Visa fullständig version : Varför händer det knappt något på mina "lovehandles"?
Hej, jag har tränat i 14 månader nu.
Startvikt: 95kg
Nuvarande vikt: 75-77kg
Längd: 184 cm
Ålder 23
Tränar ca 4-6 ggr i veckan
Jag har tränat både styrketräning och kondition under dessa månader.
Jag testade en Herbalife diet i somras men jag älskar mat för mycket för att leva på shakes. Jag gick iallafall ner från 16% till 11,5% kroppsfett under 1 månad. Men sen sluta jag och började äta 6 ggr om dagen 2 stora måltider och 4 små mellanmål. Det blev mycket ris, kyckling, en lätt sås och grönsaker.
Mina mellanmål bestod av knäckebröd med makrill och Keso.
Men sen har jag de där j*vla fettet på sidorna av magen som är sååå fult, asså jag är helt nöjd med hur min kropp ser ut (förutom sidorna av magen)
Varför händer det inget? Jag både tränar som en idiot och käkar bra. Gör jag något fel? Måste kanske vara mer aktiv än bara på gymmet? blir mycket sittandes framför datorn eftersom jag för nuvarande är arbetslös.
Någon som har tips, kanske själv varit med om samma sak?
Uppskattar alla svar förutom trolls.
Vh
Mata
Bossebäver
2015-12-08, 18:14
Hej, jag har tränat i 14 månader nu.
Startvikt: 95kg
Nuvarande vikt: 75-77kg
Längd: 184 cm
Ålder 23
Tränar ca 4-6 ggr i veckan
Jag har tränat både styrketräning och kondition under dessa månader.
Jag testade en Herbalife diet i somras men jag älskar mat för mycket för att leva på shakes. Jag gick iallafall ner från 16% till 11,5% kroppsfett under 1 månad. Men sen sluta jag och började äta 6 ggr om dagen 2 stora måltider och 4 små mellanmål. Det blev mycket ris, kyckling, en lätt sås och grönsaker.
Mina mellanmål bestod av knäckebröd med makrill och Keso.
Men sen har jag de där j*vla fettet på sidorna av magen som är sååå fult, asså jag är helt nöjd med hur min kropp ser ut (förutom sidorna av magen)
Varför händer det inget? Jag både tränar som en idiot och käkar bra. Gör jag något fel? Måste kanske vara mer aktiv än bara på gymmet? blir mycket sittandes framför datorn eftersom jag för nuvarande är arbetslös.
Någon som har tips, kanske själv varit med om samma sak?
Uppskattar alla svar förutom trolls.
Vh
Mata
Fett på nedre rygg(lovehandles) och nedre mage är oftast det sista fettet att gå för män. Det enda du kan göra för att bli av med de är att gå ner mer.
Att se till att träna rygg och axlar kan hjälpa till utseendemässigt, genom att skapa en mer proportionerlig profil, men fettet kan bara försvinna på ett sätt.
Fett på nedre rygg(lovehandles) och nedre mage är oftast det sista fettet att gå för män. Det enda du kan göra för att bli av med de är att gå ner mer.
Att se till att träna rygg och axlar kan hjälpa till utseendemässigt, genom att skapa en mer proportionerlig profil, men fettet kan bara försvinna på ett sätt.
Det är fan inte kul alltså, men får träna rygg och axlar mer isf!
Högintensiv konditionsträning eller lågintensiv vilket är bäst för att bli av med fettet? Kanske en blandning av detta?
Högintensiv konditionsträning eller lågintensiv vilket är bäst för att bli av med fettet? Kanske en blandning av detta?
Vad jag vet är högintensiv cardio att föredra, dock spelar det mindre roll då det du behöver enbart är ett kaloriunderskott.
Kör de du tycker bäst om och fortsätt ligga på ett litet energiunderskott
Kör de du tycker bäst om och fortsätt ligga på ett litet energiunderskott
Vad jag vet är högintensiv cardio att föredra, dock spelar det mindre roll då det du behöver enbart är ett kaloriunderskott.
Okey tack för era svar.
Ska jag dela upp så jag springer en dag och styrketränar en dag? så tex varannan dag schema?
LunaSpice
2015-12-08, 20:59
Okey tack för era svar.
Ska jag dela upp så jag springer en dag och styrketränar en dag? så tex varannan dag schema?
Spelar mindre roll för själva viktnedgången. Kör så som du tycker funkar. Jag tycker det funkar att köra både kondition och styrka samma pass men det är olika för olika personer.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.