Visa fullständig version : Spenattips
raramuri
2016-05-15, 12:05
Jag köpte en hel del fryst hackad spenat. Vad kan man göra med den? Hur gör man stuvad spenat utan något tillsatt? Kan man ta vatten och låta spenaten ligger i det varma vattnet? Kan man mikra och äta som det är bara? Tänker mer som tillbehör till måltiden.
Själv tycker jag man kan blanda i mikrad spenat i det mesta för att göra det mer "mustigt" samt klämma in mycket mikronutrienter på ändå ganska liten volym. Testa att blanda i t.ex. egengjord potatismos/rotmos, pasta eller vad som helst, med någon god kryddning till.
För att spinna vidare på frågeställningen. Färsk spenat kontra fryst spenat? För/nackdelar vad gäller möjlig överdosering av ett eller annat ämne? Själv tycker jag att färsk är godare att blanda i diverse sallader iaf.
Jag köpte en hel del fryst hackad spenat. Vad kan man göra med den? Hur gör man stuvad spenat utan något tillsatt? Kan man ta vatten och låta spenaten ligger i det varma vattnet? Kan man mikra och äta som det är bara? Tänker mer som tillbehör till måltiden.
Lägger du hackad spenat i vatten blir det ju inte stuvat iaf. Är det fryst stuvad spenat är det bara att värma det i mikron eller i kastrull. Du kan mikra och äta spenaten som den är om du tycker det är gott.
Varm hackad spenat med riven muskot samt parmesan is da shit
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.