handdator

Visa fullständig version : Tips på mellanmål med högt kaloriinnehåll.

Niklaspe
2016-01-16, 10:54
Tjäna, skulle behövt hjälp med lite kost. Ligger på bulk men känns som att jag får i mig för lite kalorier i slutändan. Har genomsnittligt hög förbränning och svårt att lägga på mig kilona.

Just nu blir de oftast bara nån macka + 1dl serious mass som mellanmål men känns som att de blir för lite. Så nån typ av mellanmål som är enkel att göra/köpa men som har lite högre kalorihalt.

/ Niklas

LillisJ
2016-01-16, 11:25
Ta fem mackor och inte någon. Smacka på fet ost på varenda en och använd fet mjölk till seriös massa, minst 0.5l.

Lipservice
2016-01-18, 22:26
Oboy med fet mjölk, rostmackor med mycket smör och ost. Gott och härligt.

amini
2016-01-18, 22:37
200 gr nötter o nån gainer borde hjälpa dig

Shqypnia
2016-01-19, 08:48
Mackor med riktig pålägg och främst mkt ost. Feta såser till maten. Jag avundas dig. Ditt problem kmr jag aldrig att ha...

anvihl
2016-01-20, 12:06
Choklad av olika sorter.

Hanse
2016-01-20, 14:47
Kokta ägg eller mer gainer.

Brofessorn
2016-01-20, 16:02
Mackor ger förvånansvärt mycket kalorier. Släng på en massa smör, ost och skinka.
Sen brukade jag blanda havregryn med valfri sort flingor, och sen hälla på vispgrädde och russin. Ibland även proteinpulver. Åt det i princip varje dag när jag bulkade.

Sheogorath
2016-01-20, 19:56
Kokta ägg eller mer gainer.

Kokta ägg är ju verkligen inte lätt att få i sig många kalorier med. Gainer kan man lätt bli illamående av om man ska upp i kalorierna och det i sig kan ge en väldig mättnad, eller kanske snarare en ovilja att äta mer - men resultatet är ju ändå att man begränsar sitt energiintag.

Som högenergiförbrukare lägger jag min röst på ostmackor. T.o.m. med en mager ost och lättmargarin kan man komma upp i stora mängder kalorier med väldigt lite mättnad. Dessutom är det bra muskelmat. Stärkelse och mjölkprotein. Dom som inte är neurotiskt rädda för socker kan ju testa vetebullar och mjölk. Det är sedan en tid min standard efter träning.

mela
2016-01-20, 20:01
Mackor med jordnötssmör och sylt är också fint om man vill upp i kalorimängd men inte behöver massor av protein just då.

Annars kan du ju äta det du gör och lägga till en chokladkaka, choklad går alltid ner.

Wzup2u
2016-01-20, 20:14
Baguetter fyllda med bregott, gräddost, halv burk jordnötssmör och skivad avokado och lite grönt...
Törstig? drick en gainer.

Sen som allt annat se till hela dagen och välj enkla kalorier och inte mättande med små kalorier.