Visa fullständig version : Whey-80 från gym-gross:en god & bra?
Hej!
Har tränat i ett år nu utan att ha ätit kosttillskott.
Eftersom ************ säljer Whey-80 4Kg funderar jag på att köpa en burk för att testa proteintillskott.
Nu undrar jag om detta är ett bra proteintillskott och om den smakar bra, funderar på jordgubb eller vanilj.
Undrar även om man mår sämre om man äter Whey-80 och om denna produkt ger finnar. Har läst att vissa har problem med finnar, men kommer inte ihåg om det var från protein eller något annat kosttillskott.
Skulle uppskatta ett svar!
Tack på förhand!
Det med finnar har jag bara läst om kreatin. Whey-80 är väl inte det bästa, men det innehåller ju protein, så det är inte helt meningslöst. Har du bra ekonomi råder jag dig dock att titta åt något annat håll efter bättre produkter...
whey-80 funkar fint.. billigt och bra. smakar helt okej och löser sig också rätt bra... men visst finns det ju bättre produkter, frågan är bara om du kommer att märka någon skillnad i verkligheten
jag väljer då hellre ett billigt alternativ..
och förövrigt så har ju kolozzeum också ett billigt protte vid namn exell som du kan pröva om du vill vara "lojal" mot kolo...
Sparrisen
2004-04-16, 18:51
Originally posted by Whey
Det med finnar har jag bara läst om kreatin. Whey-80 är väl inte det bästa, men det innehåller ju protein, så det är inte helt meningslöst. Har du bra ekonomi råder jag dig dock att titta åt något annat håll efter bättre produkter...
Va??? På vilka grunder hävdar du att det inte skulle vara bra???
Det är enligt mig minst lika bra som de flesta andra. Därtill till ett kg-pris som är likvärdigt med de allra billigaste, tex exell.
Jag kör med whey-80, exell och även fairing - ingen större skillnad.
Whey-80 smakar bra iaf.. både choklad och jordgubb är goda.
Vanilj vet jag inte...
Originally posted by SwedeForce
Va??? På vilka grunder hävdar du att det inte skulle vara bra???
Det är enligt mig minst lika bra som de flesta andra. Därtill till ett kg-pris som är likvärdigt med de allra billigaste, tex exell.
Jag kör med whey-80, exell och även fairing - ingen större skillnad.
Jag skrev inte att det inte är bra, jag skrev att det inte är det bästa. Bra, visst, det är ett protein som tas upp relativt snabbt.
(mina ögon har dock givit mig informationen att effekten efter träning blir bättre av hydrolyserade vassleisolat som tas upp snabbare) Sen så finns det ju whey-100, konstigt att de gör en dyrare produkt om den inte är bättre. På hög nivå tror jag att man kan märka en mindre skillnad mellan protein av olika kvalitet, men som sagt, jag tror.
Sparrisen
2004-04-16, 19:22
Jag skrev inte att det inte är bra, jag skrev att det inte är det bästa. Bra, visst, det är ett protein som tas upp relativt snabbt.
(mina ögon har dock givit mig informationen att effekten efter träning blir bättre av hydrolyserade vassleisolat som tas upp snabbare) Sen så finns det ju whey-100, konstigt att de gör en dyrare produkt om den inte är bättre. På hög nivå tror jag att man kan märka en mindre skillnad mellan protein av olika kvalitet, men som sagt, jag tror.
Jo du tror...
Whey-100 är egentlige inte "bättre". Det innehåller pytte-lite mer protein per hundra gram bara. Är du allergiskt mot ett gram fett extra så kan det ju vara bra... men då får du betala för det.
Hydrolyserade vassleisolat behöver väl intevara bättre... det beror väl lite på övrig sammansätting och vad man personligen föredrar. Vilseled inte personer nu...
Men ska man jämföra så måste man ju jämföra med protein i samma klass eller hur:confused:
Man kan inte jämföra skoda och ferarri rakt av.
Whey-80 är ett vasslekoncentrat och tex exell eller dahlblads whey+ är samma sak. Köp det du känner för själv för skillnad existerar inte.
Ska man ha hydroisolat m.m och optimera till max behöver man ju ett antal olika pulver för att kunna optimera varje situation.
För VEM skulle det göra skillnad? Kanske för 1 promille av follket på denna bräda som har koll på ALLT . Och i det fallet skulle skillnaden ändå vara mycket liten resultatmässigt sett.
Så alla wannabes kan helt enkelt nöja sig med kolhydrat + protein i rätt mängd efter passet. Vilken typ av protein kan ni börja fundera på om 10 år;) (gäller även mig)
Jag kör whey 80 (jordgubb för tillfälle, har beställt en 4kg choklad som ja får snart) och har kört det under ett år och tycker att det funkar som det ska, det är synd bara att det är så äkligt med vatten mkt godare me mjölk:eating:.....Och det dära med finnar är nog inviduellt jag får alltid lite mer finnar av protin men inte alls så mkt att ja stör mig på de...MEn mmin kompis där emot har stora problem, men som sagt MKT inviduellt!!!!
////////////Tobbe
Herkulez
2004-04-16, 19:56
jordgubben är god å löser sig bra, sen är det billig oxå så jag kör mycket på den
Originally posted by KIRE
Men ska man jämföra så måste man ju jämföra med protein i samma klass eller hur:confused:
Man kan inte jämföra skoda och ferarri rakt av.
Whey-80 är ett vasslekoncentrat och tex exell eller dahlblads whey+ är samma sak. Köp det du känner för själv för skillnad existerar inte.
Ska man ha hydroisolat m.m och optimera till max behöver man ju ett antal olika pulver för att kunna optimera varje situation.
För VEM skulle det göra skillnad? Kanske för 1 promille av follket på denna bräda som har koll på ALLT . Och i det fallet skulle skillnaden ändå vara mycket liten resultatmässigt sett.
Så alla wannabes kan helt enkelt nöja sig med kolhydrat + protein i rätt mängd efter passet. Vilken typ av protein kan ni börja fundera på om 10 år;) (gäller även mig)
Själv skulle jag köpa en Ferrari om jag hade råd... Samma sak när det gäller protein och gymkort...
om jag hade råd skulle jag köpa MER AV DET BILLIGARE PROTEINET istället
Originally posted by Fartman
Och slänga det eller? Du kan ju inte käka hur mycket som helst! :p
Tack för alla svaren.
SKa nog testa en med jordgubbssmak.
King Grub
2004-04-16, 20:12
Och slänga det eller? Du kan ju inte käka hur mycket som helst! :p
Det varar väl längre...
Originally posted by Fartman
hmm, kom på att om jag verkligen hade pengar så skulle jag nog köpa mer och godare mat istället för något pulver.. tex basera en stor del av proteinintaget på oxfilé :D
Att göra liknelsen Skoda-Ferrari när man pratar proteinpulver är helt felaktigt. Det är snarare Ferrari-Porsche eller Skoda-Lada för den delen. En smaksak helt enkelt...
Originally posted by Droog
Att göra liknelsen Skoda-Ferrari när man pratar proteinpulver är helt felaktigt. Det är snarare Ferrari-Porsche eller Skoda-Lada för den delen. En smaksak helt enkelt...
Ladan är helt klart häftigast
shirunai
2004-04-17, 13:52
jag har bara kört whey80 och exell, tycker whey80 är bättre då det både smakar bättre och löser sig lite lättare, är även mindre sött, fast exell har ju mindre sötma jag har 11kg kvar bara så då blir det exell igen för det är billigare, tänker köpa sparsamt nästa beställning 20kg exell jordgubb.
Mr_big_boy
2004-04-17, 14:28
Jag föredrar helt klart whey80/100, har funkat skit bra för mig.
Någorlunda billigt och bra..
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.