Visa fullständig version : Probiotika
Testade nyligen att ta probiotika för min krånglande mage men blev snabbt sämre, jag fick även förkylningssymtom och mådde allmänt dåligt, så jag slutade ta tillskottet. Är det här nån sorts övergångsfas eller bör jag skippa produkten, är det farligt att fortsätta?
Sheogorath
2016-03-07, 22:07
Du fick inte helt enkelt en förkylning bara?
King Grub
2016-03-07, 22:19
Du fick inte helt enkelt en förkylning bara?
Det låter väldigt mycket mer sannolikt än någon bieffekt av probiotika. :D
Nej har testat flera gånger med samma resultat. Söker man runt på internet verkar det vanligt att folk blir blir sjuka/mår dåligt av probiotika, frågan är varför.
LunaSpice
2016-03-08, 11:53
Det finns ju mängder av olika probiotika du kan välja mellan. Har du testat flera olika? Har du testat med innehåll från en eller från flera bakteriestammar? Olika kombination av bakterieflora i preparatet? Prova dig fram. Allt från A-fil, Proviva till mer renodlade probiotikapreparat på från din lokala hälsokostbutik. Flera studier visar ju att om probiotika intas regelbundet så förkortar det förkylningsperioden snarare än orsakar förkylning.
Testa med att ta en mindre dos för att långsammt öka dosen succesivt, att välja en probiotika med flera stammar/strains kanske är vettigt?
C h r i s
2016-03-08, 13:27
Tror knappast att probiotika ger de symptomen. Om du för övrigt är ute efter mjölksyrabakterier skulle jag istället äta opastöriserad surkål (ex. tistelvind) eller liknande, vilket innehåller bra mycket mer sådana än piller från apoteket.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.