Visa fullständig version : Hur mycket kaloriunderskott vid start av deff?
Körde igång min deff för 4 dagar sen (haft 3 dygn på kaloriunderskott).
Hade maintenance på 3500 så sänkte 300kcals till 3200.
Tanken är att därefter sänka 200kcals varje gång jag märker att vikten slutar sjunka.
Men än så länge är vågen still på samma vikt ( 87kg, 86.1 vart den igår) är 300kcals en för liten sänkning?
Jag vill nå en vikt på 76-78kg vid juni är tanken.
Tips? Har BF kanske ca 12-13%
King Grub
2016-01-18, 08:21
Sänk så lite i taget som det behövs för att det skall hända något. Då har du många steg med åtgärder att ta till när viktminskningen börjar avta. Går du ut med ett jätteunderskott och en stor sänkning blir det mycket besvärligare att ta till ytterligare åtgärder när det behövs - dvs du äter redan så lite att det inte är roligt eller möjligt att sänka mer, och du äter så lite att det blir jobbigt att öka aktivitetsmängden. Tre dagar är lite kort tid för att dra slutsatser efter.
Sänk så lite i taget som det behövs för att det skall hända något. Då har du många steg med åtgärder att ta till när viktminskningen börjar avta. Går du ut med ett jätteunderskott och en stor sänkning blir det mycket besvärligare att ta till ytterligare åtgärder när det behövs - dvs du äter redan så lite att det inte är roligt eller möjligt att sänka mer, och du äter så lite att det blir jobbigt att öka aktivitetsmängden. Tre dagar är lite kort tid för att dra slutsatser efter.
Tack för svar skall hålla mig på 3200 ett tag till!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.