Visa fullständig version : Vad slår igenom 2016?
Så att inte G_Lund ska behöva kompensera för mitt slarv igen
Smartphones blir mindre?
Enhetlig moms?
Medelhavsdieten?
Angry Birds - The Movie?
Själv tror jag på bostadsbyggande tack vare förenklade regler och processer, ett visst mått av trafikkaos i sydöstra Stockholm när allt fix verkar hända samtidigt (Slussen, Saltsjöbanan, Skurusundsbron) och sen hoppas/tror jag att 2016 blir året då dyra fonder på riktigt överges tillförmån för billigare och minst lika bra alternativ (jag hoppas att jag själv är en av dem som byter sparform).
Ändrade södra till sydöstra, det var lite slarvigt av mig som norrortsbo att klumpa ihop allt söder om Kungsträdgården
Tidigare år:
2015 (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=7237747)
2014 (http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=208209&highlight=sl%E5r)
2013 (http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=193491&highlight=sl%E5r)
2011 (http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=157744&highlight=sl%E5r)
2010 (http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=140983&highlight=sl%E5r)
2009 (http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=123790&highlight=sl%E5r)
2007 (http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=85120&highlight=sl%E5r)
2006 (http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=58184&highlight=sl%E5r)
PureWhey
2015-12-14, 10:27
Hoppas på något stort inom virtuell verklighet.
martikainen
2015-12-14, 10:48
Jag hoppas på vidareutveckling av betalningsmetoder och en standard som fungerar i större utsträckning.
Dvs att kunna NFC'a eller liknande i butiken och bara godkänna betalningen direkt i telefonen, även att enkelt kunna välja vilket konto man vill betala från (vem har inte krånglat med att föra över pengar till visakortet när man står framme i kassan..)
Sedan att införa körkort och alla andra former av medlemskort direkt i telefonen, jag vill slippa ha med en plånbok snart!
(1) Totalförsvaret blir högaktuellt.
(2) Värnplikten (återinförs till alla, stor grund i civilplikt).
(3) Stor förändring i den politiska samtalet. Drömmarnas tid är förbi, nu blir det pragmatiskt fokus. Någon kris kommer leda till att invånare i Sverige inser att staten inte tar hand om en i nödläge (prepperns tid äro kommen!).
(4) Krisen i kommuner/landsting kommer smälla av rejält.
(5) Sveriges första "riktigt genomförda" terrordåd.
(6) Swish kommer att slå genom rejält och integreras i telefoner på annat sätt (mer än telefonnummer).
(7) Många av de kommuner/län vi har i Sverige kommer försvinna
(8) Bostadsbullan av något slag blir en realitet i slutet av 2016 då något politisk beslut har tagits vilket leder till att alla kommer bygga så in i helvete.
(9) Norges skidlandslag åker dit för doping.
(10) Jag kommer ta tag i mitt liv.
PureWhey
2015-12-14, 11:17
Jag hoppas på vidareutveckling av betalningsmetoder och en standard som fungerar i större utsträckning.
Dvs att kunna NFC'a eller liknande i butiken och bara godkänna betalningen direkt i telefonen, även att enkelt kunna välja vilket konto man vill betala från (vem har inte krånglat med att föra över pengar till visakortet när man står framme i kassan..)
Sedan att införa körkort och alla andra former av medlemskort direkt i telefonen, jag vill slippa ha med en plånbok snart!
Du kan redan nu ha ett chip under huden du kan betala med på något vis. De sensorerna har jag nog inte sett i Sverige ännu iofs, men utomlands.
SEQR (https://www.seqr.com/se/funktioner/) har redan släppts. Det är en kombination av båda sakerna du nämner :cool: Använder inte NFC utan du betalar genom att scanna en QR-kod och slå in din pin. Väldigt smidigt :)
SEQR (https://www.seqr.com/se/funktioner/) har redan släppts. Det är en kombination av båda sakerna du nämner :cool: Använder inte NFC utan du betalar genom att scanna en QR-kod och slå in din pin. Väldigt smidigt :)
SEQR är djävulens påfund.
SEQR är djävulens påfund.
Asså? Jag har aldrig testat, bara läst fina omdömen. Men kan tänka mig att det fungerar sådär eftersom dom är typ först. Det lär väl förbättras framöver! Konceptet är grymt iaf :thumbup:
Diomedea exulans
2015-12-14, 12:13
Folk kommer ha kinesiska dvärgvaktlar i sina hem.
Myndighet för uppfostrandeprocess.
En särskild insatsstyrka avsedd att tillrättavisa idioter, ohyfsat beteende och lösker folk i allmänhet.
Jag har drivit frågan länge och 2016 tror jag den får gehör.
- Föräldrar som inte vaccinerar sina barn blir utan barnbidrag.
- Bostadspriserna sjunker (är ju redan på väg).
- De blir "inne" att göra lumpen och viljan att försvara sitt land.
- Gluten blir poppis igen. Alla vill äta surdegsbröd.
Retro/eko/vegetariskt-tänket blir större och vanligare.
filmjölk
2015-12-14, 12:30
Myndighet för uppfostrandeprocess.
En särskild insatsstyrka avsedd att tillrättavisa idioter, ohyfsat beteende och lösker folk i allmänhet.
Jag har drivit frågan länge och 2016 tror jag den får gehör.
De myndigheten kommer plocka in alla som röstar på SD och alla vita män som uttrycker sig misogynt, rasistiskt, islamo- eller homofobiskt eller upplever sig kränkta över något. Det blir 10+års uppfostrandeprocess varav minst 3/4 av tiden är i specialbyggda uppfostringsanstalter.
Förövrigt tror jag att år 2016 är året större bostäder och fritidshus kommer konfiskeras av staten och omfördelas till bättre behövande.
De myndigheten kommer plocka in alla som röstar på SD och alla vita män som uttrycker sig misogynt, rasistiskt, islamo- eller homofobiskt eller upplever sig kränkta över något. Det blir 10+års uppfostrandeprocess varav minst 3/4 av tiden är i specialbyggda uppfostringsanstalter.
Förövrigt tror jag att år 2016 är året större bostäder och fritidshus kommer konfiskeras av staten och omfördelas till bättre behövande.
Inte med mig som myndighetschef.
Lövhalkan kommer att öka från dagens milda cyklon till tians strykstorm.
LoveMachine
2015-12-14, 12:46
- De blir "inne" att göra lumpen och viljan att försvara sitt land.
Äh den gjorde jag innan det blev coolt
Man kan ju alltid hoppas. Jag ser gärna fler kollegor på på den kontinuerligt tjänstgörande sidan och bland oss tidvis tjänstgörande.
Generation crybaby når Sverige på allvar och uppsalastudenter börjar jämföra sig själva med ärrade krigsveteraner efter att ha sett bilder på heterosexuella par i studentliteraturen.
Bruket av cannabis kommer öka och alkoholkonsumtionen kommer minska
Brödrosten kommer få ett uppsving igen.
Darth Yoda
2015-12-14, 17:56
Kommer förmodligen vara ungefär samma som alltid.
Lipservice
2015-12-14, 18:42
Julpynt dör ut
Hologramglasögon och självknytande skosnören...
AIK kanske äntligen uppnår något
Jag hoppas på ett uppsving inom "icke-gymbaserad-träning". Det skulle bli så mycket roligare att snacka träning i lunchrummet om gemene man började öva höjdhopp, tennis och wushu.
filmjölk
2015-12-15, 00:11
Jag tror vi får se en ny sorts "feminism" bli mer rumsren. Den feminismen kommer gå ut på att en kvinna skall varken jobba, föda barn (eller eventuellt ett enda barn, helst en dotter) eller sköta hemmet utan bara shoppa och vara snygg, och det är mäns uppgift att betala för det.
Hår under armarna på tjejer tror jag kommer slå ut ordentligt på tal om filmjölks inlägg här ovan.
Hår under armarna på tjejer tror jag kommer slå ut ordentligt på tal om filmjölks inlägg här ovan.
Bäst att jag emigrerar till ett annat land isåfall. Det är få saker jag finner så avtändande som hår under armarna.
Diomedea exulans
2015-12-15, 00:28
Älskar hår under armarna på brudar, jag.
Älskar hår under armarna på brudar, jag.
Vad är det för fel på dig!?
Diomedea exulans
2015-12-15, 00:40
Vad är det för fel på dig!?
Jobbig barndom.
filmjölk
2015-12-15, 01:38
Njae, jag tror den typen av feminister rakar/vaxar av precis allt utom håret på huvudet och ögonfransarna. Ev. att ögonbrynen delvis är kvar.
BobaFett
2015-12-15, 05:28
Jag med fast det verkar ha dött ut lite. Hypen var större förut.
Tvångsrakning under armarna och kön på badhus? :D
generation crybaby når sverige på allvar och uppsalastudenter börjar jämföra sig själva med ärrade krigsveteraner efter att ha sett bilder på heterosexuella par i studentliteraturen.
+1
(1) Totalförsvaret blir högaktuellt.
(2) Värnplikten (återinförs till alla, stor grund i civilplikt).
(3) Stor förändring i den politiska samtalet. Drömmarnas tid är förbi, nu blir det pragmatiskt fokus. Någon kris kommer leda till att invånare i Sverige inser att staten inte tar hand om en i nödläge (prepperns tid äro kommen!).
(4) Krisen i kommuner/landsting kommer smälla av rejält.
(5) Sveriges första "riktigt genomförda" terrordåd.
(6) Swish kommer att slå genom rejält och integreras i telefoner på annat sätt (mer än telefonnummer).
(7) Många av de kommuner/län vi har i Sverige kommer försvinna
(8) Bostadsbullan av något slag blir en realitet i slutet av 2016 då något politisk beslut har tagits vilket leder till att alla kommer bygga så in i helvete.
(9) Norges skidlandslag åker dit för doping.
(10) Jag kommer ta tag i mitt liv.
Briljant, även om ett års perspektiv är för kort, men annars otroligt bra analys och verklighetsförankring. Du bör börja swingtrayda
Jokester
2015-12-15, 08:31
Lågoddsare:
Stockholms bostadsbubbla kraschar lagom tills dess att jag köper lägenhet någon gång under året.
Rasismen fortsätter att växa och blir än mer utbredd och rumsren. Rasismen flyttar in i folkhemmet.
McDonalds i Sverige tar tillbaka chili cheese, vad i helvete tänkte dem? Här kommer man äntligen hem till Sverige igen och möts av denna chock.
Högoddsare:
Feminist- och vänsterpropaganda blir allt mer sällan förekommande i media och tappar sitt stöd på Södermalm, i "kultureliten" och på SVT. (Man får väl drömma eller?)
Sverige vinner fotbolls-EM och det lilla kräket Zara Larsson gör en EM-låt som gör braksuccé.
Sverige brakar ihop totalt och hamnar i kristillstånd ala Grekland efter att ha insett att det är ganska dyrt det här med solidaritet. Man inser att någon faktiskt måste betala. För att lösa detta tar man fler och större lån och mot slutet av året är vi det nya Grekland.
Rasismen växer och SD får ensam makt. Jimmie Åkesson skaffar mustasch.
Fredrik S
2015-12-15, 08:45
Jag tror att 2016 blir året då bostadsbubblan slutligen spricker. Någonstans måste det väl ändå finnas en gräns för hur länge priset på bostäder kan fortsätta stiga i snabbare takt än folks löner?
Briljant, även om ett års perspektiv är för kort, men annars otroligt bra analys och verklighetsförankring. Du bör börja swingtrayda
:confused:
Låter som något sexuellt.
:confused:
Låter som något sexuellt.
Köpa/sälja aktier.
En swingtrader försöker se mönster och förändringar i politik/teknik/whatever och handlar aktier utifrån det. Ofta med en lite kortare tidshorisont typ en vecka till 3 månader.
Köpa/sälja aktier.
En swingtrader försöker se mönster och förändringar i politik/teknik/whatever och handlar aktier utifrån det. Ofta med en lite kortare tidshorisont typ en vecka till 3 månader.
Jaha, det är det man kallar det. Har funderat på det, kanske när jobbet blir lite lugnare. Å andra sidan har jag världens sämsta impulskontroll så tveksamt om jag ska köra på med aktier igen. :d
Jag tror att 2016 blir året då bostadsbubblan slutligen spricker. Någonstans måste det väl ändå finnas en gräns för hur länge priset på bostäder kan fortsätta stiga i snabbare takt än folks löner?
Inte så länge bankerna kan fortsätta låna ut pengar.
PureWhey
2015-12-15, 11:44
Såg ett riktigt jäkla fräckt klipp på yt häromdagen som någon kodare la ut. Han hade verkligen sin dator utanför skärmen, allt gick att trycka på osv. Jag blir mer och mer hypad :-f
Jag tror definitivt att VR kommer slå igenom 2016. Det kommer ju släppas ganska mycket inom ämnet under årets första halva.
Jag upplever nog inte att hypen har dött ut, men man blir väl kanske inte riktigt lika fascinerad längre då man har fått en större inblick i vad det innebär och många har fått testa det själva genom google cardboard osv.
Men jag tror att det kan bli stort. Speciellt inom spelindustrin när det väl tar fart på riktigt.
PureWhey
2015-12-15, 14:01
Bruket av cannabis kommer öka och alkoholkonsumtionen kommer minska
Är det inte redan så?
Generation crybaby når Sverige på allvar och uppsalastudenter börjar jämföra sig själva med ärrade krigsveteraner efter att ha sett bilder på heterosexuella par i studentliteraturen.
Ohja, ser det redan nu framför mig.
1NyzQwwO4Os
Rikard Jansson
2015-12-15, 14:33
Byggning och stora armar gör comeback som en slags anti-bandwagon mot all SL, böjböjböj-hets och SL 5x5.
Byggning och stora armar gör comeback som en slags anti-bandwagon mot all SL, böjböjböj-hets och SL 5x5.
Skulle vara kul att se Arnolds och 70-tals benen komma tillbaka.
http://johnhansenfitness.com/wp-content/uploads/2013/04/70park_arnold_sergio.jpg
Då skulle man ju inte behöva stå i vassen längre.
Många är villiga att betala (för?) mycket för att bo bra. Om inget katastrofalt händer med räntan kommer väldigt lite att ge någon dramatisk effekt på prisläget. Även om det byggs mycket är det läget man betalar för. Det hjälper inte (mycket) med nya miljonprogram.
---
För att bidra med något själv: bensinbilar gör en comeback ;) Dieselfusket torde göra sitt. Misstänker att skatten kan förvärras tillbaks till den gamla dötsdieselskatten. Jag hoppas att alternativa bränslen blir vanligare, och tror på viss positiv förändring där med.
Politiskt tror jag på en hårdare förd flyktingspolitik, sittande partier lär närma sig SD i tonen. Kanske inte bara p.g.a. snålhet utan även för att behålla makten framöver.
Minikubik
2015-12-15, 16:35
Jag hoppas att kort och fet medelålders man utan pengar blir de nya sex objekten. (troligtvis inte)
Däremot tror jag på ett litet steg tillbaka från metrosexualitet, förhoppningsvis blir hipster inte lika hippt. Tror att datoranvändandet fortsätter öka. Skatten höjs, pensionspengar försvinner samtidigt som pensionsåldern höjs. Skola och dagis får mindre resurser. Bygg fortsätter öka, fast med hårdare kontroller som felaktigt slår mest mot småföretagare
Många är villiga att betala (för?) mycket för att bo bra. Om inget katastrofalt händer med räntan kommer väldigt lite att ge någon dramatisk effekt på prisläget. Även om det byggs mycket är det läget man betalar för. Det hjälper inte (mycket) med nya miljonprogram.
---
För att bidra med något själv: bensinbilar gör en comeback ;) Dieselfusket torde göra sitt. Misstänker att skatten kan förvärras tillbaks till den gamla dötsdieselskatten. Jag hoppas att alternativa bränslen blir vanligare, och tror på viss positiv förändring där med.
Politiskt tror jag på en hårdare förd flyktingspolitik, sittande partier lär närma sig SD i tonen. Kanske inte bara p.g.a. snålhet utan även för att behålla makten framöver.
M har redan hårdare politik än SD just nu i flyktingfrågan.
filmjölk
2015-12-17, 12:51
Stöt & Ryck.
Oh plz no. Det räcker med crossfittare på vanliga gym som gör detta och ockuperar stänger för att använda i ryck och stöt, skulle vanliga motionärer börja med det också får jag migrän.
Stöt & Ryck.
Det har väl redan slagit. Det är som att förutspå att gulliga kattbilder kommer slå igenom på internet 2016.
Det är ingen som nämnt googleglasögon än
Crossfit blir omodernt, det nya blir isolerad träning.
Det är ingen som nämnt googleglasögon än
De slår igenom strax efter Linux Desktop.
MackeJuve
2015-12-17, 16:11
Japp Hazelnut.
De slår igenom strax efter Linux Desktop.
http://orig01.deviantart.net/14a9/f/2010/202/8/9/___o_rly__pigeon____by_lozzy_89x.jpg
Japp Hazelnut.
Den är inte ens god.
;)
Tapatalk
wintersnowdrift
2015-12-17, 17:04
Bostadsbubblan spricker, men inte innan jag hunnit sälja min nuvarande lägenhet med 100 % avkastning på investerade pengar och därefter köpt ett hus på landet för halva summan jmf med vad jag sålde lägenheten för. Eventuellt kommer fler följa mitt exempel och göra omvända bostadskarriärer - börja i attraktivt område och därefter flytta längre och längre ifrån händelsernas centrum.
Jag tror även att statistiker/"data scientist" kommer bli det absolut hetaste yrket 2016 och nationalekonom det ohetaste.
Att kolozzeum börjar bli mer och mer som flashback.
Tapatalk
Jag tror även att statistiker/"data scientist" kommer bli det absolut hetaste yrket 2016 och nationalekonom det ohetaste.
Här måste jag ge dig fel, 2015 var året då de flesta Data Scientists blev Business Performance Managers, och i brist på karriärvägar så blir alla nya DS titulerade Data Analysts (så att vi ska kunna befordra dem till DS när de börjar gnälla). Så 2016 är DS redan ute.
Däremot kan du nog ha rätt i nationalekonom blir ännu ohetare. Dess roll har ersatts av Malena Ernman och nån gubbe som skriver på Det Goda Samhället.
An Iron Soul
2015-12-17, 19:33
Sverigedemokraterna
Körkort för cyklister i innerstaden
Stockholms stad kammar hem titeln i Världens längsta bostadskö Guinness Rekordbok.
Hemkörda matvaror till dörren. Passar dom flesta. Enkelt, smidigt och dyrt.
Hunddagis.. Finns det någon hund som INTE går på hunddagis?
Fitnessbubblan kommer att långsamt men säkert att minska i popularitet.
Det var det första jag kom att tänka på
2016 är året då inredningstrenden "vitt" dör ut på bred(are) front.
2016 är året då inredningstrenden "vitt" dör ut på bred(are) front.
Dock säkert kort med vitt, då vitt är en tidlös färg.
rosa inslag kanske slår igenom rejält vem vet??? dock ihop med vitt, och rosa är läckert.
http://heroworld.co/wp-content/uploads/2015/11/the-modern-home-decor-pink-wall-painting-ideas-for-beautiful-home-with-incredible-inspired-pink-living-room-designs-800x600.jpg
MasterChief
2015-12-17, 20:42
Bostadsbubblan spricker, men inte innan jag hunnit sälja min nuvarande lägenhet med 100 % avkastning på investerade pengar och därefter köpt ett hus på landet för halva summan jmf med vad jag sålde lägenheten för. Eventuellt kommer fler följa mitt exempel och göra omvända bostadskarriärer - börja i attraktivt område och därefter flytta längre och längre ifrån händelsernas centrum.
Hej! :)
wintersnowdrift
2015-12-17, 21:11
Här måste jag ge dig fel, 2015 var året då de flesta Data Scientists blev Business Performance Managers, och i brist på karriärvägar så blir alla nya DS titulerade Data Analysts (så att vi ska kunna befordra dem till DS när de börjar gnälla). Så 2016 är DS redan ute.
Däremot kan du nog ha rätt i nationalekonom blir ännu ohetare. Dess roll har ersatts av Malena Ernman och nån gubbe som skriver på Det Goda Samhället.
My bad! Jag är fast i akademien fortfarande och har därmed låg kontakt med verklighetens folk. Dock fick min sambo i år anställning som "data scientist", men jag ska tala om för honom att han bör ändra titel om han vill vara up to date.
Exakt. Känsloargument och *tolkningsföreträde* kommer ersätta nationalekonomiska förklaringsmodeller.
Hej! :)
Heeej! :)
Dock fick min sambo i år anställning som "data scientist", men jag ska tala om för honom att han bör ändra titel om han vill vara up to date.
Om du inte ännu hört honom uppgivet kalla sitt jobb för att vara någons SQL Monkey så var det ett bra DS-jobb
gatewarden
2015-12-18, 10:18
bäst att jag emigrerar till ett annat land isåfall. Det är få saker jag finner så avtändande som hår under armarna.
+1
wintersnowdrift
2015-12-18, 10:26
Om du inte ännu hört honom uppgivet kalla sitt jobb för att vara någons SQL Monkey så var det ett bra DS-jobb
Jag tror att han har ett gäng indier som är hans SQL Monkeys.
Sverigedemokraterna
Körkort för cyklister i innerstaden
Stockholms stad kammar hem titeln i Världens längsta bostadskö Guinness Rekordbok.
Hemkörda matvaror till dörren. Passar dom flesta. Enkelt, smidigt och dyrt.
Hunddagis.. Finns det någon hund som INTE går på hunddagis?
Fitnessbubblan kommer att långsamt men säkert att minska i popularitet.
Det var det första jag kom att tänka på
Hemkörning från ica/Coop finns ju redan.
MasterChief
2015-12-18, 11:30
Hemkörning från ica/Coop finns ju redan.
Mmm, men det var ju inte trådens fråga.
VR och AR (Virtual & Augmented Reality) kommer göra första kliven in på marknaden. Som minst göra man mycket väsen av sig på olika konventioner.
Jakobson
2015-12-19, 00:34
Virtuella betalningsmedel tar över helt
Vården blir privata, vård kopplat till landsting kommer vara till för arbetslösa och bidragstagare
Nya droger dyker upp och blir lagliga
TranceII
2015-12-19, 00:39
Jag tror att han har ett gäng indier som är hans SQL Monkeys.
Vad hemskt.
Luca Brasi
2015-12-19, 01:11
Medelklassen byter ifrån kaffe latte till Ekologisk buljong.
Alla internetforum dör lite till.
PureWhey
2015-12-19, 01:46
VR och AR (Virtual & Augmented Reality) kommer göra första kliven in på marknaden. Som minst göra man mycket väsen av sig på olika konventioner.
Prisa gudarna *popcorn*
mangemani
2015-12-19, 01:52
ingenting skulle jag tro, inget som är nytt eller häpnadsväckande. möjligtvis att SD får de högsta siffrorna någonsin och att S får lägre siffror än vad de någonsin har haft.
annars kommer det väl att tåga på som vanligt, datorerna blir väl bättre, utvecklingen med, men inget nytt och revolutionerande skulle jag tro.
ButtCoughEXTREME
2015-12-19, 03:20
Civil olydnad.
I.o.m. att skatter smyghöjs samtidigt som välfärden krackelerar. (senast meddelad ISK-skattehöjning, more to come)
http://40.media.tumblr.com/bd0e16e54746848a5d0aa30bfbd8f35f/tumblr_inline_nt0dr8nOhp1svka38_400.jpg
Nja, men etablerande av civilgarden kanske? Folk vill inte ha kaoz.
Nja, men etablerande av civilgarden kanske? Folk vill inte ha kaoz.
Jo, eftersom polisen är oförmögna att skydda mot alla jävla mordbrännare som härjar så är det nog dags att vi står upp för vårt öppna samhälle som gjort oss till ett av världens rikaste länder och sätter stopp för alla bränder. Tidsfråga innan barn brinner inne.
awesomooo
2015-12-19, 10:21
Jag tror inte den slår igenom så pass stort som surfplattan exempelvis gjort men jag tror i alla fall att den når svenska butiker. Fast när jag väl tänker efter tror jag nog att det blir en flopp...
http://cnet1.cbsistatic.com/hub/i/r/2015/09/30/823bd617-1edb-40ab-a6be-54317309ab07/thumbnail/770x433/cef278409c73f2c7cc149f13964425e6/keurig-kold-product-photos-2.jpg
Sodastreamern har väl redan kommit o gått?
Blue.plz
2015-12-19, 10:58
Det där verkar vara med riktiga märken och inte bara fattigmanscola.
awesomooo
2015-12-19, 10:59
Tänk dig en kaffemaskin med kapslar fast man gör iskall läsk istället, typ. Sen så ska läsken smaka precis som originalet, det är ju ändå Coca-Cola som har varit med och utvecklat sina kapslar till den där maskinen.
Det där ser ut att vara med kapslar (?) för smaken dvs man tar bort alla miljövinster med en kolsyremaskin och får i alla fall en produkt som inte smakar som det som fabriken blandar ihop.
Jo, eftersom polisen är oförmögna att skydda mot alla jävla mordbrännare som härjar så är det nog dags att vi står upp för vårt öppna samhälle som gjort oss till ett av världens rikaste länder och sätter stopp för alla bränder. Tidsfråga innan barn brinner inne.
Ett av världens rikaste länder där ladorna är tomma,välfärden demonteras,befolkningen är skuldsatt upp över öronen samtidigt som staten måste låna pengar från främmande makt utöver ett av världens högsta skattetryck.för det första vill jag vara väldigt tydlig med att vi är stenrika för det tredje måste vi tillsätta en utredning om hur vi skall kunna ingripa då detta inte är ok och för det femte så måste alla ta sitt ansvar när dom döda flyr för sina liv.
Angående mordbrännandet så hoppas jag att media blir lite bättre på att följa upp även dom "dåd" som helt enkelt visar sig vara olyckor,detta för att vi skall förstå att vårt samhälle inte är så vansinnigt rasistiskt som det kan tyckas.
awesomooo
2015-12-19, 11:05
Här är ett test av den, och människan verkar ju helt klart vara nöjd med den.
Vid 04:50 testar han Coca-Cola
vI25nMmklwE
Var ska jag börja
Stor och klumpig maskin, säkert dyr med förhållandevis dyra pods, stora pods (wtf liksom, bara 4 glas* i ett sånt där maffigt paket!)
Det där är inte en grej för tänkande människor. Visst finns det en marknad, men de flesta är helt enkelt för smarta för att gå på marknadsföringsplojen.
Sodastreamern hade/har ju faktiskt vissa fördelar...
*det är kanske fler, men skitsamma. Det lär falla på totalkostnad plus att ingen vill ha det där jävla åbäket till maskin i sitt kök.
Nattljus
2015-12-19, 11:23
Var ska jag börja
Stor och klumpig maskin, säkert dyr med förhållandevis dyra pods, stora pods (wtf liksom, bara 4 glas i ett sånt där maffigt paket!)
Det där är inte en grej för tänkande människor. Visst finns det en marknad, men de flesta är helt enkelt för smarta för att gå på marknadsföringsplojen.
Du är söt när du är grumpy cat *hug*
I sak håller jag för övrigt med dig, men jag orkade inte kommentera :D
awesomooo
2015-12-19, 11:30
Var ska jag börja
Stor och klumpig maskin, säkert dyr med förhållandevis dyra pods, stora pods (wtf liksom, bara 4 glas* i ett sånt där maffigt paket!)
*det är kanske fler, men skitsamma. Det lär falla på totalkostnad plus att ingen vill ha det där jävla åbäket till maskin i sitt kök.
Ska tydligen vara ett Kanadensiskt företag och hittade 5 Coca-Cola kapslar för $4 CAD. Visst, det får ju inte bli så att kapslarna blir dyrare än att gå och köpa 5 33:or. Men om dom börjar tillverka kapslarna i väldigt stora volymer så kan dom väl förmodligen få ner priset ännu mer.
Jag hade aldrig köpt en sådan idag men låt oss leka med tanken att den slår igenom och kapslarna blir billiga och jag har plats för den i köket så jag kan plocka fram den vid behov så varför inte när jag vill ha en fräsch och iskall Cola? Eller så köper man bara en platta med 33:or för flaskorna är ju bara goda dom första 10 minutrarna tills den börjar smaka avdankad och all kolsyra är borta.
awesomooo
2015-12-19, 18:21
Men mest tror jag mer att det är en "rolig" grej. Would buy om jag hade pengar över till att spendera på något meningslöst. Dock hade jag aldrig haft den stå framme i köket, dels för designen samt att den är så gigantisk.
shut teh face
2015-12-19, 19:54
King Grub avslöjar att han egentligen är en rymdvarelse
Trance konverterar från vänsterfeminist till borgare
Den här killen som snackar om mat jämt i kost- och näring avslöjar att han väger 200 kg, ni vet han som tipsade någon om baguetter som viktminskningsmat. No offense [insert-name], jag gillar dig :)
FinnPower
2015-12-19, 20:26
Midjeväskan slår igenom på allvar! :d
http://s9.postimg.org/go91i5mbj/hmprod.jpg
PureWhey
2015-12-19, 20:33
Jag kör midjeväska på sommaren, att det inte är vanligare förbryllar mig. Perfekt när man inte har fickor. *popcorn*
Luca Brasi
2015-12-19, 20:34
Nerds and bodybuilders unite.:hbang:
Att inte fler hipsters har anammat midjeväskan är faktiskt ganska märkligt.
PureWhey
2015-12-19, 20:36
Menar du att jag är hipster? :D
Luca Brasi
2015-12-19, 20:45
Det är väl mer sekelskiftes attiraljer som tilltalar dessa.
Nattljus
2015-12-20, 06:54
Jag hoppas varje sommar att det här blir året när kilt slår igenom på bred front. Det händer aldrig, men jag hoppas det här året också. Man får väl drömma? *cupid*
Ett av världens rikaste länder där ladorna är tomma,välfärden demonteras,befolkningen är skuldsatt upp över öronen samtidigt som staten måste låna pengar från främmande makt utöver ett av världens högsta skattetryck.för det första vill jag vara väldigt tydlig med att vi är stenrika för det tredje måste vi tillsätta en utredning om hur vi skall kunna ingripa då detta inte är ok och för det femte så måste alla ta sitt ansvar när dom döda flyr för sina liv.
Angående mordbrännandet så hoppas jag att media blir lite bättre på att följa upp även dom "dåd" som helt enkelt visar sig vara olyckor,detta för att vi skall förstå att vårt samhälle inte är så vansinnigt rasistiskt som det kan tyckas.
Jag förstår ingenting av det här
Jockefoten
2015-12-20, 09:21
Jag tror Louise Epstein blir mer populär i det svenska folkhemmet (och på Kolo) 2016.
Jag förstår ingenting av det här
Det var ett kort sammandrag av hur vårt land beskrivs av politiker i och av media,i ena ändan hävdar de vi valt att styra vårt land att Sverige har gått sönder och att pengarna är slut i andra ändan så hävdas det att vi är rika. Här i Sverige är vi även inofficiella världsmästare på att utreda saker tills ursprungsfrågan som skulle utredas är helt irrelevant.Därutöver så har vi valt en regering som gör snabba panikartade u-svängar i så många viktiga frågor att det är helt bedrövligt.
Den sista delen var ett önskemål utifrån flertalet observationer där media skriver om attentat och mordbrand med stora rubrikeroch pekar på främlingsfientlighet/nazism/sd eller vad du vill där många fall senare visar sig vara slarv,misstag,olyckor eller något annat som ligger bakom,dessa fall får dock sällan samma rubriker.
Att de som propagerar för SD lär sig att det inte uppskattas om de vräker ur sig sina uttjatade argument oavsett om det har med trådens ämne eller inte att göra.
Att de som propagerar mot SD lär sig att alla inte uppskattar att de vräker ur sig sina uttjatade argument oavsett om det har med trådens ämne eller inte att göra.
Detta är något som har två sidor,personligen är jag lika trött på båda sidorna och den skenheliga,trångsynta och splittrande tankebanan som båda sidorna sitter fast i.
Tolerans och förståelse skulle vara trevligt.
Luca Brasi
2015-12-20, 12:13
Nu fick jag migrän.
Att de som propagerar mot SD lär sig att alla inte uppskattar att de vräker ur sig sina uttjatade argument oavsett om det har med trådens ämne eller inte att göra.
Detta är något som har två sidor,personligen är jag lika trött på båda sidorna och den skenheliga,trångsynta och splittrande tankebanan som båda sidorna sitter fast i.
Tolerans och förståelse skulle vara trevligt.
Kritiskt tänkande är överskattat, verkar det som.
Kritiskt tänkande är överskattat, verkar det som.
En bra observation!
Själv tror jag på bostadsbyggande tack vare förenklade regler och processer, ett visst mått av trafikkaos i sydöstra Stockholm när allt fix verkar hända samtidigt (Slussen, Saltsjöbanan, Skurusundsbron) och sen hoppas/tror jag att 2016 blir året då dyra fonder på riktigt överges tillförmån för billigare och minst lika bra alternativ (jag hoppas att jag själv är en av dem som byter sparform).
Lam prediktion egentligen om trafikkaoset, dessutom blev det väl inte direkt kaos. Lite stök bara.
Jag fick för övrigt rätt angående mig själv, och har i princip helt lämnat förvaltade fonder.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.