Visa fullständig version : Hjälp mig
Megatuttarna
2004-04-16, 17:46
Frukost: 100g ris, 100g Kycklingfilé
Mellanmål: 80g ris, 100g Kycklingfilé
Mellanmål: 80g ris, 100g Kycklingfilé
Efterträning: 2 Gainomax
Efterträning: 100g Kycklingfilé
Kvällsmål: 100g Kycklingfilé
Kvällsmål: 100g Kycklingfilé, 1tsk olivolja.
Här är mitt deffschema, nåt stämmer inte eftersom jag stagnerat i viktnedgången och det visuella :(
Nån som kan hjälpa till?
Kom inte med onödiga kommentarer som "faan vad mkt kyckling, bla bla bla", jag gillar kyckling helt enkelt. Drar i mig grönsaker till måltiderna, har inte bara orkat skriva ner det. Får i mig massor med koffein och tar en multivitamintablett dagligen.
Kör 1 timma morgonpromenad, halvtimma efter varje pass och eventuellt en timma på kvällen, ändå går jag inte ner :(
Vad är fel?
Jag chanser på för litet kcal-intag, för lite fett? Nån som kan ge mig lite tips?
Vikt nu: 94 pannor, Vikt före deff: 103 kg, Deffat i 6 - 7 veckor nu.
Kör med ätardagar var 6:e eller 7:e dag förövrigt.
Megatuttarna
2004-04-16, 17:47
Här är min nuvarande form förresten:
9kg ned på 6-7 veckor!!!!!!!!!
Och du är missnöjd:D :confused:
Megatuttarna
2004-04-16, 17:51
Originally posted by KIRE
9kg ned på 6-7 veckor!!!!!!!!!
Och du är missnöjd:D :confused:
Nej, klart jag inte är men när det stannar av efter det så är det klart att man blir sur och försöker upprätthålla den tidigare takten?
Vill bli hård, inte gå ner så mkt som möjligt.
jag tror defintivt på att du ska käka mer fett! det enda fett intaget jag ser där är väl en tesked olivolja på kvällen, och hur många gram kan det vara? för lite utgår jag ifrån..
Bra strategi!!
Varför deffa längre än man behöver ? SÅ kul är det inte!
Du ska se till att du hamnar på mer energiminus än tidigare helt enkelt för att fortsätta gå ned. Du är lättare nu och har fukkat din metabolism lite och därmed behöver du inte lika mkt energi längre. Därför har viktnedgången avstannat. Så träna mer och ät mindre:smokin:
Originally posted by Fartman
jag tror defintivt på att du ska käka mer fett! det enda fett intaget jag ser där är väl en tesked olivolja på kvällen, och hur många gram kan det vara? för lite utgår jag ifrån..
Mmm såg det oxå nu. Skippa lite kolhydrater tuttarna och ersätt med fett istället.
Förresten är viktangivelserna på ditt ris i kokt eller okokt tillstånd?
Megatuttarna
2004-04-16, 18:26
Originally posted by KIRE
Mmm såg det oxå nu. Skippa lite kolhydrater tuttarna och ersätt med fett istället.
Förresten är viktangivelserna på ditt ris i kokt eller okokt tillstånd?
Okokt!
Originally posted by Megatuttarna
Okokt!
Okej, då kan du defenitivt skippa lite av riset och ersätta med fett
istället:eating:
Testa det och skippa att sänka totalt kaloriintag. Sen när du stagnerar nästa gång kan du sänka klorierna istället.
alldeles för lite fett! sen kanske det inte är så bra att strypa kolhydraterna helt i dem sista måltiderna... för lite glykogen ska ju göra att kroppen gärna tar från musklerna.
ivandrago
2004-04-16, 20:34
hur ser din konditionsträning ut?
Om du inte redan kör HIIT, så testa det 3-4ggr i veckan! Borde göra susen!
Har svårt att få ut när du äter de olika målen...
Själv hade jag definitivt placerat ett av målen med ris efter träningen... Just nu ser det ut som om du äter 3 kolhydratrika måltider på rad, sen tränar du och stryper kolhydratintaget fram tills frukost (bortsett från Gainomaxen). Jag hade ätit en av måltiderna med kyckling och ris 1-1.5 timmar efter gainomaxen om jag vart du och tagit bort riset från mellanmål #2 (Alternativt ätit 40g ris till mål 2 och 3). Sen skulle jag se till att få i mig mer nyttiga fetter utspritt över dagen och inte bara innan läggdags!
Lycka till och hoppas det släpper!
Mvh
I det långa loppet tror jag att man tjänar på att inte gå ut för hårt. Om jag har mig själv som referens så tycker jag det fungerat bra. Jag har inte gått ned snabbt utan tagit ett steg i sänder och hållt ganska jämn nedgång.
Om deffen var ett streetrace hade du tjänat på att hålla ut på alla växlar. Växla först när den nuvarande växeln varvats ut helt för när du väl är på femte växeln och får motorstopp måste du börja om från 1:an. ;)
jag brukar uppleva en bergodalbana när jag deffar, först så går jag inte ner något på flera dagar, sen helt plötsligt säger det whoop så har jag gått ner ett kg och även ser att jag fått lägre BF.
Nu vet jag inte hur längde du stått still men som sagt
slänger in med en fråga ifall det går bra:
kan man se resultat efter en veckas deff? ifall man hållt 500 kcal - varje dag.
ett halvt kg borde ju märkas
Originally posted by Wilson
slänger in med en fråga ifall det går bra:
kan man se resultat efter en veckas deff? ifall man hållt 500 kcal - varje dag.
ett halvt kg borde ju märkas
brukar ju sticka något kilo vatten och sånt också, så det syns litegranna iaf
Megatuttarna
2004-04-18, 02:03
Originally posted by Dolce
är det där din mage?
Aah
Ätardag vettu :thumbup:
Här är min nuvarande form förresten:
tur du deffar!:laugh: ;)
no1fitness
2004-04-20, 02:42
Aah
Ätardag vettu :thumbup:
:laugh: Då har du rakat magen i alla fall sedan du tog avatarbilden...:D
Mina funderingar : Mer fett, kanske nötter ? De två sista målen kan vara bara protein och fett tycker jag, och inga kolhydrater annat än lite grönt kanske...Fungerar bra för mig.
HIIT ! Som någon föreslog !! :thumbup:
Jag tycker det verkar vara lite lite protein också...Ta bort runt100g kolhydrater och ersätt med 100 g protein istället. Ev. 150 g kycklingfilé varje gång...
Det är också väldigt viktigt att få i sig bra kolhydrater efter drinken efter träningen !
Har du exakt siffror på kcal, prot, fett och kolh. ?
Lycka till nu !!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.