Zekhum
2015-11-27, 20:42
Hej,
Tänkte att jag skulle delge er min deff-plan och hoppas på konstruktiv kritik från någon kunnig :)
Jag har för övrigt tränat mer eller mindre hela mitt liv, dock aldrig tagit det lika seriöst som jag gör nu utan mer sett det som en hobby. Under de senaste 6 månaderna har jag verkligen arbetat in en "Do it errrday mentalitet" som hållit i sig än så länge.
Kosten har aldrig varit min starka sida utan har kunnat pumpa gym i 1.5 timmar för att sedan slänga i mig en en svettig pizza. Men nu är det slut med det, så till mitt mål.
Mål: Från 20% BF ner till cirka 8-10% och samtidigt behålla så mycket muskelmassa som bara möjligt. Det får helt enkelt ta så lång tid det vill.
Plan: Denna var väl lite svårare än att sätta målen men här kommer den,
Träning:
Måndag, Axlar
Tisdag, Cardio & Ben
Onsdag, Bicep & triceps
Torsdag, Cardio & Mage
Fredag, Bröst
Lördag, Rygg
Söndag, Cardio & Mage
Kost,
08.00 5 ägg på morgonen tillsammans med en proteinshake
10.30 Tonfisksallad
13.30 Minikeso
16.00 Tonfisksallad
18.00 Proteinshake -> ner till gymmet
20.30 Tonfisk/kycklingsallad
Jag förstår givetvis att mängden mat vid varje tillfälle är helt avgörande, tyvärr är jag dålig på att estimera antal KCAL men utgår från att det inte är särskilt mycket i tonfisk och sallad.
Vad säger ni? Bör jag förändra min plan eller är det något att hålla sig till?
Tänkte att jag skulle delge er min deff-plan och hoppas på konstruktiv kritik från någon kunnig :)
Jag har för övrigt tränat mer eller mindre hela mitt liv, dock aldrig tagit det lika seriöst som jag gör nu utan mer sett det som en hobby. Under de senaste 6 månaderna har jag verkligen arbetat in en "Do it errrday mentalitet" som hållit i sig än så länge.
Kosten har aldrig varit min starka sida utan har kunnat pumpa gym i 1.5 timmar för att sedan slänga i mig en en svettig pizza. Men nu är det slut med det, så till mitt mål.
Mål: Från 20% BF ner till cirka 8-10% och samtidigt behålla så mycket muskelmassa som bara möjligt. Det får helt enkelt ta så lång tid det vill.
Plan: Denna var väl lite svårare än att sätta målen men här kommer den,
Träning:
Måndag, Axlar
Tisdag, Cardio & Ben
Onsdag, Bicep & triceps
Torsdag, Cardio & Mage
Fredag, Bröst
Lördag, Rygg
Söndag, Cardio & Mage
Kost,
08.00 5 ägg på morgonen tillsammans med en proteinshake
10.30 Tonfisksallad
13.30 Minikeso
16.00 Tonfisksallad
18.00 Proteinshake -> ner till gymmet
20.30 Tonfisk/kycklingsallad
Jag förstår givetvis att mängden mat vid varje tillfälle är helt avgörande, tyvärr är jag dålig på att estimera antal KCAL men utgår från att det inte är särskilt mycket i tonfisk och sallad.
Vad säger ni? Bör jag förändra min plan eller är det något att hålla sig till?