Logga in

Visa fullständig version : Dra ner kalorierna eller öka träningen?

BokstavenX
2015-12-22, 14:26
Skulle ni valt att sänka kalorierna eller öka träningen när jag redan går en halvtimma (sakta) just för att jag är arbetslös och får lite rörelse på dagarna och sedan hårt gympass på kvällen, och sedan lägger jag till ett gympass i veckan varje månad ungefär. Så nu kör jag 7 pass i veckan, måndag 2 pass om dagen (inget motion på dagen). Är inne på min 4 vecka och har 22 veckor kvar, min vikt står i princip still på 2800 kcal. Förutom när jag kör 2 pass om dagen och då höjer jag mitt intag ett par hundra kcal. Ska jag sänka intaget eller öka träningen?

amini
2015-12-22, 14:34
du får fråga dig ifall du har lust med mera träning? Om ja, gå fortare 45-60 min annars får du nog sänka lite i kalorierna

BokstavenX
2015-12-22, 14:38
Grejen är ju att jag började med 3000 och då gick jag ner 2-2,5 kg första 1-2 veckorna och det kändes bra men sedan stannade jag i ett par dagar och sänkte till 2800 och är på samma sits nu. Och med tanke på att det är så långt kvar så känns det lite halvt o sänka ännu en gång. Men det kanske är bäst..

amini
2015-12-22, 14:57
Mitt råd till alla som vill gå ner i vikt är att kalorimängden ska i första hand anpassas till det träningsmängd man trivs med psykiskt o fysiskt. Inte tvärtom

dodie
2015-12-22, 15:15
Mitt råd till alla som vill gå ner i vikt är att kalorimängden ska i första hand anpassas till det träningsmängd man trivs med psykiskt o fysiskt. Inte tvärtom

plus one

Cerberus
2015-12-22, 15:58
plus one

Håller med. Kör i skrivandes stund kardio. Deffar inte men jag gillar Att äta mkt och va i bra form så mer kardio lägger jag en röst på iaf. Suger åsnebollar att äta lite imho.

exevision
2015-12-22, 19:58
Håller med. Kör i skrivandes stund kardio. Deffar inte men jag gillar Att äta mkt och va i bra form så mer kardio lägger jag en röst på iaf. Suger åsnebollar att äta lite imho.

Om du kan skriva här samtidigt som du tränar, då tränar du för mesigt :p

LunaSpice
2015-12-22, 20:50
Om du kan skriva här samtidigt som du tränar, då tränar du för mesigt :p

This.