Visa fullständig version : LIDL forellfile
Vill tipsa om Forellfilen som finns på LIDL. Kanongod i plastförpackning, benfri och med peppar, vitlök eller neutral smak. Smälter i munnen. 125gr.
per 100gr
Fett: 4gr
Protein: 22gr
Kolhydrat: 0
Är detta ett bra innehåll? Är resten vatten, kryddor etc?
Endast 104kr/kg, billigt... ;) På konsum finns liknade förpackningar odlad lax för 85kr/kg.
"Forell" förresten, står det vad det är för fisk på riktigt, latinskt namn?
Vet inte riktigt men tror det stod regnbågsforell på packet. Kan för övrigt inte jämföras med lax. Mycket godare! :eating:
Muaytudd
2004-04-20, 15:51
Brukar vara till 95% Regnbåge när det står forell (Salmo gairdneri)
Har varit fisketokig när jag var yngre...
Odlad regnbågsforell, odlad öring eller havsöring är de jag kan tänka mig lönar sig.
Originally posted by karrl
Vill tipsa om Forellfilen som finns på LIDL. Kanongod i plastförpackning, benfri och med peppar, vitlök eller neutral smak. Smälter i munnen. 125gr.
per 100gr
Fett: 4gr
Protein: 22gr
Kolhydrat: 0
Är detta ett bra innehåll? Är resten vatten, kryddor etc?
4gr fett?! Är inte forell en fet fisk, som lax?
Annars låter det ju ypperligt!
Blir nog en tur till LIDL och kolla deras sortiment, kanske man hittar några guldkorn...
bubbleman
2004-04-20, 21:39
Snälla...Bojkotta den tyska skitkedjan!
Vad är det du inte gillar med LIDL Bubbleman?
Bra priser oftast.
bubbleman
2004-04-25, 14:17
Originally posted by Kwon
Vad är det du inte gillar med LIDL Bubbleman?
Bra priser oftast.
Vill handla svensk mat, oavsett om den är ett par kronor dyrare.
Originally posted by bubbleman
Ok, men utöver det inga klagomål på LIDL eller?
Megatuttarna
2004-04-25, 16:49
Hehe en anti-globalist i all ära! Till attack mot maten ty den är mest globaliserad av allt!!! :rolleyes:
De har inga toaletter.
Kommer inte att sätta min fot i en butik från den kedjan av just den anledningen.
Megatuttarna
2004-04-25, 19:22
Originally posted by z_bumbi
De har inga toaletter.
Kommer inte att sätta min fot i en butik från den kedjan av just den anledningen.
:laugh: :laugh: :laugh:
Coop, Lidl, ICA, Willys samma shit allihop
Iallafall deras egna varumäke, vi litar på deras varumärke men vi har inte en aning om innehållet är från gång på gång. Det kan variera från gång till gång.
De pressar priserna från deras leverantörer.
Ta ett exempel : ICAs påläggsskinka, de förhandlar till sig ett lågt pris från till exempel SCAN, säg -5kr/kg mot vad de får ge för scans egenpacketerade. Sedan lägger till 5kr/kg på sitt inköpspris på SCANS egenpacketerade. Och säljer sin ICA-skinka för 1 kr/kg billigare än SCANS.
Tjänar de 9kr/kg för sin ICA-skinka och 5kr/kg för SCAN-skinkan.
Det är jättesmart, men de pressar leverantörerna mot varandra och kan stoppa in vad de vill i sina egna varumärke.
Köp riktiga varumärke!
Nu lär man väl få försvara sig :thefinger
om vi skall gå på toalettlinjen så har dom ju inga riktiga kassor heller och om jag vill ha 3-4 påsar frukt o grönsaker tar jag inte med en vagn... men om fler gör som jag och står o strular i slutet av kassan så blir ju köerna längre och jobbet besvärligare för kassörskan, överhuvudtaget lär det suga för de anställda.
Originally posted by Edde_1
Det är jättesmart, men de pressar leverantörerna mot varandra och kan stoppa in vad de vill i sina egna varumärke.
Köp riktiga varumärke!
Nu lär man väl få försvara sig :thefinger
Heh, behöver ju inte kommenteras, du gjorde det ju så fint själv ;)
Press på leverantörerna?! fy sjutton vad illa ;/
Fåst å andra sidan, om butiken gör det för att hålla högre marginaler så slutar det ju med att leverantörerna får det svårare vilket i sin tur drabbar arbetarna... men nu tror jag iofs alla kedjor utnyttjar samma knep och därför ändå får kämpa med priserna mot varandra så det blir nog konsumenten som tjänar i slutledet ändå.
Originally posted by aliquis
Heh, behöver ju inte kommenteras, du gjorde det ju så fint själv ;)
Press på leverantörerna?! fy sjutton vad illa ;/
Fåst å andra sidan, om butiken gör det för att hålla högre marginaler så slutar det ju med att leverantörerna får det svårare vilket i sin tur drabbar arbetarna... men nu tror jag iofs alla kedjor utnyttjar samma knep och därför ändå får kämpa med priserna mot varandra så det blir nog konsumenten som tjänar i slutledet ändå.
Nä, det är inte fel att pressa leverantörer, men de ska konkurrera med sina egna varumärke. Och inte med vem som kan leverara billigast till Kedjornas egna varumärke. Då sjunker kvaliteten i dessa hela tiden.
Så i slutändan så blir det konsumenten som blir lidande, och den lilla producenten, tex bönder, grönsaksodlare vars marginaler redan är små.
bubbleman
2004-04-28, 18:03
Kan inte klaga så mycket.... Tycker inte om att köpa tysk mat när man kan köpa svensk. Att köpa sydamerikanska apelsiner är ju en sak men kött, mjölk och liknande ska faan vada svenskt!
De har även otroligt äckligt fula reklamsidor i tidningen, även en anledning.
Det finns redan gott om lågprisvauhus och jag tänker personligen inte stötta denna, kommer aldrig att besöka Lidl.
Megatuttarna
2004-04-29, 23:26
Kan inte klaga så mycket.... Tycker inte om att köpa tysk mat när man kan köpa svensk. Att köpa sydamerikanska apelsiner är ju en sak men kött, mjölk och liknande ska faan vada svenskt!
De har även otroligt äckligt fula reklamsidor i tidningen, även en anledning.
Det finns redan gott om lågprisvauhus och jag tänker personligen inte stötta denna, kommer aldrig att besöka Lidl.
Hhehe och ändå är det samma nisse som lackar ur över de hutlöst höga priserna på allt här, hur går det ihop med att du är emot nyttig konkurrens?
Megatuttarna: Jag var helst seriös med min kritik av den kedjan...
Skaffa en släng av Crohn eller någon annan tarmsjukdom så kommer du ha ungefär samma åsikter, en affär som jag inte kan gå till pga mitt handikapp ser jag ingen anledning att stödja även om jag inte är så dålig för tillfället.
bubbleman
2004-05-03, 22:00
Hhehe och ändå är det samma nisse som lackar ur över de hutlöst höga priserna på allt här, hur går det ihop med att du är emot nyttig konkurrens?
Nu förstår jag ingenting:confused:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.