handdator

Visa fullständig version : Problem med biceps

Askorbinsyra
2016-02-02, 19:19
Hej, jag har alltid egentligen haft problemet att jag inte riktigt känner i biceps när jag kör bicepsfokuserade övningar. Jag kan känna att jag spänner i biceps när jag tränar andra muskler och biceps sekundärt. Men t.ex om jag kör med hantlar biceps curls eller liknande vid lägre vikter känns det inget. Om jag går upp några kilo är det tungt och jobbigt men känns inget i biceps. Samma med en stång och biceps curls. Jag ser på t.ex en youtube video att jag utför övningen rätt och håller stången exakt etc. Men får ingen kontakt med min egna muskel. den blir liksom inte trött!!

Har ni några tips på hur jag åtgärdar det?

waspen123
2016-02-02, 21:59
En polare har samma problem, han fokuserade i några veckor på att squeeza ordentligt sen började det bli bättre. Tänk att du har 100kg på stången även om det bara är 10 tillexempel, kör SAKTA och kontrollerat. Du behöver inte köra så långt upp det går, kör tills du får så mycket squeeze det går. Vet att vissa tappar all squeeze/koncentration när dom kör för långt upp med stången/hantlarna, istället för att stanna i en lägre vinkel.

Vet inte om det hjälper, men lycka till!