handdator

Visa fullständig version : Äter för mycket mat...?

Lågpastöriserad
2016-01-22, 19:51
Hej!

Jag har för första gången testat "bulka". Mitt syfte har varit att gå upp i vikt och i samma veva lägga på mig mer muskelmassa. I tidigare fall har jag år efter år enbart kört på kanske 100-200 i kaloriöverskott och i stort sett legat på samma vikter året runt (med andra ord gjort det misstaget som troligtvis många gör idag med sin träning & kost)

I samband med att jag överkonsumerat produkter som mjölk, havregryn, ägg, pasta, kött och kvarg (min "bulk" med andra ord) har jag ökat fint och lagt på mig nästan 10 KG på 6 månader. Till skillnad från tidigare år känner jag mig konstant stark när jag går in på gymmet. Riktigt full av energi.

Men nu har jag börjat lägga märke till att jag börjat lägga på mig LITE runt magen. Många av er skulle säkerligen skrattat om ni ser hur lite det handlar men, men jag kan liksom greppa en del fett med fingrarna och jag funderar lite på om man kanske skulle sluta "bulka" nu? Eller ska jag fortsätta så som jag gör?

Mina styrkelyft har ökat grymt mycket. Mina pass är typ 60 minuter långa. Jag kör mage typ en gång i veckan. Tränar 5 pass i veckan.

Jag vill liksom inte få mage och bli "tjock". Vad tycker ni...? Eller är det viktigt att bulka i syfte att bli större rent visuellt? Jag äter knappt skräpmat men kan förekomma någon gång varannan vecka. Tar även BCAA och kreatin i kombination med maltodextrin

forslund
2016-01-22, 20:01
Bara du kan bestämma när det är dags att deffa.

Vad väger du idag och hur lång är du?

Wzup2u
2016-01-22, 20:41
Att lägga på sig fett med viktökning är ju inget konstigt? går du upp 10kg så är ju muskelvikt minimal av den summan.

Dock verkar du ha lyckats då du blivit starkare... kör på och bestäm själv när du vill deffa eller bulka.

King Grub
2016-01-22, 20:48
Går du upp i fettvikt trots att du inte vill - då äter du för mycket.

Kan du acceptera en viss fettökning i syfte att maximera muskeluppbyggnaden - då äter du inte för mycket.

Lågpastöriserad
2016-01-22, 20:58
Okej, tack så mycket för era svar! :)

Jag gör det i syfte att öka i styrka och muskelmassa. Min kropp lägger bara på sig muskler om jag ökar vikterna på gymmet och detta fenomen uppnår jag enbart när jag äter massa mat (vi pratar väldigt mycket mat). Jag får helt enkelt acceptera att jag får en viss fettökning som Grub skriver.

Beemel
2016-01-23, 03:11
Okej, tack så mycket för era svar! :)

Jag gör det i syfte att öka i styrka och muskelmassa. Min kropp lägger bara på sig muskler om jag ökar vikterna på gymmet och detta fenomen uppnår jag enbart när jag äter massa mat (vi pratar väldigt mycket mat). Jag får helt enkelt acceptera att jag får en viss fettökning som Grub skriver.

Med andra ord, din kropp fungerar ungefär som alla andras =)