Visa fullständig version : Kolhydrater, protein
EvelinaJ
2016-01-19, 10:16
Nu har jag läst runt men blir bara snurrig i huvudet.
Jag Har börjat träna (igen) för att gå ner i vikt och få en vältränad kropp.
Hur är de bör man äta kolhydrater innan träning? Och efter ska man äta bara protein eller kolhydrater också?
Jag tränat oftast innan läggdags. Så jag tränar, duschar och går sen och sover.
King Grub
2016-01-19, 10:25
Om ditt kostupplägg innehåller kolhydrater så är det bara fördelaktigt att lägga en betydande del av dessa i samband med träning. Så det beror på hur mycket kolhydrat du har att spela med under dagen. Det är aldrig någon nackdel att lägga kolhydrat före eller efter träning jämfört med något annat tillfälle.
AquaRegia
2016-01-19, 10:25
Du behöver inte fokusera så mycket på vad du äter just innan eller efter, se bara till att äta ordentligt varje dag så blir det nog bra.
Skrollovicz
2016-01-19, 12:37
Jag lägger mina två största måltider på frukost och efter träning. Tränar på eftermiddagen.
Shqypnia
2016-01-23, 20:27
Lyckas du sova utan mat efter träning?
Det är nog inga problem, har själv samma "problem". Dvs. aptiten/hungern är som bortblåst efter träning, oavsett om det är styrketräning eller kondition. Skulle lätt kunna tänka mig en tupplur efter träningen (men sådant finns dessvärre inte tid till)! :D
EvelinaJ
2016-01-24, 10:03
Nja kan bli svårt då jag oftast med går ut till hästarna på morgonen med tom mage. Skulle nog bli helt svimfärdig på morgonen då .
Shqypnia
2016-01-24, 10:51
Nja kan bli svårt då jag oftast med går ut till hästarna på morgonen med tom mage. Skulle nog bli helt svimfärdig på morgonen då .
Ät då något efter passet.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.