Visa fullständig version : Funkar de
Kanske en dum fråga. Den senaste tiden har min träning inte blivit av då jag bara kan träna på eftermiddagen/kvällen när de är mörkt och jag är så fruktansvärt mörkrädd. I stället för att gå/ jogga i skogen kan jag byta de mot att pulsa i snön på åkern bredvid huset i stället och då fortfarande träna kondition?
King Grub
2016-01-13, 14:13
Absolut. Får du upp pulsen och andningen så tränar du hjärta, kärl och lungor.
MackeJuve
2016-01-13, 14:15
Vad hemskt att vara så mörkrädd! Pulsa i snö är fruktansvärt jobbigt, lycka till!
fast jag kanske inte borde hålla på lika länge? Tänkte på att de blir ju rätt mycket tyngre.
Macke Nähä är de jobbigt de kunde jag aldrig tro :P... Något fel med att var mörkrädd?
Macke Nähä är de jobbigt de kunde jag aldrig tro :P... Något fel med att var mörkrädd?
Något gravt fel som du borde ta tag i om det begränsar dig så pass att du inte kan vara utomhus efter att solen gått ner. #krengkt.
Klart jag kan va utom hus men jag springer inte ut ï skogen när de är becksvart ute. Vad jag vet så är de rätt många som är mörkrädda. Bara för att ni själva inte är de så borde ni inte se ner på andar som är de
King Grub
2016-01-13, 14:34
fast jag kanske inte borde hålla på lika länge? Tänkte på att de blir ju rätt mycket tyngre.
Borde och borde... Orkar du så är det ju inte dåligt eller skadligt. Och är det intensivt nog orkar man inte. Man kan hålla på riktigt länge eller riktigt intensivt, men inte båda.
MackeJuve
2016-01-13, 14:35
Min kommentar var tänkt som "det är jobbigt--> det kommer att ge effekt, kör hårt!". Inget fel med att vara mörkrädd. Jag var ärlig med att det lät hemskt att vara mörkrädd, precis som jag skrev. Jobbigt med något som begränsar en.
Angående om du borde hålla på kortare tid så finns det inga "borde:n". Gissningsvis kommer du inte att orka hålla på lika lång tid som när du springer i skogen. Kör tills det att du är trött. Har du mycket energi och är löpsugen kan du ju vila en stund och ta en runda till. Hur länge du orkar hålla på och pulsa beror givetvis också på snödjupet.
Borde och borde... Orkar du så är det ju inte dåligt eller skadligt. Och är det intensivt nog orkar man inte. Man kan hålla på riktigt länge eller riktigt intensivt, men inte båda.
Tack :)
0x5f3759df
2016-01-13, 15:36
Du kan ju variera mellan att röra dig lite snabbare en stund med att bara gå. Som King Grub säger så är ju det väsentliga att man får upp pulsen och andningen.
Min kommentar var tänkt som "det är jobbigt--> det kommer att ge effekt, kör hårt!". Inget fel med att vara mörkrädd. Jag var ärlig med att det lät hemskt att vara mörkrädd, precis som jag skrev. Jobbigt med något som begränsar en.
Angående om du borde hålla på kortare tid så finns det inga "borde:n". Gissningsvis kommer du inte att orka hålla på lika lång tid som när du springer i skogen. Kör tills det att du är trött. Har du mycket energi och är löpsugen kan du ju vila en stund och ta en runda till. Hur länge du orkar hålla på och pulsa beror givetvis också på snödjupet.
Då missuppfattade jag lite :)..
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.