handdator

Visa fullständig version : Hur ofta byter ni handduk/badlakan?

Bärsärk
2016-02-08, 15:21
Ja efter ni duschat/badat, hemma.

Själv blir det två gånger per vecka, borde man byta oftare? Är man inte ganska ren efter man duschat, och således borde inte handduken bli så smutsig?

shut teh face
2016-02-08, 15:23
Ja efter ni duschat/badat, hemma.

Själv blir det två gånger per vecka, borde man byta oftare? Är man inte ganska ren efter man duschat, och således borde inte handduken bli så smutsig?
Det blir massa hudrester och sådant äckel på handduken när man torkar av sig, om man nu inte använder borste eller svamp när man duschar.

Jag byter när det börjar lukta illa =)

King Grub
2016-02-08, 15:26
Två gånger per vecka.

Woody R
2016-02-08, 15:27
En gång i månaden kanske, dåliga poll alternativ :)

svag74
2016-02-08, 15:28
En gång i veckan är alltså det minst frekventa valet i pollen? :smash:

Brukar köra en månad eller så, eller om man märker att den börjar lukta illa men det brukar inte bli tidigare än så.

Bärsärk
2016-02-08, 15:30
En gång i månaden kanske, dåliga poll alternativ :)

En gång i veckan är alltså det minst frekventa valet i pollen? :smash:

Brukar köra en månad eller så, eller om man märker att den börjar lukta illa men det brukar inte bli tidigare än så.

Jag är ledsen över att behöva erkänna det men jag visste inte ens att det fanns folk som bytte efter en månad.

Jag tycker inte ni är äckliga, men det fanns bara inte i min värld (Och nu skojar jag inte)

King Grub
2016-02-08, 15:43
Jag är inte så politiskt korrekt som ovanstående utan erkänner villigt att jag tycker ni är äckliga.

mattilainen
2016-02-08, 15:46
som minst två gånger i veckan. Gött att efter en ren dusch torka sig och därav bli smutsig igen.. Smart! Tidseffektivt!

shut teh face
2016-02-08, 15:50
Jag är inte så politiskt korrekt som ovanstående utan erkänner villigt att jag tycker ni är äckliga.
Aha men vi tycker du är äcklig som masserar dina bollar med messmör varje kväll ..

Blaine
2016-02-08, 15:53
En gång i veckan, men borde vara oftare egentligen, särskilt handduken och då speciellt viktigt under perioder av smitta och annan förekomst av bakterier.

MackeJuve
2016-02-08, 15:53
Ingen aning, knappt funderat över det. Så skulle gissa på att det går månader mellan tvättningen av badlakanen :D Har inget system så de hänger väl helt enkelt med någon gång när jag ska tvätta. Får börja tvätta dem lite oftare.

Diomedea exulans
2016-02-08, 16:00
När jag var liten bytte jag efter varje dusch. Jag föreställde mig att jag aldrig helt lyckades tvättar rent rumpan från bajs, och att minimala delar av det bajset hamnade på handduken, och därför riskerade att hamna i mitt ansikte om jag använde handduken en andra gång. Någon gång i högstadiet lyckades mina föräldrar övertala mig att använda samma handduk många gånger, och numera byter jag när de börjar lukta, vilket blir ungefär två gånger i veckan.

Bärsärk
2016-02-08, 16:06
När jag var liten bytte jag efter varje dusch. Jag föreställde mig att jag aldrig helt lyckades tvättar rent rumpan från bajs, och att minimala delar av det bajset hamnade på handduken, och därför riskerade att hamna i mitt ansikte om jag använde handduken en andra gång. Någon gång i högstadiet lyckades mina föräldrar övertala mig att använda samma handduk många gånger, och numera byter jag när de börjar lukta, vilket blir ungefär två gånger i veckan.

Ett tips är att du har en handduk som är för baken och en som är för allt annat alternativt att du använder kalsongerna som du precis tagit av dig för att göra rent i rumpan.

Eller att du bara ger fan i att slarva dig när du torkar dig?

svag74
2016-02-08, 16:07

Om handduken stinker efter några duschar kanske man ska börja använda tvål i duschen :d

Diomedea exulans
2016-02-08, 16:07
Eller att du bara ger fan i att slarva dig när du torkar dig?

Tvättar mig as-noga (pun intended), men om man inte har ett periskop så man kan titta efter så kan man ju aldrig vara helt säker?

shadowfire
2016-02-08, 16:21
Huh, tar ju evigheter innan en handduk börjar lukta illa, om den nu får torka luftigt. Luktar ju tvättmedel/sköljmedel i en månad iaf.

(under förutsättning att man sköter hygienen i duschen dvs).

Måste säga att jag är förvånad över att kolo har en sådan antibakterieliga som byter sängkläder 3ggr/v, handdukar 2ggr/v, kalsonger 3ggr/dag osv.

Brofessorn
2016-02-08, 16:24
Tre gånger per vecka. Duschar ungefär ~3 gånger per dag, så en handuk används cirka 6 gånger innan den byts ut.

svag74
2016-02-08, 16:27
Huh, tar ju evigheter innan en handduk börjar lukta illa, om den nu får torka luftigt. Luktar ju tvättmedel/sköljmedel i en månad iaf.

(under förutsättning att man sköter hygienen i duschen dvs).

Måste säga att jag är förvånad över att kolo har en sådan antibakterieliga som byter sängkläder 3ggr/v, handdukar 2ggr/v, kalsonger 3ggr/dag osv.

Exakt.
Kan hända att en del snackar handdukar som knökas ner i nån trång väska, vilket blir helt annat än en som hängs upp hemma över handduksvärmare och torkar snabbt o luftigt.

vicarious
2016-02-08, 16:34

+1. Hänger man upp den ordentligt så den torkar bra ser jag inte hur man kan behöva byta den flera gånger i veckan. Folk som slänger den på golvet, knölar ihop den i en hög eller har den i träningsväskan så den blir unken är en annan femma.

Jag duschar 1-2ggr per dag och byter tvättar min handduk ungefär varannan vecka.

Gerdler
2016-02-08, 16:36
Jag svarade 1 gång i veckan men det är kanske mer sant att säga att det varierar mellan 0.5-3 veckor. Min handduk hängs upp i torkskåp så den är våt mycket kort och den samlar inte damm. Finns ingen anledning att byta den mer än typ en gång i månaden som vissa skriver är äckligt. Det som gör att jag bytar oftare är att jag har en handduk som ligger på golvetsom jag ställer mig på och som ser till att golvet förblir torrt, ibland blir den äcklig av hår, lukt eller liknade, och då åker den i tvätten och nuvarande torkhanduk åker på golvet. Sen tvättar jag alla handdukarna som jag använt alltid när jag tvättar, då händer det att en handduk jag använt 2 gånger åker i tvättmaskinen.

Om jag inte blir sjuk och varken jag eller någon annan märker nån skillnad vad är det då för problem med att köra på samma handduk i 2-3 veckor?

Blaine
2016-02-08, 16:37
Tre gånger per vecka. Duschar ungefär ~3 gånger per dag, så en handuk används cirka 6 gånger innan den byts ut.

Hur ser ditt dagsschema ut när du duschar tre gånger på en dag? Vad ingår i varje dusch?

King Grub
2016-02-08, 17:01
Om handduken stinker efter några duschar kanske man ska börja använda tvål i duschen :d

Här stinker ingenting. Jag byter innan sådant sker.

svag74
2016-02-08, 17:04
Här stinker ingenting. Jag byter innan sådant sker.

Proaktiv tvätt :cool:

Diomedea exulans
2016-02-08, 17:06
Hur fort ens handdukar börjar lukta kanske beror på gener också? Jag är en sån som blir så svettig att jag måste genomgå ett fullt klädbyte när jag promenerat till affären och tillbaka, och om jag någon gång glömmer ta på deo innan jag går till jobbet kan jag räkna med att lukta som AIK:s omklädningsrum efter första halvlek runt lunch. Jag kanske är mer benägen att utsöndra doftpartiklar än t ex Shadowfire?

perverstrådjur
2016-02-08, 17:07
Typ var tredje månad, om ens det? Är ju alltid ren när jag kommer ut från dusch och torkar av mig ju. Brukar byta den när jag tycker den känns ofräsh! Flera gånger i veckan känns overkill, nästan som du lider av en psykisk åkomma.

shadowfire
2016-02-08, 17:10
Hur fort ens handdukar börjar lukta kanske beror på gener också? Jag är en sån som blir så svettig att jag måste genomgå ett fullt klädbyte när jag promenerat till affären och tillbaka, och om jag någon gång glömmer ta på deo innan jag går till jobbet kan jag räkna med att lukta som AIK:s omklädningsrum efter första halvlek runt lunch. Jag kanske är mer benägen att utsöndra doftpartiklar än t ex Shadowfire?

Svetten i sig luktar sällan något, men däremot svamp, bakterier osv bidrar till en kroppslukt man kan uppfatta som ofräsch.

Diomedea exulans
2016-02-08, 17:11
Svetten i sig luktar sällan något, men däremot svamp, bakterier osv bidrar till en kroppslukt man kan uppfatta som ofräsch.

Det kan ju också bero på gener, jag kanske är mer benägen att ha vissa bakterier, osv.

ButtCoughEXTREME
2016-02-08, 17:18

Kärringfasoner..

Bärsärk
2016-02-08, 17:21
Om jag inte blir sjuk och varken jag eller någon annan märker nån skillnad vad är det då för problem med att köra på samma handduk i 2-3 veckor?

Jag vet inte, därför jag startade tråden.

Känns fräscht att byta var tredje dag/2 ggr veckan.

Gerdler
2016-02-08, 17:55
Det kan ju också bero på gener, jag kanske är mer benägen att ha vissa bakterier, osv.

Jo, visst men att skaffa en bra tvål som tar bort bakterier och smuts och inte bara är kletig är väl en bra idé ändå.

Diomedea exulans
2016-02-08, 17:59
Jo, visst men att skaffa en bra tvål som tar bort bakterier och smuts och inte bara är kletig är väl en bra idé ändå.

Bara en teori jag har, som sagt. Jag tycker då jag blir ren och fin efter varje dusch.

Sheogorath
2016-02-08, 17:59
Handdukar en gång i veckan. Sängkläder en gång i veckan eller varannan vecka beroende på feeling.

Morty
2016-02-08, 18:32
Har tre handdukar jag roterar mellan och en för nödfall, och tvättar alla typ varannan vecka. Blir många duschar i veckan men tänker ju inte att handduken ska vara vad som är ofräscht; tvättar mig ju ren i duschen så handduken blir ju med bara blöt.

Woody R
2016-02-08, 18:37
Ni som byter varje vecka/dag står säkert upp när ni torkar er efter att ni skitit :)

mela
2016-02-08, 18:47
Byter typ en gång i veckan, har ingen fast rutin för det men det brukar inte bli mer än 10 duschar per handduk iaf.

Matsa
2016-02-08, 18:57

Ah, så det är dig denna handlar om? ;)

tnzoF61hlRs

Löpare
2016-02-08, 19:00
Inser att jag är en jävligt äcklig person när jag ser hur ofta andra byter dessa saker. Vill inte ens berätta hur sällan jag gör det.

MasterChief
2016-02-08, 19:04
Två gånger per vecka.

Varför ändrade du från "varje dusch"?

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=63014

Sen undrar jag om du har en bra förklaring varför jag kommer ihåg tio år gamla inlägg men att jag glömt vad jag "typ" åt till lunch? Att jag är felskapt och konstig vet jag, tänkte mer på en fysiologisk orsak.

svenbanan
2016-02-08, 19:08
Handduk som man har i gymväska ligger ju och frotterar sig med svettiga tröjor och liknande och blir sunkig rätt snabbt. Sådana handdukar hänger jag väl upp hemma och sedan tar med mig samma handduk en eller kanske två gånger till innan den hamnar i tvätten.

Handduken som hänger hemma i duschen tvättar jag nog inte oftare än en gång i månaden eller kanske aningens oftare. Då använder jag nog denna ungefär en gång om dagen. Det tar ju välfigt lång tid innan en sådan handduk blir skitig och ofräsch.

Småhanddukar vid handfatet på toan åker i tvätten oftare. Varje eller varannan vecka.

svag74
2016-02-08, 19:23
Handduken som hänger hemma i duschen tvättar jag nog inte oftare än en gång i månaden eller kanske aningens oftare. Då använder jag nog denna ungefär en gång om dagen. Det tar ju välfigt lång tid innan en sådan handduk blir skitig och ofräsch.

Exakt :thumbup:
Jag tror det talas om olika typer av handdukar här, för det är ju helt orimligt att tvätta en sådan vanlig hemmahandduk 2ggr/vecka - nästan sjukligt skulle jag säga. Om man nu inte är sjukligt ofräsch av nån anledning och inte blir ren ens när man kommit ur duschen, och därav torkar av massa skit på handduken.

C h r i s
2016-02-08, 19:39
Man måste vara ganska dålig på att tvåla in sig om man behöver tvätta badhandduken mer än en gång i veckan, konkelbären som fastnar i handduken eller vad? *spy* :D

Handduk 1 gång i veckan + skrubbhandskar som tvättas lika ofta.
http://www.thebodyshop.se/images/packshot/products/zoom/81991m_z.jpg

Bärsärk
2016-02-08, 19:54

Är du verkligen det? Dålig hygien leder till att man blir sjuk och blir man sjuk kan man inte träna.

Det är väl rätt välkänt att idrottare är anala med sin hygien?

Tror du det är nån slump att Grub inte varit sjuk sen 90-talet och noggrant sköter sin personliga hygien?

shadowfire
2016-02-08, 20:01
Är du verkligen det? Dålig hygien leder till att man blir sjuk och blir man sjuk kan man inte träna.

Tror du det är nån slump att Grub inte varit sjuk sen 90-talet och noggrant sköter sin personliga hygien?

Jag ser skillnad på dålig hygien och överdriven renlighet.

Finns ju rentav de som är i praktiken beroende av handsprit och spritar allt. I långa loppet är jag övertygad om - utan att ha evidens för - att överdriven renlighet bygger andra problem så som allergier eller skapar grogrund för multiresistenta bakterier.

Wzup2u
2016-02-08, 20:05
Oj olika från vecka till vecka.
Men en gång i veckan iaf... obs då använder jag duschhandduken ca 1 gång ibland 0... duschar på jobb och gym mestadels.

Men på sommaren duschar jag mer hemma, och kan byter ca 2 ggr per v.

Wzup2u
2016-02-08, 20:11
Jag ser skillnad på dålig hygien och överdriven renlighet.

Finns ju rentav de som är i praktiken beroende av handsprit och spritar allt. I långa loppet är jag övertygad om - utan att ha evidens för - att överdriven renlighet bygger andra problem så som allergier eller skapar grogrund för multiresistenta bakterier.

Det är ju därför människan blivit så känslig vi har byggt upp renligheten mer och mer i generationer, speciellt vi svenskar.

Den mer modernare människan kommer inte tåla så mkt om det fortsätter såhär =)...

Men thats life lixom, men jag förstår vad du menar iaf även att man är för renlig i många fall.

Försvinner ström & vatten lär folk bli sjuka på allvar, och människorna som lever i skogen utan alla renligheter inte behöver bry sig.

snej
2016-02-08, 20:11
Handduk 1 /vecka, oftare är inget annat än ``rent´´ slöseri. Sängkläder 1 /varannan vecka i snitt skulle jag tro.

C h r i s
2016-02-08, 20:12

Om det nu är sant att han inte varit sjuk sedan 90-talet finns det nog andra anledningar än att han har bra personlig hygien (Vilket majoriteten här inne lär ha även fast man inte tvättar handduken 8 gånger i halvtimmen)...

Typ som att inte åka kommunalt, inte käka ute, inte röra sig i folkmassor, inte hämta upp barn från dagis, handspriten i bakfickan räddar dig inte i 100/100 fall i dessa situationer.. :P

Matsa
2016-02-08, 20:19
1, max 2ggr i veckan. Jag bor dock på hotell 1-2 nätter de flesta veckor och då använder man ju inte sin egen handduk så det gör väl kanske att den räcker någon dag extra.

King Grub
2016-02-08, 20:24
Varför ändrade du från "varje dusch"?

Det kan man fråga sig. Det vore nog konstigare om jag levde exakt lika som jag gjorde för X årtionden sedan. Det har skett större förändringar än handduksbyten sedan 2006.

smeander
2016-02-08, 20:25
Har två handdukar som jag kör varannan dag med sen tvättas de oftast varje söndag :)

Loke
2016-02-08, 20:26
1, max 2ggr i veckan. Jag bor dock på hotell 1-2 nätter de flesta veckor och då använder man ju inte sin egen handduk så det gör väl kanske att den räcker någon dag extra.

Usch, låter jobbigt. Fast det kanske är skönt också?

Riddle
2016-02-08, 20:27
har inte gjort det en enda gång sen jag blev sambo!

Stompa
2016-02-08, 20:38
Med 3 till 6 månaders mellanrum för båda.

Edit: Även jag är i princip aldrig sjuk.

Matsa
2016-02-08, 20:41
Usch, låter jobbigt. Fast det kanske är skönt också?

Det är ganska lugnt, jag är bara borta från 15 ena dagen till 10 dagen efter så det är som ett längre arbetspass med lite sömn på mitten. Brukar hinna träna lite på hotellet också, fast deras gym suger verkligen. Sen är det ju så vanligt i mitt jobb att man typ gillar läget eftersom "det bara är så", fast jag ogillar det inte i alla fall.

Blomkål
2016-02-08, 20:42

En av de stora fördelarna med att bo ihop med någon. Man slipper diska, tvätta och laga mat men allt fixar sig av sig självt ändå.

Tycker för övrigt det är kul att läsa trådar som den här för det är egentligen först då det slår mig hur många det är som har koll på så små skitsaker :)

shut teh face
2016-02-08, 20:51
Det är ganska lugnt, jag är bara borta från 15 ena dagen till 10 dagen efter så det är som ett längre arbetspass med lite sömn på mitten. Brukar hinna träna lite på hotellet också, fast deras gym suger verkligen. Sen är det ju så vanligt i mitt jobb att man typ gillar läget eftersom "det bara är så", fast jag ogillar det inte i alla fall.
Jag tycker om att bo på hotell, bruka stöka ned extra mycket och kissa i alla hörn.

Scratch89
2016-02-08, 21:13

För det första är det inget som säger att svaren är representativa för "befolkningen" på Kolozzeum, bara kolla pollsen i politiktrådar. För det andra är det väl inga som är så inrutade och aspiga som kroppsbyggare. :D

Diomedea exulans
2016-02-08, 21:30

Grattis till att du blev sambo igår! :)

Minikubik
2016-02-08, 21:39
Jag klickade två gånger i veckan och det stämmer nog rätt bra om jag sover hemma, sover jag borta blir det antingen en gång i vecka eller varje dag beroende på typ av boende

Namjorne
2016-02-08, 21:40
Ingen aning. Inte jag som sköter den biten.

anvihl
2016-02-08, 21:40
Det kan man fråga sig. Det vore nog konstigare om jag levde exakt lika som jag gjorde för X årtionden sedan. Det har skett större förändringar än handduksbyten sedan 2006.

4 ägg istället för 3 i pannkakssmeten? :rolleyes:

On topic; duschar ~5 dagar i veckan och använder på det två badlakan.

Kabuto
2016-02-08, 21:42
Alltså för oss som duschar varje dag på jobbet då? Där använder jag handduken bara 1 gång sedan åker den i tvätten. Men hemma kan det vara 5-10 användningar före den tvättas. Tycker det är dålig poll, bör fråga efter hur många användningar före tvätt istället.

Diomedea exulans
2016-02-08, 21:50
Alltså för oss som duschar varje dag på jobbet då? Där använder jag handduken bara 1 gång sedan åker den i tvätten. Men hemma kan det vara 5-10 användningar före den tvättas. Tycker det är dålig poll, bör fråga efter hur många användningar före tvätt istället.

På gymmet brukar jag också bara använda samma handduk en gång, men där torkar man ju fötterna efter att man gått på äckligt omklädningsrumsgolv, och sen har den legat i väskan och jäst tillsammans med ens förbrukade kläder på vägen hem.

Knatcharn
2016-02-08, 22:36

Jäävlar vad din avatarbild tog mig med storm. "Right in the feels".

För att vara OnT och mainstream: 1 gång i veckan. =)

Ponitus
2016-02-09, 00:57
Jäävlar vad din avatarbild tog mig med storm. "Right in the feels".

För att vara OnT och mainstream: 1 gång i veckan. =)

Tibia. <3

Använder nog samma handduk i flera månader, tror jag. Sängkläder och sådant som togs upp i tråden med byts inte jättemånga gånger per år.

Blir jag sjuk ofta? Nä. Har nog knappt samlat på mig en veckas sjukdagar de senaste 5 åren..
Jag jobbar dock inom det medicintekniska direktivet - så kanske handsprit är the shiet.

Bärsärk
2016-02-09, 01:04
Jag köper att min poll var bristfällig men det fanns inte i min vildaste fantasi att folk bytte handduk 1 gång i månaden det har jag aldrig hört någon göra förut även fast jag närmar mig 30 så det får jag väl be om ursäkt för då.

Alltså ni är medvetna om att man själv inte riktigt kan avgöra om man luktar dåligt eller inte?

Gerdler
2016-02-09, 04:13
Jag får ligga, dvs jag luktar inte illa, och jag blir inte sjuk dvs ej en sjukdag på 6 år, inte haft en förkylning/maginfluensa/influensa/lunginflammation/halsfluss you name it på 3 år.

Försök inte överföra eran hygienmani på andra. Jag använder en handduk som sagt i 1-3 veckor, men det är av praktiska skäl jag byter den snarare än hygienskäl. Praktiska skäl som t ex dags att tvätta, måste torka golvet eller nåt sånt.

Jag tvättar mig som sagt ren, sen torkar jag mig. Förstår att det finns folk som använder dålig tvål och struntar i att tvätta sig rena och försöker istället torka bort det sista skiten samt tvålen med en ren handduk. Detta ger garanterat sämre hygien hur ofta man än byter handduk.

Klein
2016-02-09, 05:12
Man kan ju inte ens veta vilken del av handduken som varit runt arslet och vilken del som varit i ansiktet och håret när man använder den igen så att använda samma handduk flera gånger är äckligt.

anvihl
2016-02-09, 08:12
Man kan ju inte ens veta vilken del av handduken som varit runt arslet och vilken del som varit i ansiktet och håret när man använder den igen så att använda samma handduk flera gånger är äckligt.

Har du gjort rätt ska man kunna slicka ditt arsel efter du har tvättat dig. Torkar du av dig bajs på handduken är DU äcklig.

mini
2016-02-09, 08:22
Tvättar alla sina handdukar i 60 grader?
OnT så tvättar jag nog varannan vecka. Har alltid två badlakan igång samtidigt.

*Flash*
2016-02-09, 08:47
Till er som nu är rädda för att torka av bajs på handduken köp såna där tvättlappar för bebisar och använd i röven i duschen då och ja ni bör nog slänga dom efter varje gång då. ;)
Jag har en handduk för håret och en för kroppen, ibland har jag två för kroppen om jag ska duscha bara kroppen och inte tvätta håret kan jag ta en ny för det.
Jag byter nog handduk/ar allt mellan 1 gång i veckan till efter kanske 3 veckor, beror väl lite på men det är ju om jag enbart duschar hemma med dom och hänger upp dom direkt efter så dom får torka.
Duschar jag någon annanstans byter jag direkt efter.

Klein
2016-02-09, 08:58
Har du gjort rätt ska man kunna slicka ditt arsel efter du har tvättat dig. Torkar du av dig bajs på handduken är DU äcklig.

Det spelar ingen roll hur du tvättar och har dig. Ett arsle är ett arsle. Enda lösningen är att ha en separat handduk för röv och fötter om man inte orkar byta handduk dagligen

Matsa
2016-02-09, 09:28
När man badar vidrör den smutsiga röven samma vatten som resten av kroppen, det är riktigt illa. Om man tvättar röven innan man badar blir det förstås lite bättre, men nej det är fortfarande äckligt. Usch, man ska definitivt inte bada.

delta_mats
2016-02-09, 09:49
Skulle tro att jag byter 1 gång i veckan, långt innan den börjar lukta eller känns ofräsh.
Då hamnar den på golvet till att torka bort överflödigt vatten samt för fötterna. Den som redan var på golvet hamnar således i tvätten och så ser min handdukscykel ut.

C h r i s
2016-02-09, 10:35
Det spelar ingen roll hur du tvättar och har dig. Ett arsle är ett arsle. Enda lösningen är att ha en separat handduk för röv och fötter om man inte orkar byta handduk dagligen

Rumpbaciller!*cry*

Den enda slutsats vi kan dra av detta är att du är urkass på att tvätta dig ren. ;)

Klein
2016-02-09, 10:53
Rumpbaciller!*cry*

Den enda slutsats vi kan dra av detta är att du är urkass på att tvätta dig ren. ;)

Min röv är fullt slickbar men så och är många kvinnors könsorgan. Det innebär inte att jag vill ha gnugga in dem i ansiktet efter en dusch.

Kabuto
2016-02-09, 11:05

Oftast men beror lite på vad för övrig tvätt man ska tvätta.

Jag undrar om det är nån mer än jag som gillar att tvätta handdukar riktigt hårt utan mjukmedel? Jag gillar när det blir nästan strävt!

PureWhey
2016-02-09, 12:30
Har en för kvällen och en för morgonen, tvättar dom samtidigt som jag tvättar kläderna... Så typ en gång i veckan, när jag använt vardera ~5 gånger.

Gerdler
2016-02-09, 14:38
Rumpbaciller!*cry*

+1

Mitt arsle är rent 5 minuter om dagen, sen blir det svettigt och äckligt igen, men grejen är att det är under början av de 5 minuterna som jag torkar röven med handduken. Jag undviker dessutom att torka in i rövhålet, vilket jag fått för mig är en bra idé.

shadowfire
2016-02-09, 19:37

Kör 90 grader för handdukar och lakan.