Logga in

Visa fullständig version : Lars Bern

BurtonBenson
2016-08-04, 11:53
Vad tycker ni om honom? Själv tycker jag att det är lite foliehattsvarning. Att LCHF-folket verkar gilla honom förbättrar inte min inställning...

Rahf
2016-08-04, 12:07
Vem?

G.W
2016-08-04, 12:13
Grym trådstart av en helt ny användare. +1

Luca Brasi
2016-08-04, 16:52
En överklasstofilfoliehattt minsann.
https://anthropocene.live/
Lustigt nog ska han sitta i föreningen "humanisternas" styrelse.

supercharge
2016-08-04, 20:31
Han svingar ganska vilt på äldre dar, men jag skulle inte säga att det är foliehatt på även om nivån varierar lite beroende på ämne. Kommentarsföljet på bloggen är dock ganska mycket ingenjörer och naturvetare och han själv har väl läst teknisk fysik och disputerat har jag för mig.

Tyngdpunkten verkar framförallt ligga på politiseringen och homogeniteten inom klimatdebatten som man verkar reta sig på och där tycker jag att det finns en poäng. Professor Lennart Bengtsson som sitter i Kungliga vetenskapsakademien och basade länge över Meterologiinstitutionen på Max Planck-instituet skriver artiklar där ibland som är ganska läsvärda - om inte annat för att få alternativa synpunkter.

Luca Brasi
2016-08-04, 21:12
Världens största nationalstat Ryssland med sina enorma naturresurser utmanar öppet västvärlden och trotsar den världsordning som väst försöker tvinga på dem. Utan kontrollen över Rysslands naturtillgångar och enorma jordbruksarealer kommer den västliga hegemonin inte att kunna upprätthållas. Ett viktigt led i globalsimen är att lägga världens livsmedelsproduktion under de globala företagen, vilket ryssarna mött med att bannlysa industrijordbruket med sina patenterade grödor och giftiga bekämpningsmedel på sitt territorium. Alliansen mellan Ryssland och Kina är det kanske största hotet mot globalisternas plan.
Han gillar inte USA,Israel,Big Pharma,vänstern ,sossarna,invandringen,kolhydrater,Pg gyllenhammar,miljöpartiet och globalismen.
Han röstar nog på Rabiata rabiespartiet.
Kanske gillar han Putin och Trump.
Ganska stabil stollighet.

JacobHeitmann
2016-08-04, 21:35
Han är full av bullshit och refererar till andras bullshit. Samma låga nivå som Kostdoktorn.

BurtonBenson
2016-08-30, 18:14
tack

Ignatius72
2016-08-30, 18:25
Gubben har koll på en hel del grejer. Men har uppenbara låsningar vid vissa ämnen.