Visa fullständig version : Löpa eller gå innan frukosten?
Noproblem88
2016-01-04, 08:01
hej
Innan frukosten har jag tänkt löpa och det börjar jag med 10g BCAA så inte jag tappar muskler. Är det bra att göra så eller ska man ta promenad istället?
LunaSpice
2016-01-04, 09:46
Du lär tappa marginellt med muskler även om du skippar dina BCAA. Så länge du får i dig tillräckligt med protein resten av dagen så är det ingen fara. Löpning funkar fint innan frukost och det är skönt att springa utan mat i magen. Har du väldigt svårt att träna på fastande mage och upplever hunger så kan dock en proteindrink (med mindre mängd vätska) eller BCAA vara lämpligt för att tränga bort det värsta av hungern.
King Grub
2016-01-04, 10:03
Träning förbättrar proteinbalansen, även fastande.
MackeJuve
2016-01-04, 11:39
Du förlorar ingenting på att löpa innan frukosten, se det istället som en välsignelse att du har huvud nog att orka göra det. I min optimala värld skulle jag göra samma sak och gymma på kvällen. Orkar dock aldrig gå ur sängen i tid för att hinna med detta.
sebbanboy14
2016-01-05, 01:53
Spelar ingen roll ang BCAA. Gå eler spring istället utan de. BCAA är inget mirakel, kanske mer en god dryck, som innehåller en del skit med. Om du inte tar de i tablettform.
Jag sprang föru på morgonen och körde typ löpning 3 dagar och sedan 4e gick jag. Utan hörlurar eller annat tjafs. Fundera lite istället och utvärdera livet då du kör istället. De va för mig typ bästa stunden på dagen. Behagligt tempo och man kunde klura lite på allt möjligt. ' Lycka till
skoghuggare
2016-02-02, 10:28
Bästa starten på dagen, du kommer känna att du har massa energi efteråt.
När du e färdig ät dig en välförtjänt frukost:D
Skippa BCAA tycker inte att det funkar ändå!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.