Logga in

Visa fullständig version : Anser du HMB vara ett "fungerande" kosttillskott?

exevision
2016-07-05, 20:08
HMB är en metabolit av leucin. Leucin och bcaa, som tillskott, är värdelöst så man kan fundera varför det skulle vara annorlunda med HMB. Vad anser du?

Luca Brasi
2016-07-05, 22:25
Hade HMB varit någon slags förstadie till Leucin kanske,men det är en metabolit så mitt svar blir; vet inte.

Sheogorath
2016-07-06, 01:19
HMB är en metabolit av leucin. Leucin och bcaa, som tillskott, är värdelöst så man kan fundera varför det skulle vara annorlunda med HMB. Vad anser du?

Kroppen kan inte processa leucin till HMB snabbt nog för att komma upp i de koncentrationerna som man får i sig via HMB-tillskott. Spelar ingen roll hur mycket leucin du äter, du kommer slå i taket för HMB-produktionen snabbt och resten av leucinet kommer oxidera eller göra något annat som överskott över leucin gör.

Korvryttaren
2016-07-06, 08:02
Fungerar säkert med någon promille i effekt dvs skräp.

Bitchtit
2016-07-06, 08:21
Använder det under deff. Jag upplever det som att träningen inte tar lika hårt vid hmb tillskott. Därför tror jag att det ger sämre träningseffekt och tar det inte de perioder då jag åter tillräckligt för att få en bra återhämtning.

PureWhey
2016-07-06, 11:14
Ja

Skickat från min iPhone med Tapatalk

DJJOHANSSON
2016-07-06, 11:33
Använder det under deff. Jag upplever det som att träningen inte tar lika hårt vid hmb tillskott. Därför tror jag att det ger sämre träningseffekt och tar det inte de perioder då jag åter tillräckligt för att få en bra återhämtning.

Så du tror att du får mindre gainz av hmb?

orcus
2016-07-06, 11:35
Ja

Snubben som inte kör 3g om dagen utan 3g per dos 3x om dagen haha :D

Jag anser att HMB är billigt och en möjlig positiv effekt, så lätt värt.
kostar mig 1.3kr / dag och jag kör 3g per dag.

exevision
2016-07-06, 12:24
Snubben som inte kör 3g om dagen utan 3g per dos 3x om dagen haha :D

Jag anser att HMB är billigt och en möjlig positiv effekt, så lätt värt.
kostar mig 1.3kr / dag och jag kör 3g per dag.

Blir mycket kalcium med den dosen.

F Ultra
2016-07-07, 01:19
Så du tror att du får mindre gainz av hmb?

Var det inte något snack om att en av funktionerna hos HMB var att det minskade på muskelskadorna vilket då skulle leda till bättre återhämtning. Låter ju som något som faktiskt skulle ge mindre gainz då om det är kroppens "försvar" mot dessa skador att göra dem större och starkare så att de klarar belastningen bättre nästa gång. Tänker t.ex på kallbad som också snabbar upp återhämtningen men som minskar på träningssvaret.

DJJOHANSSON
2016-07-11, 11:24
Var det inte något snack om att en av funktionerna hos HMB var att det minskade på muskelskadorna vilket då skulle leda till bättre återhämtning. Låter ju som något som faktiskt skulle ge mindre gainz då om det är kroppens "försvar" mot dessa skador att göra dem större och starkare så att de klarar belastningen bättre nästa gång. Tänker t.ex på kallbad som också snabbar upp återhämtningen men som minskar på träningssvaret.

Och om 'muskelskadorna minskar' när man deffar så borde man ju behålla mer muskler isåfall.

Kallbad är en myt, man ska hålla värmen så bra som möjligt efter passet för bästa återhämtning.

:)

Gober
2016-07-11, 12:03
Tror på det tillräckligt mycket för att alltid köra det på underskott.

RassK
2016-07-11, 12:06
Använder det året om.

Luca Brasi
2016-07-11, 20:37
Hade HMB varit någon slags förstadie till Leucin kanske,men det är en metabolit så mitt svar blir; vet inte.

Att det inte går att dra slutsatsen utifrån att Leucin är värdelöst att HMB då också är värdelöst, alltså.

Sheogorath
2016-07-11, 21:56
Att det inte går att dra slutsatsen utifrån att Leucin är värdelöst att HMB då också är värdelöst, alltså.

:thumbup: