Visa fullständig version : Lite sköna övningar från Larry "Legenden" Scott
_PlZpGyEa2E
Hela kalaset
2WABONWRiEA
Vad säger ni, står sig dessa övningar även i nutid? Skulle vara trevligt om Arne och Pez skulle glida in och droppa några trevliga kommentarer.
En personlig favorit är kabelrodden vid 1:26, #3 på listan. Jävlar vad den ser härlig ut, funderar på att lägga in den på schemat.
Sheogorath
2016-04-15, 20:22
Det här visar väl mest bara att man kunde/kan träna som en rövhatt och ändå bli Mr. Olympia. Eller så har han bara konstlat till det på äldre dar när han tröttnat på det gamla vanliga tugget. Tricepspressen med kroppsvikt och möjligen hans liggande frenchpress i kabel är OK.
mangemani
2016-04-15, 20:24
dont need:)
har redan de som funkar perfekt för mig:)
Det här visar väl mest bara att man kunde/kan träna som en rövhatt och ändå bli Mr. Olympia. Eller så har han bara konstlat till det på äldre dar när han tröttnat på det gamla vanliga tugget. Tricepspressen med kroppsvikt och möjligen hans liggande frenchpress i kabel är OK.
Svårt att förneka resultaten dock
SLf2An7SP0I
Han lyckades bygga en imponerande fysik.
Luca Brasi
2016-04-15, 20:56
Neurosedyn rodd.
Sheogorath
2016-04-15, 21:19
Han lyckades bygga en imponerande fysik...
...trots en massa mindervärdiga övningar. Bra gener!
Lipservice
2016-04-15, 21:41
...trots en massa mindervärdiga övningar. Bra gener!
:d
Old Nick
2016-04-15, 21:43
Dummaste jävla videon jag sett. Känns som att han typ skiter i allt, är fullständigt uttråkad och bara larvar sig för att se om publiken sväljer skiten för att han är en f.d. Mr Olympia. :D
Sheogorath
2016-04-15, 21:43
Tyvärr tillhör han nog skolan som upprepat så mycket dumheter för sig själv att han till slut tror på dem.
Jag misstänker att han inte tränade såhär när han vann sina titlar, videon på honom är väl åtminstone 10-15 år efter han lagt av?
Jag fortsätter spinna vidare i min egna tråd med denna pärla också
1NMUtPT6FD8
Många här inne på forumet som öppnar gapet när det kommer till övningsutförande, men här i tråden verkar det eka tyst...
Luca Brasi
2016-04-16, 22:41
Jag misstänker att han inte tränade såhär när han vann sina titlar, videon på honom är väl åtminstone 10-15 år efter han lagt av?
Han dog av Alzheimer så han kanske glömde bort hur han tränade?
An Iron Soul
2016-04-16, 23:12
Har inte tränat biceps på säker över 1 år. Blev bra sugen att lägga till de i träningen. PUMP THIS SHIT UP! :bpump:
preacher curls. En riktig byggarövning. <3
Minns att Larry Scott och Mike Mentzer gillade den som fan. :D
Även Serge Nubret.
Den mest funktionella övningen i världen
http://cdn-flex1.heartyhosting.com/sites/flexonline.com/files/styles/node_image/public/mike-mentzer-preacher-curl.jpg?itok=2xHvB5yx
http://aboutlifting.com/wp-content/uploads/2013/10/larry-scott-with-spider-curls.jpg
https://mahnmantas.files.wordpress.com/2016/03/preacher-curls.jpg?w=406&h=285
Lite så där blir det om man blandar mycket tänkande och kännande med lite kunnande.
Sheogorath
2016-04-17, 07:54
Ja.
Luca Brasi
2016-04-17, 11:48
Vart är Arne?
Vart är Arne?
Jag undrar det också faktiskt, givetvis får han ju skita i att svara om det behagar men det känns som att det finns många här inne som vill lufta åsikter om övningsutföranden och varför inte ta detta som ett gyllene tillfälle.
Min poäng i hela det här är, kan vi inte bara komma överens om att inte vara överens och sluta hacka på varandra för utföranden, val av övningar o.s.v. då det uppenbarligen inte finns mycket "rätt" eller "fel".
Anders The Peak
2016-04-17, 14:26
K9jr8kgYUeA
2toTXg9BWyI
Sheogorath
2016-04-17, 14:27
Vad mer finns det att konstatera än att man kan bygga en bra fysik med puckade utföranden, förutsatt genetik, och att man aldrig kommer få en snygg kropp bara för att man lyfter snyggt, om man inte har generna för det?
Anders The Peak
2016-04-17, 14:31
Vad mer finns det att konstatera än att man kan bygga en bra fysik med puckade utföranden, förutsatt genetik, och att man aldrig kommer få en snygg kropp bara för att man lyfter snyggt, om man inte har generna för det?
Vem vet det kanske går bättre att bygga en fysik med puckade utförande jämfört stilistiskt utförda övningar :)
Jag undrar det också faktiskt, givetvis får han ju skita i att svara om det behagar men det känns som att det finns många här inne som vill lufta åsikter om övningsutföranden och varför inte ta detta som ett gyllene tillfälle.
Min poäng i hela det här är, kan vi inte bara komma överens om att inte vara överens och sluta hacka på varandra för utföranden, val av övningar o.s.v. då det uppenbarligen inte finns mycket "rätt" eller "fel".
Fast det finns en hel del fel och rätt. Benspark för biceps är helt fel tex. Ska man avgöra vad som är rätt måste man ha specifika mål också.
Men att det inte är optimalt betyder inte att det är fel per se, det funkar ändå. Men man får göra avkall på något.
Alltå det ser ju ut som Larry är på g att göra nått halvsmart( kanske för helt fel mål mot vad jag tänkte mig) sen lägger han till någon egenpåhittad twist som pajar alltihop hela tiden.
Den här borde ligga i träningsdelen f.ö.
K9jr8kgYUeA
Mycket fina kabelcurls!
Paperbasket
2016-04-17, 15:14
Har inte tränat biceps på säker över 1 år. Blev bra sugen att lägga till de i träningen. PUMP THIS SHIT UP! :bpump:
preacher curls. En riktig byggarövning. <3
Minns att Larry Scott och Mike Mentzer gillade den som fan. :D
Även Serge Nubret.
Den mest funktionella övningen i världen
Oerhört funktionell övning.. Trevlig dock.
Vem vet det kanske går bättre att bygga en fysik med puckade utförande jämfört stilistiskt utförda övningar :)
Ja man börjar ju undra...
Vart är Arne?
Denna video kanske kan väcka liv i den gamle giganten.
AZI1xY4Uujc
Arne Persson
2016-05-05, 23:01
Till mitt försvar vill jag påpeka jag helt missat denna tråd och dessa underbara filmer. :d
Jag tror inte han tränade så under sin storhetstid få Vince Gironda tränade honom. Dessa filmer verkade mer som lite ploj eller att han verkligen var förvirrad.
Till mitt försvar vill jag påpeka jag helt missat denna tråd och dessa underbara filmer. :d
Jag tror inte han tränade så under sin storhetstid få Vince Gironda tränade honom. Dessa filmer verkade mer som lite ploj eller att han verkligen var förvirrad.
Haha ingen fara :) Menade inget allvar med tråden, tyckte bara det var ett skönt sidospår till din och Pez eviga diskussioner om rätt form; och hela det här forumets hets om Den Korrekta Formen™
Vad tycker du om herr Sergio Olivias armträning här ovan då? Postade ett par videos.
http://cms.bbcomcdn.com/fun/images/2007/drobson331_q.jpg
Arne Persson
2016-05-05, 23:06
Haha ingen fara :) Menade inget allvar med tråden, tyckte bara det var ett skönt sidospår till din och Pez eviga diskussioner om rätt form; och hela det här forumets hets om Den Korrekta Formen™
Vad tycker du om herr Sergio Olivias armträning här ovan då? Postade ett par videos.
http://cms.bbcomcdn.com/fun/images/2007/drobson331_q.jpg
Föredrar Arnolds tekniker och teorier i jmf:)
filmjölk
2016-05-05, 23:09
Edit: Äsch, tänkte på Bertil Fox.
Sergio Olivias träning (om det är han som kastar vikter värre än Branch) tror jag är synnerligen effektiv, men med alldeles för stor skaderisk. Med tur, så att man håller för det, så ger den nog bra resultat. Men det är ett för stort om tror jag:)
1NMUtPT6FD8
Postade den på första sidan, han kör med ganska mycket momentum och kort rörelsebana.
Jag tycker det är spännande att vi alla valde att köra vidare på Arnolds sätt att träna på och helt förkastade många av de övriga legenderna som tränade på helt andra sätt under denna gyllende tidsålder.
Såg nu att det inte var Sergio du menade, men sättet Sergio kör på påminner lite om Branch fast en anings mer kontrollerat.
Hade helt glömt denna guldklimp
1_QV-L_jZDI
King Grub
2016-06-04, 12:08
Ett antal proffs sade att dom inte kunde träna med Platz, då hans intensitet helt förstörde dom och att dom inte överlevde ett enda av dom pass Platz körde dag ut och dag in
Ett antal proffs sade att dom inte kunde träna med Platz, då hans intensitet helt förstörde dom och att dom inte överlevde ett enda av dom pass Platz körde dag ut och dag in
Jag tvivlar inte på hans intensitet, tycker bara det är lite skoj hur proffsen kan hitta de mest "ologiska" utförandet på sina övningar.
Som hacksquaten ifrån samma träningsserie som ovan
https://youtu.be/8fulA0RGzDU?t=161
Varför skulle man se ut som ett jävla fån om man gjorde det här på ett gym idag?
Notera hon som står i bakgrunden också med ett anteckningsblock "Gör hacksquat, men ändå inte.. börja i startläget som vanligt och sen går du helt jävla bananas i botten"
King Grub
2016-06-04, 12:14
Jag tror Platz får utmärkt spänning i rätt muskler mot belastning långt utöver vad han skulle fått genom att bara gå till fail med "korrekt" utförande i klippet ovan.
Anders The Peak
2016-06-04, 12:49
Hade helt glömt denna guldklimp
1_QV-L_jZDI
Han var oftast påtänd när han tränade. I Stockholm skickades han till akuten. Han fick några riktigt otäcka tics när han körde benpress på Rellos Gym Jag var inte själv på plats utan fick höra det när jag kom och tränade någon dag efter hans berömda Stockholmsbesök.
Diomedea exulans
2016-06-04, 13:12
Han var oftast påtänd när han tränade.
Oj. Uppåttjack eller?
Luca Brasi
2016-06-04, 13:19
Han var oftast påtänd när han tränade. I Stockholm skickades han till akuten. Han fick några riktigt otäcka tics när han körde benpress på Rellos Gym Jag var inte själv på plats utan fick höra det när jag kom och tränade någon dag efter hans berömda Stockholmsbesök.
ddeJmDVSOUo
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.