Visa fullständig version : World Cup ishockey 2016
I September smäller det, World Cup igen!
Några lag har spikat trupperna nu, 4 lag kvar. Vad tycker ni om alla lagen? Vilka kommer vara bra och vilka spelare tycker ni saknas?
Är orolig för att de kommer bli en del skador som kommer påverka NHL säsongen, vilket vore tråkigt med tanke på hur viktiga grundserie matcherna har blivit nu för tiden.
awesomooo
2016-05-27, 06:48
Det är idag truppen spikas va? Jävlar vad less jag blir om Grönborg gör en Mårts.
Det är idag truppen spikas va? Jävlar vad less jag blir om Grönborg gör en Mårts.
Japp, 17.00. Ryktena går ju om att Lehner blir sista målvakten och att Silfverberg ska in som forward, plus 5 till då. Jag ser gärna Ekholm, Hörnqvist, Hagelin och Nyqvist. Sen fattas en center. Söderberg/Berglund/Kruger/Zibanejad?
Då var trupperna uttagna. I Sverige saknar jag Nyqvist och Klingberg. Men Klingberg faller ju på överflödets förbannelse. Nyqvist hade jag hellre haft med istället för Söderberg.
Då var trupperna uttagna. I Sverige saknar jag Nyqvist och Klingberg. Men Klingberg faller ju på överflödets förbannelse. Nyqvist hade jag hellre haft med istället för Söderberg.
Det är Nicklas Lidström som varit med och tagit ut backarna så du kan vara lugn i att Klingberg är petad på goda grunder då Lidas vet vad han gör.
Någon som vill Pma stream?
awesomooo
2016-09-19, 06:32
Fan vad härligt med vinst!
Hajpen är på riktigt när det gäller backarna.
Tre stjänor
Hedman
Backlund
Markström
Riktigt go seger var det. Skönt med min Brynäsare Markström i kassen :D Hedman var riktigt bra också. Känns ändå bra detta, verkar som vi får ihop ett LAG denna gång. Seger mot Finland och semifinal är klart. Känns som viktigt att slå dem, verkar ju som North America U-23 kan bli farliga.
Någon som vill Pma stream?
Googla sport stream så hittar du
Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
awesomooo
2016-09-20, 03:50
Jävligt trevliga sista fem minuter mellan Ryssland och Nordamerika
Jävligt trevliga sista fem minuter mellan Ryssland och Nordamerika
Detta resultatet trodde jag inte efter första matchen. Men kul med spänning inför sista matchen också. Svensk seger idag och semi är klart:D
Vilken javla humor det var att se svenska matchen med ESPN har i Australien (som sander med amerikanska kommentatorerna), de vagrade halla kaft om att Lundqvist var sjuk och Marstrom fick hoppa in. De fick det lata som att han hade gravts upp i division 2 eller nagot, i fullstandig chock over att han faktiskt har lite koll i malet.
Vilken javla humor det var att se svenska matchen med ESPN har i Australien (som sander med amerikanska kommentatorerna), de vagrade halla kaft om att Lundqvist var sjuk och Marstrom fick hoppa in. De fick det lata som att han hade gravts upp i division 2 eller nagot, i fullstandig chock over att han faktiskt har lite koll i malet.
Då skulle du hört ryssarna när Ovie fick målet bortdömdt...
5-1 till Sverige idag. SSE kedjan gör 5poäng.
Markström är mil ifrån att ta en första spade i NHL, komiskt att svenskar tror att han har varit världselit, i NHL är han en nobody, underpresterat som backup, klart det blir en stor grej när Lundqvist blir sjuk då.
PerLedin
2016-09-20, 11:42
Hur mycket jag än gillade 3:e och 4:e kedjans insatser så hade Gustav Nykvist behövts då han hade varit ett alternativ till top 6 som nu känns rätt speedfattigt.
Men riktigt go match mot ryssarna. Bra prestationer överlag, lite mer att hämta från Erik Karlsson bara.
PerLedin
2016-09-20, 13:56
Hade för mig att matchen mot finnarna gick senare inatt, glad att den går 21. Finnarna med kniven mot strupen, kan bli sjukt trevlig match. 4-2 Sverige.
Markström är mil ifrån att ta en första spade i NHL, komiskt att svenskar tror att han har varit världselit, i NHL är han en nobody, underpresterat som backup, klart det blir en stor grej när Lundqvist blir sjuk då.Ja, inte lever jag i nagon fantasivarld dar han skulle vara en av NHLs battre malvakter.
Men det ar ocksa skillnad pa att ha gjort 30+ starter senaste sasongen med ungefar halften wins (i ett daligt lag), mot att komma direkt fran svenska div2 som kommentatorerna nastan fick det att lata som.
MackeJuve
2016-09-21, 08:58
Ingen vidare insats igår. Krävs bättre inställning om vi ska slå nordamerikanarna. Det var dock sjukt förlösande i mitten av andra när Sverige började trycka på gaspedalen och smälla på finländarna, vilken skillnad! Som natt och dag.
Hedman fick en del kritik av Håkan, var den berättigad?
Ingen vidare insats igår. Krävs bättre inställning om vi ska slå nordamerikanarna. Det var dock sjukt förlösande i mitten av andra när Sverige började trycka på gaspedalen och smälla på finländarna, vilken skillnad! Som natt och dag.
Hedman fick en del kritik av Håkan, var den berättigad?
Vettitusan, han var OK men kanske inte på den nivån som förväntas av honom, han gjorde några missar som kanske kunde resulterat i värre utgång.
Men ska vi slå Young-gunsen ikväll så måste samma förssvarsspel till som mot ryssarna. Att göra mål på nordamerikanerna är nog inte största problemet, utan att hålla tätt bakåt.
Sverige har egentligen inte haft någon anfallsudd under dessa två matcher. 3 mål totalt mot de två lag som förmodligen haft de sämsta backuppsättningarna i turneringen. Jag har tyvärr svårt att se dem behålla något tryck i den delen av planen i en eventuell match mot Kanada.
Får hoppas det lossnar mot ynglingarna men tror tyvärr det i sedvanlig ordning bara är Ryssarna som har en chans att stå emot Kanadensarna.
Jag tycker det ofta är rätt svårt att se hur väl det kommer gå för Sverige till slut genom att se på insatserna i början av turneringen. Det verkar ofta som de inte tar de första matcherna på fullt allvar. Men det här formatet är å andra sidan nytt för alla dessa, så det mönstret går kanske inte igen?
Det jag försöker säga är att det kanske blir spännande ändå. :)
awesomooo
2016-09-21, 20:16
Oj, det här kommer bli pinsamt
Oj, det här kommer bli pinsamt
Que?
Que?Det såg rätt dåligt ut efter tre minuter. Kul med Semi, lag Europa är bra, riktigt bra. Hoppas på Nordamerika men tror att Ryssland gör saken kort med Finland.
Tråkigt att finalen ska spelas bäst av tre. Dom flesta lagen kan slå Kanada i en match men inte två.
Tapatalk
Det såg rätt dåligt ut efter tre minuter. Kul med Semi, lag Europa är bra, riktigt bra. Hoppas på Nordamerika men tror att Ryssland gör saken kort med Finland.
Dom måste vinna, hoppas finnarna vill avsluta snyggt iaf.
Tråkigt att finalen ska spelas bäst av tre. Dom flesta lagen kan slå Kanada i en match men inte två.
Tapatalk
Jag tycker det är kul, men du har ju rätt. En match kan nog Sverige nypa, men två av tre känns väldigt svårt. Särskilt som Kanada hittills sopat banan med allt och alla. 14-3 i målskillnad säger väl det mesta. Även om jag tycker Sveriges grupp i efterhand varit tuffare.
Otrolig match igår mot Nordamerika. Satan vilket tempo dom höll, speciellt i första perioden. Det var riktigt häftigt att se. Starkt av Sverige att ta sig in i matchen igen.
Tapatalk
PerLedin
2016-09-22, 09:25
Alltså, våra forwards. Jag har otroligt svårt att se oss på allvar hota ett bättre försvar. Det hade känts lite trevligare om vi kunnat mönstra en tredjekedja med Zäta, Steen och Nykvist. Men den här uppsättningen är klart sämre än våra senaste "bästa"-uppsättningar.
Vårt styr- och försvarsspel måste kugga i som mot ryssland, känslan är att forecheckingen är otajt och vi blir för enkelt överspelade. Egentligt
Tror det här var våra värsta motståndare (ja, inklusive Kanada), vi blir rundningsmärken för deras fart, inte ens Kanada har i närheten av den farten. Vi är inte lika bra som Kanada, nej, men våran spelstil passar betydligt bättre mot Kanada än mot NA.
HMS Laestander
2016-09-22, 13:26
Oerhört häftig match att se igår. Att vara så under isen och sen likt fågeln Fenix resa sig och kriga sig tillbaka i matchen trots ett snabbt bakslag mitt i kvitteringsjakten - det är starkt.
Jag håller med om att NA förmodligen är det i särklass tuffaste motståndet vi kommer möta i turneringen. Varför? De spelar med en ungdomlig entusiasm och knappt en halv tanke ägnad att man kanske inte får pucken framåt i alla lägen, sticker med toppen innan pucken ens är säkrad. Oerhört svårt att försvara sig emot. Med en enorm skridskostyrka och således en hejdundrande fart samtidigt som de var fräscha i benen inför matchen mot oss... Jo, tack. Bra jobbat boys.
Matthews konststycke precis vid 1-0 är det mest hockeyporriga jag har sett på länge.
Nu luktar det ju drömfinal mellan Sverige och Kanada.
Mina semifinaltips:
Kanada-Ryssland 4-2
Sverige-Team Europa 3-1
HMS Laestander
2016-09-23, 11:42
Kan vi inte bara njuta av det faktum att finska journalister skrattar åt tipset att de skulle placera sig sämst i gruppen?
1) De placerar sig sist i gruppen
2) De gör ett mål på 180 minuter ishockey
An Iron Soul
2016-09-23, 21:35
World Cup imponerar inte på mig. Vad är det för modern skit? :D
Som jag förstått det är IIHF och NHL positivt inställda till turneringen och skickar gladligen iväg sina spelare. Jämfört med andra mästerskap.
Jag hoppas innerligt att team europe vinner hela skiten. Främlingslegionen 2.0 som går helt tvärtemot dom stora aktörernas vision om att göra ett "USA VS ryssland" på nytt födelse.
Edit: förtydligar att jag hoppas på Sverige. Men om inte Sverige vinner håller jag på team europe.
Som jag förstått det är IIHF och NHL positivt inställda till turneringen och skickar gladligen iväg sina spelare. Jämfört med andra mästerskap.
Jag hoppas innerligt att team europe vinner hela skiten. Främlingslegionen 2.0 som går helt tvärtemot dom stora aktörernas vision om att göra ett "USA VS ryssland" på nytt födelse.
Edit: förtydligar att jag hoppas på Sverige. Men om inte Sverige vinner håller jag på team europe.
Det är en turnering skapad och arrangerad av NHL och NHLPA, IIHF har inte ett dugg att göra med den. Givetvis vill NHL visa upp alla sina bästa spelare, därför finns NA och Europa-lagen.
Detta kommer bli nr 1, NHL kommer inte släppa spelare till OS och köra world cup istället, apkasst för NHL att OS ligger mitt i säsongen så de kör den här i början på säsongen istället.
MYCKET hellre den här turneringen än skit-OS, grym hockey och alla världens största spelare i samma turnering, best of hockey.
Det är en turnering skapad och arrangerad av NHL och NHLPA, IIHF har inte ett dugg att göra med den. Givetvis vill NHL visa upp alla sina bästa spelare, därför finns NA och Europa-lagen.
Detta kommer bli nr 1, NHL kommer inte släppa spelare till OS och köra world cup istället, apkasst för NHL att OS ligger mitt i säsongen så de kör den här i början på säsongen istället.
MYCKET hellre den här turneringen än skit-OS, grym hockey och alla världens största spelare i samma turnering, best of hockey.
Håller med, men skulle gärna se lite fler matcher. Att åka hem direkt efter bara tre matcher känns aningen futtigt tycker jag.
HMS Laestander
2016-09-24, 11:33
Inget fel med OS heller men om man skulle spela båda på årscykler vore nog bäst. OS är ju vart fjärde, WC kanske varannat? Så blir det inte urvattnat precis som Hockey-VM som slutligen inte en kotte bryr sig om.
Kanada cup gick ju första gången -76.(innan du var född). Så formatet är ju inte nytt direkt. Kanada Ryssland har mer historia hockymässigt än USA.
An Iron Soul
2016-09-24, 17:50
Att det var modern skit var skrivet med glimten i ögat. Såklart vet jag att det är en turnering har sin historia.
Men det betyder ingenting för mig helt ärligt när det redan finns så många mästerskap ishockeyn. Det bara förstör. Istället borde det bara finnas 2 mästerskap. VM och OS.
Sen om NHL väljer att skicka sina spelare bryr jag mig inte om. Det är trots allt spelarnas arbetsgivare, dom har sista ordet oavsett.
Nu luktar det ju drömfinal mellan Sverige och Kanada.
Mina semifinaltips:
Kanada-Ryssland 4-2
Sverige-Team Europa 3-1
luktade fel
det lustiga var ju att det knappt utdelades några tacklingar såg mest ut som en vänskapsmatch.
Europa spelar ju väldigt disciplinerat så dom kanske har större chans än Sverige mot Kanada. Det här var en platt match av Sverige.
Tapatalk
HMS Laestander
2016-09-25, 21:16
Svårt att skylla på någon som burit oss så mycket igenom gruppen, men trist nog var Lunkan aldrig uppe i nivå idag.
Det förtar varken EURs insats eller vår egen brist därav, stora delar av matchen kastar vi ju handgranater till varandra och vet varken bu eller bä vilket är oerhört tråkigt. Vi är inga vidare polare med pucken och då blir det svårt...
An Iron Soul
2016-09-25, 21:28
jaha, det var det.. Hoppas att Lag Europa tar hem hela skiten.
Förvisso kul att spelare som Zuccarello och Bellemare dom får chansen att kunna slåss om ett guld.
Den möjligheten hade varit helt borta om dom varit tvungna till att representera Norge och Frankrike i ett sånt här mästerskap.
Annars ogillar jag den här typen av ihop-plock-system. "det är Canada mot världen."
Degens match påminner om en typisk Allstar match.
Hur många duktiga spelare som helst men det blir inget lir. Jag fick inte någon känsla av att något stort stod på spel.
Fram och tillbaka hockey utan några tacklingar alls. Inget vidare PP. 1 Nationalsång. Halvtomt på läktaren. :D
Slipper två eventuellt pinsamma matcher mot kanada i alla fall.
jaha, det var det.. Hoppas att Lag Europa tar hem hela skiten.
Förvisso kul att spelare som Zuccarello och Bellemare dom får chansen att kunna slåss om ett guld.
Den möjligheten hade varit helt borta om dom varit tvungna till att representera Norge och Frankrike i ett sånt här mästerskap.
Annars ogillar jag den här typen av ihop-plock-system. "det är Canada mot världen."
Degens match påminner om en typisk Allstar match.
Hur många duktiga spelare som helst men det blir inget lir. Jag fick inte någon känsla av att något stort stod på spel.
Fram och tillbaka hockey utan några tacklingar alls. Inget vidare PP. 1 Nationalsång. Halvtomt på läktaren. :D
det spelades baseboll(eller något annat) på arenan bredvid tyckte jag dom sa.
awesomooo
2016-09-26, 06:43
Ja man kan väl inte påstå att World Cup har varit någon succe direkt, att dom inte ens kan fylla arenorna i ett land som Kanada får en ju att börja undra om dom verkligen är sånna hockeyfanatiker där borta.
Jag vill också att Lag Europa ska vinna men tyvärr blir det inte så. Till nästa gång tror jag inte dom här två plocklagen kommer få vara med. Ne, bort med WC och tillåt NHL-spelare i OS.
Blue Jays har en riktigt bra säsong och mötte Yankees, det lät dra bra mycket folk. Toronto är väl dock en stad stor nog att fylla båda arenorna kan man tycka.
De flesta väntar väl på NHL och har inget överdrivet intresse av World Cup. Och så är det för mig också, spolade mig genom bitar av svenska matcherna. Den här sista orkade jag inte ens se.
edit: klart roligare än VM dock och jag tycker det var rätt med två plocklag istället för att ösa på med skitlag som ändå bara förlorar allt. Hade gärna sett detta var fjärde år, OS i mitten och skrota VM. Eller ha VM mer sällan och låta proffsen delta.
Tapatalk.
0-1 till Europe efter andra perioden och de leder skotten ocksa.
Kanske bli en tredje match anda.
yu shit vad härligt.
Jag satt och funderade, vilka av sveriges forwards skulle platsa i Kanadas lag?
yu shit vad härligt.
Jag satt och funderade, vilka av sveriges forwards skulle platsa i Kanadas lag?
Beror lite på hur laget skulle byggas. Men de som skulle ha en rimlig chans är väl Sedinarna, Bäckström och Filip Forsberg. Zetterberg om han varit med.
Ingen av dem är ju gjord för en fjärdefemma. Ser inte riktigt vem de skulle kunna peta?
Inga av Sveriges forwards skulle platsat, tyvärr. Sedinarna, Bäckström och Forsberg ligger närmast till hands, men Kanada hade inte satt den spelartypen i botten-6 och dom platsar inte i top-6.
Beror lite på hur laget skulle byggas. Men de som skulle ha en rimlig chans är väl Sedinarna, Bäckström och Filip Forsberg. Zetterberg om han varit med.
Ingen hade tagit plats.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.