handdator

Visa fullständig version : En underbar BAR, finns det fler?

Whey
2004-04-20, 19:44
Idag var jag för första gången på Nutrition Outlet i GBG. Där såg jag något jag letat efter läääänge, en proteinrik bar på 100g som innehåller hela 50g protein!!! Detta utan många gram kolisar eller fett. Enda nackdelen var att den kostade 35:- Kommer dessvärre inte ihåg namnet på denna trevliga bar, någon som gör det?

Är det någon som vet vad denna BAR heter, samt vilka som tillverkar den? NO hade den i Jordgubbssmak och Apelsinsmak. Finns kanske i fler smaker.

Sen undrar jag om det finns fler sådana bars, med lite fett och lite kolisar plus massssa protein?

Tacksam för svar!

:eating:

Allan
2004-04-20, 19:55
Du befinner dig på Kolozzeum. Kolozzeum är - utifall du inte visste det - ett företag som säljer kottillskott. Om du klickar på bannern uppe på sidan kommer du till shoppen. Där finns det bars..och goda är de!

allan

Ninjasmurf
2004-04-20, 20:22
faring barsen är riktigt mumsiga...

Whey
2004-04-20, 20:54
Säkerligen, men jag tycker att de innehåller för lite protein och för mycket fett och kolisar. Jag är inte ute efter njutning utan efter protein som är lätt att äta och ta med sig.

Mitt minne är så kasst att jag inte kommer ihåg namnet på baren, därför frågade jag efter den...

Action
2004-04-20, 21:01
Originally posted by Whey
Säkerligen, men jag tycker att de innehåller för lite protein och för mycket fett och kolisar. Jag är inte ute efter njutning utan efter protein som är lätt att äta och ta med sig.

Mitt minne är så kasst att jag inte kommer ihåg namnet på baren, därför frågade jag efter den...

Mega Pro 50!!

Vad jag vet kommer de inte tillverkas mera. Eller så har tillverkningen kommit igång igen. Finns en choklad som e grymt god.. :eating:

TCOG
2004-04-20, 21:16

har inte tänkt på att gå dit och kolla än en gång?!?!

Whey
2004-04-20, 21:39
Originally posted by TCOG

har inte tänkt på att gå dit och kolla än en gång?!?!

Bra ide! Får ta och göra det imorron!

Muaytudd
2004-04-20, 21:42
Fick mina Fairingsbar igår. Sviiingoa :eating:

Whey
2004-04-20, 21:43
Originally posted by Action

Mega Pro 50!!

Vad jag vet kommer de inte tillverkas mera. Eller så har tillverkningen kommit igång igen. Finns en choklad som e grymt god.. :eating:

Hoppas att det tillverkas, eller att någon annan tillverkare gör något liknande. T.ex. fairing!

Annars hoppas jag att Kolozzeum köper in en massa Mega-Pro 50 från PeakBody

Whey
2004-04-20, 21:46
Originally posted by Muaytudd

Som sagt, jag bryr mig inte om smaken, bara innehållet. Och det skall vara så mycket protein som möjligt med så lite fett och kolisar som möjligt...

Whey
2004-04-20, 21:52
Annars ser denna ganska god ut.... Dock är det 1:1 mellan kolisar och protein, för lite protein alltså... :(

Wilson
2004-04-20, 23:02
bars är ju så jäkla goda att det är svårt att låta bli när man väl ätit någon. Lätt att bli beroende:) synd att det inte tillverkas prisvärda bars. Kan ju iofs aldrig göras billigare än proteinpulver så man får väl nöja sig med att dem förblir dyra.

Annars finns detta receptet:
http://www.halso.info/forum/viewtopic.php/t-3334.html

ska själv pröva detta någon gång genom att byta ut proteinpulvret mot något eller bara tillsätta:

http://www.ica.se/FrontServlet?s=mat_recept&state=recept&receptid=339095&receptname=Fikongott

Fairing
2004-04-21, 07:21
För er som kommer till Mässan i Västerås i helgen så kan jag berätta att våra Bars kommer att säljas riktigt BILLIGT:thumbup:

Herkulez
2004-04-21, 07:22
wehooo

Pdaddy
2004-04-21, 07:28
BE THERE OR BE SQUARE !!!! :D

JA må tillägga att de bars som jag köpte häromdan och som är från samma parti som de som kommer finnas på NOGP är Puuuur färska (tror de e tillverkade i fredas)..
Ooooo fyyy faaan va goa de är.. :eating: en låda e redan slut :cryout: ..

Whey, fettet i bar'en är ju MTC fett, inge jäkla margarin ju *hehe*
och kollisar behöver du allt.. *hehe*

Marcus

Whey
2004-04-21, 09:36
Originally posted by Pdaddy
BE THERE OR BE SQUARE !!!! :D

JA må tillägga att de bars som jag köpte häromdan och som är från samma parti som de som kommer finnas på NOGP är Puuuur färska (tror de e tillverkade i fredas)..
Ooooo fyyy faaan va goa de är.. :eating: en låda e redan slut :cryout: ..

Whey, fettet i bar'en är ju MTC fett, inge jäkla margarin ju *hehe*
och kollisar behöver du allt.. *hehe*

Marcus

Mmm, men jag gillar vanlig mat också. Och den mat som finns tillgänglig är allt för proteinfattig och kolhydrats/fett rik. Därför vill jag ha en fettsnål bar med mkt lite kolisar.

z_bumbi
2004-04-21, 11:29

Mmm, men jag gillar vanlig mat också. Och den mat som finns tillgänglig är allt för proteinfattig och kolhydrats/fett rik. Därför vill jag ha en fettsnål bar med mkt lite kolisar.

Vad menar du med "maten som finns tillgänglig"? Det är väl bara att fixa annan mat..

"I'm growing, slowly..."

Jo det kan jag tänka mig om du äter så dåligt mat som du tror dig göra.

Action
2004-04-21, 11:47
Originally posted by z_bumbi

Vad menar du med "maten som finns tillgänglig"? Det är väl bara att fixa annan mat..

"I'm growing, slowly..."

Kanske inte alltid så enkelt. Beror väl på vilket yrke man har. Jag håller med Weight om att det borde finnas fler bars med hög halt protein och lite kolisar och fett. Mega Pro 50 var en sån bar!!

Något för Fairing och Eiselt att ta fram kanske.

aliquis
2004-04-21, 11:53
Vad spelar det för roll om det bara är 30% protein?
Stadium hade ju en massa olika bars också varav en hette protein plus, men naturligtvis hade de inga priser uppsatta :)
Annars verkar ju fairings bars ganska prisvärda? blir ju en 18-19kr/st för 58g, dvs ungefär samma som dom där jättebarsen på 100g. Proteinmängden verkar ju ligga runt 35% och det var ju MCT-fett i dem och inget knepigt onyttigt fett, vet iofs inte vad det är för fett i andra bars eftersom jag inte äter några.

Själv tar jag någon deciliter sojaprotein och blandar med smaksatt havremjölk och vatten, funkar det med :D

aliquis
2004-04-21, 11:55
Om du vill ha ett mellanmål så bör det väl innehålla allt möjligt och isf är väl en bar lämplig.
Om du bara vill ha ett proteintillskott är det väl vettigare att bara ta protein än en bar?

Pdaddy
2004-04-21, 12:09
Och kommer man till NOGP så lär baren va billigare än 18 kr st :D.. De kan ja sätta en låda bars på :cheers:

Marcus

Whey
2004-04-21, 12:10

"I'm growing, slowly..."

Skolmaten är inte särskilt proteinrik, och mina föräldrar har förkärlek till såser på vispgrädde och gör oftast måltider med alldeles för lite protein. De vägrar ändra på sina vanor också...

Sen så har jag inte särskilt mycket pengar heller...

Whey
2004-04-21, 12:13
Och kommer man till NOGP så lär baren va billigare än 18 kr st :D.. De kan ja sätta en låda bars på :cheers:

Marcus

Var är NOGP, och vad kostar det?

z_bumbi
2004-04-21, 12:32

Skolmaten är inte särskilt proteinrik, och mina föräldrar har förkärlek till såser på vispgrädde och gör oftast måltider med alldeles för lite protein. De vägrar ändra på sina vanor också...

Skolmaten brukar väl inte vars så dålig de flesta fall, mindre potatis och mer av det proteinrika.
Mjölk till det.

Såsen är väl inget som du måste äta?

Har du ont om pengar är väl bars det sista du ska satsa på? Finns ju mycket bättre proteinkällor för lägre pris.

Hur mycket protein, fett och kolhydrater tror du dig förövrigt behöva per dag?

Jorgen
2004-04-21, 12:34
Var är NOGP, och vad kostar det?
NOGP är en byggartävling som går av stapeln i Västerås denna helgen. NOGP på lördagen och SM i AF på söndag.

//Jörgen

Sparrisen
2004-04-21, 12:36
Whey, tänk på att barsen har riktigt högt GI - som godis typ. Är enbart att rekommendera någon timma efter träningen, inte annars.

Action
2004-04-21, 12:36
Originally posted by SwedeForce
Whey, tänk på att barsen har riktigt högt GI - som godis typ. Är enbart att rekommendera någon timma efter träningen, inte annars.

Ännu en anledning till att få tag i Bars med lite kolhydrater i....

Pez
2004-04-21, 12:56

Har du inte så bra med pengar så kommer du inte ha råd att supplementera skolmat och middag med bars.

Fö - drick mer mjölk till skolmaten, ät mer kött till middag. Så jävla proteinfattig kan inte kosten vara.. kan det inte vara så att du kanske behöver hiva in ett mellanmål eller två?
Hur ofta äter du?

Att laga mat själv en extra gång per dag är också en bra ide... mamma köper nog lite extra köttfärs/kött/kyckling/fisk om du ber henne snällt, sen lite pasta eller ris till det - voila.

Det är inte lathet det handlar om?

Jet
2004-04-21, 15:28
Buhuhuhu, har du svikit mig......

Originally posted by Muaytudd

MunsöHustla
2004-04-21, 19:59
Twinlab har en bar med 35g protein (en hyfsat stor del kasein har jag för mig) och 7g kollisar, smakar skit men är den bästa jag hittat inom området mycket protein lite kollisar.

Action
2004-04-21, 20:24
Originally posted by MunsöHustla
Twinlab har en bar med 35g protein (en hyfsat stor del kasein har jag för mig) och 7g kollisar, smakar skit men är den bästa jag hittat inom området mycket protein lite kollisar.

MegaPro 50

50gram Protein
9gram kolisar
6gr fett

O den e god.. tycker jag iaf.. :D Speciellt Chocalate Cheesecake

z_bumbi
2004-04-21, 21:18

MegaPro 50

50gram Protein
9gram kolisar
6gr fett

Jag har inte hittat någon vettig innehållsförteckning på den, är det någon som vet var det finns en?
PM:a gärna om det är en webshop. :)

Whey
2004-04-21, 21:26
Originally posted by Pez

Har du inte så bra med pengar så kommer du inte ha råd att supplementera skolmat och middag med bars.

Fö - drick mer mjölk till skolmaten, ät mer kött till middag. Så jävla proteinfattig kan inte kosten vara.. kan det inte vara så att du kanske behöver hiva in ett mellanmål eller två?
Hur ofta äter du?

Att laga mat själv en extra gång per dag är också en bra ide... mamma köper nog lite extra köttfärs/kött/kyckling/fisk om du ber henne snällt, sen lite pasta eller ris till det - voila.

Det är inte lathet det handlar om?

Nej, inte lathet...

För det första så äter jag mycket mat i skolan (igår var det panerad fisk, man fick ta 2, jag tog 14 men utan panering; i förrgår var det kyckling, man fick ta 1 stor bit, jag tog 6)

Mjölk har ju högt II, så det skippar jag till lunchen.

Försöker äta var 3-4 timme...

Nej, mamma vill att jag skall hiva i mig hennes vispgräddsås utan kött med oljedränkt potatis till... Någon extra kyckling eller dylikt vägrar hon köpa...

Helt riktigt har jag inte råd att supplementera den vanliga maten varje dag, men jag vill ha ett bra alternativ de dagar då jag inte får i mig tillräckligt... Typ när det är korv i skolan eller dylikt...

Whey
2004-04-21, 21:28

Skolmaten brukar väl inte vars så dålig de flesta fall, mindre potatis och mer av det proteinrika.
Mjölk till det.

Såsen är väl inget som du måste äta?

Har du ont om pengar är väl bars det sista du ska satsa på? Finns ju mycket bättre proteinkällor för lägre pris.

Hur mycket protein, fett och kolhydrater tror du dig förövrigt behöva per dag?

Kanske inte har skrivit det i denna tråden, men det är ungefär det jag gör.... Skrapar bort eller skär bort allt onödigt fett, undviker såser och dylikt, samt käkar massa sallad.

Mjölken undviker jag som jag skrev tidigare p.g.a. det höga II

Whey
2004-04-21, 21:30

MegaPro 50

50gram Protein
9gram kolisar
6gr fett

Japp, den nämndes tidigare... Det tråkiga med den är ju priset... Men smakar det och dessutom har sådana näringsvärden så får man väl betala en slant antar jag...

kostade 35:- /100g bar

z_bumbi
2004-04-21, 21:32

Kanske inte har skrivit det i denna tråden, men det är ungefär det jag gör.... Skrapar bort eller skär bort allt onödigt fett, undviker såser och dylikt, samt käkar massa sallad.

Mjölken undviker jag som jag skrev tidigare p.g.a. det höga II

Men du ska ju inte skära bort allt fett, fett är energi, fett är bra om du vill gå upp i vikt.

Att mjölk har högt II kan du strunta i, ett glas varje mål kommer inte att göra någon skillnad utom att du får i dig mer näring.

MunsöHustla
2004-04-21, 21:33

MegaPro 50

50gram Protein
9gram kolisar
6gr fett

Men allt protein är väl vassle i den?

z_bumbi
2004-04-21, 21:39

Men allt protein är väl vassle i den?

Det enda protein som nämns i reklamen i alla fall.

Whey
2004-04-21, 21:41

Men du ska ju inte skära bort allt fett, fett är energi, fett är bra om du vill gå upp i vikt.

Att mjölk har högt II kan du strunta i, ett glas varje mål kommer inte att göra någon skillnad utom att du får i dig mer näring.

Jag vet, men min hjärna fattar inte det - den tror att lite fett i maten blir massa fett på magen....

Mer näring, jag äter hellre mer mat isf

Whey
2004-04-21, 21:42

Det enda protein som nämns i reklamen i alla fall.

Passar väl bra efter träning isf...

MunsöHustla
2004-04-21, 21:43

Jag vet, men min hjärna fattar inte det - den tror att lite fett i maten blir massa fett på magen....

Mer näring, jag äter hellre mer mat isf

Omättat fett påverkar ju både insulinkänsligheten och utsöndringen av testosteron positivt så varför inte smälla i sig mycket sånt...

Whey
2004-04-21, 21:51

Omättat fett påverkar ju både insulinkänsligheten och utsöndringen av testosteron positivt så varför inte smälla i sig mycket sånt...

Påverkar hmm... Positivt eller negativt?

Action
2004-04-22, 07:11

Jag har inte hittat någon vettig innehållsförteckning på den, är det någon som vet var det finns en?
PM:a gärna om det är en webshop. :)

Jag citerar från den bar jag ska äta i eftermiddag.. :eating:

Det är alltså inte bara vassle i den!!! Tyvärr inte hur mycket av de olika proteinerna! Men då Caseinate står först borde det vara mest av den om de följer normala regler för ingredienser!

!Protein Blend (Calcium Caseinate, Hydrolysed Protein, Whey Protein Concentrate.

White chocolate flavour Coating (15%) (Contains Vegetable Fat, Lecithin), Water, Glycerine, Maltitol, Wheat Fibre.

Blueberries Flavouring, Flavouring, Vegetable Oil, Preservative:-Sorbic Acid, Sweeteners:-Aspartame, Acesulfame K.!

adde
2004-04-22, 07:37
Action, får du äta bars under fyllningen. Orättvist :insane:

/adde

Whey
2004-04-22, 07:52
Känner inte igen den innehållsförteckningen, men som sagt, mitt minne är inte på topp!

Dock liknar näringsvärdena den bar jag såg.....

Action
2004-04-22, 07:59
Originally posted by adde
Action, får du äta bars under fyllningen. Orättvist :insane:

/adde

Har inte börjat fylla än.. börjar fylla först imorgon. Äter 1 bars/dag under tömningen.. :D :D

adde
2004-04-22, 08:37

Har inte börjat fylla än.. börjar fylla först imorgon. Äter 1 bars/dag under tömningen.. :D :D

Jag gick lite lågt under tömmningen så jag börjar fylla redan idag. Du vet hur det är, men hårdnar ju som f-n under tömmningen och gillar vad man ser i spegeln...men så vipps har man tappat 2 kg.... Kommer ändå inte gå såååå högt idag, 3500-4000 kanske. skall köra med lite mera fett än under tidigare fyllningar. Fan vad gött att sitta framför skärmen med tangentbord och en stoor låda ris :). Knappa en timme, äta, knappa en timme, äta....

Köpte en påse Kinesiska äpplen, satan vad gott :)

/adde

z_bumbi
2004-04-22, 09:17
!Protein Blend (Calcium Caseinate, Hydrolysed Protein, Whey Protein Concentrate.

White chocolate flavour Coating (15%) (Contains Vegetable Fat, Lecithin), Water, Glycerine, Maltitol, Wheat Fibre.

Blueberries Flavouring, Flavouring, Vegetable Oil, Preservative:-Sorbic Acid, Sweeteners:-Aspartame, Acesulfame K.! [/QUOTE]

Hydrolysed Protein är väl gissningsvis kollagen det tillsammans med glycerin och malitol förklarar de låga kolhydrathalterna.

Kollagen innehåller inga kolhydrater men inte heller några aminosyror som är viktiga men man får en låg kolhydrathalt och hög proteinhalt om man tillsätter det. :thumbup:

Glycerin (glycerol) och malitol är sockeralkoholer som när den väl kommer till levern beter sig som en kolhydrat och lämnar i från sig glukos som alla andra kolhydrater.

Glycerol används t ex för att ladda inför en byggartävling, tillsammans med kreatin.

Jag har sett en siffra på att malitol bara tas upp till 60% men det som tas upp behandlas i vlket fall som kolhydrater, resterande jäser i tjocktarmen.
Som vanligt så ska man alltså hålla halten på en rimlig nivå om man vill undvika magproblem, tänk vissa sockerfria tuggummin i stora mängder.

Det här med sockeralkoholer har bla FDA tagit upp nyligen och infört mycket strängare regler för redovisningen av dem.
Därför finns det numera skumma uttryck som "non impact carbs" på sk låg kolhydratbars i USA, troligtvis kommer detta också att försvinna.

Det är mycket svårt att göra en äkta lågkolhydrat bar med bra proteinkällor som ska gå att tugga, om man av någon anledning i alla fall vill ligga lågt med fettet.
Tillsätter man kollagen så underlättar det men det är fortfarrande svårt.

Action
2004-04-22, 09:36
Originally posted by adde

Jag gick lite lågt under tömmningen så jag börjar fylla redan idag. Du vet hur det är, men hårdnar ju som f-n under tömmningen och gillar vad man ser i spegeln...men så vipps har man tappat 2 kg.... Kommer ändå inte gå såååå högt idag, 3500-4000 kanske. skall köra med lite mera fett än under tidigare fyllningar. Fan vad gött att sitta framför skärmen med tangentbord och en stoor låda ris :). Knappa en timme, äta, knappa en timme, äta....

Köpte en påse Kinesiska äpplen, satan vad gott :)

/adde

Jag la till massa nyttigt fett under min tömning så jag äter mer kalorimässigt än vad jag gjort i slutet på dieten! Men lite kolhydrater! Känns rätt ok att göra så. Får se om jag börjar smygladda lite ikväll. :eating:

Whey
2004-04-22, 10:04

Blueberries Flavouring, Flavouring, Vegetable Oil, Preservative:-Sorbic Acid, Sweeteners:-Aspartame, Acesulfame K.!

Hydrolysed Protein är väl gissningsvis kollagen det tillsammans med glycerin och malitol förklarar de låga kolhydrathalterna.

Kollagen innehåller inga kolhydrater men inte heller några aminosyror som är viktiga men man får en låg kolhydrathalt och hög proteinhalt om man tillsätter det. :thumbup:

Glycerin (glycerol) och malitol är sockeralkoholer som när den väl kommer till levern beter sig som en kolhydrat och lämnar i från sig glukos som alla andra kolhydrater.

Glycerol används t ex för att ladda inför en byggartävling, tillsammans med kreatin.

Jag har sett en siffra på att malitol bara tas upp till 60% men det som tas upp behandlas i vlket fall som kolhydrater, resterande jäser i tjocktarmen.
Som vanligt så ska man alltså hålla halten på en rimlig nivå om man vill undvika magproblem, tänk vissa sockerfria tuggummin i stora mängder.

Det här med sockeralkoholer har bla FDA tagit upp nyligen och infört mycket strängare regler för redovisningen av dem.
Därför finns det numera skumma uttryck som "non impact carbs" på sk låg kolhydratbars i USA, troligtvis kommer detta också att försvinna.

Det är mycket svårt att göra en äkta lågkolhydrat bar med bra proteinkällor som ska gå att tugga, om man av någon anledning i alla fall vill ligga lågt med fettet.
Tillsätter man kollagen så underlättar det men det är fortfarrande svårt.

Får väl köra med MRP påsar, Max-MRP kostar 20:- påsen och smakar riktigt gott (blir typ chokladpudding om man har chokladsmaken 10 min i kylen) 45g protein/påse

adde
2004-04-22, 10:16

Jag la till massa nyttigt fett under min tömning så jag äter mer kalorimässigt än vad jag gjort i slutet på dieten! Men lite kolhydrater! Känns rätt ok att göra så. Får se om jag börjar smygladda lite ikväll. :eating:

Jag åt upp mot 100 gram Cachewnötter under tömmningen, nyttigt fett, mkt salt och så jävla gott :D.

Känns det bra annars?

Kände mig som sagt lite tom och liten och klen osv. igårkväll men började ju fylla och efter morgonens poseringsträning känns det bättre... Ökade sista styrkepassen och en bra tid i backintervallerna hade jag också.

/adde

Wilson
2004-04-22, 15:09
förstår inte all uppståndelse kring fairings rapid recovery bar :confused:
fick två toffee idag (som kompensation för försenad vara) och blev ganska trött efter en. Käkade båda som frukost :D

blev faktiskt besviken över att den inte var så god som jag trodde.

Whey
2004-04-22, 16:56
Originally posted by Wilson
fick två toffee idag (som kompensation för försenad vara) och blev ganska trött efter en. Käkade båda som frukost :D

Ok, jag kanske inte skall beställa 50 kartonger på direkten då.... :D

Pdaddy
2004-04-22, 17:10

Va :confused: .. ja har käkat 3 låder utan att tröttna.. men smaken e som :booty: iof..

Whey.. jo 50 låder kan du slå till på.. hehehe

Marcus

MunsöHustla
2004-04-22, 17:11

äh, va lite man och chansa :hbang:

aliquis
2004-04-22, 18:12

Protein lär ju ändå vara överskattat, ca 20% av musklerna är väl protein? Så även om du ökar 1 hekto muskler om dagen så kräver det 20g protein, så man behöver nog inte söka och överdriva alltför mycket...
Däremot kan man ju fundera på vad alternativen är, dvs om man verkligen vill ha fler kolhydrater och fett och till vilken nytta, men det är en annan fråga.

edit:
Nu har jag läst resten av tråden också, kan bara hålla med dom andra, skit i insulinindex för mjölken, innan någon gjorde sådana tabeller och du inte visste om det var ju allt frid och fröjd? eller?
14 bitar fisk eller 6 kycklingvaddetnuvartilllunch kan ju inte resultera i att du får i dig för lite protein iaf. Vad gäller fettet så är det väl bara att äta, du blir inte tjock för att din kost ger 40 energiprocent fett eller 10, tjock blir du om du får i dig ett överskott av energi och det är ju det du är ute efter nu ändå?
Och som sagt, det heter väl att vi skall få i oss runt 0.7gram protein/kg kroppsvikt och dag i vanliga fall, men klarar oss bra på 0.5g, om man är vegetarian bör man få i sig 10% mer för att kompensera den något lägre proteinkvaliten. En vanlig svensson med helt normal kost får säkert i sig 1.5-2gram protein/kg kroppsvikt utan några tillskott och du som tänker på vad du äter har ju inga problem att välja proteinrika källor så det är nog lugnt utan en massa svindyra bars. Det mesta av proteinöverskottet kommer ju bara förbrännas precis som vilket annat livsmedel som helst i din kropp ändå.

Vill du ha ett vettigt mellanmål så gå och köp dig en påse rostade sojabönor och en banan, 37% protein, 24% fett och långsamma kolhydrater i sojabönorna, lite mer kolhydrater i bananen. Påsen kostar 10kr och en banan kostar väl 2-3, så tar du två bananer kostar det kanske 15kr och du får då en 1100-1200kcal, 60g protein osv.

Whey
2004-04-22, 19:15
Nu har jag läst resten av tråden också, kan bara hålla med dom andra, skit i insulinindex för mjölken, innan någon gjorde sådana tabeller och du inte visste om det var ju allt frid och fröjd? eller?
Sant!

14 bitar fisk eller 6 kycklingvaddetnuvartilllunch kan ju inte resultera i att du får i dig för lite protein iaf. Vad gäller fettet så är det väl bara att äta, du blir inte tjock för att din kost ger 40 energiprocent fett eller 10, tjock blir du om du får i dig ett överskott av energi och det är ju det du är ute efter nu ändå?
Nej, jag är inte ute efter att bli tjock....

Och som sagt, det heter väl att vi skall få i oss runt 0.7gram protein/kg kroppsvikt och dag i vanliga fall, men klarar oss bra på 0.5g, om man är vegetarian bör man få i sig 10% mer för att kompensera den något lägre proteinkvaliten. En vanlig svensson med helt normal kost får säkert i sig 1.5-2gram protein/kg kroppsvikt utan några tillskott och du som tänker på vad du äter har ju inga problem att välja proteinrika källor så det är nog lugnt utan en massa svindyra bars. Det mesta av proteinöverskottet kommer ju bara förbrännas precis som vilket annat livsmedel som helst i din kropp ändå.
Jag vet, men vid deff är det ju bra med ett högt proteinintag då man ligger på underskott... Nej, jag deffar inte, men jag vill undvika ökningar i underhudsfett....

Vill du ha ett vettigt mellanmål så gå och köp dig en påse rostade sojabönor och en banan, 37% protein, 24% fett och långsamma kolhydrater i sojabönorna, lite mer kolhydrater i bananen. Påsen kostar 10kr och en banan kostar väl 2-3, så tar du två bananer kostar det kanske 15kr och du får då en 1100-1200kcal, 60g protein osv.

24% eller 24E% fett? 24% är ju lite väl mkt.... 50g fett som mellanmål - eller är det bara min fettfobi som tycker det?

Wilson
2004-04-23, 01:34

nä den ungefär i samma smakkvalité som giants block.
Finns säkert godare bars som inte är så mycket dyrare.... amerikanska ska ju va goda.

Pez
2004-04-23, 10:49

nä den ungefär i samma smakkvalité som giants block.
Finns säkert godare bars som inte är så mycket dyrare.... amerikanska ska ju va goda.

Nu handlar det om 2 vitt skilda produkter - att giants block smakar bra är väl inte så konstigt - det är ju samma näringsvärde som ett par snickers och ett glas mjölk i den.
Fairing har ju faktiskt lyckats med konststycket att göra en bar utan härdat fett och snabba kolisar som smakar bra och inte är som en bit pappersmassa att tugga på.

Pdaddy
2004-04-23, 10:52
Pappersmassa :D Fiin Pez :thumbup:

Go fairing bar :kickass:

z_bumbi
2004-04-23, 11:11
Originally posted by Pez
snickers och ett glas mjölk

:eating: :D

MunsöHustla
2004-04-23, 15:44
Originally posted by Pez

Nu handlar det om 2 vitt skilda produkter - att giants block smakar bra är väl inte så konstigt - det är ju samma näringsvärde som ett par snickers och ett glas mjölk i den.
Fairing har ju faktiskt lyckats med konststycket att göra en bar utan härdat fett och snabba kolisar som smakar bra och inte är som en bit pappersmassa att tugga på.

Att det inte är snabba kollisar var väl att ta i, de är väl relativt långsamma för vara en bar men de borde völ är fortfarande hyfsat snabba om man tittar på innehållet. Faring kanske borde göra något test så de kan skryta om det låga GI:t om de vekligen har det.

Har föressten hittat en websida som säljer Pro50 om någon var intresserad...

Wilson
2004-04-23, 15:58
Originally posted by Pez

Jag sa inte att giants block smakade bra, utan att fairings bar var i samma smakkvalité som giants block ungefär. Alltså inte så jättegod... dock helt klart ätlig men inte mer än så, tycker jag.

På mina fairingbars var chokladöverdraget ganska torrt och fyllningen var inte speciellt krämig och fyllig som jag hade förväntat mig.

Det lär ju finnas bars med samma GI, som smakar bättre.
Vad är det för GI på rapid recovery bar egentligen?

Whey
2004-04-23, 19:39

Att det inte är snabba kollisar var väl att ta i, de är väl relativt långsamma för vara en bar men de borde völ är fortfarande hyfsat snabba om man tittar på innehållet. Faring kanske borde göra något test så de kan skryta om det låga GI:t om de vekligen har det.

Har föressten hittat en websida som säljer Pro50 om någon var intresserad...

Om de säljer den billigt är jag det...

Förresten, vad har de olika barsen för II. Megahögt eller?

Pdaddy
2004-04-23, 20:02
JA kan Garantera att de Fairing bars som säljs på NOGP är prima..
Dom e faan bara en vecka gamla idag, färska å muumsiga..

Å Wilson har dåli smak :D

M

Whey
2004-04-23, 22:36
Synd att jag inte kan komma och köpa hem hela lagret isf... Sitter och har tråkigt i GBG...

Allan
2004-04-23, 22:41
Jag gillar inte de här reklamtrådarna för andra tillverkare....

allan

Bamse
2004-04-24, 12:36
Lasse, var är mina bars?!? :insane:

Whey
2004-04-24, 13:50
Originally posted by Bamse
Lasse, var är mina bars?!? :insane:

Jag snodde dem.... Mwahahaha! :devil:

aliquis
2004-04-24, 17:14
Nej, jag är inte ute efter att bli tjock....
Jag vet, men vid deff är det ju bra med ett högt proteinintag då man ligger på underskott... Nej, jag deffar inte, men jag vill undvika ökningar i underhudsfett....
24% eller 24E% fett? 24% är ju lite väl mkt.... 50g fett som mellanmål - eller är det bara min fettfobi som tycker det? [/B]
Nej, men du är troligtvis ute efter att bygga och då måste du ligga på ett kaloriöverskott och då kommer du likförbannat bli tjockare.
Om du inte deffar och vill undvika ökningar i underhudsfett är det enda du kan göra att inte äta särskilt mycket, du kan säekrt förbättra det någon genom att köra en massa cardio och sedan äta lite mer än nödvändigt och förhoppningsvis fortfarande bygga lite muskler utan att bli fet, men det låter som ett jobbigt alternativ. Ät för att bygga och förbränn för att deffa.
Ja, 24% fett, och visst blir det kanske lite mycket fett, jag stoppar inte i mig en massa sådana där påsar :D, och en hel påse och 2 bananer blir ju ett riktigt stort mål, mer realistiskt är väl att ta en halv påse med en banan, då får du ändå en 30g protein och fettet hamnar på rimliga 18g eller så, och det är väl inte hela världen, det är ju nyttigt fett i dom och fett behövs ändå.
50g fett i ett mellanmål är mycket ja.

Pdaddy
2004-04-25, 09:30
JAha, då har man vart på NOGP å inhandlat diverse bars.. :D

JA må säga en sak ..

Godaste barsen = Steelbar
Bästa inehåll = Fairing

så som godis en steelbar, men om man vill ha protte å bra saker så blir det en Fairing..
Billigt va de åsså, 10 spänn baren..

Marcus

feldtarn
2004-04-25, 10:09
Väntar på mina 2 kartonger fairings rapid recovery som Pecca ska köpa åt mig på mässan!

Tog en av varje smak! Perfa för beachen i sommar:smokin:

Sen tycker jag sammansättningen på baren ser riktigt bra ut! Nog för att det är en nödlösning men detta är bra!

smidigt som faan att kasta i sig!

Hoppas de är hyffsat goda med. Tog en av varje sort:cheers:

Whey
2004-04-25, 10:32
JAha, då har man vart på NOGP å inhandlat diverse bars.. :D

JA må säga en sak ..

Godaste barsen = Steelbar
Bästa inehåll = Fairing

så som godis en steelbar, men om man vill ha protte å bra saker så blir det en Fairing..
Billigt va de åsså, 10 spänn baren..

Marcus

JAG VILL OCKSÅ HA BAR'S FÖR 10:-/st

Whey
2004-04-25, 10:33
Originally posted by aliquis

Nej, men du är troligtvis ute efter att bygga och då måste du ligga på ett kaloriöverskott och då kommer du likförbannat bli tjockare.
Om du inte deffar och vill undvika ökningar i underhudsfett är det enda du kan göra att inte äta särskilt mycket, du kan säekrt förbättra det någon genom att köra en massa cardio och sedan äta lite mer än nödvändigt och förhoppningsvis fortfarande bygga lite muskler utan att bli fet, men det låter som ett jobbigt alternativ. Ät för att bygga och förbränn för att deffa.
Ja, 24% fett, och visst blir det kanske lite mycket fett, jag stoppar inte i mig en massa sådana där påsar :D, och en hel påse och 2 bananer blir ju ett riktigt stort mål, mer realistiskt är väl att ta en halv påse med en banan, då får du ändå en 30g protein och fettet hamnar på rimliga 18g eller så, och det är väl inte hela världen, det är ju nyttigt fett i dom och fett behövs ändå.
50g fett i ett mellanmål är mycket ja.

Ok, får väl testa... Var kan man hitta bönorna?

CroCop
2005-03-15, 16:19
Vad är det för GI på rapid recovery bar egentligen?

Återupplivar en riktigt gammal tråd... Jag har köpt hem Fairing rapid recovery bar och undrar också vad det ungefärliga GI:t är på baren. Kanske svårt att säga exakt men ungefär iaf :) Om det är relativt lågt, kan en bar vara ett ok alternativ som "mellis" om man ska ut på stranden tex?

z_bumbi
2005-03-15, 17:32
Återupplivar en riktigt gammal tråd... Jag har köpt hem Fairing rapid recovery bar och undrar också vad det ungefärliga GI:t är på baren. Kanske svårt att säga exakt men ungefär iaf :) Om det är relativt lågt, kan en bar vara ett ok alternativ som "mellis" om man ska ut på stranden tex?

Farring har svarat i någon tråd att det inte går att gissa ett GI.

Att testa blir dyrt, jag kommer inte ihåg exakt siffrorna men med tanke på att man bör ha en bunt människor som testas, labutrustning mm så är det inte något som så många tillverkare verkligen gör även om det skrivs ut ett GI-värde.

Som mellanmål funkar barsen bra.

CroCop
2005-03-15, 18:30
Allright, så det är inte tal om någon kraftig insulinpik då? Tänke då första ingrediensen endå är glukossirap. Men det kanske "motverkas" (dåligt ordval) av fruktossirapen?

Niclaaas
2005-03-15, 18:34
ni har väl inte missat tråden om bars:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=38427&page=1&pp=15

:D

CroCop
2005-03-15, 18:50
Ah intressant :D

Thompah
2005-03-15, 20:41
För er som kommer till Mässan i Västerås i helgen så kan jag berätta att våra Bars kommer att säljas riktigt BILLIGT:thumbup:

Mums, hur billigt ? *kissass*

Allan
2005-03-15, 21:02
Ehum - tråden är ett år gammal.....

allan

bubbe
2005-03-15, 21:57

allan

haha, trötthetsgarv...fast jag åkte dit på det också (läser oftast trådarna med senaste inläggen först)

Pez
2005-03-16, 11:58
Allright, så det är inte tal om någon kraftig insulinpik då? Tänke då första ingrediensen endå är glukossirap. Men det kanske "motverkas" (dåligt ordval) av fruktossirapen?
Nej - det är ju en ren uppskattning men GL (Glycemic Load) är ju inte värst stor.

allan
Gissningsvis så kommer väl Lasse lira ut ett gäng bars till fördelaktigt pris på NOGP och/eller FF, beroende på om Fairing ställer ut såklart.
Just bars brukar ju vara ganska prisvärda på mässor/expon då det är lite av en "lockvara", en del skänker tom bort dom för att man ska komma och hälsa på i deras monter och ge lite stjärnglans.. *host* muskelbyggarn.. ;)

Thompah
2005-03-16, 13:11

allan

:eek:

muskelbyggarn
2005-03-17, 07:57
HAHA Pez, du verkar ju mest rädd av att träffa en så brutal kille som mig. Även fast du kommer med snik-prylar från Ferring och visar upp :D

Syns nog på NOGP, både Ferring och Optimum är present at that weekend.

Vänl,,,
Tobbe

Pez
2005-03-17, 10:15
HAHA Pez, du verkar ju mest rädd av att träffa en så brutal kille som mig. Även fast du kommer med snik-prylar från Ferring och visar upp :D

Syns nog på NOGP, både Ferring och Optimum är present at that weekend.

Vänl,,,
Tobbe
Ja, jag hörde nåt på TV om att du var riks*** och det gör ju en lite orolig. ;)
Om du inte ser upp så kanske jag väntar tills du lämnar Pecca ensam att sköta ruljangsen och handlar då.. har hört att det är då de riktigt fördelaktiga priserna dyker upp.

muskelbyggarn
2005-03-17, 17:12
Pecca är bannlyst från att handha bussiness själv. Det delas ut gratisgrejor och felpriser och fjäskar för brudar genom att GE bort mina prylar.

Han har strikta order hädanefter :devil:

Vänl,,,
Tobbe

mmartin
2005-03-22, 00:07
vad brukar priserna var på bars under mässor då?? känns lite piss att åka till västerås helgen EFTER... hade handlat fint med bars annars.. *grr*

pellepedal
2005-03-22, 18:13
Jag skrev ett tips om en ny och otroligt gad bar här i tråden tidigare.
men tyvärr får man allt cencurerat bara man andas ett annat märke än de som är godkända av moddarna....

Pez
2005-03-22, 23:45
Jag skrev ett tips om en ny och otroligt gad bar här i tråden tidigare.
men tyvärr får man allt cencurerat bara man andas ett annat märke än de som är godkända av moddarna....
Just det märket/ÅF för märket straffade ut sig självt tidigare.. och ja - vi är långsinta. :)

Men vi mår verkligen dåligt över våra stasimetoder, bara så du vet. Jävligt dåligt.

"Ny och otroligt gad ("bra" menar du antar jag?).." låter verkligen som nåt en objektiv person skulle säga förresten. ;)

pellepedal
2005-03-23, 09:09
Just det märket/ÅF för märket straffade ut sig självt tidigare.. och ja - vi är långsinta. :)

Men vi mår verkligen dåligt över våra stasimetoder, bara så du vet. Jävligt dåligt.

Ok. Kul att veta. Jag bara undrade varför en del märken blev borttagna och en del inte. nu vet jag.

"Ny och otroligt gad ("bra" menar du antar jag?).." låter verkligen som nåt en objektiv person skulle säga förresten. ;)

Nä. Jag halkade tydligen på tangantbordet när jag skulle skriva "god"..
För vad jag vet har dn precos börjat säljas i Sverige...
Och det är den godaste baren jag smakat. Det är min personliga uppfattning bara.