handdator

Visa fullständig version : Illamående gainer

Morat
2016-01-06, 15:28
Tjenare!

Har alltid kört kosttillskott när jag tränat, antingen gainer eller proteinpulver, i samband med träning har jag även alltid mått jätteilla, har sökt hjälp hos doktorn och allt möjligt men inte kommit fram till något. Har alltid misstänkt att det är pga. kosttillskotten men har som inte riktigt vågat erkänna det eftersom jag inte vill sluta med det.

Tar alltid tillskottet precis efter träning och det som händer är att när jag kommer hem kan jag inte äta pga. illamående, jag blir även risig i kistan och har svårt att äta även dagarna efter(!!).
Tvingar självklart i mig mat ändå, men är på gränsen till att det kommer upp igen.

De jag har kört på senaste är Serious Mass till att börja med, men sen tänkte jag att det kanske är pga. laktosen som jag mår illa så jag böt till Iso Gain som är laktosfri (kastar in länkar i slutet av tråden).

x Har jämfört dom nu och det som dom båda innehåller samma av verkar vara kreatin.
x Kan det vara kreatinet som spökar och får mig att må dåligt?
x Har hört och läst att man kan må illa av det, men jag har fått för mig att det för det mesta är i början utav kuren?
x Jag har tagit dessa tillskott så pass länge att det borde ju ha försvunnit isf?
x Någon som varit med om liknande?

Extremt tacksam för svar!

Kischen
2016-01-06, 15:57
Varför använder du gainer?

King Grub
2016-01-06, 15:58
Blanda med mer vatten.

Linjedomarn
2016-01-07, 10:56
En del upplever problem med magen med kreatin men kan vara att du häller i dig en del socker också så du upplever problem. Testa strunta i kosttillskotten ett tag och se om det blir bättre.

Beemel
2016-01-07, 18:03
Låter ju hyfsat kontraproduktivt att dra i sig en gainer (som är till för att gå upp i vikt) om resultatet är att man äter mindre p.g.a. illamående.
Överlag så låter det rätt dumt att fortsätta med något som får en att må dåligt.

demode85
2016-01-07, 19:43
Prova kanske sojaprotein istället, du kanske inte tål mjölkprodukter?
Jag bara gissar..

z_bumbi
2016-01-07, 21:25
Använde du de rekommenderade portionsstorlekarna?