Visa fullständig version : Deff resultat!
Den 1 mars 2004 så bestämde jag mig att nu är det dax att pressa ner mig i vikt. Innan så hade jag gjort en diet där mitt E% såg ut så här:
Kolhydrater 42,5 E%
Protein 42,5 E%
Fett 15 E%
Min totala energiomsättning låg på 2700 Kcal/dagen, och jag la upp mina måltider på 7 tillfällen.
Jag vägde in mig på 105 kg, och redan efter 41 dagar så vägde jag 93,9 kg som morgonvikt. Varje morgon gick jag 60 - 70 minuters morgonpromenad på tom mage med 2 koppar kaffe och ca 2-4 dl vatten. Efter varje styrkepass som varade i ca 70 - 90 minuter så körde jag ett förbränningspass på cykel eller någon trampmaskin.
Jag hoppas att jag med detta hjälper någon att komma igång
åhå, låter som jädrigt sjysta resultat! du har inga bilder?
:thumbup:
Calleman
2004-04-16, 12:04
Imponerande...framför allt att pallra sig ut på promenad varje jävla morgon.
Hade varit kul att se före/efter bilder. Att gå ner i vikt är ingen större konst, men att hålla sig till fettvikt är det däremot.
RealElwood
2004-04-16, 15:45
Originally posted by Calleman
Imponerande...framför allt att pallra sig ut på promenad varje jävla morgon.
Hade varit kul att se före/efter bilder. Att gå ner i vikt är ingen större konst, men att hålla sig till fettvikt är det däremot.
Att gå ut å gå varje morgon är aldrig jobbigt, bara att gå upp å dra iväg. Sålänge det inte är regn så är det bland det bästa som finns att göra på morgonen....
Calleman
2004-04-16, 16:33
Kan bara hålla med. När man väl är ute är det asskönt. Framför allt nu när vädret är helt underbart. MEN...att missa den där lilla extra sömnen är tufft.
är det nödvändigt att köra förbränningsträning även under dagar man inte styrketränar när man deffar? trodde man gjorde avm ed ungefär lika mycket energi pga muskeluppbygnanden.
jag är lite igång nu och kör en minideff... vill få bort lite extra jag lagt på mig på sistone....
King Grub
2004-04-16, 18:57
Originally posted by Wilson
är det nödvändigt att köra förbränningsträning även under dagar man inte styrketränar när man deffar? trodde man gjorde avm ed ungefär lika mycket energi pga muskeluppbygnanden.
jag är lite igång nu och kör en minideff... vill få bort lite extra jag lagt på mig på sistone....
Du måste inte köra cardio på vilodagar. Det är bara att dra ner på matintaget så det motsvarar den energimängd du skulle ha förbrukat om du hade tränat, så du fortfarande ligger på lagom energiminus.
paranoid
2004-04-16, 20:06
Rätta mig om jag har fel - men är det inte lite mycket att gå ner 11 kg på 5 veckor? Det är ju mer än två kilo per vecka. Teoretiskt sett borde man väl tappa en hel del muskler? Eller..?
King Grub
2004-04-16, 20:12
Originally posted by paranoid
Rätta mig om jag har fel - men är det inte lite mycket att gå ner 11 kg på 5 veckor? Det är ju mer än två kilo per vecka. Teoretiskt sett borde man väl tappa en hel del muskler? Eller..?
Det är väldigt mycket, ja. Om man tappat mycket muskelmassa eller inte beror på om man spelat sina kort rätt.
ohnej måste man göra som du så vill inte jag deffa. varje morgon fy!:(
Herkulez
2004-04-17, 15:05
Originally posted by ReQard
ohnej måste man göra som du så vill inte jag deffa. varje morgon fy!:( nä man måste inte det:thumbup:
Originally posted by King Grub
Du måste inte köra cardio på vilodagar. Det är bara att dra ner på matintaget så det motsvarar den energimängd du skulle ha förbrukat om du hade tränat, så du fortfarande ligger på lagom energiminus. Man vill ju vara "säker" på att kroppen tar så mycket energi energi som möjligt från fettreserverna. Jag har fått för mig att det därför är bättre att öka mängden energi man gör av med genom att köra cadrio, än att minska energin man tar in genom att äta mindre? Är jag helt fel ute? Går det alltså precis lika bra att äta mindre som att köra cardio?
King Grub
2004-04-18, 15:06
Originally posted by JAM
Man vill ju vara "säker" på att kroppen tar så mycket energi energi som möjligt från fettreserverna. Jag har fått för mig att det därför är bättre att öka mängden energi man gör av med genom att köra cadrio, än att minska energin man tar in genom att äta mindre? Är jag helt fel ute? Går det alltså precis lika bra att äta mindre som att köra cardio?
Nej, jag tror precis som du. Samtidigt är det kanske inte alltför genomtänkt att helt ignorera vilodagarnas betydelse i det långa loppet, och det är väl på dessa jag menade att man kan justera ner energiintaget ungefär motsvarande den mängd som träningspasset hade förbrukat.
Originally posted by King Grub
Nej, jag tror precis som du. Samtidigt är det kanske inte alltför genomtänkt att helt ignorera vilodagarnas betydelse i det långa loppet, och det är väl på dessa jag menade att man kan justera ner energiintaget ungefär motsvarande den mängd som träningspasset hade förbrukat. OK, det låter ju väldigt vettigt. Vilans betydelse ska man naturligtvis inte bortse från.
Originally posted by RealElwood
Att gå ut å gå varje morgon är aldrig jobbigt, bara att gå upp å dra iväg. Sålänge det inte är regn så är det bland det bästa som finns att göra på morgonen....
Det finns inget bättre än att gå upp i tid och ut och promenera en timme nu på morgonen!
Helst nu när våren knackar på dörren.
Har aldrig varit piggare på morgonen än vad jag är nu efter morgonpromenaderna! :bpump:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.