Visa fullständig version : Ingen prestationsförbättrande effekt av kolhydrat vid styrketräning
King Grub
2015-12-23, 17:01
The purpose of this study was to assess maximal isokinetic leg extension force in response to glucose ingestion and to determine whether any performance changes occur in a time-dependent manner. Seventeen young (22.1 ± 3.9 years), lean (%body fat [%BF]: 14.3 ± 8.0; %BF males: 9.7 ± 4.2; %BF females: 23.7 ± 4.2), and recreationally active (>150 min·wk of physical activity) male (n = 11) and female participants completed the trials. Using a double-blinded crossover design, participants performed sets of 3 maximum isokinetic efforts on a dynamometer (HumacNorm) before and after (5, 15, 30, 45, 60, 75, and 90 minutes after) ingesting either a carbohydrate (75 g glucose) or isovolumic placebo (saccharin-flavored) drink. Blood glucose and electromyography (EMG) were recorded concurrent with force output (max peak force; mean peak force). Despite a significant rise in blood glucose (mean glycemic excursion = 4.01 ± 1.18 mmol·L), there were no significant interactions in any (absolute or percentage) force (mean peak force: p ≥ 0.683; max peak force: p ≥ 0.567) or EMG (mean peak EMG: p ≥ 0.119; max peak EMG: p ≥ 0.247) parameters measured. The ingestion of glucose resulted in a 3.4% reduction in mean force across subsequent time points (highest: +2.1% at 15 minutes; lowest: -8.6% at 90 minutes after ingestion); however, this effect was small (d < 0.1). The ingestion of glucose does not alter performance of maximal isokinetic efforts in recreationally active young individuals. Additionally, there were no differences in force when assessed as a function of time after glucose ingestion. Consequently, in the absence of fatigue, carbohydrate ingestion is unlikely to present any ergogenic benefits to athletes performing resistance-based exercise.
J Strength Cond Res. 2016 Jan;30(1):194-9. Glucose Ingestion Does Not Improve Maximal Isokinetic Force.
Wipflash
2015-12-23, 20:23
Rip malto pwo
Rip malto pwo
Absolut ingen nackdel om du inte har orken alt ätit dåligt =)...
Sett till preworkout.
Rikard Jansson
2015-12-23, 20:35
Vet inte vad man ska dra för slutsatser men kan bekräfta att jag vid flertal tillfällen provat att dra i mig ett paket ballerina-kakor före gymmet utan att jag märkt någon skillnad alls.
Wipflash
2015-12-23, 20:42
Mm samma här, kolhydrater före är överskattat
Mm samma här, kolhydrater före är överskattat
ätit bra för övrigt så kanske det inte ger så mkt, men låt säga att att energin i kroppen är slut då är ju kolhydraterna riktigt bra bränsle innan...
2 personer har fastat i 2 dygn...Nu ska de gå till gymmet... trötta och hungriga...
person 1 drar i sig en ett paket ballerina kex, men person 2 fastar vidare...
Vems träning blir effektivast? =)
Tarahumara
2015-12-23, 20:51
ätit bra för övrigt så kanske det inte ger så mkt, men låt säga att att energin i kroppen är slut då är ju kolhydraterna riktigt bra bränsle innan...
2 personer har fastat i 2 dygn...Nu ska de gå till gymmet... trötta och hungriga...
Haha, tvärtom när jag springer. Är det placebo eller är "kicken" jag får av gröten "på riktigt"? :Virro
Haha, tvärtom när jag springer. Är det placebo eller är "kicken" jag får av gröten "på riktigt"? :Virro
Beror ju på som jag sa innan hur du ätit under en tid innan...
Låt säga under en period av underskott har du inte samma tryck på gymmet som på överskott.
Ozziking
2015-12-23, 21:54
Kan inte relatera. Får bättre träningar om jag äter ett kolhydratsrikt mål innan. Blir seg och jävlig utan
Simonser
2015-12-24, 18:30
Av alla kosttillskott jag prövat(kreatin, HMB, agmatin, testobooster, EAA, BCAA) så är det bara maltodextrin i vattenflaskan som jag faktiskt känt nån effekt av. Kanske placebo men kan träna mycket mer effektivt med malto än utan.
Min lilla anekdot.
Tre maxförsök och sedan lång vila innan nästa tre försök lär inte tömma några glykogenlager så det är inte direkt förvånande resultat.
Det är väl en no-brainer att förebygga det tillståndet istället för att köra en quick-fix i sista minuten.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.