Visa fullständig version : Skulle ni?
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13082522_10153802642692928_8445801802240047690_n.p ng?oh=8d96e123b2190b2278aa332bae402165&oe=57BF2601
Sheogorath
2016-04-25, 20:03
Får man spendera tid i naturen runtomkring?
Jag skulle betala för att bo sådär.
billmaier
2016-04-25, 20:04
Absolut. Rena drömmen ju.*cupid*
Om ja; abso-fucking-lutely.
Nej, max hämta ved/motsvarande i en ganska tät radie runt huset.
Illustrerade mannen
2016-04-25, 20:06
Får man bara vistas utomhus så lätt! Skulle inte ens behöva pengarna!
Skulle göra det utan att tveka.
Rena drömmen ju kan bo där i ett år och gå ut med 600k ist =)
Vem fan säger nej till det här scenariot?
Illustrerade mannen
2016-04-25, 20:15
Nej, max hämta ved/motsvarande i en ganska tät radie runt huset.
Om det finns ett träd i närheten så det går att göra pullups i samband med vedhämtningen. Lätt val!
31 dagar är ganska mycket, helt isolerad. Jag tror många som TROR de hade klarat av det hade klarat max 14-20 dagar.
Får man inte gå ut, inga böcker, ingenting, man ligger därinne och stirrar i taket tror inte jag heller så många skulle klara en månad.
Får man inte gå ut, inga böcker, ingenting, man ligger därinne och stirrar i taket tror inte jag heller så många skulle klara en månad.
Precis, lär ju vara lite småkallt med även om de funkar att elda.
Nej.
Verkar vara en ganska trist tillvaro med tanke på att du bara har tillgång till mat, vatten och eld. Att bara äta, sova och strosa runt i skogen verkar riktigt trist. Däremot hade jag nog inte haft några större problem med att bo i en stuga 1 månad utan internet/tv/telefon så länge jag hade sällskap, lite böcker och något kortspel.
Sen har ju bildskaparen dragit till med en ganska ointressant summa. En heldygns utmaning i en månad för en summa som är lite högre än en svensk medelinkomst.
mangemani
2016-04-25, 20:39
ja. de kan behålla de där 50K, gör det med nöje, bort från allt onödigt skit som tar upp så mycket värdefull tid.
Nej.
Verkar vara en ganska trist tillvaro med tanke på att du bara har tillgång till mat, vatten och eld. Att bara äta, sova och strosa runt i skogen verkar riktigt trist. Däremot hade jag nog inte haft några större problem med att bo i en stuga 1 månad utan internet/tv/telefon så länge jag hade sällskap, lite böcker och något kortspel.
Sen har ju bildskaparen dragit till med en ganska ointressant summa. En heldygns utmaning i en månad för en summa som är lite högre än en svensk medelinkomst.
Det är ju inte förenat med några direkta faror om vi säger så, 50k för en månad av att bara "sova" är ju rätt bra. Håller med om att det är klent med 50k för att bo i en skog med vargar och björn.
Det är ju inte förenat med några direkta faror om vi säger så, 50k för en månad av att bara "sova" är ju rätt bra. Håller med om att det är klent med 50k för att bo i en skog med vargar och björn.
Jag tror att en månads total social isolering och brist på stimulans är ganska tufft för de flesta människor. Jag personligen mår ganska dåligt när jag inte får någon intellektuell stimulering, om jag var tvungen att bygga stugan och leta mat hade jag nog psykiskt klarat mig bättre.
Antingen får jag offra 4 veckors semester eller en månads utebliven inkomst för att sen få 50,000Kr i handen. Och för det krävs det "bara" att leva isolerad en månad utan något att göra?
Det är en helt värdelös deal. Ge mig några travar böcker, lite basal utrustning som yxa, kniv och enklare verktyg, samt nåt att jaga och fiska med så kan jag gå all out skogsfinne för dubbla ersättningen. Dock förutsatt att det är ett hyfsat myggfritt område.
Absolut minimum är ju att kunna bygga en bastu och tillverka sprit. Den som säger annat kan inget om vildmarken!
Däremot hade jag nog inte haft några större problem med att bo i en stuga 1 månad utan internet/tv/telefon så länge jag hade sällskap, lite böcker och något kortspel.
Heh, det var ungefär så jag spenderade mina somrar som ung.
Social isolering skulle inte vara något problem under den korta tiden. Att inte ha något att sysselsätta sig med skulle däremot göra mig tokig.
Jag skulle ju få gå ned i lön lite men om jag får ta med en industrirulle torkpapper så ok...
Minikubik
2016-04-25, 21:07
Lätt. Har suttit isolerad längre än så, skulle ha ångest och må dåligt i runt 10 dagar, följande 20 blir en zen liknande trans
Jag om det är så som det står på bilden, isolerad i en stuga i 30 dagar känns som alldeles tillräckligt tid för att börja må riktigt dåligt.
Old Nick
2016-04-25, 21:08
En månads isoleringscell för 50 lök? Aldrig.
Frågan gäller ju om man ska bo där, inte sitta fängslad med stugan som isoleringscell. Bo= att man såklart får promenera i naturen runt bostaden och läsa en god bok. Lyckas jag dessutom baxa dit en skivstång+ställning bor jag där gärna utan pengarna.
Antingen menar de sitta fängslad eller så är den påhittad av en Stockholmssprätt :)
Diomedea exulans
2016-04-25, 21:29
Vadå "inget att göra"? Vardagssysslor tar ju halva dagen ju, det är knappt jag hinner med allt om jag jobbar heltid och har träningsdag. Och här ska man diska utan Yes (ordvits eftersom Yes inte tackade ja till scenariot!), leta upp blad som duger att torka sig i häcken med, stå och fiska upp vatten i handflatan och gno in sig med istället för att duscha, och garanterat massor annat som jag inte kommer att tänka på nu.
Eftersom det verkar som att man får gå några meter utanför knuten kan jag träna karate fyra timmar om dagen också. Plus att 50 lök är typ sex månadslöner för mig.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.