Hejsan!
Nu är det så här att igår införskaffade jag mig Eiselts Maxgain(4kg) samt ett kreatinmonhydrat. (endast 250g)
Jag tränar kontinuerligt, 3-4 pass per vecka.
De tipsen jag fick var att blanda ihop en drink med 1-2 dl pulver samt mjölk/vatten efter min egen smak, som mellanmål.
5g kreatin innan träningspasset och 5g efter.
Efter avslutat träningspass skulle drinken ner direkt efter givetvis.
Till att börja med.. låter detta som en normal dosering förhållandevis till min vikt/ålder/mina träningsvanor?
18 år
190 cm
78 kg :em:
Jag har tränat lite småseriöst till och från i 9 månader men aldrig tagit någon form av kosstillskott förutom enomdan :D
Och om detta skulle resultera i viktökning vilket jag givetvis är ute efter.
Hur många kilon kan det röra sig om på sidådär 1-2 månader?
tack på förhand :love:
Käka mat istället för gainern som mellanmål.
Viktökningen beror väl på hur mycket du äter, men en lagom viktökning är väl en 1.5-2kg/månad eller så?
ok. vad kan vara bra som "mellanmål" tex innan träning?
Kom hem precis efter ett härligt träningspass. Aningens mätt.
Tror jag tog för mycket vätska denna gång, smakade inte allt för bra. Konsistensen blev på tok för lös.
Smakade betydligt mycket bättre med mjölk, men det är inte lika bra, eller?
Sväller upp så mycket pga kaseinet också :/
det var gott i början men sen var det motvilligt :)
men 1.5-2kg borde jag väl fixa iaf?
minst :)
måste få fart på kosten riktigt ordentligt, blir lite ostrikt ibland när jag inte hinner fixa maten hemma själv, då gör mor/far min det.
Ska ta tag i kosten som sagt och göra det mesta själv :)
har även funderat på att dra upp en träningsjournal men vet inte om jag har mod till det ännu ;)
Det verkar vara en väldigt bra inspirationskälla som håller en motiverad iaf!
Originally posted by nth
ok. vad kan vara bra som "mellanmål" tex innan träning?
Originally posted by King Grub
Bra kolhydratkällor: pasta, parboiled ris, kokt potatis, havregrynsgröt, rågflingegröt, All-Branflingor, grahamsgrynsgröt, müsli, korngryn, kornris, mjukt och grovt flerkornsbröd, matvete, bönor, linser.
Bra proteinkällor: rent, magert kött som fläskfilé- och kotlett, rostbiff, skinka, kassler, lövbiff, mager mjukost, alla sorters fiskar, magra mjölkprodukter, ägg, hamburgerkött, musslor, räkor, krabba, kalkon, höns, kycklingbröst, keso, kesella, grynost, mm.
Välj minst en kolhydratkälla och en proteinkälla till varje mål, 5 eller 6 gånger om dagen. Till det bra fett som raps-, oliv-, eller linfröolja, eller fet fisk som makrill eller sill eller strömming eller lax om du valt den proteinkällan. Komplettera med grönsaker och frukt. Ingen speciell mat är bättre vid en viss tidpunkt på dagen, utan det är en smaksak. Gröt passar lika bra till lunch som till frukost, tex, och pasta lika bra till frukost som middag, om man nu känner för makaroner när man vaknar.
Håller du dig till dessa produkter, och inte är rädd för att ta en pizza eller liknande när du är sugen, plus vassle och snabba kolhydrater efter träningen, så kan du inte misslyckas. Äter du 5 eller 6 gånger om dagen men inget händer är det bara att öka portionsstorlekarna tills vågnålen rör på sig.
Sedan måste jag få fråga hur mycket vatten du tog om du lyckades få MaxGain att bli för lös? 10 liter? :confused: :D
Tjena!! Jag skulle råda dig till mat som mellan mål ist för gainer, men visst det funkar me gainer o några bananer oxå!!Och man kan öka 2-3kg i veckan om du äter mkt men då kommer det att slinka med en del fett naturligtvis, jag gick upp 20kg på sex månader och jag ökade ca 8-10cm i midjemått vilket ja inte tycker är så mkt...Och då kan jag lova att jag åt väldigt mkt mat det toga ca 3timmar mellan varje mål (och enligt mig så sak det alltid göra det)...Jag köpte 12kg av maxgain och ja tyckte att den var rätt hyffsad och framför allt väldigt god smak:eating: Och när det gäller kreatin så gick jag upp (första gången ja testade) 2-3kg på två veckor och ökade ca 5kg i bänkpress. Och min vikt uppgång där var ju mkt vatten...Nu ökar jag inge vikt alls av kreatinet jag äter det bara för att jag tycker att träning flyter på bättre...
Lycka till och :eating: :eating: :bpump:
/////Tobbe
Originally posted by JAM
Sedan måste jag få fråga hur mycket vatten du tog om du lyckades få MaxGain att bli för lös? 10 liter? :confused: :D
hehe nej inte riktigt :D
hällde upp ca 1½dl Maxgain samt ca 5 dl vatten då blev det LÖST :D
kanske ska satsa på ett ordentligt mellanmål då istället för gainern. Jag vill tyvärr inte gå upp så pass mycket i fettväg, mer i muskeluppbyggnaden och tänker därför inte trycka i mig så mycket av detta. Om det blir som jag hoppas så kommer jag vänja mig vid den strikta kosten ;)
tack för tipsen och lyckoönskningarna.
det är sånt man blir motiverad av!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.