Visa fullständig version : Hur långt har du som mest haft, tidsmässig, till gymmet?
Diomedea exulans
2015-11-18, 08:35
Jag undrar alltså hur lång tid det som mest, på regelbunden basis, har tagit för dig att ta dig från din ytterdörr till gymmets ytterdörr. Förresten, skriv gärna ner hur långt det tagit på oregelbunden basis också, kan vara kul att läsa någon historia om någon som droppats i en djungel och varit tvungen att vandra två dygn för att få köra knäböj.
Skriv gärna även ner hur lång tid det tar för er att ta er till gymmet i dagsläget, och vad ni tänker om det. Jäklar, blev en herrans massa optional extras nu, men vad gör väl det.
För egen del var det 45 minuter, om jag minns rätt. Var tvungen att åka spårvagn. Dock tycker jag om att läsa på vagnen, och hade periodkort, så det var ingen stor uppoffring. Idag bor jag ungefär 15 minuters promenad från gymmet, vilket känns som alldeles runt knuten.
Så, varsågoda, sätt igång och skryt om hur hardcore ni är som får gå genom eld och vatten för att gymma, eller skryt om hur avslappnade och sköna ni är som inte går till gymmet om det ligger mer än 5 minuter bort. ;)
5 minuter med bil som längst. Nu har jag 3 minuters gång. Är inte så pass ambitiös att jag hade tränat om det var längre.
MackeJuve
2015-11-18, 08:53
Som mest: 10 minuter. De gånger jag har haft långt till gymmet har jag alltid haft bil(när jag bodde hemma och när jag bodde i Australien).
Nu: 10 minuter. Cyklar till gymmet.
Det finns gym närmare(ett potentiellt bra gym ligger 1-2 minuter bort från där jag bor) men jag har årskort som gäller några månader till på ett ställe. Trivs väldigt bra där också, finns gott om stänger, två platser för marklyft och fyra böjrack. Tror gymmet som ligger närmare har fokus på att ha mycket maskiner, det är vad jag har hört i alla fall, så kan de inte leverera samma möjligheter till fria vikter-träning så kommer jag nog vara kvar där jag är idag. Ha det varit 10 min till på cykel hade jag nog bytt gym redan.
Runt en timme, med lokaltrafik. 40 minuter pa en riktigt bra dag trafikmassigt. En buss som alltid spenderade mer tid stillastande an i rorelse foljt av tag.
MackeJuve
2015-11-18, 09:06
Glömde högstadietiden, då cyklade vi till gymmet en hel sommar. Tog väl 20 minuter. En gång sprang jag till gymmet, ~1,3 mil enkel väg, gymmade och sprang hem. Känns ju skapligt avlägset idag.
Minikubik
2015-11-18, 09:12
Hade ganska exakt 27 minuter med bil sommartid där jag bodde innan, hamnade väl på cirkus 40-45 på vintern beroende på ev snö. Nu ca 10 min med bil.
Diomedea exulans
2015-11-18, 09:12
Tror gymmet som ligger närmare har fokus på att ha mycket maskiner, det är vad jag har hört i alla fall, så kan de inte leverera samma möjligheter till fria vikter-träning så kommer jag nog vara kvar där jag är idag.
Sånt är drygt, byt inte är mitt råd!
I staden: 5 minuter med cykel. :d
På landet: 30 minuter med cykel. :(
Hade inte blivit så mycket träning på sommaren om jag inte köpt en skivstång och hantlar för några år sedan. :)
phattrance
2015-11-18, 09:22
3-4min promenad för mig
ARMSTARK
2015-11-18, 09:23
Aldrig haft mer än 10-15 minuter till gymet med bil. Rätt bra sträcka att cyckla eller springa också.
Trivs bra med nära till gymet och bra utrustning. Dock börjar fria vikterna fasas bort mer och mer pga fler maskiner. Får se hur långt de går men blir det för djävligt byter jag gym.
Red Apple
2015-11-18, 09:30
20 minuter till fots just nu. Men å andra sidan så ligger gymmet precis vid pendeln så det är smidigt att bocka av på vägen hem.
LoveMachine
2015-11-18, 09:36
45-60 minuter från ytterdörren tills dess att jag påbörjar min uppvärmning. Från jobbet så kan man dra bort 15 minuter vilket gör det lite er överkomligt. Det var betydligt smidigare när jag tränade på SAK, tio minuter från jobbet och fullt möjligt att träna på en långlunch. Men det blev för trångt och för struligt så nu tränar jag på STK och det är värt den extra restiden. Fast det är klart att det skulle vara skönt att hitta ett vettigt styrkelyftsgym närmare jobb och bostad. Jag hoppas på det nu när jag flyttar.
Linjedomarn
2015-11-18, 10:04
Som värst: 3km cykel -> Tåg 30 min -> Promenad 15 min
Just nu: 3km cykel
billmaier
2015-11-18, 10:11
Tränar på ett antal olika gym och tiden varierar mellan 2min gående och 30min med bil.
Gymmet jag tränar mest på tar det 2min att promenera till.
ca 45minuter dörr-dörr.
dagsläget ca 3minuters promenad
1 minut :) har gymmet i källaren på jobbet.
Ca 5-10 minuter beroende på tempo och vilken väg jag väljer. Den längre är något trevligare och känns kortare men är längre (har tagit klockan) så därför går jag oftast den kortare. Numera har jag däremot nästan helt övergått till att cykla eller åka inlines till gymmet för att dra ner på tiden. Har nedförsbacke nästan hela vägen dit så då är det skönt att bara rulla några minuter istället för att gå.
Som kortast har jag haft under en minut. Då behövde jag inte ha ens en tjocktröja trots att det var mitt i vintern. Träningsväska slapp jag också.
4-5 minuter med cykel, det händer rätt ofta att det blir något fel med cykeln så jag tvingas gå och då känns det som en evighet, nästan på gränsen att jag funderar på att skita i det.
Som längst har jag nog haft 15 minuter med cykel, men det är ju rakt genom stan då så det är lite extra krångligt med rödljus och allt.
Jobbigast är ju att cykla på vintern när det inte är plogat, fy fan vad många gånger man åkt i backen alltså :D Har lite roliga upp och nerförsbackar på vägen så där brukar det understyra rätt bra i vinterväder.
Under en kort tid hade jag gymkort inne i uppsala medan jag fortfarande bodde hos mamma ute på landet. Då blev det väl kanske totalt 50 min. Men jag tränade enbart i samband med plugg då, så i praktiken var det på vägen till bussen hem.
I dagsläget är det mest avlägsna gymmet jag brukar träna på ca 20 minuter med cykel, men dit åker jag mest för att jag även råkar jobba där ibland, så igen av praktiska skäl.
35-40 min från dörr med spårvagn tills dörren på gymmet när jag tränade på GKK.
Diomedea exulans
2015-11-18, 11:56
Ni har i genomsnitt närmare till gymmen än jag trodde. Förväntade mig många historier om entimmespendlande. Med tanke på att många pendlar långt till jobb, t ex. :)
Nu har jag 2 min gångväg :D Det är mer lagom.
Ni har i genomsnitt närmare till gymmen än jag trodde. Förväntade mig många historier om entimmespendlande. Med tanke på att många pendlar långt till jobb, t ex. :)
Vänta tills det kommer in nån från Norrland här, som får ta skoter över ett fjäll, simma över en älv och sen vandra 3 mil för att ta sig till gymmet.
LoveMachine
2015-11-18, 12:12
Vänta tills det kommer in nån från Norrland här, som får ta skoter över ett fjäll, simma över en älv och sen vandra 3 mil för att ta sig till gymmet.
Vi tar skotern över älven, funkar även de två veckorna då det inte ligger is.
20 minuter promenad är det längsta jag haft tidsmässigt.
Nu har jag 15min med bil. Kör jag direkt från jobbet är det ca 10min dörr till dörr.
Minst, ifall jag åkte hiss, 14 steg från dörrmatta till dörrmatta, men det blev bara fem sex besök på ett år ändå.
Som mest har det varit 2400 meter.
Minikubik
2015-11-18, 12:52
Får man pluspoäng om man gör resan kl 03:30 på morgonen innan man pendlar till jobb?
Diomedea exulans
2015-11-18, 12:56
Får man pluspoäng om man gör resan kl 03:30 på morgonen innan man pendlar till jobb?
Självklart, det är ju Shaolinmunkvarning på det.
Minikubik
2015-11-18, 12:58
Självklart, det är ju Shaolinmunkvarning på det.
Då ska jag skaffa mig en sån där tuff rock som dom har :d
1.5h ligger nog rekordet pa.
ChuckTesta
2015-11-18, 15:31
03:30? Då har man ju inte ens gått och lagt sig än. :Virro
Brukar åka direkt från jobb till gym, då är det 5 min med bil. Hemifrån så är det kanske 15-20 minuter beroende på trafik.
När man gick i gymnasiet hade jag dock 1 min vandring från skolan, rakt över vägen... och det var gratis för oss.. det var tider det :p
30-40 minuter dörr till dörr har varit standard dom sista åren. Värst har det varit att åka från jobbet till träning. Det kunde ta mellan 70-90 minuter. En av anledningarna till att jag köpte bil. Nu tar det 10 minuter hemifrån till träning och 30-40 minuter från jobbet till träning.
Minikubik
2015-11-18, 16:18
03:30? Då har man ju inte ens gått och lagt sig än. :Virro
Då är man uppe, har dragit i sig frulle och ska iväg för att mörda skrot
Gym just nu: 10 minuter från jobbet eller 10 minuter från hemmet.
Badminton/pingis just nu: 15 minuter med bil.
Längst: 20 minuter från hemmet, fast då låg det på väg från jobbet så det var egentligen bara fem minuters omväg.
Ganska lyxigt, kanske borde ta tillvara på det...
5-10 min med bil... dock har jag ett gym 1 minut gångavstånd från där jag bor men... det är enbart privatägt, dock varit inne där och önskat man kunde vara där istället..
Som längst: 25-30min med cykel. Tog ibland buss o kändes som fan hela kvällen bara poff försvann.
Just nu: 5min med cykel.
Vänta tills det kommer in nån från Norrland här, som får ta skoter över ett fjäll, simma över en älv och sen vandra 3 mil för att ta sig till gymmet."Norrland."
Tapatalk.
80minuter ungefär. Bodde utanför staden stor och åkte buss. Fick vandra 15min utöver bussresan.
Fungerade helt ok för det fanns inte ett skit att göra där jag bodde.
Mitt förra gym låg drygt 10 sekunders promenad bort från min port (och ja, jag är helt ärlig). Mitt nuvarande tar 10 minuter att ta sig till med cykel och lika länge med buss. Det är ganska jobbigt när det ösregnar, för jag pallar inte betala 40 spänn för att åka buss några minuter, så jag cyklar. Annars är det en ganska trevlig cykeltur, och är det inte alltför kallt så fungerar det som bra uppvärmning.
Det var väl när jag var ung och fortfarande bodde hemma som jag hade 50 minuters kommunal resväg till dåvarande gym, sedan 2006 har jag dock bott pinsamt nära mitt nuvarande gym, ca. 3 minuters gångväg hemifrån.
High1ander
2015-11-20, 04:06
Har haft ca 35 min buss + 10 min gång något år i USA. Annars har jag varit hyffsat bortskämd med ca 3-10 min gång (fast bäst fysik hade jag när jag just hade 35 min +10 min gång) :)
Man ser ut som Landström när man kommer fram.
Ont:
5 min cykel eller 15 min promenad.
Tar väl runt 25 minuter med bil när det inte är någon trafik och väglaget är bra, räknar med mer nu när vintern/halkan/snön kommer.
Egentligen inte säker på om trafiken i sig påverkar så värst mycket gällande tid men när dom höll på att bygga och fixa och stängde av en väg så tog det 30 minuter pga jag fick åka en omväg med irriterande många bilister och rödljus.
Innan tog det 4-10 minuter med bil till samma gym.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.