handdator

Visa fullständig version : Hotell i New York

FitnessCec
2016-07-18, 21:47
Jag har nu bokat in en resa till New York från 14-20 augusti (6 nätter). Förra året jag var där bodde jag på Grand Hyatt vilket jag tyckte var väldigt bra.

Det jag gillade med hotellet var att det var rätt fräscht (4 stjärnigt) - men framförallt att det låg så pass centralt. 2 minuters promenad till Times Square.

Ska man köra på samma hotell igen? Blir 13 papp eller så för 6 nätter (1 rum, 2 personer).

Vill ha:

*centralt läge
*minst 4 stjärnor

4623
2016-07-18, 22:50
Bokade Grand Hyatt i oktober. Det mest prisvärda hotellet vi hitta. Pröjsa 10k för fyra nätter. Så 13k för sex nätter låter bra i mina öron.

Vinter
2016-07-19, 00:14
Jag använder bara booking.com för att boka hotell, smidigare sätt finns inte.

FitnessCec
2016-07-19, 01:59
Tack för tipset Vinter.

Alright 4623 - jag minns att även jag letade rätt mycket förra året när jag åkte och kom fram till and Grand Hyatt var väldigt bra. Och jag var ju väldigt nöjd med vistelsen, så det är inte omöjligt att jag bokar det igen.

Jag har sållat ner det till antingen:

Grand Hyatt

eller

Royalton

Bägge är fyrstjärniga. Totalt går 6 nätter på Grand Hyatt för 13 350 kr. 6 nätter på Royalton går på 12 874 kr, så i princip samma pris.

Royalton ligger 300m från Times Square - typ samma för Grand Hyatt

hahavaffan
2016-07-19, 06:58
Har bara bott på JW Marriott Essex House, och det var riktigt nice. Men prisvärt vet jag inte, såg inte notan :)

shut teh face
2016-07-19, 07:08
Har varit i NY tre ggr och hotellen där är skitdyra. Jag pröjsa typ 18k för fyra nätter o de var ändå inget att ha

Körde sen på pod31. Ganska nybyggt, små poddar att bo i. :-)
1/5 av priset typ

Klein
2016-07-19, 07:10
Har varit i NY tre ggr och hotellen där är skitdyra. Jag pröjsa typ 18k för fyra nätter o de var ändå inget att ha

LoL

r1kkie
2016-07-19, 09:29
Vi bodde på Skyline Hotell för ett par år sen när vi va där. Bra å fräsch hotell och låg några minuter från Time Square.

shut teh face
2016-07-19, 15:26
LoL

Eller ja, jobbet pröjsa såklart

Men det har jag lärt mig efter mkt resande i jobbet. Hotellstandarden suger balle i endel länder. Du kan betala en månadslön och random hotell i sthlm för 1500 kr natten är ändå bättre

Så jag satsar alltid på nybyggt och litet. :D

martikainen
2016-07-19, 17:10
Jag bodde i Queens sist jag var i NY, 2min promenad från en subway så det tog kanske 5min in till times square. Betalade nog 7-800kr/natt och det var liknande hotellstandard som Scandic i Sverige, minus frukosten såklart (men vem vill ha den i NY med oändliga möjligheter att hitta kul mat :D)

Absolut inget svar på din fråga men kanske intressant för någon annan som kikar in och letar boende!

FitnessCec
2016-07-19, 17:12
Tack för tipset Vinter.

Alright 4623 - jag minns att även jag letade rätt mycket förra året när jag åkte och kom fram till and Grand Hyatt var väldigt bra. Och jag var ju väldigt nöjd med vistelsen, så det är inte omöjligt att jag bokar det igen.

Jag har sållat ner det till antingen:

Grand Hyatt

eller

Royalton

Bägge är fyrstjärniga. Totalt går 6 nätter på Grand Hyatt för 13 350 kr. 6 nätter på Royalton går på 12 874 kr, så i princip samma pris.

Royalton ligger 300m från Times Square - typ samma för Grand Hyatt

Ser nu att Grand Hyatt ligger 1km ifrån TS - och nu när jag tänker efter var det ändå en femminuterspromenad dit, så det stämmer nog. Kanske bäst att köra på Royalton? Fast om det är sunkigare där så är ju dom 700 meterna inte mycket värda..

4623
2016-07-19, 19:26
Inte varit i NY tidigare. Men fanns billigare hotell närmre Times Square. Men tjejen vill inte bo så nära där av någon anledning.

Magnus N
2016-07-19, 19:28
Manhattan är så pass litet att du lika gärna kan fixa ett hotell en bra bit ifrån times square för en betydligt mindre summa och gå dit istället, känns dumt att slänga en hel veckas pengar (flyg + hotell etc) på enbart hotellvistelse

tumme
2016-07-19, 19:33
Jag bodde i Queens sist jag var i NY, 2min promenad från en subway så det tog kanske 5min in till times square. Betalade nog 7-800kr/natt och det var liknande hotellstandard som Scandic i Sverige, minus frukosten såklart (men vem vill ha den i NY med oändliga möjligheter att hitta kul mat :D)

Absolut inget svar på din fråga men kanske intressant för någon annan som kikar in och letar boende!

Körde hostel i queensborough plaza, en station ifrån 59 och lex, 2600 kr för 6 dagar. Sparar 10500, är ju en hel resa till. Förstår inte varför alla bor så dyrt på resa man är ju ändå inte på rummet så mycket.

Magnus N
2016-07-19, 19:36
Körde hostel i queensborough plaza, en station ifrån 59 och lex, 2600 kr för 6 dagar. Sparar 10500, är ju en hel resa till. Förstår inte varför alla bor så dyrt på resa man är ju ändå inte på rummet så mycket.

Detta, enda man gjorde var ju att sova resten av tiden gick man runt i staden. Så många tusen man kan spara på boendet

Gober
2016-07-19, 19:42
Airbnb är kanske ett alternativ? Finns ju allt från billiga skolådor till feta lyxvåningar.

FitnessCec
2016-07-19, 20:02
Förvisso sant. Vi är där i 6 nätter, så bekymret för mig är ifall man hamnar för mycket off. Det jag uppskattade med Grand Hyatt var att det var promenadavstånd till i princip allting (inte för att vi promenerade - vi hade hyrt bil, smarta som vi var).

Dessutom vill jag inte hamna i ett sunkigt kvarter heller. Men det är sant att ett sparande på boende innebär att man kan göra en till resa nu till höst eller så.

Magnus N
2016-07-19, 20:05
Förvisso sant. Vi är där i 6 nätter, så bekymret för mig är ifall man hamnar för mycket off. Det jag uppskattade med Grand Hyatt var att det var promenadavstånd till i princip allting (inte för att vi promenerade - vi hade hyrt bil, smarta som vi var).

Dessutom vill jag inte hamna i ett sunkigt kvarter heller. Men det är sant att ett sparande på boende innebär att man kan göra en till resa nu till höst eller så.

Inte mycket som är sunkigt om man är på manhattan och tar området ifrån i princip övre central park och nedåt.

Sedan är som sagts innan avstånden inga problem, man går överallt på i princip ingen tid alls, orkar man inte det går tunnelbanan konstant