handdator

Visa fullständig version : Text-tattoo som kille, för "feminint"?

camarade
2016-02-02, 14:47
Jag vill ha en full sleeve men har inte råd att göra en stor med motiv. Funderar på att kompromissa och skriva text & symboler istället, hittar inget bra exempel men typ något sådant:

http://i.imgur.com/Rltrld1.png

Jag gillar konceptet med blandade text & symboler och inte bara "jaha coolt ett stort motiv". Å andra sidan funderar jag på om det är feminint? Är väl generellt tjejer som brukar ha text, men jag kanske är fördomsfull nu?

Any advice? Thanks.

LillisJ
2016-02-02, 14:51
Spara till ett större motiv då?

Knaz
2016-02-02, 14:51
Spara pengar och gör det du verkligen vill istället.

Den bilden du länka skulle inte jag kalla en sleeve.

anvihl
2016-02-02, 14:54
Nej, det är absolut inte feminint i mitt tycke med text-tattoo. Gör du den i svanken med hjärtan och rosor runt om är det större chans att det finns kvinnor med liknande än män skulle jag gissa på(vilket inte ska hindra dig givetvis), i övrigt är det väl bara köra på om du gillar det.

mela
2016-02-02, 14:54
Som nämnt skaffa en tatuering du vill ha.
Och dessutom skit i vad andra tycker om du vill ha den. Du borde göra den för din skull och inte för andras.

J.V
2016-02-02, 14:57
Du ar fordomsfull.

Oavsett vad borde du spara till det du verkligen vill gora, istallet for att kompromissa med nagot som sitter dar permanent alternativt ar dyrare att ta bort an vad det var att satta dit. Det ar inte ett par skor du funderar pa har. Och ar det text du kommer fram till att du verkligen vill gora, kor pa det, och skit i vad andra kanske tycker.

Loke
2016-02-02, 15:03
Håller med tidigare talare angående att välja nåt som du är helt nöjd med. Sen tror jag man blir gladast om man lägger mycket tanke på estetik och mindre tanke på betydelse och innbörd, contrary to popular belief.

Jakobson
2016-02-02, 15:16
Gör något du inte kommer tröttna på eller ångra. Något som har mer betydelse än ren estetik, för det gör pissont att lasra bort tatueringar

timoat
2016-02-02, 15:16
Du ar fordomsfull.

Oavsett vad borde du spara till det du verkligen vill gora, istallet for att kompromissa med nagot som sitter dar permanent alternativt ar dyrare att ta bort an vad det var att satta dit. Det ar inte ett par skor du funderar pa har. Och ar det text du kommer fram till att du verkligen vill gora, kor pa det, och skit i vad andra kanske tycker.

Håller med tidigare talare angående att välja nåt som du är helt nöjd med. Sen tror jag man blir gladast om man lägger mycket tanke på estetik och mindre tanke på betydelse och innbörd, contrary to popular belief.

Precis, det är ingen kamera du köper. Helt uppåt väggarna att kompromissa med en sak som är permanent. Dock tycker jag tatueringar ser för jävliga ut över lag så jag borde inte ens vara härinne. :d Prokrastinerar som fan...*mini

Loke
2016-02-02, 15:26
Gör något du inte kommer tröttna på eller ångra. Något som har mer betydelse än ren estetik, för det gör pissont att lasra bort tatueringar

Kommer aldrig förstå mig på den inställningen. Det är ju just de där djuuupa tatueringarna folk vill ta bort. Estetiken framför allt.

PureWhey
2016-02-02, 15:28
Som nämnt skaffa en tatuering du vill ha.
Och dessutom skit i vad andra tycker om du vill ha den. Du borde göra den för din skull och inte för andras.

*hug*

freaq
2016-02-02, 15:36
Tänk dig att du ska ha tatueringen resten av ditt liv, vill du verkligen ha en "kompromiss-tatuering"?. Spara ihop så du kan göra den precis så som du vil ha den och det motiv du vill ha.

camarade
2016-02-02, 16:01
Tror ni missuppfattade lite vad jag menade, jag tycker det är snyggt med text och enklare symboler, och att det förmodligen är billigare än ett motiv med stor infill är ett plus, inte en kompromiss på ett dåligt sätt utan snarare realistiskt i beakt med pris och vad jag vill ha.

En bra design kan ju utvecklas ytterligare med tiden, istället för att gå "all in". T.ex. svartvit text & symboler till en början, men designa tatueringen på ett "futue proof" sätt hur den eventuellt kan utvecklas i framtiden.

Men nej, jag skulle inte skaffa en tatuering bara-för-att, är en konstnärssjäl så kommer lägga mycket tid på detta, även om det är ett enklare motiv. :)

Snubben
2016-02-02, 16:06
Tror ni missuppfattade lite vad jag menade, jag tycker det är snyggt med text och enklare symboler, och att det förmodligen är billigare än ett motiv med stor infill är ett plus, inte en kompromiss på ett dåligt sätt utan snarare realistiskt i beakt med pris och vad jag vill ha.

En bra design kan ju utvecklas ytterligare med tiden, istället för att gå "all in". T.ex. svartvit text & symboler till en början, men designa tatueringen på ett "futue proof" sätt hur den eventuellt kan utvecklas i framtiden.

Men nej, jag skulle inte skaffa en tatuering bara-för-att, är en konstnärssjäl så kommer lägga mycket tid på detta, även om det är ett enklare motiv. :)

Om jag hade stått i valet och kvalet mellan två tatueringar och kommit fram till mitt val genom att kompromissa - då hade jag skippat det. Spara ihop $$$ så att du inte behöver tänka på att kompromissa.

(Men jag tycker bilden du länkade till var väldigt snygg, ser inget feminint med den)

Mental
2016-02-02, 16:14
(Men jag tycker bilden du länkade till var väldigt snygg, ser inget feminint med den)

Jag såg tutor, det är skapligt feminint? ;)