Visa fullständig version : Poddar om träning?
Tips på träningspoddar? Lyssnar redan på tyngre, body, träningspodden o fitnesspodden :)
Styrkelabbet har en bra podcast. Mark Bell´s powercast kan vara rolig ibland beroende på gäster.
Cykelcykel
2016-06-26, 10:43
Tyngre träningssnack
Överlägsten den bästa och mest seriösa podden
Tycker jag
Barbellshrugged (http://daily.barbellshrugged.com/)
tyngre träningssnack
överlägsten den bästa och mest seriösa podden
tycker jag
+1.
PureWhey
2016-06-26, 11:03
Barbell 1
Sigma nutrition
We do Science! The guru performance podcast
MackeJuve
2016-06-26, 13:26
De jag har hållit i under ett bra tag:
Du Får Vila Sen
Icke-känd person, Daniel Ekberg, intervjuar kända svenskar om deras träningsvanor. Det är rätt trevligt att lyssna på faktiskt. Håller en ganska låg kunskaps-nivå, väldigt basic, men ändå lite intressant att se hur folk ser på träning och hur de tränar. Helt okej.
Styrkelabbet
Daniel Richter och Philip Wildenstam går igenom ett område som rör träning per avsnitt, exempel på ämnen kan vara "Knäböj", "bänkbrygga" eller "deff". En ganska lagom nivå på avsnitten där den inbitne kolo-medlemmen kan sucka över hur basic det är medan den något mer ovane tycker att det är intressant. En trevlig pod.
Tyngre Radio
Den podcast som jag har lyssnat på längst. Andreas och Alex är väldigt trevliga att lyssna på och proffs på det de gör vid det här laget. Vanligaste intervju-objekten är tävlande personer och dessa avsnitt ger vanligtvis inte något kunskapsmässigt. När personer som Gudiol, Ola Wallengren etc intervjuas så blir det istället väldigt nördigt. Överlag inte särskilt mycket för den kunskapstörstande men ett bra sällskap i lurarna allt som oftast.
Tyngre Träningssnack
Nördig podcast med ganska smala ämnen. Lyssnar på den då och då. Är tyvärr inte särskilt intresserad av det väldigt nördiga. Bör dock vara en guldgruva för den som vill grotta ner sig. Finns några avsnitt som är guld värda.
De jag har hållit i under ett bra tag:
Du Får Vila Sen
Icke-känd person, Daniel Ekberg, intervjuar kända svenskar om deras träningsvanor. Det är rätt trevligt att lyssna på faktiskt. Håller en ganska låg kunskaps-nivå, väldigt basic, men ändå lite intressant att se hur folk ser på träning och hur de tränar. Helt okej.
Styrkelabbet
Daniel Richter och Philip Wildenstam går igenom ett område som rör träning per avsnitt, exempel på ämnen kan vara "Knäböj", "bänkbrygga" eller "deff". En ganska lagom nivå på avsnitten där den inbitne kolo-medlemmen kan sucka över hur basic det är medan den något mer ovane tycker att det är intressant. En trevlig pod.
Tyngre Radio
Den podcast som jag har lyssnat på längst. Andreas och Alex är väldigt trevliga att lyssna på och proffs på det de gör vid det här laget. Vanligaste intervju-objekten är tävlande personer och dessa avsnitt ger vanligtvis inte något kunskapsmässigt. När personer som Gudiol, Ola Wallengren etc intervjuas så blir det istället väldigt nördigt. Överlag inte särskilt mycket för den kunskapstörstande men ett bra sällskap i lurarna allt som oftast.
Tyngre Träningssnack
Nördig podcast med ganska smala ämnen. Lyssnar på den då och då. Är tyvärr inte särskilt intresserad av det väldigt nördiga. Bör dock vara en guldgruva för den som vill grotta ner sig. Finns några avsnitt som är guld värda.
Följer redan dessa slaviskt :D
minusgradv
2016-06-28, 10:05
Westside barbel - Louie Simmons med något sällskap berättar olika saker och inkluderar gamla lustiga anekdoter. Ganska bra, men Louie kan ju vara en aning påfrestande efter en timme.
The Reactive Training Systems Podcast Mike Tuchscherer och hans kompisar ibland med någon gäst. I första hand inriktat på styrkelyft och RTS baserad träning.
The Barbell Life Travis Mash och hans crew, oftast med en gäst. Väldigt varierande kvalitet. Ibland blir det lite religiöst men ibland riktigt intressant/underhållande.
The Juglife Chad Wesley Smith och Max Aita. Kanske för den mer nördiga inom styrkesporter. Chad har dock en ganska skön no BS attityd även om man inte håller med om allt. Som så många podcasts så lider de lite av dålig ljudkvalitet.
Ibland söker jag på en viss persons namn för att hitta någon podcast som jag inte följer och hittar ibland något avsnitt med personen som gäst. Oftast engelsktalande lite mer välkända profiler.
Lyssna här. (http://maxstyrka.se/maxstyrka-radio/)
http://maxstyrka.se/wp-content/uploads/2014/11/MAXstyrka-Radio-Logga1.jpg
unsuspected
2016-06-28, 19:38
Mat och Marginaler med Anki Sundin
Tyngre träningssnack är har flera trevliga avsnitt.
OT: Varför börjar alla podcasts (inte bara sådana som handlar om träning) nästan alltid med att de ska sitta och skratta med varandra den första minuten? Det är ovanligt med podcasts där det inte kommer minst en skrattomgång redan den första minuten.
Barbell Shrugged bytte ut sina värdar vid årsskiftet, och jag anser att allt blev bättre. Mer fokuserade diskussioner, mer frågor riktade till gästerna, och fortfarande en känsla av att vara väldigt avslappnat.
Barbell Shrugged bytte ut sina värdar vid årsskiftet, och jag anser att allt blev bättre. Mer fokuserade diskussioner, mer frågor riktade till gästerna, och fortfarande en känsla av att vara väldigt avslappnat.
Nu har jag nog bara sett 2st av de nyare avsnitten men jag kan nog hålla med, förut så var det väldigt vanligt att dom pratade i mun på varann och avbröt gästerna hela tiden.
Maratonpodden är riktigt trevlig emellanåt.
Nu har jag nog bara sett 2st av de nyare avsnitten men jag kan nog hålla med, förut så var det väldigt vanligt att dom pratade i mun på varann och avbröt gästerna hela tiden.
Plus att titeltexten ibland inte stämde med poddens tema överlag. Det var mest bara en massa skitsnack som irrade planlöst.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.