handdator

Visa fullständig version : Skära ned ordentligt på pastaätandet

baggard
2016-02-10, 18:26
Hej jag försöker skära ned ordentligt på pastaätandet för jag känner mig alltid så dåsig och trött efter jag ätit det.

Istället har jag börjat äta mycket potatis och upptäckte till min fasa att potatis är inte bara väldigt kalorisnålt utan också proteinsnålt!

För mig som försöker gå upp i vikt och bygga muskler är detta ingen rolig uppenbarelse. Jag äter såklart också mycket ris,bulgur,quinoa-liknande produkter men tröttnar snabbare på det om jag äter det för ofta.

Försöker lösa kaloridelen genom användandet av majonnäs och feta såser men det är ju inget jag heller vill vräka i mig av liksom. Är det helt enkelt så jag får göra..det plus att börja äta nötter för att få i mig kalorierna samt slänga i mig en proteinshake för att få lite mer protein?

Eller lägger jag för stor oro vid kalorierna? Det kanske inte handlar så mycket om kalori in-kalori ut utan mer om jag trycker i mig en anselig mängd kolhydrater så följer vikten med upp?

Wzup2u
2016-02-10, 20:33
Glöm inte bort den godaste kolhydraten, BRÖD!
Passae utmärkt för ditt ändamål.

Brofessorn
2016-02-10, 20:47
Glöm inte bort den godaste kolhydraten, BRÖD!
Passae utmärkt för ditt ändamål.

Bröd är det bästa som finns, särskilt när man vill gå upp i vikt. Ger mycket kalorier för lite mättnad.

PureWhey
2016-02-10, 20:52
Vitlöksbaguette... mhm

Diomedea exulans
2016-02-10, 21:37
Har du kollat så att kalorisnålheten i potatis verkligen är ett problem för dig, då? Jag menar, käkar du tillräckligt med protein på annat håll så är det ju lugnt.

1684_
2016-02-11, 05:01
Hej jag försöker skära ned ordentligt på pastaätandet för jag känner mig alltid så dåsig och trött efter jag ätit det.

Istället har jag börjat äta mycket potatis och upptäckte till min fasa att potatis är inte bara väldigt kalorisnålt utan också proteinsnålt!

För mig som försöker gå upp i vikt och bygga muskler är detta ingen rolig uppenbarelse. Jag äter såklart också mycket ris,bulgur,quinoa-liknande produkter men tröttnar snabbare på det om jag äter det för ofta.

Försöker lösa kaloridelen genom användandet av majonnäs och feta såser men det är ju inget jag heller vill vräka i mig av liksom. Är det helt enkelt så jag får göra..det plus att börja äta nötter för att få i mig kalorierna samt slänga i mig en proteinshake för att få lite mer protein?

Eller lägger jag för stor oro vid kalorierna? Det kanske inte handlar så mycket om kalori in-kalori ut utan mer om jag trycker i mig en anselig mängd kolhydrater så följer vikten med upp?

Alltså. Ja...
1 potatis å rotfrukter är nyttigt med viktiga vitaminer å bra att variera sig, tänk hur mycket du kan laga på potatis bara? Gör potatisgratäng? Mos med mjölk (protein!)
2 du bulkar, du behöver inte vräka i dig protein
3 för mycket protein e inte nyttigt
4 äter du ordentligt med protein ändå, får du ju i dig vad kroppen behöver
5 ät bröd?
6 extra saker till potatisen då, typ knäckebröd med ost å grejer på om du vill höja kcal intaget

shut teh face
2016-02-11, 07:26
Du kan ju kolla in kikärtspasta, bönpasta, havrepasta osv, de är dock rätt dyrt och helt ärligt inte lika gott.

Annars så tycker jag du struntar i ifall ris eller potatis har tillräckligt med protein eller ej, detta får du i dig från annan föda ifall du äter vettigt.

Paperbasket
2016-02-11, 10:07
Som nämnts ovan: Behöver du verkligen mer protein då?