handdator

Visa fullständig version : Bränna fett i ansiktet

Mr Eks
2016-06-29, 14:32
Hejsan

Jag har begripit att man ej kan punkt förbränna fett, men det finns ju ändå vissa saker som att man t ex kan påverka fördelningen av bukfett osv genom träning och kost osv.

Jag undrar om ni har några erfarenheter kring hur man gör för att bli av med ansiktsfettet snabbast. Jag fattar att det är total fettförlust som gäller, men finns det enligt era erfarenheter något sätt att göra att fettet i fejset försvinner först?

mvh

Shqypnia
2016-06-29, 14:52
När folk går ner i vikt så märks det oerhört mycket på ansiktet. Det är min erfarenhet. Gå ner i vikt bara.

Om inte det fungerar, curla tandpetare med tungan. 4 set x 12 rep.

AntonHA
2016-06-29, 17:24
Jag märkte önskad skillnad efter typ 4 långsamt nedgångna kilon. Dock gjorde jag inte det vid förra viktnedgången. Jag har slutat med vetemjöl då jag märkt att det gör mig gasig i magen, och jag tror att det kan ha gjort mig mindre svullen på ett positivt sätt

1x0
2016-06-29, 17:42
Jag märkte önskad skillnad efter typ 4 långsamt nedgångna kilon. Dock gjorde jag inte det vid förra viktnedgången. Jag har slutat med vetemjöl då jag märkt att det gör mig gasig i magen, och jag tror att det kan ha gjort mig mindre svullen på ett positivt sätt
Samma för mig. Dock käkar jag vetemjöl ändå haha. Vaknar alltid upp 2-3kg tyngre morgonvikt, gentemot dagen innan. :d

ONT: Jag gick från 98kg till 88kg i våras och har fått kommentar det märkts skillnad. På ansiktet (edit).

Diomedea exulans
2016-06-29, 17:44
Frågan är varför du vill göra detta? Det optimala är ju att ha fylliga kinder som en sund person, och magrutor som en svältdrabbad.

orcus
2016-06-29, 17:45
Om inte det fungerar, curla tandpetare med tungan. 4 set x 12 rep.

Jag har märkt stor skillnad från curls med tungan, uppe i 12 reps med 5 tandpetare nu.

AntonHA
2016-06-29, 17:46
Frågan är varför du vill göra detta? Det optimala är ju att ha fylliga kinder som en sund person, och magrutor som en svältdrabbad.

Det ser badass ut med hårt ansikte

Diomedea exulans
2016-06-29, 17:47
Det ser badass ut med hårt ansikte

Ja, men det är drygt att behöva förklara för randoms fyra gånger om dagen att nej, jag har inte anorexia.

AntonHA
2016-06-29, 17:51
Ja, men det är drygt att behöva förklara för randoms fyra gånger om dagen att nej, jag har inte anorexia.

Kör en gunshow?

sweetkarolina
2016-07-04, 12:17
Alltså jag har något vagt minne av att kortisol/kortison påverkar fettfördelningen på kroppen till fördel för buken, men nackdel för underhudsfettet. Så se till att bli riktigt olycklig och stressad i kombination med deffen.
Det funkade suveränt för mig när jag senast jag blev dumpad hårt, droppade typ 3 kg på en vecka varav allt från ansiktet. Men nej det var verkligen inte vackert, blev nog tom fetare på kroppen men såg ut som en anorektiker i ansiktet.

Diomedea exulans
2016-07-04, 12:27
Alltså jag har något vagt minne av att kortisol/kortison påverkar fettfördelningen på kroppen till fördel för buken, men nackdel för underhudsfettet. Så se till att bli riktigt olycklig och stressad i kombination med deffen.
Det funkade suveränt för mig när jag senast jag blev dumpad hårt, droppade typ 3 kg på en vecka varav allt från ansiktet. Men nej det var verkligen inte vackert, blev nog tom fetare på kroppen men såg ut som en anorektiker i ansiktet.

Jag blir alltid olycklig och stressad under en deff, så det kan ju förklara varför jag tappar typ 9 kg fett i ansiktet för varje kilo fett på magen.

blåvitt
2016-07-04, 13:09
Skippa kolhydrater och spring snabbt och mycket på korta avstånd

Bossebäver
2016-07-04, 22:19
Skippa kolhydrater och spring snabbt och mycket på korta avstånd

Sluta spotta ur dig smörja.

sweetkarolina
2016-07-05, 11:06
Jag blir alltid olycklig och stressad under en deff, så det kan ju förklara varför jag tappar typ 9 kg fett i ansiktet för varje kilo fett på magen.

Du får deffa på lyckopiller istället. :d

Diomedea exulans
2016-07-05, 11:08
Du får deffa på lyckopiller istället. :d

Får kolla upp vad lyckopiller har för kcal/100 g. :D

sweetkarolina
2016-07-05, 11:11
Får kolla upp vad lyckopiller har för kcal/100 g. :D

Kanske även funkar på sockerfri placebo... :laugh: