handdator

Visa fullständig version : Hämta ut paket från utlandet utan avier, postnord?

timoat
2016-04-20, 12:39
Jag har beställt en jävla massa grejer till ett projekt jag pillar med här, tyvärr har jag inte fått ca 5 paket, och inga avier har kommit. Jag fick ett mail från en kinesisk återförsäljare som faktiskt hade tracking (de flesta av dessa saker jag beställer har gratis frakt och ingen tracking. 3-5 veckor brukar det ta.) och enligt dem var lite paket mottaget den 15 mars! De brukar ju bara ligga kvar 2 veckor. Sen skickas de tillbaka. Har de någon möjlighet där på mitt lokala ställe att söka på mitt namn eller adress för att se om de har något liggande? Tyvärr har grabbarna som äger affären med utskänkning endast rudimentärt grepp om svenska språket samt har tagit över verksamheten för 3 veckor sen och det är alltid kö ut genom dörren för att få sina paket.

Minikubik
2016-04-20, 16:47
Postnord har nån app, vet inte om den kan vara till hjälp (är teknikefterbliven och kan tyvärr inte hjälpa mer än så)

timoat
2016-04-20, 17:10
Postnord har nån app, vet inte om den kan vara till hjälp (är teknikefterbliven och kan tyvärr inte hjälpa mer än så)

Nä jag gled ner och snackade med dem, kunde inte söka på namn eller adress, det var bara avi eller killing som funkade. Så det blir bara att beställa om skiten...

J.V
2016-04-20, 21:42
Testa ringa Portnord och se vad de sager. De kan soka efter paket via namn, adress osv och borde kunna bekrafta att paketet ar pa plats. Hon jag pratade med nar det hande mig gav mig kunde se till att det kom ut en ny avi.

Ingen aning om det var korrekt gjort enligt deras regler och riktlinjer men jag kunde uppge trackingnumret som paketet hade haft hos posten i England vilket verkade fungera for henne.

Hon sa ocksa att den som skickat paketet (i mitt fall ASOS) kan hora av sig for att fa ut kolli-id och i sin tur vidarebefordra till dig, men da galler det att foretaget vill ta sig den tiden ocksa. :D

Wzup2u
2016-04-20, 22:00
Nä jag gled ner och snackade med dem, kunde inte söka på namn eller adress, det var bara avi eller killing som funkade. Så det blir bara att beställa om skiten...

Gör det tänk när jag beställde grejer en gång och stavade fel på en bokstav i mitt namn!!!!!! fick inte hämta ut skiten på utlämningsstället då namnet inte stämde överens med mitt id haha... fick ligga kvar 2 veckor och jag beställde om skiten samma dag och förklarade till dom jag beställt hos att de får tillbaka det om 2 veckor och kan skicka nya prylar nu direkt.

Jag tjatade nog 30 min och pratade med chefen och allt men de vägrade att lämna ut paketet, även om allt stämde utan en bokstav och jag beskrev vad som fanns paketet...

Riktigt surt, dock bra att de har så pass hårda regler också...

Bara ville säga det alltså :D & hoppas du får dina prylar förresten.

F Ultra
2016-04-20, 23:25
Gör det tänk när jag beställde grejer en gång och stavade fel på en bokstav i mitt namn!!!!!! fick inte hämta ut skiten på utlämningsstället då namnet inte stämde överens med mitt id haha... fick ligga kvar 2 veckor och jag beställde om skiten samma dag och förklarade till dom jag beställt hos att de får tillbaka det om 2 veckor och kan skicka nya prylar nu direkt.

Jag tjatade nog 30 min och pratade med chefen och allt men de vägrade att lämna ut paketet, även om allt stämde utan en bokstav och jag beskrev vad som fanns paketet...

Riktigt surt, dock bra att de har så pass hårda regler också...

Bara ville säga det alltså :D & hoppas du får dina prylar förresten.

Påminner om när jag skulle hämta ut några småpengar för de första pappadagarna hos Svensk Kassaservice, fick signera 5 ggr innan de godkände min signatur... Å andra sidan så var det en kassörska som högt och tydligt proklamerade en gång "JA JAG HAR JU SETT ATT DU ANVÄNT DIN FRUS VISAKORT VID ETT PAR TILLFÄLLET HÄR SÅ JAG HAR FUNDERAT PÅ ATT ANMÄLA DIG FÖR BEDRÄGERI", gissa om det var sista gången som jag handlade i den jävla affären (Konsum i Oxie Centrum).

timoat
2016-04-21, 07:21
Påminner om när jag skulle hämta ut några småpengar för de första pappadagarna hos Svensk Kassaservice, fick signera 5 ggr innan de godkände min signatur... Å andra sidan så var det en kassörska som högt och tydligt proklamerade en gång "JA JAG HAR JU SETT ATT DU ANVÄNT DIN FRUS VISAKORT VID ETT PAR TILLFÄLLET HÄR SÅ JAG HAR FUNDERAT PÅ ATT ANMÄLA DIG FÖR BEDRÄGERI", gissa om det var sista gången som jag handlade i den jävla affären (Konsum i Oxie Centrum).

Typisk mat-tant mentalitet. Dat power