handdator

Visa fullständig version : Proteinpulver från Svenskt Kosttillskott

frkberg
2016-03-10, 20:02
Hej!
Jag har nyligen köpt proteinpulver från Svenskt Kosttillskott, Core Whey Protein. Nu har jag använt det ca 1,5 vecka och haft problem med magen (har redan känslig mage men blivit värre). Jag vet inte om det är själva innehållet som är "dåligt" för min mage med tanke på att det är ett ganska billigt protein, eller om det bara är något tillfälligt. Någon som haft magproblem efter att ha använt detta proteinpulver?

Ingredienser: ultrafiltrerat vassleproteinkoncentrat, glycin, avfettat kakaopulver, alanin, lysin, förtjockningsämne (guarkärnmjöl), emulgeringsmedel (solroslecitin), aromer, sötningsmedel, (sukralos, acesulfam-K)

PureWhey
2016-03-10, 20:05
Nej

King Grub
2016-03-10, 20:10
Vidrigt mycket aminosyrespiking i alla fall.

Udd3n
2016-03-10, 22:15
Laktoskänslig annars med?

Skickas från min iPhone via Tapatalk

StarkaUlf
2016-03-10, 23:08

Plus ett.

Köttis
2016-03-13, 11:26

Ska man undvika proteinpulver som listar glycin, alanin, lysin eller annan aminosyra utöver vassleproteinkoncentrat för att slippa det?

Och går det att säga någonting om hur stor skillnad det skulle vara? Fungerar inte aminosyrorna som vanligt eller är det typ som med kollagen?

King Grub
2016-03-13, 11:34
Det är aminosyror som inte bidrar med något extra till muskeluppbyggnaden.

Men dom bidrar ändå till proteinmängden.

Så om du väger upp 25 gram proteinpulver spikat med dessa aminosyror, så får du inte lika stor mängd muskeluppbyggande aminosyror eller effekt som du hade fått om det bara hade varit vassleproteinet.

Du betalar för ingenting och ett sådant proteinpulver är inte lika billigt som det kanske ser ut att vara och har inte lika stor muskeluppbyggande effekt per X gram pulver.