer lite senare ikväll med mina åsikter.
Vad är det för rådgivare du har förresten?
Johan1986
2004-07-21, 13:51
Det ser ut som att man kan förbättra mycket där, ska iväg o träna nu så jag hinner inte. Men jag återkommer lite senare ikväll med mina åsikter.
Vad är det för rådgivare du har förresten?
Jag hjälper henne lite med kost och träning. Jag har sagt att en frukt inte som funkar som mellanmål.
Och hon vill gå ned i vikt, inte för jag förstår varför men ändå. Vera väger ca 52kg så jag har sagt att åtminstone 100g protein per dag, 50g fett och ca 200g kolhydrater per dag, uppdelat på 5 måltider är ganska lagom för henne om hon vill gå ned i vikt.
Snacka precis med min rådgivare.
Frukost: A-fil
Mellanmål: Två grova med Keso o gräslök
Lunch: Skinksallad eller pastasallad eller någon annan sorts sallad
Mellanmål: A-fil
Middag: Kött eller kyckling med ris eller sallad till
Sen tar jag två grova med keso o gräslök.
Det jag hade skrivit innan va visste för lite av allt.
Sen ska jag äta sojaböner istället för A-fil en mellanmål. När jag hittar det :em:
Och ta lite fler kolhydrater.
Så det blir 40g kolhydrater istället för 35g.
Jag hjälper henne lite med kost och träning. Jag har sagt att en frukt inte som funkar som mellanmål.
Och hon vill gå ned i vikt, inte för jag förstår varför men ändå. Vera väger ca 52kg så jag har sagt att åtminstone 100g protein per dag, 50g fett och ca 200g kolhydrater per dag, uppdelat på 5 måltider är ganska lagom för henne om hon vill gå ned i vikt.
Har ändrat det nu.. Så ändra jag det till 40g Kolhydrater =)
Har precis kommit in från min promenad..
Riktigt skönt väder att gå i hade jag inte fått ont i mina ben hade
jag gått längre.. Va ute o gick i 45min..
Ser framemot min massage imorgon ska bli riktigt skönt.. 80min massage tackar man inte nä till...
:cool:
Såg att du ändrat kosten lite :thumbup:
Tyckte det var på tok för lite tidigare..
Men du är medveten att när du äter A-fil på ett mål, krävs det runt 6-7dl av det? annars kan du ju prova att blanda ner keso eller något annat i filen om du inte vill ta nästan en liter åt gångne..
Är det Johan1986 som är din rådgivare? Eller har du en riktig rådgivare?
Massage, jag har aldrig fått det, gör det nån skillnad tycker du?
Ett tips kulle ju kunna vara att du tog några bilder på dig själv så du kan jämföra resultat senare. Du kommer inte ångra det!
Johan1986
2004-07-21, 20:31
Men du är medveten att när du äter A-fil på ett mål, krävs det runt 6-7dl av det? annars kan du ju prova att blanda ner keso eller något annat i filen om du inte vill ta nästan en liter åt gångne..
Ett tips kulle ju kunna vara att du tog några bilder på dig själv så du kan jämföra resultat senare. Du kommer inte ångra det!
Ja jag är hennes "rådgivare" eller vad det ska kallas. Enligt uppladdningen så förburkar Fiona/Vera ca1800 kcal de dagar hon inte tränar och ca 2100-2200kcal de dagar hon tränar så att käka ca 1650kcal per dag borde ge en lagom viktminskning, vilket hon nu är ute efter. Det är därför hon äter så "lite" just nu.
Okej... Ska prova med Keso är det inget annat som funkar??
Japp det är han som har min rådgivare.. Det är han som har gjort upp mitt träningsprogam..
Ja massage tycker jag hjälper man får mer engeri och sen har jag ont i axlar,rygg och ben så det hjälper jätte mycket med massage så man kan klara bättre sen när man tränar..
Har lite bilder på mig själv på datorn just för att jag ska se skillnaden..
Okej... Ska prova med Keso är det inget annat som funkar??
Japp det är han som har min rådgivare.. Det är han som har gjort upp mitt träningsprogam..
Ja massage tycker jag hjälper man får mer engeri och sen har jag ont i axlar,rygg och ben så det hjälper jätte mycket med massage så man kan klara bättre sen när man tränar..
Har lite bilder på mig själv på datorn just för att jag ska se skillnaden..
Jo det finns ju massor av saker du kan blanda i filen, beror helt på vad du vill uppnå. Använd din fantasi :D
En frukt, egen müsli, nötter m.m....
Bra att du hade bilder, du får gärna lägga upp några om du vill ;) Så man vet vad du har att utgå ifrån, men jag förstår om du inte vill...
Kämpa på, tänkte ta ett träningspass nu på morgonen. I Sann Fiona-anda!
Jo det finns ju massor av saker du kan blanda i filen, beror helt på vad du vill uppnå. Använd din fantasi :D
En frukt, egen müsli, nötter m.m....
Bra att du hade bilder, du får gärna lägga upp några om du vill ;) Så man vet vad du har att utgå ifrån, men jag förstår om du inte vill...
Kämpa på, tänkte ta ett träningspass nu på morgonen. I Sann Fiona-anda!
Okej..
Har köpt hem till All-Braun eller hur det nu stavas..
Okej. Tar det om några veckor hehe =)
hade en blid här för ett tag sen man jag tog bort den...
Okej =) Jag ska oxå träna imorogon samma plats samma tid.. 8.30 =)
Riktigt dåligt pass idag =(
Bench press i maskin:
30 Lbs * 10
30 Lbs * 10
30 Lbs * 10
40 Lbs *10
40 Lbs *10
40 Lbs *10
Pecdeck:
30 Lbs *10
40 Lbs *10
40 Lbs *10
Dicline bench press:
30 Lbs * 9
30 Lbs * 9 :devil: Gick så jävla dåligt
40 Lbs * 7
Axlar:
Axelpress i maskin:
20 Lbs *10
20 Lbs *10
Sidolyft axlar :
Gjorde jag inte på grund av att jag fick skit
ont i axlen... =(
I slutet gick jag 1.3 km...
Detta passet va mitt sämsta... Har fortfarande ont i min axlen
och det va 2½ timme sedan jag träna...
Kram
Hej hej =)
Ska iväg och gör ett Triceps/mage/handled pass nu...
Sen iväg till massage.. Kan det bli bättre..
Kommer med passet senare..
Soliga kramar
Blev ingen träning fär hanlederna idag =( stog o vänta i 30 min sen gav jag upp...
triceps dips
40 Lbs * 10
50 Lbs * 10
50 Lbs * 10
50 Lbs * 10
Cable pushdown
5 kg* 10
5 kg * 10
10 kg * 10 Den har jag svårt för vet inte varför : S
10 kg * 10
15 kg * 9
Seated Crunch
40 Lbs * 10
40 Lbs * 10
40 Lbs * 10
50 Lbs * 10
60 Lbs * 10 :D
Sen blev det inte mer för idag =(
Mer än 70 min massage :cool:
Onsdag
Rygg & Biceps
Chins i maskin:
80 Lbs *10
80 Lbs *10
80 Lbs *10
80 Lbs *10
70 Lbs *10
70 Lbs * 9
Sittande rodd i maskin:
40 Lbs * 10
40 Lbs * 10
50 Lbs * 10
50 Lbs * 10
60 Lbs * 10
Pull down:
40 Lbs * 10
40 Lbs * 10
50 Lbs * 10
50 Lbs * 10
Biceps:
Curl i maskin:
30 Lbs * 10
30 Lbs * 10
40 Lbs * 10
40 Lbs * 10
40 Lbs * 9
Koncentrations curl:
5 Kg * 10
5 Kg * 10
5 Kg * 10
6 Kg * 10
Har ökat med lite i vissa maskiner
:D
Johan1986
2004-07-28, 14:10
Ser bra ut men ska du inte prova att öka lite mer i vikterna och sänka lite på repetionerna?
Ser bra ut men ska du inte prova att öka lite mer i vikterna och sänka lite på repetionerna?
Okej.. Jag har ju ökat lite i vikter.. Men vad ska jag sänka till sen?? 8 st?
Johan1986
2004-07-28, 18:35
Okej.. Jag har ju ökat lite i vikter.. Men vad ska jag sänka till sen?? 8 st?
Ja, sen kan du ju sänka lite till om du vill efter ett tag
Dagens pass
Triceps / mage / handled
Lever triceps dips:
40 Lbs * 10
40 Lbs * 10
40 Lbs * 10
50 Lbs * 10
50 Lbs * 10
60 Lbs * 10
60 Lbs * 9
http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/LVTriDip.html
Assisted triceps dips:
80 Lbs * 10
80 Lbs * 10
70 Lbs * 10
70 Lbs * 8
http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/ASTriDip.html
pushdown :
10 kg * 10
10 kg * 10
15 kg * 10
15 kg * 9 :(
Mage :
Seated Crunch :
40 Lbs * 10
40 Lbs * 10
50 Lbs * 10
60 Lbs * 10
60 Lbs * 10
Handled :
Handleds curl
4 kg * 10
4 kg * 10
4 kg * 10
5 kg * 10
5 kg * 10
5 kg * 10
Omvänd handleds curl:
4 kg * 10
4 kg * 10
4 kg * 10
5 kg * 10
5 kg * 10
5 kg * 10
Så det va dagens träning
Kramar
Chins i maskin:
80 Lbs *10
80 Lbs *10
80 Lbs *10
80 Lbs *10
70 Lbs * 9
70 Lbs * 9
Sittande rodd i maskin:
40 Lbs * 10
40 Lbs * 10
50 Lbs * 10
50 Lbs * 10
60 Lbs * 10¨
60 Lbs * 10 Den sista va svår
Pull down:
40 Lbs * 10
40 Lbs * 10
50 Lbs * 10
50 Lbs * 10
60 Lbs * 9
60 Lbs * 8
Biceps:
Curl i maskin:
30 Lbs * 10
30 Lbs * 10
40 Lbs * 10
40 Lbs * 10
40 Lbs * 10 Som två sista va jätte svåra :devil:
Koncentrations curl:
5 Kg * 10
5 Kg * 10
5 Kg * 10
5 Kg * 10'
Det va dagens träning =)
Fredag
Bröst / axlar
Bench press
30 Lbs * 10
30 Lbs * 10
30 Lbs * 10
40 Lbs * 10
40 Lbs * 10
40 Lbs * 10
Pec Deck
40 Lbs * 10
40 Lbs * 10
50 Lbs * 10
50 Lbs * 7
Chest Press
40 Lbs * 10
40 Lbs * 10
40 Lbs * 10
Sidolyft axlar :
30 Lbs * 10
30 Lbs * 10
30 Lbs * 10
40 Lbs * 10
40 Lbs * 10
40 Lbs * 10
50 Lbs * 5
Kunde inte göra mer med axlarna fick skit ont... J*vla axel
Ohh så tråkigt när ingen skriver här.. Det är inte lika kul att skriva då...
Detta var Måndagens träning. 9/8
Triceps
Pushdown :
40 Lbs * 10
40 Lbs * 10
40 Lbs * 10
50 Lbs * 10
50 Lbs * 10
60 Lbs * 10 arbets seten
60 Lbs * 8
Dips i maskin
80 Lbs * 10
80 Lbs * 10
70 Lbs * 9
70 Lbs * 6
Pushdown med rep
10 kg * 10
10 kg * 10
15 kg * 7 :(
Magen :
Twisted gripless:
40 Lbs * 10
40 Lbs * 10
40 Lbs * 10
50 Lbs * 10
50 Lbs * 10
50 Lbs * 7
Seated Crunch:
50 Lbs * 10
50 Lbs * 10
50 Lbs * 10
60 Lbs * 7
Handlederna :
Hantel curl:
4 kg * 10
4 kg * 10
4 kg * 10
5 kg * 10
5 kg * 10
5 kg * 10
Hantel curl omvänd:
5 kg * 10
5 kg * 10
5 kg * 10
Fick fruktansvärt ont i mina haldleder sen.
Har haft fullt med eksem på mina armar och ben nu i drygt två veckor
så åkte jag till läkare idag och det vissar sig att jag har fått nån sorts av virus infammation och kan då inte träna på tre veckor. :insane: Vet inte hur jag ska klara det. Får inte svetas eller nått typ. Orkar inte börja om från början igen. Men det är smällar man får ta om man är som jag och råkar ut för allt..
Ha det bra // Vera
pojken85
2004-08-12, 20:00
Sånt är hårt men det är bara att köra på! Lycka till
Ja det är det. Men det löser sig :)
Johan1986
2004-08-12, 23:58
Ser bra ut.
Men jag hänger inte riktigt med på en sak, kör du pushdown med rep i en maskin och vanliga pushdown i en annan?
Ser bra ut.
Men jag hänger inte riktigt med på en sak, kör du pushdown med rep i en maskin och vanliga pushdown i en annan?
Ja, jag gör nog det. :S Men det är bara för att övning heter så. Vaddå ? ¨
Det är kanske inte så bra. Mne man gör på två helt olika sätt..
Johan1986
2004-08-13, 14:54
Om det är bra eller inte kan jag inte svara på. Men jaja så länge det känns i triceps (om det nu är den muskel du vill träna) Så är det ju bra.
Ja då är det skola imorgon.. Ska väl bli rätt roligt, ja att träffa alla klasskompisarna... Är lite så nyfiken på vad min idrottslärare ska säga om min träningsdagbok ska nämligen skriva ut det och ge den till honom.. :rolleyes:
Jaja men det går nu bra..
Ha det bra
Äntligen någon som började skolan tidigare än mig :D
Vilket år går/börjar du nu?
Men snälla nån, ska du skriva ut träningsdagboken och visa din lärare!?
Är inte det lite pinsamt/fjäskigt?
Jaja, läraren uppskattar det säkert..
Lycka till!
Äntligen någon som började skolan tidigare än mig :D
Vilket år går/börjar du nu?
Men snälla nån, ska du skriva ut träningsdagboken och visa din lärare!?
Är inte det lite pinsamt/fjäskigt?
Jaja, läraren uppskattar det säkert..
Lycka till!
Jag ska börja trean .. Själv?
Nä nä nu blev det lite fel här.. Det är så att jag inte har kunnat vara
med på idrotten på ja ca ett havl år på grund av min rygg ben och mitt öga..
Så sa jag att jag hade en träningsdagbok så sa han att han ville ha den så han kunde kolla hur jag typ gjorde under sommaren.. För i och med att jag inte kan vara med på några bollövningar så tränar jag på gym istället och det kunde man ju inte göra på idrotts lektionerna så vi tyckte det lätt som en bra grej eller han gjorde, o det va inget fel med det.. Så nä nä det är inget fjäsk har redan fått betyg i idrott...
Haha visste att det va nån som skulle skriva så, men om man inte vet hur det ligger till blir man lite fundersam..
Hoppas du fattar vad jag menar...
Kram
Jag ska börja trean .. Själv?
Nä nä nu blev det lite fel här.. Det är så att jag inte har kunnat vara
med på idrotten på ja ca ett havl år på grund av min rygg ben och mitt öga..
Så sa jag att jag hade en träningsdagbok så sa han att han ville ha den så han kunde kolla hur jag typ gjorde under sommaren.. För i och med att jag inte kan vara med på några bollövningar så tränar jag på gym istället och det kunde man ju inte göra på idrotts lektionerna så vi tyckte det lätt som en bra grej eller han gjorde, o det va inget fel med det.. Så nä nä det är inget fjäsk har redan fått betyg i idrott...
Haha visste att det va nån som skulle skriva så, men om man inte vet hur det ligger till blir man lite fundersam..
Hoppas du fattar vad jag menar...
Kram
Jaha men då förstår jag precis!
Hoppas du inte tog illa upp av hur jag reagerade :em:
Då är det helt rätt ju.
Ska själv börja 2an, natur... Får se hur det blir :)
Nää det är lugnt... Men det va nog andra som reagerade likadant så det va tur att nån fråga ju..
Okej.. Men det går säkert bra.. Själv går jag teknik men linjen e typ som natur helt komplicerat men jaja.. Men tvåan e värst, ska inte skrämma upp dig nu men bara så du är beredd...
Kram
Så då var man tillbaka igen.
Det känns att man inte har tränat på ett tag
Förre varje pass har jag gått 1.5 km
Onsdagen 1/9
Rygg / Biceps
Chins i maskin:
80 Lbs *10
80 Lbs *10
80 Lbs *10
80 Lbs *10
70 Lbs * 8
70 Lbs * 8
Sittande rodd i maskin:
40 Lbs * 10
40 Lbs * 10
50 Lbs * 10
50 Lbs * 10
60 Lbs * 9
60 Lbs * 9
Pull down:
40 Lbs * 10
40 Lbs * 10
50 Lbs * 10
50 Lbs * 10
60 Lbs * 8
60 Lbs * 6
Biceps:
Curl i maskin:
30 Lbs * 10
30 Lbs * 10
40 Lbs * 10
40 Lbs * 9
40 Lbs * 9
Koncentrations curl:
5 Kg * 10
5 Kg * 10
5 Kg * 10
5 Kg * 9
Fredagen 3/9
Detta passet gick inte alls bra. Fick ont i axlar vid det första setet-
Bröst / axlar
Bench press
30 Lbs * 10
30 Lbs * 10
30 Lbs * 10
40 Lbs * 10
40 Lbs * 9
40 Lbs * 9
Pec Deck
40 Lbs * 10
40 Lbs * 10
50 Lbs * 10
50 Lbs * 9
Chest Press
40 Lbs * 10
40 Lbs * 9
40 Lbs * 8
Sidolyft axlar :
30 Lbs * 10
30 Lbs * 10
30 Lbs * 10
40 Lbs * 10
40 Lbs * 10
40 Lbs * 9
Sen klarar jag inte mer så jag gick i tio minuter istället
pojken85
2004-09-04, 11:15
Kämpar på ser jag=) Lycka till
Hur går träningen nu? Du funderar inte på att börja lite mer med fria vikter, tror du skulle få mycket bra resultat av det :thumbup:
Lycka till :)
Hur går träningen nu? Du funderar inte på att börja lite mer med fria vikter, tror du skulle få mycket bra resultat av det :thumbup:
Jo det går bra, men jag har varit lite dålig med att skriva in dagens tränings pass :em: .. Jo, jag har tänkt lite på det men jag har inte riktigt vetat när jag skulle gå över från maskiner till fria vikter...
Man kan gå över till fria vikter när som helst, det bästa är egentligen att börja med det direkt. Annars kan det bli så att de stora musklerna blir oproportionerligt starka i förhållande till balansmuskler och andra mindre muskler.
Och fria vikter är roligt, väldigt mycket roligare än maskiner :D
Uppdatera oss lite om hur träningen har gått nu!
Okej.
Igår så gjorde jag om mitt program lite... Så nu är det nästan bara fria vikter...
Okej.
Igår så gjorde jag om mitt program lite... Så nu är det nästan bara fria vikter...
Låter bra!
Kan du inte skriva lite mer? Och vad fick dig att övergå till mer fria vikter?
Ska försöka skriva lite mer :)
Kan börja med att skriva mitt nya program..
Måndag:
Dips ( Maskin )
Triceps Extension
Pushdown ( med rep )
Mage som vanligt plus en ny övning vet inte vad den heter. Ska se om
jag hittar namnet snart...
Onsdag:
Chins ( maskin )
Hantelrodd
Pullup
Hammar curl
Koncentrations curl
Fredag:
Bänkpress ( Hantlar )
lutande hantelpress
Pecdec ( Maskin )
Axelpress ( Hantlar )
Framåt lutande axellyft
Har fått ont i min handled igen och kan knappt skriva längre. Så jag ska vila nu imorgon
så salvan verkar riktigt... Vet inte vad som hänt med min handled men jag har nog skadat den eller något... :S
Jag fick mig att ändra från maskin till fria lite pågrund av att du ( Zakath ) sa det, sen så har mitt ex varit på mig att jag kan börja tänka på att byta och nu när du oxå sa det så tänkte jag att det va dags... Om jag nu verkligen vill satsa så va det lika bra att byta... Så mitt ex har hjälpt mig att sätta ihop det nya programmet... :D
Måndagen 20/9
Sittnade dips ( Dips maskinen va sönder )
40Lbs * 10
50Lbs * 10
50Lbs * 10
60Lbs * 10
60Lbs * 10
60Lbs * 10
Triceps Extension
5kg * 10
5Kg* 10
5Kg* 10
Pushdown med rep
5kg* 10
10kg * 10
10kg * 8 :(
Mage :
Twisted gripless:
40 Lbs * 10
40 Lbs * 10
40 Lbs * 10
50 Lbs * 10
50 Lbs * 10
50 Lbs * 9
Seated Crunch:
50 Lbs * 10
50 Lbs * 10
50 Lbs * 10
60 Lbs * 8
Idag 23/9
Chins ( maskin )
80Lbs * 10
80Lbs * 10
80Lbs * 10
70Lbs * 10
70Lbs * 9
70Lbs * 8
Pullup
70Lbs * 10
70Lbs * 10
70Lbs * 8
Hammar curl
5Kg * 10
5kg * 10
5Kg * 10
Koncentrations curl
5Kg * 10
5kg * 10
5Kg * 10
Ska försöka skriva lite mer :)
Kan börja med att skriva mitt nya program..
Måndag:
Dips ( Maskin )
Triceps Extension
Pushdown ( med rep )
Mage som vanligt plus en ny övning vet inte vad den heter. Ska se om
jag hittar namnet snart...
Onsdag:
Chins ( maskin )
Hantelrodd
Pullup
Hammar curl
Koncentrations curl
Fredag:
Bänkpress ( Hantlar )
lutande hantelpress
Pecdec ( Maskin )
Axelpress ( Hantlar )
Framåt lutande axellyft
Har fått ont i min handled igen och kan knappt skriva längre. Så jag ska vila nu imorgon
så salvan verkar riktigt... Vet inte vad som hänt med min handled men jag har nog skadat den eller något... :S
Jag fick mig att ändra från maskin till fria lite pågrund av att du ( Zakath ) sa det, sen så har mitt ex varit på mig att jag kan börja tänka på att byta och nu när du oxå sa det så tänkte jag att det va dags... Om jag nu verkligen vill satsa så va det lika bra att byta... Så mitt ex har hjälpt mig att sätta ihop det nya programmet... :D
Det ser bra ut för att vara ett första schema, men det går att göra mycket bättre! Har du läst z_bumbis nybörjarguide i "best of..."?
Jag saknar t.ex korsrygg (viktigt) och underarmar :( Fast du sa ju att du hade lite ont i handleden och då är det svårt att träna underarmar ju... Men när handlederna blir bättre!
Roligt att du lyssnade lite på mig också :love:
Men lyssna inte FÖR mycket på någon, utan försök skaffa dig en egen uppfattning :) Alltid bäst så!
Och fortsätt träna o ha kul!
Tack = )
Men det är alltid svårt nu när man är "ny"
Just det korsryggen har jag på min rygg dag.. Ojsan har visst glömt att skriva in det.. :
Har stora problem med axlarna oxå =( Kunde inte göra en enda axelövning. Vet inte alls vad jag gjort.. Tycker bara att jag skadar mig hela tiden...
Nä det har jag inte, men jag ska leta upp hans lilla länk nu...
Måndagen den 27/9
Dips ( Maskin )
80 Lbs * 10
80 Lbs * 10
80 Lbs * 10
70 Lbs * 10
70 Lbs * 9
70 Lbs * 8
Triceps Extension
5kg * 10
5Kg * 10
5Kg * 10
Pushdown med rep
10 kg * 10
10 kg * 10
10 kg * 8
Mage
Seated Crunch
40 Lbs * 10
40 Lbs * 10
40 Lbs * 10
50 Lbs * 10
60 Lbs * 10
60 Lbs * 9
Side Bend
5Kg * 10
5Kg * 10
5Kg * 10
Twist gripless
50 Lbs * 10
50 Lbs * 10
50 Lbs * 10
Dagens pass
Ska bli kul att se när du klarar av fria dips, personligen tycker jag att du ska sänka repsen så du klarar det snart, men det kanske inte du vill ;)
Hur är det här med att du inte kan ta i för mycket nuförtiden då? Jag förstår inte hur man kan träna med nåt sånt.. :(
Ska bli kul att se när du klarar av fria dips, personligen tycker jag att du ska sänka repsen så du klarar det snart, men det kanske inte du vill ;)
Hur är det här med att du inte kan ta i för mycket nuförtiden då? Jag förstår inte hur man kan träna med nåt sånt.. :(
Det kommer :) Tycker det är rätt svårt som det är med dipsen.. Men det kommer med tiden..
Just nu är det inte alls bra, har fruktansvärt ont i mitt öga. Ska till läkaren
på onsdag så jag får se vad dom säger.. Men jag kämpar på så gott det går..
Var hos ögonläkaren idag så jag kunde inte träna. Hade för ont i mitt öga... Så det blev tyvärr inget pass idag inte.
Dagens pass :
Dips ( Maskin )
80 Lbs * 10
80 Lbs * 10
80 Lbs * 10
70 Lbs * 10
70 Lbs * 10
70 Lbs * 8
Triceps Extension
5kg * 10
5Kg * 10
5Kg * 10
Pushdown med rep
10 kg * 10
10 kg * 10
10 kg * 10
Mage
Seated Crunch
40 Lbs * 10
40 Lbs * 10
40 Lbs * 10
50 Lbs * 10
60 Lbs * 9
60 Lbs * 8
Side Bend
5Kg * 10
5Kg * 10
5Kg * 10
Twist gripless
50 Lbs * 10
50 Lbs * 10
50 Lbs * 10
Nu blir det lite hemma träning under ca 2 veckor. Mitt gym är stängt. Det skulle stänga den 5:e men icke. insane. Får se hur det går men jag tror nog att det kan gå brá.. :)
Har du några vikter hemma eller blir det bara träning med kroppsvikten?
Hur mår du i övrigt nu då? Har träningen gått bra?
Har mycket få vikter hemma, men jag ska låna av min kompis.
Får se hur jag ska lägga upp programmet.
Jo det är bara bra med mig, har lite ont i axlarna men det fixar jag med massage.
Allt bra med dig?
Träning har väl gått upp och ner. :(
Har mycket få vikter hemma, men jag ska låna av min kompis.
Får se hur jag ska lägga upp programmet.
Jo det är bara bra med mig, har lite ont i axlarna men det fixar jag med massage.
Allt bra med dig?
Träning har väl gått upp och ner. :(
Det låter bra, se bara till att det inte blir någon tant-träning där hemma ;)
Själv är det väl rätt så bra med mig, mycket i skolan, alltid mycket att göra. Men då blir det ju bara så mycket skönare när man väl kan ta det lugnt :)
Lycka till med träning och liv!
Tack =)
Ja men skolan har sina perioder.
Ja jag får passa mig för det :) Ska se om jag ska träna på
något annat gym några dagar i veckan. Ska tjata lite till på
min kompis.
Lycka till själv
Kram
Tränade rygg och biceps idag med min kompis Johan.
Det var Johan som satte vikterna och han kommer inte ihåg vad
han satte på när jag träna, som jag trodde att han gjorde så
därför skriver jag bara upp vilka övningar jag gjorde.
Det jag vet är att jag testa 20kg. 25kg, 30kg och 35 kg på varje övning.
Bröjande min uppvärmning i roddmaskin i 5 min
Rygg
Latsdrag med vinkladstång
Latsdrag med rakstång
Sittande rodd
Latsdrag med V-handtag
Hantelrodd
Biceps
Alternerande curl
Konc curl
Avslutade med roddmaskin i 5 min.
Ett bra pass, tror jag?
Fast personligen så tycker jag det är lite onödigt med tre olika varianter av latsdrag, väldigt onödigt faktiskt. Men det är väl individuellt, gillar själv bättre att köra fler set på en övning istället.
Johan1986
2004-10-20, 18:08
Anledningen till att det blev tre olika sorters latsdrag var främst att vi körde tillsammans och jag har kört med rakstång nu ett längre tag och inte kört med vinklat handtag. Så jag testade lite med vinklat handtag men bytte senare mot rakt igen då jag tycker det känns bättre.
Så istället för att byta handtag mellan varje set så körde Fiona med samma handtag som jag.
Blev sammanlagt ca 6-7 set latsdrag och ca 6-7set rodd
Ett bra pass, tror jag?
Fast personligen så tycker jag det är lite onödigt med tre olika varianter av latsdrag, väldigt onödigt faktiskt. Men det är väl individuellt, gillar själv bättre att köra fler set på en övning istället.
Tack..
Jag gjorde bara vad Johan sa att jag skulle göra..
Hej.
Imorgon ska jag pröva på ett nytt gym, Form och Fitness.
Kommer tillbaka imorgon med mitt träningspass.
Var och tränade med mitt ex idag..
Form och fitness var helt ok att träna på, blev lite "ovän" med maskiner.
Var lite för liten för vissa óch vissa fatta jag inte alls hur jag skulle göra.
Körde lite bröst och axlar.
Bänkpress
5 kg * 10
5 kg * 10
8 kg * 10
8 kg * 10
10 kg * 3
10 kg * 3
9 kg * 10
9 kg * 10
Pecdec
7,5 kg * 10
7.5 kg * 10
7,5 kg * 10
10 kg * 8
10 kg * 8
Sen körde jag lite andra axel övningar kommer inte på vad dem heter.
Skriver det sen när jag fått reda på det..
Avsluta med roddmaskin i tre min :(
Orka inte mer kunde, fick för ont i min lilla axel
Hej!
Igår var jag och träna med min personliga tränare ( eller vad man kan säga ) på Gerdahallen. Ett mycket mysigt gym men stor plats till allt och mycket att välja mellan.
Passet gick väl rätt bra. Körde triceps, biceps pch lite vader. Ska "biffa" upp min små armar som jag också känner. Dem är väldigt små.
Men det var skoj att träna =)
Hur har det känts att gå över till fria vikter då?
Helt rätt att lägga på dig lite kött :thumbup:
Men när du skrev bänkpress, menade du att du lagt på 5kg EXTRA på stången, eller körde du med en 5kgs skivstång!???
Jag körde med fria vikter så en 5kg hantel :S
Det känns bra att gå över lite till fria vikter. Eller det känns mycket bättre
Jag körde med fria vikter så en 5kg hantel :S
Det känns bra att gå över lite till fria vikter. Eller det känns mycket bättre
Menar du att du höll EN 5kgs hantel med båda händerna?
Oj då, men då är det inte bänkpress, det blir mer som smalbänk då (jobbigare). Har ni inga lätta skolstänger på gymmet?
Vad kul att det känns bättre!
Har du funderat på att lägga ut lite bilder på din fysik eller är det något du vill vänta med?
Nä jag har en 5 kg vikt i varje hand.
http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/DBBenchPress.html
Bilderna kommer om ett tag. Känner mig lite för "smal", tycker bara det är lite pinsamt då.
Igår körde jag ett axel och bröst pass på Gerdahallen =)
Mycket roligt att pröva på olika övningar och få reda på vad jag ska
göra och så.
Det gick rätt bra förutom att jag inte kunde göra mer än två Chins =(
Vet inte varför måste blockat mig eller så är min kropp inte van vid så mycket.
Körde bänkpress med stång för första gången =)
Riktigt skoj.
Vad kul!
Klarade du 2 chins utan hjälp eller var det i maskinen? Om det var utan hjälp så var det väldigt duktigt tycker jag! :bow: Tjejer med en vältränad rygg är sååå snyggt :love:
Hur är allt annars? Går det bra med ögat, kan du ta i mer ännu?
Vad kul!
Klarade du 2 chins utan hjälp eller var det i maskinen? Om det var utan hjälp så var det väldigt duktigt tycker jag! :bow: Tjejer med en vältränad rygg är sååå snyggt :love:
Hur är allt annars? Går det bra med ögat, kan du ta i mer ännu?
tyvärr var det med hjälp. Problemet är att jah brukar klara 30 st.
Så jag vet inte vad jag gjorde. Vi satt upp ett mål jag och min "tränare"
att jag ska klara utan vikter =) Så det är bara att börja träna.
Ja, jag tycker också att det är väldigt fint med tränad rygg.
Det är bara bra med mig. Idag är jag tyvärr lite trött hade Nationella prov idag. =( Med ögat är det jätte bra. Känner inte av lika mycket längre.
Hur är det själv?
Man blir lite sugen att själv börja träna styska mera ordentligt när man läser folks träningsdagböcker.. speciellt när det är en annan tjej som skriver :) Får nog ta tag i min vikt träning lite. Lycka till i fortsättningen! :)
Man blir lite sugen att själv börja träna styska mera ordentligt när man läser folks träningsdagböcker.. speciellt när det är en annan tjej som skriver :) Får nog ta tag i min vikt träning lite. Lycka till i fortsättningen! :)
Hehe tack! :) Tyvärr är det ju så att det är svårt att komma igång.
Man får pressa sig lite mer. Lycka till med din träning!
Hej.
Var och träna med Johan idag. Gick väldigt bra.
Blev ett Biceps och Triceps pass.
Biceps
Curl EZ - stång
10 kg * 10
10 kg * 10
15 kg * 2
15 kg * 2 Pröva en gång till för att se om det gick bättre
En arm Cable curl
10 * 10
10 * 10
15 * 10
Alt curl
5 kg * 10
5 kg * 10
7,5 kg * 9
Triceps
Pushdown med rep
10 * 10
10 * 10
Sen gick jag över till att pröva något nytt:
Triceps ex. Cuble http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/CBBentoverTriExt.html
10 * 10
10 * 10
15 * 8
Hantel ex http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/DBTriExt.html
5 kg * 15
7,5 kg * 10
10 kg * 9 :D
Passet gick väldigt bra idag.
Ledsen att jag inte svarade förut, måste missat det :(
Men jag mår fint, måste bara sova ut nu! Så mycket i skolan!
Kör du alla dina pass med Joahan elelr är det bara dem du skriver upp?
Personligen tycker jag att du ska börja tricepsträningen med en tung övning, inte en isolationsövning. Sen bör ju två övningar räcka egentligen, iaf för dig! Men jag förstår att du vill prova lite nytt också :) Ska ju ha lite kul!
Sen var det ju lite intressant att du orkade 7,5kgs hantlar i alternerande curl, men knappt 15kg i ez-curl. Du kanske bara saknar viktvanan, det kommer.
Får jag förresten fråga vad din vikt ligger på nu, eller är det "ofint"? ;)
Ledsen att jag inte svarade förut, måste missat det :(
Men jag mår fint, måste bara sova ut nu! Så mycket i skolan!
Kör du alla dina pass med Joahan elelr är det bara dem du skriver upp?
Personligen tycker jag att du ska börja tricepsträningen med en tung övning, inte en isolationsövning. Sen bör ju två övningar räcka egentligen, iaf för dig! Men jag förstår att du vill prova lite nytt också :) Ska ju ha lite kul!
Sen var det ju lite intressant att du orkade 7,5kgs hantlar i alternerande curl, men knappt 15kg i ez-curl. Du kanske bara saknar viktvanan, det kommer.
Får jag förresten fråga vad din vikt ligger på nu, eller är det "ofint"? ;)
Det är ingen fara. Vet hur det är. Är också inne i den fasen nu.
Nä jag träffade honom idag så skulle han upp och träna så hänge jag med.
Skulle egentligen inte träna idag men jag kunde inte bara sitta och titta på.
Så jag tog bara lite övningar så det var inte så genomtänkt.
Ja det är nog viktvanan som är ett stort problem.
Just nu ligger jag på 55 kg. Har gått upp lite i muskler men även fett nu
när jag inte tränat lika mycket som innan. Men det tar jag igen sen när mitt gym har öppnat så jag kan börja träna ordentligt igen.
Det är ingen fara. Vet hur det är. Är också inne i den fasen nu.
Nä jag träffade honom idag så skulle han upp och träna så hänge jag med.
Skulle egentligen inte träna idag men jag kunde inte bara sitta och titta på.
Så jag tog bara lite övningar så det var inte så genomtänkt.
Ja det är nog viktvanan som är ett stort problem.
Just nu ligger jag på 55 kg. Har gått upp lite i muskler men även fett nu
när jag inte tränat lika mycket som innan. Men det tar jag igen sen när mitt gym har öppnat så jag kan börja träna ordentligt igen.
Jaha!
Men hur lång är du då? För 55kg är ju ingenting! :D
Det är bra, då har du mycket kvar att äta ;)
Men du satsade ju på fitness, så då behöver du inte några enorma mängder muskler, bara lite snygga former. Om du inte redan har det :naughty: :notme:
Jaha!
Men hur lång är du då? För 55kg är ju ingenting! :D
Det är bra, då har du mycket kvar att äta ;)
Men du satsade ju på fitness, så då behöver du inte några enorma mängder muskler, bara lite snygga former. Om du inte redan har det :naughty: :notme:
Jag är 165cm lång.
Men jag behöver ändå mer muskler än vad jag har nu.
Är lite väl smal över armar och bröst och axlar. Har däremot
växt lite över armarna :)
Former har jag men om du tycker dem är snygga är en annan femma.
Jag är 165cm lång.
Men jag behöver ändå mer muskler än vad jag har nu.
Är lite väl smal över armar och bröst och axlar. Har däremot
växt lite över armarna :)
Former har jag men om du tycker dem är snygga är en annan femma.
Om jag skulle tycka du hade snygga former eller ej är nog inget att fundera över, jag kan nästa garantera dig att du inte behöver vara orolig :D
Fast en sak som du själv säkert skulle bli mycket glad över att du gjort om ett par år, det är att ta några före-bilder. Så du kan följa din egen utveckling. Ingen säger att du måste lägga upp dem för andras ögon :thumbup:
Om du är 165 lång så kanske 60-65kg skulle vara en bra vikt att satsa mot i hyfsad form, för att sen deffa ner dig lite. Eller vad har du som målvikt?
Om jag skulle tycka du hade snygga former eller ej är nog inget att fundera över, jag kan nästa garantera dig att du inte behöver vara orolig :D
Fast en sak som du själv säkert skulle bli mycket glad över att du gjort om ett par år, det är att ta några före-bilder. Så du kan följa din egen utveckling. Ingen säger att du måste lägga upp dem för andras ögon :thumbup:
Om du är 165 lång så kanske 60-65kg skulle vara en bra vikt att satsa mot i hyfsad form, för att sen deffa ner dig lite. Eller vad har du som målvikt?
Okej haha..
Jag har tagit lite bilder med ca 2 månader mellan. Fick en väldigt fin träningsdagbok på posten där jag kan skriva upp mått för varje månad.
Jag har ingen målvikt. Har inte tänkt på det. Det jag tänker mest på är att
jag ska bli starkare får se sen vad jag hamnar på för vikt men det blir nog runt 60 kg skulle jag tro.
Var och träna idag.
Det var inte så skoj att träna för det fanns knappt någonting plus att nästan
allt var i gott skick.
Körde bröst idag skulle kört axlar idag också men det ville inte min axel.
Hantelpress
5 kg * 15
7 kg * 10
9 kg * 9
9 kg * 8
9 kg * 8
Klara inte av någon tia idag :(
Lutande hantelpress
5 kg * 10
7 kg * 10
9 kg * 7
9 kg * 7
9 kg * 6 =(
Pec Deck
4o Lbs * 10
50 Lbs * 10
60 Lbs * 9
60 Lbs * 8
60 Lbs * 8
Axel press
5 kg * 3
5 kg * 1 :insane:
Ja, min nacke ville inte alls idag.
Jävligt förbannad.
Men klara lite. framåtlyft.
Framåt lyft
5 kg * 5
5 kg * 4
5 kg * 2 :insane:
Får se nästa vecka när jag varit på massage om jag klara mer,
hoppas det. Annars vet jag inte vad jag ska göra. Måste komma igång
med att träna axlarna snart.
Avsluta med 10 min cykling.
"Det var inte så skoj att träna för det fanns knappt någonting plus att nästan
allt var i gott skick. "
Kan du förklara? Jag fattar 0.
Tråkigt att det inte gick så bra, men du orkade ju nästan samma vikt i sned hantelpress som vanlig :thumbup: Starkt! Du har gått ifrån 5kgs hantlarna ockås ;)
Att du inte orkade träna axlarna är kanske inte så konstigt, man brukar vara väldigt trött i dem efter bröst. Fast om du ska gå på massage så rekommenderar ajg dig starkt ifrån att träna de muskler som blivit masserade de närmsta dagarna. Hoppas det blir bättre!
"Det var inte så skoj att träna för det fanns knappt någonting plus att nästan
allt var i gott skick. "
Kan du förklara? Jag fattar 0.
Tråkigt att det inte gick så bra, men du orkade ju nästan samma vikt i sned hantelpress som vanlig :thumbup: Starkt! Du har gått ifrån 5kgs hantlarna ockås ;)
Att du inte orkade träna axlarna är kanske inte så konstigt, man brukar vara väldigt trött i dem efter bröst. Fast om du ska gå på massage så rekommenderar ajg dig starkt ifrån att träna de muskler som blivit masserade de närmsta dagarna. Hoppas det blir bättre!
Oj hur har jag skrivit.. Hmm..
Där var knappt några maskiner och de som var där funka
knappt och lätt en massa, så det var därför det var lite tråkigt att träna.
De håller på att bygga om mitt gym så alla maskinerna stod typ i en klump i ett hörn av idrottshallen.
Ja bröst gick rätt bra idag. Men nu har jag inte tränat ordentligt på tre fyra veckor. Jag går på massage en gång i veckan. Annars kan jag inte skriva eller göra något där axlen hjälper till. Hoppas du fatta.. :)
Dagens pass:
Biceps:
En arm Cable
1o kg * 10
10 kg * 10
15 kg * 6
15 kg * 4 :S
Alt. Curl
http://www.exrx.net/WeightExercises/Biceps/DBInclineCurl.html
5 kg * 10
5 kg * 10
6 kg * 10
7 kg * 8
Konc. Curl: http://www.exrx.net/WeightExercises/Brachialis/DBConcentrationCurl.html
5 kg * 10
5 kg * 10
5 kg * 10
6 kg * 10
7 kg * 8
Triceps
Pushdown rep
10 kg * 10
10 kg * 10
15 kg * 10
15 kg * 9
20 kg * 6
Tri. ex. Cable
10 kg * 10
15 kg * 10
15 kg * 10
15 kg * 9
Hantel ex.
6 kg * 10
6 kg * 10
8 kg * 10
10 kg * 12
Det gick väldigt bra idag tycker jag :)
Såg fint ut!
Men jag tycker du kör för lätta övningar, först kör man tunga övningar, sist dem lätta (ex enhands cable curl).
Jag tar mig friheten att visa hur JAG tycker att ett bra och produktivt armpass kan se ut, om man vill fokusera både på styrka och massa:
Alt 1. lika fokus på styrka och massa
Biceps,
Övn 1 - Stående alternerande hantelcurl
http://www.exrx.net/WeightExercises/Biceps/DBCurl.html
Övn 2 - Kabelcurl
http://www.exrx.net/WeightExercises/Biceps/CBCurl.html
Övn 3 - Scottcurl
http://www.exrx.net/WeightExercises/Brachialis/DBPreacherCurl.html
Triceps,
Övn 1 - Liggande tricepspress
http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/BBLyingTriExt.html
Övn 2 - Pushdowns
http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/CBPushdown.html
Övn 3 - Hantel extension sittande/stående, en hand eller båda
http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/DBOneArmTriExt.html
Alt 2, fokuserar lite mer på styrka och kvalitet
Övn 1 - Stångcurl med RAK stång
http://www.exrx.net/WeightExercises/Biceps/BBCurl.html
Övn 2 - Sittande lutande hantelcurl http://www.exrx.net/WeightExercises/Biceps/DBInclineCurl.html
Triceps,
Övn 1 - Smalbänk http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/BBCloseGripBenchPress.html
Övn 2 - Sittande tricepspress
http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/BBTriExt.html
Självklart kan övningarna bytas ut mot andra motsvarande övningar, egentligen tror jag alternativ 2 är det bästa för dig. För då kan du köra en till muskelgrupp i det passet sen så tror jag inte mer borde behövas.
Fast jag är osäker på vilka övningar du klarar med tanke på ditt öga, du kanske inte kan köra "tunga" övningar? Annars är det dem som oftast ger bäst och snabbast resultat.
En liten förklaring, så kan du försöka göra ett bättre schema själv!
Övning 1: Det här ska vara den tyngsta övningen. Ju fler muskler involverade desto bättre, ju mer vikt man kan hantera med bra form desto bättre.
Företrädelsevis en övning med skivstång eller hantlar. Basövning.
Övning 2: Ska vara en övning som fokuserar på den tränande muskeln, men utan att begränsa vikten. Så det ska helst vara en övning där viss "extrarörelse" är tillåten. Ej isolationsövning.
Övning 3 (bara om man känner att man behöver denna): Isolationsövning, man ska uteslutande få kontakt i muskeln man tränar. Inget mer.
Jag hoppas du inte tar illa upp för att jag "kritiserar" ditt upplägg. Det är säkert väl genomtänkt, men OM du kan köra annorlunda. Så finns det bättre alternativ. Det viktigaste är fortfarande att du har kul och orkar träna hårt :thumbup:
Sen ska du inte lyssna för mycket på mig heller, det bästa är att du själv lär dig, så kan andra hjälpa till efteråt.
Det är ingen fara. Lite kritik får man tåla. Känns som att man inte är tillräckligt duktig bara.
Problemet är att mitt gym håller på att byggas ut så att det är väldigt svårt att
komma till och hitta allt. Brukar eller skulle kört med stång idag men jag hitta inte den.
Så man får typ ta det som finns och när det är ledigt får man hugga in.
Men jag ska tänka på vad du säger.
Looooking good! :)
Tyvärr hann jag inte med att träna axlarna.
Hade mycket att göra och pappa kom när jag typ hade börjat =(
Bröst blev det bara idag då..
Hantelpress
7 kg * 10
7 kg * 10
9 kg * 9
9 kg * 8
9 kg * 6
Lutande:
7 kg * 10
7 kg * 10
8 kg * 10
9 kg * 6
9 kg * 6
PecDec
5o Lbs * 10
50 Lbs * 10
6o Lbs * 10
60 Lbs * 9
60 Lbs * 9
Träningen gick skit dåligt pågrund av att jag var så stressad..
Bättre tur nästa gång..
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.