handdator

Visa fullständig version : Spenattips

raramuri
2016-05-15, 12:05
Jag köpte en hel del fryst hackad spenat. Vad kan man göra med den? Hur gör man stuvad spenat utan något tillsatt? Kan man ta vatten och låta spenaten ligger i det varma vattnet? Kan man mikra och äta som det är bara? Tänker mer som tillbehör till måltiden.

Termy
2016-05-15, 14:21
Själv tycker jag man kan blanda i mikrad spenat i det mesta för att göra det mer "mustigt" samt klämma in mycket mikronutrienter på ändå ganska liten volym. Testa att blanda i t.ex. egengjord potatismos/rotmos, pasta eller vad som helst, med någon god kryddning till.

För att spinna vidare på frågeställningen. Färsk spenat kontra fryst spenat? För/nackdelar vad gäller möjlig överdosering av ett eller annat ämne? Själv tycker jag att färsk är godare att blanda i diverse sallader iaf.

Köttis
2016-05-15, 14:54
Jag köpte en hel del fryst hackad spenat. Vad kan man göra med den? Hur gör man stuvad spenat utan något tillsatt? Kan man ta vatten och låta spenaten ligger i det varma vattnet? Kan man mikra och äta som det är bara? Tänker mer som tillbehör till måltiden.

Lägger du hackad spenat i vatten blir det ju inte stuvat iaf. Är det fryst stuvad spenat är det bara att värma det i mikron eller i kastrull. Du kan mikra och äta spenaten som den är om du tycker det är gott.

Don H
2016-05-15, 16:48
Varm hackad spenat med riven muskot samt parmesan is da shit