Visa fullständig version : Torkar du dig sittande eller stående? 2.0
Det är dags att ta upp en av forumets bästa diskussioner. Har ni ändrat syn på det och bytt sida? Har forskningen kommit med nya rön som ger något av tillvägagångssätten en fördel?
Illustrerar med en bild.
http://www.upplevelsepresent.se/file/product/878_big_upplevelseakuten.jpg
Det beror på vad du menar med torkar. Efter att jag har skitit så torkar jag sittande, men efter att jag har duschat eller tvättat händerna så torkar jag stående.
ARMSTARK
2015-12-04, 12:14
WTF, du har just nått lägstanivån på trådkvalitet!
Jag torkar mig sittande.
awesomooo
2015-12-04, 12:18
Både och beroende på hur allvarlig sitt ingen var.
Båda faktiskt, ett rent anus är ett rent nöje.
Både och beroende på hur allvarlig sitt ingen var.
Samma här
Tapatalk
Diomedea exulans
2015-12-04, 12:28
Sittande, för jag är inte psykiskt sjuk.
Slartibartfast
2015-12-04, 12:30
En kuriositet är att det på 100% av finska toaletter finns en sk douchette. Hand-dush kopplat till handfatet, som man med fördel kan duscha anushålet med. Inte lika vanligt utomlands, har jag förstått. Man drar ner förbrukningen av toapapper med 90%. Görs lättast sittande. Typisk finsk toa:
http://img.yle.fi/uutiset/keski-suomi/article5514255.ece/ALTERNATES/w960/WC,%20vessa
Diomedea exulans
2015-12-04, 12:31
En kuriositet är att det på 100% av finska toaletter finns en sk douchette. Hand-dush kopplat till handfatet, som man med fördel kan duscha anushålet med. Inte lika vanligt utomlands, har jag förstått. Man drar ner förbrukningen av toapapper med 90%. Görs lättast sittande. Typisk finsk toa:
Finns på 100 % av toaletter i Indonesien. Man förväntas dessutom inte spola ner toapappret, utan kasta det i papperspåsen bredvid. Fräscht.
Har man med sig handduk och torkar stjärten med sedan eller hur blir man torr? Toapapper bara smular sönder när det är en massa vatten ju.
Jag ställer mig grevligt och låter min betjänt städa.
MasterChief
2015-12-04, 12:36
Jag ställer mig grevligt och låter min betjänt städa.
Och jag uppskattar att du numera står upp, det var så svårt för mig att nå när du satt.
Diomedea exulans
2015-12-04, 12:36
Jag tar ut bajset med kejsarsnitt.
http://img.yle.fi/uutiset/keski-suomi/article5514255.ece/ALTERNATES/w960/WC,%20vessa
I sverige hade vi ju Bidéer på 70talet i samma syfte, skölja de nedre regionerna efter bruk av faciliteterna.
Den där är ju för damerna :smash:
Skulle säga runt 80-90% av toaletterna.
Slartibartfast
2015-12-04, 12:39
Har man med sig handduk och torkar stjärten med sedan eller hur blir man torr? Toapapper bara smular sönder när det är en massa vatten ju.
Vissa använder handdukar, men det är nasty. 1-2 ark räckar för att suga upp dom enstaka vattendropparna. Man behöver ju inte blöta ner hela gluteus.
MasterChief
2015-12-04, 12:39
För övrigt är detta världens bästa uppfinning för rengöring:
http://cruellarubella.se/wp-content/uploads/2015/03/IMG_0383.jpg
Fantastiskt rent på ett par drag och aldrig någon öm hud längre.
Gå runt lite blöt i byxan är väl standard? :d
Vissa använder handdukar, men det är nasty. 1-2 ark räckar för att suga upp dom enstaka vattendropparna. Man behöver ju inte blöta ner hela gluteus.
Ah man kanske får in snitsen, funnits sådana duschar på viss toaletter utomlands men jag blir ju dyblöt
MasterChief
2015-12-04, 12:42
Ah man kanske får in snitsen, funnits sådana duschar på viss toaletter utomlands men jag blir ju dyblöt
Tanken på vad de tidigare gjort med duscharna får mig att inte vilja röra den.
Diomedea exulans
2015-12-04, 12:42
http://cruellarubella.se/wp-content/uploads/2015/03/IMG_0383.jpg
Fantastiskt rent på ett par drag och aldrig någon öm hud längre.
Var hittar man såna? Mina hemmorojder börjar bli kaxiga igen.
MasterChief
2015-12-04, 12:44
Finns på ALLA mataffärer och de är underbara till det mesta. Jag har en i bilen och den funkar utmärkt att torka av plast med men även händerna om man vill fräscha till sig lite.
Efter man haft barn klarar man sig inte utan våtservetter, tro mig. Det är idag en standardvara i vårt hushåll, typ som mjölk eller bröd.
Barnavdelningen i alla butiker. Icas är dock väldigt dyra. Finns eldorado på willys som också är svanenmärkta. Typ 10kr för en packe.
Diomedea exulans
2015-12-04, 12:44
Finns på ALLA mataffärer och de är underbara till det mesta. Jag har en i bilen och den funkar utmärkt att torka av plast med men även händerna om man vill fräscha till sig lite.
Efter man haft barn klarar man sig inte utan våtservetter, tro mig. Det är idag en standardvara i vårt hushåll, typ som mjölk eller bröd.
Barnavdelningen i alla butiker. Icas är dock väldigt dyra. Finns eldorado på willys som också är svanenmärkta. Typ 10kr för en packe.
Tack!
MasterChief
2015-12-04, 12:47
Eldorados är ok men ICAs är enligt min personliga uppfattning något bättre enligt mig. Man behöver definitivt inte köp "high end" såsom Pampers.
Tack!
De finns den sorten som går att spola ner också, väldigt smidigt.
MasterChief
2015-12-04, 12:47
Tack!
Första gången du torkar stjärten med dom så tänk på mig.
Du kommer att älska mig efteråt.
Eldorados är ok men ICAs är enligt min personliga uppfattning något bättre enligt mig. Man behöver definitivt inte köp "high end" såsom Pampers.
Går ICAs att spola ner?
Började med icas men handlar aldrig där längre. Men de lossnar bättre från varandra. Pampers är väl inte ens svavenmärkt? Behöver inte parfymera stjärten :D
[/IMG]http://cruellarubella.se/wp-content/uploads/2015/03/IMG_0383.jpg[/IMG]
Fantastiskt rent på ett par drag och aldrig någon öm hud längre.Plusett. Jag skottar ur det varsta med toapapper innan jag finlirar med vatservetterna. Makalost bra.
Vad galler tradens fragestallning haller jag med awesomoooBåde och beroende på hur allvarlig sitt ingen var.Var det en lightbajs sitter jag ner, var det tyngre artilleri star jag upp.
MasterChief
2015-12-04, 12:51
Går ICAs att spola ner?
Japp, i alla fall i min toalett. :d
Sittande. Nått drag m papper sen våtservett.
ARMSTARK
2015-12-04, 12:53
Sittande. Nått drag m papper sen våtservett.
Du gör rätt förutom att man ska avsluta med papper sen.
Macroman
2015-12-04, 13:23
Hur långt upp i rektum bör man föra slangen för att få bäst effekt?
hahavaffan
2015-12-04, 13:29
Svaren i denna tråd :laugh:
Älskar kolo!
Men seriöst, Diomedea PaintSkillz0r, snälla, illustrera i Paint hur i helvetet det ser ut när man står upp och torkar sig efter en "jobbig" bajs. Jag ser absolut inga fördelar!
Älskar kolo!
Men seriöst, Diomedea PaintSkillz0r, snälla, illustrera i Paint hur i helvetet det ser ut när man står upp och torkar sig efter en "jobbig" bajs. Jag ser absolut inga fördelar!Det kan vara bara placebo men jag upplever bättre kraftutveckling och effekt vid stående tork.
Det är lite som att jämföra curls med tjocktröja och curls med linne. Man får lika mycket gjort men nog känns det ju bättre i linne.
Tapatalk.
Hur långt upp i rektum bör man föra slangen för att få bäst effekt?
Typ såhär:
e9VFq9cRdgs
Japp, i alla fall i min toalett. :d
Okej, brukar ju vara en symbol på och sen brukar de stå "Går att spolas ned" men du kanske gör det i alla fall?
Diomedea exulans
2015-12-04, 13:59
Älskar kolo!
Men seriöst, Diomedea PaintSkillz0r, snälla, illustrera i Paint hur i helvetet det ser ut när man står upp och torkar sig efter en "jobbig" bajs. Jag ser absolut inga fördelar!
Jag kan inte ens föreställa mig det i min vildaste fantasi.
Jag sitter i normala fall, men det har hänt att jag har halv-stått, när jag trott att jag torkat klart, börjat resa mig, och sen halvvägs upp kommit på att jag har mer att göra. De spända skinkmusklerna - och nu pratar vi alltså om ynkliga skinkmuskler som inte kan marklyfta 150 kg - bildar en effektiv spärr mot intrång, med endast en tunn skreva mellan sig i vilken man måste gräva in händerna för att komma åt med pappret. Kan inte föreställa mig hur man effektivt kan torka på detta vis.
Känner att jag har missat något helt och hållet nu. Hade aldrig ens hört talas om sitt-torkning, och nu kommer det fram att 8/10 gör på det sättet. Hur kommer man ens åt utan att handryggen/armen smeker sitsen? Får väl helt enkelt testa och utvärdera. Och till er som undrar hur det går till stående; Man står inte upp rakt utan behåller ca 90 graders knäflexion.
Diomedea exulans
2015-12-04, 14:19
Kan det vara så att ni ståtorkare är bättre i knäböj än oss sittare? Ni får ju någon halvminuts statisk träning 4-35 gånger i veckan.
Känner att jag har missat något helt och hållet nu. Hade aldrig ens hört talas om sitt-torkning, och nu kommer det fram att 8/10 gör på det sättet. Hur kommer man ens åt utan att handryggen/armen smeker sitsen? Får väl helt enkelt testa och utvärdera. Och till er som undrar hur det går till stående; Man står inte upp rakt utan behåller ca 90 graders knäflexion.
Inga problem om man som jag lutar sig åt sidan så att man som i mitt fall sitter på vänster säteshalva enbart. Då kommer man utan problem åt hela regionen samtidigt som man slipper ev. nämnda problem. Den enda gången jag upplevde detta vara ett problem var på toaletterna i Japan där trycksensorer känner av hur man sitter och sedan spolar automatiskt. Då började fanskapet spola innan jag var färdigtorkad.
Old Nick
2015-12-04, 14:30
Sanningshalten i detta påstående är högsta tänkbara.
hahavaffan
2015-12-04, 14:31
Jag kan inte ens föreställa mig det i min vildaste fantasi.
Jag sitter i normala fall, men det har hänt att jag har halv-stått, när jag trott att jag torkat klart, börjat resa mig, och sen halvvägs upp kommit på att jag har mer att göra. De spända skinkmusklerna - och nu pratar vi alltså om ynkliga skinkmuskler som inte kan marklyfta 150 kg - bildar en effektiv spärr mot intrång, med endast en tunn skreva mellan sig i vilken man måste gräva in händerna för att komma åt med pappret. Kan inte föreställa mig hur man effektivt kan torka på detta vis.Hahaha exakt :d
Slartibartfast
2015-12-04, 14:52
Känner att jag har missat något helt och hållet nu. Hade aldrig ens hört talas om sitt-torkning, och nu kommer det fram att 8/10 gör på det sättet.
Jag skapade en gång i tiden en tråd med frågeställningen "torkar ni mot skrotum, eller mot ryggen". Innan tråden omgående togs bort, visade det sig att 90% torkade mot ryggen, vilket ju är helt befängt. Hur får man ens nåt momentum ur handleden i den riktningen? Där satt jag med stirrig blick, en varning och en massa frågor.
Jag skapade en gång i tiden en tråd med frågeställningen "torkar ni mot skrotum, eller mot ryggen". Innan tråden omgående togs bort, visade det sig att 90% torkade mot ryggen, vilket ju är helt befängt. Hur får man ens nåt momentum ur handleden i den riktningen? Där satt jag med stirrig blick, en varning och en massa frågor.hahAHhahah.
Men jag haller med dig, hur i helvete fungerar det?
Finns på 100 % av toaletter i Indonesien. Man förväntas dessutom inte spola ner toapappret, utan kasta det i papperspåsen bredvid. Fräscht.
Är väll oftast pga dåliga ledningar vilket medför till att papper fastnar och skapar stop?
haha wtf... Tänk er en hårig röv ståendes efter en jobbig skit... går ju för fan inte, man måste sprida skinkorna!:Virro:laugh::d
Minimjölk
2015-12-04, 15:24
Jag skapade en gång i tiden en tråd med frågeställningen "torkar ni mot skrotum, eller mot ryggen". Innan tråden omgående togs bort, visade det sig att 90% torkade mot ryggen, vilket ju är helt befängt. Hur får man ens nåt momentum ur handleden i den riktningen? Där satt jag med stirrig blick, en varning och en massa frågor.
Nu tillhör jag de 90% men hur håller du armen och handen om du torkar framåt mot skrotum, går du in mellan benen, annars känns det som det blir väldigt onaturlig vinkel om du skall ta handen runt ryggen och sedan pressa nedåt med handen istället för att dra uppåt mot ryggen.
För att svara på topic, jag börjar alltid sittande men om det är svårt att rengöra så halvställer jag mig upp då detta möjliggör andra vinklar och mer kraft i min rengöring, håller även med om att våtservetter är bra.
VoDaresVins
2015-12-04, 15:31
Självklart drar man ju pappret bort från pungen. Man vill ju inte odla kånkelbär. :D
Är inga problem efter 30+ år av övning.
Torkar även sittandes och trodde alla gorde så. Hur gör man annars i trånga bås, ställer sig upp på toan?
Självklart drar man ju pappret bort från pungen. Man vill ju inte odla kånkelbär. :D
Är inga problem efter 30+ år av övning.
Torkar även sittandes och trodde alla gorde så. Hur gör man annars i trånga bås, ställer sig upp på toan?
Jag har fötterna kvar på samma ställe, reser mig bara upp lite. Har fortfarande samma spridning på skinkorna. Ungefär som när du torkar ett barn.
Förstår inte hur folk gör som sitter på ringen och torkar sig. Skulle aldrig få ner en hand mellan rumpan och ringen. Eller mellan ringen och pungen för den delen.
Sittande. Lyfter höger skinka från toalettstolen och lutar alltså på vänster, på så sätt kommer jag in med höger hand och kan torka mig.
Där emot om toan är förskräckligt äcklig som vid Autobahn-toaletter kan det bli att jag både står och bajjar, sen torkar.
Kommer ihåg en incident för 2 år sedan, jag och en polare hade bilat till Holland och var på G hem, blev så sjukt risig i magen av någon anledning så till slut gick det ej längre, vi svängde av till närmsta rastplats och jag rusade till närmsta toalett. Toaletten såg FÖR JÄVLIG ut redan innan, så inte en chans att jag sätter mig tänker jag, så Jag hivar ned brallorna och kör igång sprutlackering AB. Kommer varken nämna hur det luktade eller såg ut efter, men nöden har fan ingen lag. Hoppas någon kanske garvade lite åt detta :D för det gjorde jag och polaren iaf!
spoonchest
2015-12-04, 16:07
TgHVO-RZ8c4
Blöt lite toapapper om ni måste.
Hur gör tjejer då, om de nu ens gör nummer två?
VoDaresVins
2015-12-04, 16:29
Jag har fötterna kvar på samma ställe, reser mig bara upp lite. Har fortfarande samma spridning på skinkorna. Ungefär som när du torkar ett barn.
Men det förutsätter i alla fall nog med utrymme mellan stolen och väggen rakt framför för att man ska kunna luta sig framåt.
Sittande. Lyfter höger skinka från toalettstolen och lutar alltså på vänster, på så sätt kommer jag in med höger hand och kan torka mig.
Där emot om toan är förskräckligt äcklig som vid Autobahn-toaletter kan det bli att jag både står och bajjar, sen torkar.
Kommer ihåg en incident för 2 år sedan, jag och en polare hade bilat till Holland och var på G hem, blev så sjukt risig i magen av någon anledning så till slut gick det ej längre, vi svängde av till närmsta rastplats och jag rusade till närmsta toalett. Toaletten såg FÖR JÄVLIG ut redan innan, så inte en chans att jag sätter mig tänker jag, så Jag hivar ned brallorna och kör igång sprutlackering AB. Kommer varken nämna hur det luktade eller såg ut efter, men nöden har fan ingen lag. Hoppas någon kanske garvade lite åt detta :D för det gjorde jag och polaren iaf!
:laugh:
Kommer aldrig få bort Trainspottingtoan från min näthinna.
VoDaresVins
2015-12-04, 16:32
Tror inte det. Har hört nån myt om att de faktiskt fiser bland, men det luktar hallonbåtar.
Diomedea exulans
2015-12-04, 16:39
Är väll oftast pga dåliga ledningar vilket medför till att papper fastnar och skapar stop?
Japp, precis så är det.
LunaSpice
2015-12-04, 16:42
Borde inte bilden svara på den frågan?
Minikubik
2015-12-04, 16:51
Håller helt och hållet med. Finns nog en paket i varje rum hemma, samt i bilen och på varje kontor eller fikabod jag är i någon längre tid
LoveMachine
2015-12-04, 16:53
Våtservetter? Som dessutom fuckar med avloppen. Vad är det industrin har lurat på er. Tvål och vatten mina herrar.
Minikubik
2015-12-04, 16:55
OnT sittandes, vägrar ens försöka vrida, balansera eller på annat sätt utmana ödet
Våtservetter? Som dessutom fuckar med avloppen. Vad är det industrin har lurat på er. Tvål och vatten mina herrar.
Med handen då?
Sittande, för jag är inte psykiskt sjuk.
+1 :thumbup:
LoveMachine
2015-12-04, 17:02
En av två brukar funka. Jag hör en invändning sväva i cyberrymden, men det handlar om teknik och tvålanvändning.
Måste ju dock vara oparfymerade våtservetter.
mangemani
2015-12-04, 17:07
folk som bakar bröd med ingredienser från vaginan, folk som står upp och torkar sig i röven, folk som käkar snor med kaviar, folk som använder mögel från matvaror och använder de i maträtter för smakens skull, folk som använder handfatet till att skölja ren pitten efter toalettbesöket osv, när man tror man har hört/sett allt så dyker det upp nått mer=/
folk som använder handfatet till att skölja ren pitten efter toalettbesöket osv
Vad är de för fel med det nu då?
:laugh:
Kommer aldrig få bort Trainspottingtoan från min näthinna.
Hahaha du fick upp en riktigt sjuk bild, tro mig, så såg det ut - om inte värre! :laugh:
folk som använder handfatet till att skölja ren pitten efter toalettbesöket osv
Nää mange, nu får du lugna dä!
Svingar ballen i handfatet dagligen, gäller att vara fräscht där nere om man ska lyckas få nått.
OnT: Sitter ner, alla som påstår något annat trollar.
ARMSTARK
2015-12-04, 19:16
Mange, hahaha, är det bara du och jag som har hängt upp sig på fittbrödet?
Darth Yoda
2015-12-04, 19:23
Skruvar av munstycket på duschslangen, kör upp slangen i ändtarmen och douché:ar alltså ut hela systemet efteråt. Sittandes, som svar på frågan.
ARMSTARK
2015-12-04, 19:28
Skruvar av munstycket på duschslangen, kör upp slangen i ändtarmen och douché:ar alltså ut hela systemet efteråt. Sittandes, som svar på frågan.
Skulle vilja göra en meme "Not sure if hardcore or gay". :d
mangemani
2015-12-04, 19:30
Mange, hahaha, är det bara du och jag som har hängt upp sig på fittbrödet?
vill radera det jag läste ang det ur minnet, men kan inte:(
Skulle vilja göra en meme "Not sure if hardcore or gay". :d
Hahahaha!!
delta_mats
2015-12-04, 21:47
Satan så fult det måste vara att stå framåtlutad och torka röven, hur kan man ens få för sig att göra så?
Sen lyfter man ju på paketet och torkar sig mellan benen och inte bakom ryggen. Skärp er för fan!
Satan så fult det måste vara att stå framåtlutad och torka röven, hur kan man ens få för sig att göra så?
Sen lyfter man ju på paketet och torkar sig mellan benen och inte bakom ryggen. Skärp er för fan!
I stor nöd på äckliga toaletter och bajamajor försöker man ju helst skita i luften (inte sitta ner på ringen) och sedan stå upp och torka sig...
Agitator
2015-12-04, 23:07
Både, nu när man blivit lite större är det även svårt att nå hela vägen fram också, så ibland behövs det yoga involverat för att få ett rent hus.
Det där med tvättlappar osv känns nog mer lämpligt för de som har klibbiga ärenden och är håriga, det problemet har jag inte som tur är. Hade jag varit väldigt hårig dock så hade jag nog velat få höra talas om tvättlappar innan jag får barn och får ideén att man ska prova :)
Både, nu när man blivit lite större är det även svårt att nå hela vägen fram också, så ibland behövs det yoga involverat för att få ett rent hus.
Det där med tvättlappar osv känns nog mer lämpligt för de som har klibbiga ärenden och är håriga, det problemet har jag inte som tur är. Hade jag varit väldigt hårig dock så hade jag nog velat få höra talas om tvättlappar innan jag får barn och får ideén att man ska prova :)
Hur många pb:n snittar du per bajsning, 8? Använder du utrustning också? Papper osv, raaaaaaaaaaaw ska det va.
David_wigren
2015-12-05, 01:15
Ni som sitter ner, hur vet ni när ni torkat klart? Tar ni upp pappret igen för att titta på det eller chansar ni bara? Är det därför en del luktar som dom gör?
mangemani
2015-12-05, 01:28
på samma sätt som de som står(antar jag), man känner väl när det är en torr yta man drar papperet efter.
Ännu viktigare: viker ni papperet eller knölar ni bara ihop det till ett nystan?
David_wigren
2015-12-05, 08:20
på samma sätt som de som står(antar jag), man känner väl när det är en torr yta man drar papperet efter.
Det där känns väldigt osäkert. Det är ju skitvanligt att man torkar sig och tror att man är klar tills man tittar på pappret och inser "ofan det var visst lite till".
Självklart viker man pappret! Då får man en jämn och säker yta med effektivast upptorkningsförmåga samtidigt som risken att man oavsiktligt kommer åt anus med handen minimeras.
En annan fråga som är viktig. Har ni någonsin haft bruna fläckar på kallingarna? Det har jag aldrig någonsin haft, inte en enda gång. Inte ens under fältvaneveckan i lumpen när jag glömde ombyte och kallingarna satt på under 2 svettiga veckor i skogen samtidigt som dessutom själva torkningen blev begränsad på grund av dålig åkomst av toapapper. Kallingarna förblev trots det helt rena ur den synpunkten.
Däremot minns jag en gång när jag råkade få syn på en polares tvätthög med ett par brunfläckiga kallingar liggande längst upp. Jag frågade honom om han hade skitit på sig. Han svarade med att "men vafan det är ju så det blir efter ett tag när man har på sig dem!". Jag blev helt chockerad av det svaret. Jag vägrade släppa det och efter lite efterforskning visade det sig att han var en som satt och torkade sig. Jaha, men det förklarar ju saken! Sa jag.
En annan fråga som är viktig. Har ni någonsin haft bruna fläckar på kallingarna? Det har jag aldrig någonsin haft, inte en enda gång. Inte ens under fältvaneveckan i lumpen när jag glömde ombyte och kallingarna satt på under 2 svettiga veckor i skogen samtidigt som dessutom själva torkningen blev begränsad på grund av dålig åkomst av toapapper. Kallingarna förblev trots det helt rena ur den synpunkten.
Undviker man vita och ljusa kalsonger så kan man lätt tro att man har en ren stjärt även i brist på intimhygien.
filmjölk
2015-12-05, 08:32
Får jag bromsspår och luktar bajs vet jag att det är dags att ta bort hårväxten kring anus. Jag tror att bajset fastnar där vid torkning och orsakar detta.
awesomooo
2015-12-05, 08:41
Tänk vad skönt om man slapp att torka sig. Man besöker ju ändå skithuset några gånger om dagen och vetskapen att man måste torka sig gör nästan att man får lust att strunta i att skita.
David_wigren
2015-12-05, 10:51
Undviker man vita och ljusa kalsonger så kan man lätt tro att man har en ren stjärt även i brist på intimhygien.
Är det folks lösning? Istället för att lära hur man torkar sig så köper man bara mörka kalsonger?
Eller så följer man broderlandet i öst exempel och använder en handdusch för att verkligen bli ren när situationen kräver. Förstår inte varför vi har degenererat från att ha detta alternativ tillgängligt på 70 talet men inte nu.
Och jag uppskattar att du numera står upp, det var så svårt för mig att nå när du satt.
Kalla mig Sir. Betjänt.
MOT ryggen?!?!?! Hur fan får man till rätt vinkel då? Känns som man bara borde smeta bakåt då...
Diomedea exulans
2015-12-05, 11:14
Ni som sitter ner, hur vet ni när ni torkat klart? Tar ni upp pappret igen för att titta på det eller chansar ni bara? Är det därför en del luktar som dom gör?
Förut gjorde jag som Mange:
... Men sedan började jag ta upp pappret och titta på det, och märkte då att den metoden var opålitlig. Så nu tar jag alltid upp och tittar.
En metod som i sig inte är utan sina risker. Man riskerar att snudda vid saker när man tar upp eller stoppar tillbaka pappret. Om pappret nuddar toasitsen eller tappas på golvet är det illa nog, men värst är när det vidrör tröjan. Jag har avslutat många bajsningar med att orolig stå framför badrumsspegeln och vrida och vända på mig och leta efter bajsfläckar på sagda tröja.
Ännu viktigare: viker ni papperet eller knölar ni bara ihop det till ett nystan?
Viker.
En annan fråga som är viktig. Har ni någonsin haft bruna fläckar på kallingarna?
Hade det i princip alltid förut, men sedan några år är de nästan borta. Jag antar att att torka sig i stjärten ordentligt är en mognadsfråga.
Sen har jag en fråga till alla som, liksom jag, har känsliga bakdelar och därför börjar blöda av torkandet ibland. Normalt så blöder det mer och mer ju mer man torkar, men samtidigt vill man ju torka helt rent. Ibland tvingas man till en avvägning mellan att sluta torka innan man är färdigtorkad, eller blöda orimligt mycket. Vid vilket stadium brukar ni sluta torka er i sådana lägen? Jag har lagt upp en schematisk bild för att förenkla ert svar, bara att välja en bokstav:
http://i404.photobucket.com/albums/pp130/Hendrong/brunroumld_zpstrvjip0u.jpg (http://s404.photobucket.com/user/Hendrong/media/brunroumld_zpstrvjip0u.jpg.html)
Förut slutade jag ofta vid C, men numera kör jag hela vägen till D.
Darth Yoda
2015-12-05, 11:37
Förut gjorde jag som Mange:
... Men sedan började jag ta upp pappret och titta på det, och märkte då att den metoden var opålitlig. Så nu tar jag alltid upp och tittar.
En metod som i sig inte är utan sina risker. Man riskerar att snudda vid saker när man tar upp eller stoppar tillbaka pappret. Om pappret nuddar toasitsen eller tappas på golvet är det illa nog, men värst är när det vidrör tröjan. Jag har avslutat många bajsningar med att orolig stå framför badrumsspegeln och vrida och vända på mig och leta efter bajsfläckar på sagda tröja.
Viker.
Hade det i princip alltid förut, men sedan några år är de nästan borta. Jag antar att att torka sig i stjärten ordentligt är en mognadsfråga.
Sen har jag en fråga till alla som, liksom jag, har känsliga bakdelar och därför börjar blöda av torkandet ibland. Normalt så blöder det mer och mer ju mer man torkar, men samtidigt vill man ju torka helt rent. Ibland tvingas man till en avvägning mellan att sluta torka innan man är färdigtorkad, eller blöda orimligt mycket. Vid vilket stadium brukar ni sluta torka er i sådana lägen? Jag har lagt upp en schematisk bild för att förenkla ert svar, bara att välja en bokstav:
http://i404.photobucket.com/albums/pp130/Hendrong/brunroumld_zpstrvjip0u.jpg (http://s404.photobucket.com/user/Hendrong/media/brunroumld_zpstrvjip0u.jpg.html)
Förut slutade jag ofta vid C, men numera kör jag hela vägen till D.
Gillar inte tanken på att gnida skit i ett öppet sår. Slutar vid B de gånger jag glömmer av att man kan blötlägga pappret först och på så vis i mångt och mycket slippa blodet alls, men det är också riskabelt eftersom det ökar risken för det du tog upp tidigare om att det eventuellt av misstag kan droppa bajsvatten på kläder och dylikt, eller t.o.m. rinna nerför skinkorna när man väl sitter ner och jobbar. Att stå är här inget alternativ pga risken för rinn nerför benen.
Hellre bajsigt än blodigt.
Darth Yoda
2015-12-05, 11:44
Det bästa är naturligtvis ändå att skita högst en gång om dagen och då precis innan dagens dusch, bara ta bort det värsta med papper först innan blodet kommer.
filmjölk
2015-12-05, 11:44
Hellre bajsigt än blodigt.
Jag håller inte med. Det negativa av att komma på sig själv med att lukta bajs tycker jag överstiger blodfläckar i kalsongerna och lätt smärta i stjärten.
Masterpan
2015-12-05, 11:55
Tycker det är väldigt smidigt att dra en baj innan duschen så kan man torka sig relativt milt för att sedan försäkra sig om att man blir helt ren i duschen
Dio: Gräv bara ur det värsta först, innan du fuktar toapappret och torkar vidare.
Mindre blod.
Tapatalk.
Förstår fortfarande inte hur ni kan fukta toapappret. Så länge det inte är sandpapper så får du rensa röven på korvat toapapper efteråt.
PureWhey
2015-12-05, 12:18
Köp babyservetter
Jag sitter då ner, lutar mig åt vänster och kommer då ner på höger sida, bakom och torkar bakåt. Tills det är helt rent. Big no no att torka framåt.
Jag använder babywipes. Inte det som var min undring.
delta_mats
2015-12-05, 12:47
Era noobs! Doppa toapappret under varmt rinnande vatten. Det är som ljuv musik för röven!
Får jag bromsspår och luktar bajs vet jag att det är dags att ta bort hårväxten kring anus. Jag tror att bajset fastnar där vid torkning och orsakar detta.
Kan även vara en klassisk mudbutt, det är ingen lek.
Rövdusch alla dagar i veckan säger jag.
Darth Yoda
2015-12-05, 13:31
Köp babyservetter
Har servetter som tar död på svininfluensa, men har inte vågat dra dom i röven ännu. Borde kunna vara en bra idé om dom nu inte svider utav helvete i analen.
Sparven från Minsk
2015-12-05, 13:31
Ståendes såklart. Hur ska man annars komma åt ordentligt..
Darth Yoda
2015-12-05, 13:38
Rövdusch alla dagar i veckan säger jag.
Min erfarenhet säger att detta inte funkar jättebra på det sista sittandes i skrevorna. Vad man får då är en rinnande röv bestående av kanske 5-procentigt bajsvatten. Detta innebär nog viss risk för odör efteråt.
Kanske lika bra att göra som vissa araber som ju sticker in ett finger i området och rensar. Hade en gång en samboende kille som en gång kom fram och tog i hand, varpå han sa att han torkat sig med högern just denna gång för att kunna utsätta mig för detta handtag. Jag hade då innan skämtat lite med honom om hans rutin gällande vänsterhanden, så fick kanske skylla mig själv.
Agitator
2015-12-05, 14:20
Hur många pb:n snittar du per bajsning, 8? Använder du utrustning också? Papper osv, raaaaaaaaaaaw ska det va.
Hur man bajsar eller torkar är ingen prestation. För dig kanske det är det :em:
5 pbn kvar till 160 btw, se om de går innan året är slut.
Min erfarenhet säger att detta inte funkar jättebra på det sista sittandes i skrevorna. Vad man får då är en rinnande röv bestående av kanske 5-procentigt bajsvatten. Detta innebär nog viss risk för odör efteråt.
Kanske lika bra att göra som vissa araber som ju sticker in ett finger i området och rensar. Hade en gång en samboende kille som en gång kom fram och tog i hand, varpå han sa att han torkat sig med högern just denna gång för att kunna utsätta mig för detta handtag. Jag hade då innan skämtat lite med honom om hans rutin gällande vänsterhanden, så fick kanske skylla mig själv.
Min erfarenhet efter 7 års rövduschande säger att det blir skinande rent. Det gäller att träffa mitt i prick, med rätt vinkel.
mangemani
2015-12-05, 16:05
rövduschande? alltså efter toabesöket, av med byxor/kallingar och in i duschen och spola rent? gör ni så när ni är hos vänner/bekanta/obekanta också? hur blir det på krogen och andra uteställen isf där det inte finns någon dusch? klarar ni er tills ni kommer hem?
PureWhey
2015-12-05, 16:22
Har servetter som tar död på svininfluensa, men har inte vågat dra dom i röven ännu. Borde kunna vara en bra idé om dom nu inte svider utav helvete i analen.
Lol. Jag köper vanliga på ICA.
Har man problem med hemoröjder bör man främst se över kosten. Att slipa på torktekniken gör ingenting åt den grundläggande orsaken. Lösningen är att äta så att minimalt med skit produceras. Fibrer bör alltså uteslutas ur kosten.
Bra information finns här:
https://www.gutsense.org/gutsense/the-causes-of-hemorrhoids-and-anal-fissures.html
Diomedea exulans
2015-12-06, 10:10
Har man problem med hemoröjder bör man främst se över kosten. Att slipa på torktekniken gör ingenting åt den grundläggande orsaken. Lösningen är att äta så att minimalt med skit produceras. Fibrer bör alltså uteslutas ur kosten.
Bra information finns här:
https://www.gutsense.org/gutsense/the-causes-of-hemorrhoids-and-anal-fissures.html
Tack!
filmjölk
2015-12-06, 10:12
Tack!
Du ser, återigen en orsak att sluta vara vegan.
Diomedea exulans
2015-12-06, 10:29
Du ser, återigen en orsak att sluta vara vegan.
Ja. Fast nu när jag läser igenom det så står det att man ska undvika fiber för att inte bli hård i magen... Mitt problem är snarare att jag alltid är lös i magen, så jag behöver nog mycket fiber ändå.
Jag kom på en sak till: Jag borde kanske sluta styrketräna? Det står ju att det är viktigt att inte göra en "tryck-ut-bajs"-anspänning?
filmjölk
2015-12-06, 10:38
Ja. Fast nu när jag läser igenom det så står det att man ska undvika fiber för att inte bli hård i magen... Mitt problem är snarare att jag alltid är lös i magen, så jag behöver nog mycket fiber ändå.
Glutenintolerant?
Diomedea exulans
2015-12-06, 10:40
Glutenintolerant?
Är alltid lös i magen. Testade att låta bli kaffe helt, men jag fortsatte kissa ur arslet som vanligt. Det enda som verkar funka någorlunda är att bara äta sallad + magert kött. Då blir bajskorvarna små, svarta och sällan förekommande.
Att du har blödande hemoröjder är ett kvitto på att du äter fel. Överskott av fibrer kan orsaka förstoppning men att reducera fiberintaget gör man primärt för att producera mindre voluminösa bajskorvar. Ju större dina skitkorvar är, desto mer förvärrar du dina hemoröjder. Förstoppning är andra sidan av samma blodiga mynt. Att undvika mjölk, ost, vete, och ris kan därför också vara en god idé.
King Grub
2015-12-06, 10:45
Har du alltid riktig diarré bör du uppsöka läkare. Samma sak om avföringen är svart. Det kan vara blod, och inte blod nära utgången heller, utan lång inifrån, där man inte vill ha blod komma från.
Diomedea exulans
2015-12-06, 10:50
Att du har blödande hemoröjder är ett kvitto på att du äter fel. Överskott av fibrer kan orsaka förstoppning men att reducera fiberintaget gör man primärt för att producera mindre voluminösa bajskorvar. Ju större dina skitkorvar är, desto mer förvärrar du dina hemoröjder. Förstoppning är andra sidan av samma blodiga mynt. Att undvika mjölk, ost, vete, och ris kan därför också vara en god idé.
Har du alltid riktig diarré bör du uppsöka läkare. Samma sak om avföringen är svart. Det kan vara blod, och inte blod nära utgången heller, utan lång inifrån, där man inte vill ha blod komma från.
Mer specifikt är jag nog lös i magen ca 80 % av gångerna. Har varit hos läkare, de hittade inget fel. Har inte direkt hittat någon koppling mellan mat och avföringens art heller, utom att det verkar hjälpa att deffa på nästan uteslutande grönsaker och nötkött, kyckling och fisk, vilket var rätt längesen jag gjorde nu. Möjligt att kaloriunderskottet i sig hjälper. För mycket kaffe förvärrar också lösheten.
Tänkte precis fråga om kaffe dio, prövat att helt sluta med det?
Diomedea exulans
2015-12-06, 11:52
Tänkte precis fråga om kaffe dio, prövat att helt sluta med det?
Javisst. Att dricka lite kaffe (1-4 koppar) har samma effekt som att dricka inget kaffe alls. Dricker jag för mycket kaffe blir det värre.
filmjölk
2015-12-06, 12:26
Mer specifikt är jag nog lös i magen ca 80 % av gångerna. Har varit hos läkare, de hittade inget fel. Har inte direkt hittat någon koppling mellan mat och avföringens art heller, utom att det verkar hjälpa att deffa på nästan uteslutande grönsaker och nötkött, kyckling och fisk, vilket var rätt längesen jag gjorde nu. Möjligt att kaloriunderskottet i sig hjälper. För mycket kaffe förvärrar också lösheten.
Grönsaker, frukt, bär, nötter, kyckling, fläsk, fisk och ägg är en nyttig och miljövänlig diet som din mage troligtvis skulle må bra av.
Minikubik
2015-12-06, 14:28
Känner du att det blir värre av somliga saker? Exempelvis mkt fett, bröd osv? Testat probiotika för magen, eller mat som främjar maghälsa? Mycket stressad?
Låter som ulcerös kolit eller krohns.
Diomedea exulans
2015-12-06, 15:41
Känner du att det blir värre av somliga saker? Exempelvis mkt fett, bröd osv? Testat probiotika för magen, eller mat som främjar maghälsa? Mycket stressad?
Jag har försökt litegrann att utröna vilka matvaror som orsakar det, men jag får ingen ordning på det. Det händer att jag äter en viss mat, säg tunnbröd, och två timmar senare producerar ett gäng korvar som är så fina att man hade kunnat ställa ut dem på Louvren, tänker "Yes! Nu har jag löst gåtan! Jag ska äta tunnbröd varje dag!", för att en timme senare gå på dass och klämma ut ett monsunregn, och min teori skiter sig.
Stress känner jag mycket av. Är en stereotyp konstnär med massor själslig smärta. Har även ett jobb som bara är snäppet mindre ångestframkallande än manlig prostitution, och dessutom ger mindre betalt.
Låter som ulcerös kolit eller krohns.
Tack för tipset, nu har jag en grej till att utforska innan vårdgarantin är slut.
Minikubik
2015-12-06, 16:13
Jag har försökt litegrann att utröna vilka matvaror som orsakar det, men jag får ingen ordning på det. Det händer att jag äter en viss mat, säg tunnbröd, och två timmar senare producerar ett gäng korvar som är så fina att man hade kunnat ställa ut dem på Louvren, tänker "Yes! Nu har jag löst gåtan! Jag ska äta tunnbröd varje dag!", för att en timme senare gå på dass och klämma ut ett monsunregn, och min teori skiter sig.
Stress känner jag mycket av. Är en stereotyp konstnär med massor själslig smärta. Har även ett jobb som bara är snäppet mindre ångestframkallande än manlig prostitution, och dessutom ger mindre betalt.
Tack för tipset, nu har jag en grej till att utforska innan vårdgarantin är slut.
Om du funderar på det, ser du själv något samband mellan stress och ångest och magen? Har du smärta eller är orolig i magen?
https://youtu.be/YbYWhdLO43Q
Diomedea: En liten instruktionsvideo för hur man ska bajsa för optimal tömning och minskning av hemorrojdtinducerande avföringsmekanik.
Bästa är förstås att sitta med fötterna på toaringen i ryckposition, och ha med ett kvastskaft in på dass för att nöta teknik och rörlighet i Klokov-press samtidigt.
Herman H
2015-12-06, 18:25
Vi har just nu 89 vettiga sittorkare men lyckats hysa 20 smutsiga ståtorkare! Ni ståtorkare bör omedelbart söka hjälp för at bli normala.
Diomedea exulans
2015-12-07, 08:48
Om du funderar på det, ser du själv något samband mellan stress och ångest och magen? Har du smärta eller är orolig i magen?
Brukade aldrig ha det, men de senaste veckorna har det hänt några gånger att jag fått ont i magen pga ångest. Onödig skill att aquirea så här sent i livet, tycker jag.
https://youtu.be/YbYWhdLO43Q
Diomedea: En liten instruktionsvideo för hur man ska bajsa för optimal tömning och minskning av hemorrojdtinducerande avföringsmekanik.
Det där var det bästa jag någonsin sett.
Känns kanske onödigt att lägga pengar på en Squatty Potty, men man borde kunna sätta fötterna på vilken annan upphöjning som helst. Eller helt enkelt lyfta dem.
Bästa är förstås att sitta med fötterna på toaringen i ryckposition, och ha med ett kvastskaft in på dass för att nöta teknik och rörlighet i Klokov-press samtidigt.
Bra, jag har länge letat efter en ursäkt att ta med ett kvastskaft till jobbet.
Starvation
2015-12-07, 10:54
Det enda probiotika gjorde för mig var att bilda enorma mängder gas. Verkar inte gjort något annat.
Illustrerar med bild
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xlt1/v/t1.0-9/12341318_10154383807135476_9064698311924002879_n.j pg?oh=a61abaf5dad87ab19bbffdb9370572a1&oe=56D4F1AC
King Grub
2015-12-07, 11:37
http://i.imgur.com/bJ3d0cj.gif
Diomedea exulans
2015-12-07, 15:47
Förresten, jag kom på att jag läste om någon sönderavlad hundras som hade problem med ryggslutet, och vars ryggproblem ofta ledde till att hunden hade problem med att kontrollera blåsa och tarm, eftersom nerverna däromkring kom i kläm eller hur det nu var. Jag undrar om mina egna bekymmer kan vara av liknande natur? Jag har mängder av ryggproblem, och ibland när jag gör något som gör att jag får ont i nedre rygg så blir jag samtidigt nödig.
Jokester
2015-12-07, 17:22
Man har en bägare på toan som fylls med vatten och tvål man sedan använder för att skvätta och tvätta rent, räcker sedan med att dutta med en bit papper för att bli ren och torr.
Förresten, jag kom på att jag läste om någon sönderavlad hundras som hade problem med ryggslutet, och vars ryggproblem ofta ledde till att hunden hade problem med att kontrollera blåsa och tarm, eftersom nerverna däromkring kom i kläm eller hur det nu var. Jag undrar om mina egna bekymmer kan vara av liknande natur? Jag har mängder av ryggproblem, och ibland när jag gör något som gör att jag får ont i nedre rygg så blir jag samtidigt nödig.
Det är något dom kollar vid diskbråck när nervsmärta/påverkan är kraftig (hade dubbla diskbråck med klämda nerver). Är nerverna som reglerar blåsa tarm påverkade blir det operation direkt eftersom man kan få bestående inkontinens. Så inte helt orimligt att du retar någon nerv där nere :-D..
Slackin' 4 Life
Agitator
2016-02-15, 22:50
För er som gillar wet wipes.
TgHVO-RZ8c4?list=PLuKg-WhduhkksJoqkj9aJEnN7v0mx8yxC
På tal om rump-duschslangar på toa.. Jag var i Thailand nyss, i Asien är ju sådana slangar och ett hål i golvet standard även om det i turistområdena i Thailand är vanliga toaletter för det mesta. Men där det väl är ett hål i golvet och en rumpeslang finns heller i princip aldrig något toalettpapper. Efter en lös mage så fick jag besöka just ett sådant utrymme lite akut under en dag på stranden, tack och lov hade jag bara badbyxor på mig för när jag skulle börja duscha då fick jag känna på ett oreglerbart vattentryck på 5bar upp i anus. Jag kan säga som så att stjärten blev iallafall ren och fin, men jag kan inte med ord beskriva hur glad jag är att jag inte hade kläder på mig i detta ögonblick. Jag tog ett bad omgående efter detta, jag badade mycket länge.
På tal om rump-duschslangar på toa.. Jag var i Thailand nyss, i Asien är ju sådana slangar och ett hål i golvet standard även om det i turistområdena i Thailand är vanliga toaletter för det mesta. Men där det väl är ett hål i golvet och en rumpeslang finns heller i princip aldrig något toalettpapper. Efter en lös mage så fick jag besöka just ett sådant utrymme lite akut under en dag på stranden, tack och lov hade jag bara badbyxor på mig för när jag skulle börja duscha då fick jag känna på ett oreglerbart vattentryck på 5bar upp i anus. Jag kan säga som så att stjärten blev iallafall ren och fin, men jag kan inte med ord beskriva hur glad jag är att jag inte hade kläder på mig i detta ögonblick. Jag tog ett bad omgående efter detta, jag badade mycket länge.
Haha!
Hände exakt samma för mig. Fast på hotellet var det bättre standard med riktigt toalett med papper. Använde dock slangen ändå, spruta anus och sen var det bara att torka en gång för att bli torr. Helt rent papper, inget ömt anus, fantastiskt!
Diomedea exulans
2016-02-16, 11:18
Jag fattar inte hur ni som använder slangen klarar det utan att det rinner ner längs benen.
Jag fattar inte hur ni som använder slangen klarar det utan att det rinner ner längs benen.
Du sitter ner, och prickar bara anus. Rann lite längs skinkorna, men inget på benen.
Diomedea exulans
2016-02-16, 11:35
Du sitter ner, och prickar bara anus. Rann lite längs skinkorna, men inget på benen.
Lyckades aldrig få till det när jag var i Indonesien. Det var bara att torka och slänga pappret i papperskorgen. *spy*
För er som gillar wet wipes.
TgHVO-RZ8c4?list=PLuKg-WhduhkksJoqkj9aJEnN7v0mx8yxC
Skönt att veta att jag får något för mina skattepengar iaf.
Nog fan kan man lära sig att sikta med rövsprutan. Om man nu inte håller den en halvmeter från själva bulls eye. Öva!
Jag har också en anekdot från Asien. Hade toa paus i en restaurang vid gränsen mellan Malaysia och Thailand och jag kände hur det började bubbla, NEJ NEJ NEJ jag vill inte sitta halvt nerskiten i en mini buss i 8 timmar. Stegade in på toan och det var nog det vidrigaste jag varit med om, och det är inte dåligt med tanke på att jag rört mig mycket i regionen. Tror inte just denna städats sen den blev byggd på typ 80 talet. Hål i golvet och otroligt smutsigt. Det var bara att knäböja ner och blunda och be. Dock så var det falskt alarm mer eller mindre vad som följde var en typ klassisk svensk havregryns och rågbröd session, fast och cleant. Väldigt konstigt men tror aldrig jag varit så lättad. Fanns varken papper eller dusch kan jag tillägga och då skulle dom ha betalt dessutom...
Agitator
2016-02-16, 17:14
Alltså, det måste spridas en hel del skit runt/på er när ni sprutblästrar området.
För att inte tala om miljön som allt sker i.
Nej tack.
I mitt fall rann det inte längs benen, det sprutade överallt :hbang:
Å andra sidan hade jag som sagt inget val..
Alltså, det måste spridas en hel del skit runt/på er när ni sprutblästrar området.
För att inte tala om miljön som allt sker i.
Nej tack.
Hur mycket skit har du i anus egentligen? Inget skit flyger omkring, bara en härlig anusdusch som gör allt skinande rent.
Men till vardags torkar jag vanligt, då jag inte har alternativet. Enligt mig mycket mer ohygieniskt. Torka bajs ur röven med papper, smeta runt det tills hinnan är tillräckligt torr för att inte synas. Rätt vidrigt egentligen.
Nog fan kan man lära sig att sikta med rövsprutan. Om man nu inte håller den en halvmeter från själva bulls eye. Öva!
Jag har också en anekdot från Asien. Hade toa paus i en restaurang vid gränsen mellan Malaysia och Thailand och jag kände hur det började bubbla, NEJ NEJ NEJ jag vill inte sitta halvt nerskiten i en mini buss i 8 timmar. Stegade in på toan och det var nog det vidrigaste jag varit med om, och det är inte dåligt med tanke på att jag rört mig mycket i regionen. Tror inte just denna städats sen den blev byggd på typ 80 talet. Hål i golvet och otroligt smutsigt. Det var bara att knäböja ner och blunda och be. Dock så var det falskt alarm mer eller mindre vad som följde var en typ klassisk svensk havregryns och rågbröd session, fast och cleant. Väldigt konstigt men tror aldrig jag varit så lättad. Fanns varken papper eller dusch kan jag tillägga och då skulle dom ha betalt dessutom...
Haha, det där är så typiskt Asien. Kompisen blev magsjuk på en 12h bussresa genom Thailand för 8 år sedan, i princip så fort vi gick på bussen blev han dålig. Spenderade mer eller mindre hela resan på en 1kvm stor ``toalett´´. Ett hål i golvet, inget vatten, inget papper, inget ljus...
Haha, det där är så typiskt Asien. Kompisen blev magsjuk på en 12h bussresa genom Thailand för 8 år sedan, i princip så fort vi gick på bussen blev han dålig. Spenderade mer eller mindre hela resan på en 1kvm stor ``toalett´´. Ett hål i golvet, inget vatten, inget papper, inget ljus...
Fyfan vilken mardröm. Har suttit på dom där 12 timmars buss resorna ett otal gånger, hade som regel att jag aldrig åt något just för att jag inte vill hamna i samma situation som din kompis.
Hur mycket skit har du i anus egentligen? Inget skit flyger omkring, bara en härlig anusdusch som gör allt skinande rent.
Men till vardags torkar jag vanligt, då jag inte har alternativet. Enligt mig mycket mer ohygieniskt. Torka bajs ur röven med papper, smeta runt det tills hinnan är tillräckligt torr för att inte synas. Rätt vidrigt egentligen.
Att duscha röven med vatten är ju väldigt mycket mer hygieniskt och fräscht. Att som vi västerlänningar torka bort bajshinnan och vara nöjd så är ju egentligen ganska ociviliserat :d
Dessutom sparar man ju på miljön, särskilt de där gångerna man får torka sig med en halv rulle för det aldrig verkar bli rent. Var det inte Filip och Fredrik som diskuterade detta och jämförde en otorkbar röv med "Pojken med guldbyxorna" :laugh:
Kan någon förklara hatet mot ståtorkandet? Jag har helt missat dess ursprung.
Förlåt för trådbumpen, men måste bara medge att det där kan ske.
Precis hemkommen från Milano. Drog på en rätt redig fylla ena kvällen, och kom hem skitnödig till hotellrummet. Märkte att det fanns en slang, och började skölja röven. Sånt jävla tryck i den pjäsen, skvätte fan vatten och bajs överallt. Hela min arm blev blästrad med skit, och fick sanera min klocka då den fick bajs över hela armbandet. Riktigt vidrig syn. Torkade enbart med papper resten av vistelsen.
shadowfire
2016-05-11, 21:24
Ett argument till att inte torka sig sittandes är om man har husvagnstoalett.
Har haft en nu när jag renoverade badrummet och lärde mig det den hårda vägen då jag sonika välte med toaletten.
Den är så pass instabil att förflyttar man tyngdpunkten till endera skinkan, så välter hela schablaket.
svenbanan
2016-05-11, 22:08
Så man kan välja mellan bajsblästring (om man kör med slang) eller bajsbad (om man kör sittorkning).
Jag tror jag håller mig ett tag till.
Sohlsken
2016-05-11, 23:27
Fantastisk tråd!
Sittandes, typ. Mitt hus är en förväxt amerikansk husvagn, så det är en toalett man spolar med foten. Alltså samlas diverse avföring och urin i ett snällt väntande tillstånd och vill gärna göra bekantskap med händerna och, i makens fall, testiklar.
Det har krävts övning, men jag har lärt mig att spola innan jag torkar mig. För övrigt lyfter jag upp högersidan så högt det går, sedan applicerar jag papper.
Skiter gör jag med fötterna uppe på kanten på utsidan duschen. Samma princip som en squatty potty och nog fan har jag inte varit halvfärdig en enda gång sedan vi köpt husvagnen. På vanliga hemmatoaletter tar jag till den vanligtvis närvarande badrumsmattan.
Det går alldeles utmärkt att rulla ihop och ha fötterna ovanpå.
There you go, ännu en kvinna har bidragit.
Ps: torkar mot ryggen. Vagina + bajs = inget jag vill uppleva någonsin.
en mer intressant förteelse är folk som knusslar ihop toapappret istället för att vika. Jag tar två blad som jag lägger över varnadra x 2. sen kör jag wetwipe på det. oerhört fräscht. jag har alltid med mig ett 10 pack wetwipes när jag går utanför lägenheten.
Ignatius72
2016-05-12, 13:39
Ett argument till att inte torka sig sittandes är om man har husvagnstoalett.
Har haft en nu när jag renoverade badrummet och lärde mig det den hårda vägen då jag sonika välte med toaletten.
Den är så pass instabil att förflyttar man tyngdpunkten till endera skinkan, så välter hela schablaket.
Finns ju olika sittekniker också. I princip så kan du sitta lika tungt med båda skinkorna och sätta in näven mellan pungen och låret och swipa. Har du långa armar kan du göra samma sak fast handen bakom ryggen och tredje varianten är att luta tyngdpunkten på en och swipa från sidan.
Diskutera i mindre grupper och öva på varandra.
Ni är störda. Allt annat än att sitta ned och först torka med papper/våtservett är åt helvete fel. Undantag om man är utomlands och det inte finns vanliga toaletter.
PureWhey
2016-05-12, 14:40
Ni är störda. Allt annat än att sitta ned och först torka med papper/våtservett är åt helvete fel. Undantag om man är utomlands och det inte finns vanliga toaletter.
+1 cofffee
Fantastisk tråd!
Sittandes, typ. Mitt hus är en förväxt amerikansk husvagn, så det är en toalett man spolar med foten. Alltså samlas diverse avföring och urin i ett snällt väntande tillstånd och vill gärna göra bekantskap med händerna och, i makens fall, testiklar.
Det har krävts övning, men jag har lärt mig att spola innan jag torkar mig. För övrigt lyfter jag upp högersidan så högt det går, sedan applicerar jag papper.
Skiter gör jag med fötterna uppe på kanten på utsidan duschen. Samma princip som en squatty potty och nog fan har jag inte varit halvfärdig en enda gång sedan vi köpt husvagnen. På vanliga hemmatoaletter tar jag till den vanligtvis närvarande badrumsmattan.
Menar du att det är en Airstream du bor i?
Har alltid varit sittorkare, men har på senaste laborerat med en hybrid, man gör grovgörat sittandes, men sen kör man lite finesstorkning ståendes, man har fått bort allt utanför så att säga, men sen ställer man sig upp med papper i handen går från valfri sida, särar skinkan och in med sleven i grytan, trycker liksom in lite i anus så man absorberar det som finns även i kanten (Y), inte ett finger in i anus, bara så att det öppnar sig lätt.
Jag brukar dansa och hoppa runt så allt åker ut, ungefär som King grubs gamla Avatar.
PureWhey
2016-05-12, 15:14
Fantastisk tråd!
Kan du ta kort på ditt hem? *popcorn*
filmjölk
2016-05-12, 15:28
Är inte så farligt. Jag har jobbat extra i äldrevården och tvättat bajs ur många vaginor i mina dagar. De yttre delarna använder du en tvättlapp, lite tvål och ljummet vatten. För själva hålet gör du en slags "micropenis" av hoprullad tvättlapp, sticker in, skruvar runt försiktigt och får ut bajset.
Lättast utförs detta i duschen, du gör ju isåfall det på dig själv så du slipper att damen du försöker tvätta stönar, pratar snusk och försöker ta dig på ballen samtidigt (vilket försvårar uppgiften markant.)
Är inte så farligt. Jag har jobbat extra i äldrevården och tvättat bajs ur många vaginor i mina dagar. De yttre delarna använder du en tvättlapp, lite tvål och ljummet vatten. För själva hålet gör du en slags "micropenis" av hoprullad tvättlapp, sticker in, skruvar runt försiktigt och får ut bajset.
Lättast utförs detta i duschen, du gör ju isåfall det på dig själv så du slipper att damen du försöker tvätta stönar, pratar snusk och försöker ta dig på ballen samtidigt (vilket försvårar uppgiften markant.)
Vad i helvete :laugh:
Sohlsken
2016-05-12, 16:50
Menar du att det är en Airstream du bor i?
Nej, jag gillar att ha utrymme och har ingen dragning till att betala multum för att se snajdig ut.
Kan du ta kort på ditt hem? *popcorn*
Ännu bättre, jag kan skicka en länk till bild och en länk till en interaktiv rundvandring.
Min är en Jayco Eagle 321RLDS, årsmodell 2015.
Bild på utsidan (våran ser exakt likadan ut): https://searchrvexchange.com/wp-content/uploads/sites/9/2014/12/2015-eagle-321rlds-cg0058-7-748x465.jpg
Interaktiv rundvandring: http://www.jayco.com/virtual-tour.php?id=2276
Nej, jag gillar att ha utrymme och har ingen dragning till att betala multum för att se snajdig ut.
Ännu bättre, jag kan skicka en länk till bild och en länk till en interaktiv rundvandring.
Min är en Jayco Eagle 321RLDS, årsmodell 2015.
Bild på utsidan (våran ser exakt likadan ut): https://searchrvexchange.com/wp-content/uploads/sites/9/2014/12/2015-eagle-321rlds-cg0058-7-748x465.jpg
Interaktiv rundvandring: http://www.jayco.com/virtual-tour.php?id=2276
Länken funkar inte? Googling:
N6wmMu5VJUM
Varför trailer park home, dock?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.