Logga in

Visa fullständig version : Mutant Mass gainer?

Ajiusa
2015-11-15, 15:21
Hej! Jag har tränat i ca ett år och är väldigt smal. Jag har väldigt svårt att få i mig mycket kalorier då jag går i skola och inte kommer hem förrän 5-6 tiden och då är man jävligt trött och inte sådär jätte pigg på att trycka i sig 2000 kalorier under 3-4 timmar innan man ska gå och lägga sig. Tänkte därför köpa mutant mass gainer som innehåller runt 1050 Kcal (260g) + de 6-7 dl mjölk man blandar ut det med (ca 300 kcal till)

Är det värt pengarna? Måste man ta den direkt efter träning eller funkar det runt 1-2 timmar efter? Och är den god eller är det som att dricka piss?

PureWhey
2015-11-15, 15:39
Det är inget magiskt med den gainern

Minikubik
2015-11-15, 15:55
Bör inte vara svårt att få i sig kalorier oavsett när du kommer hem. Planering, mellanmål och val av rätt sorts mat så ska det inte vara Några problemproblem. Kcal från bra mat toppar kcal från tillskott när som enligt mig. Med det sagt tycker jag mutant massa har en helt okej smak, men att dra fulla dosen var dag blir snabbt väldigt dyrt

King Grub
2015-11-15, 16:20
Ligger inte Mutant i domstol för spiking och falsk marknadsföring?

Minikubik
2015-11-15, 17:02

Vet inte om dom gått upp i rätten, men vet att det har varit prat om det. Fast kan inte yttra mig närmre då jag inte är insatt i ärendet

Ajiusa
2015-11-15, 19:39
Bör inte vara svårt att få i sig kalorier oavsett när du kommer hem. Planering, mellanmål och val av rätt sorts mat så ska det inte vara Några problemproblem. Kcal från bra mat toppar kcal från tillskott när som enligt mig. Med det sagt tycker jag mutant massa har en helt okej smak, men att dra fulla dosen var dag blir snabbt väldigt dyrt

Räknade på det och det är inte så dyrt,det kostar ca 23-24kr/dag om du tar full dos och det innehåller då ca 1000 kcal. Dock inte jag som betalar utan det är mina kära päron som får stå för det :)

Ja,jag förstår också att det är bättre med riktig mat pga vitaminer,fibrer,nyttiga fetter osv. Dock är det väldigt svårt för mig att få i mig det så en dag kan se ut typ såhär.

Frukost-
Yoghurt 500g - 300 kcal
Musli 150 kcal
ett glad mjölk 120 kcal
Totalt 570 kcal

Lunch:
2-3 bröd (skolmaten vi har är riktigt äcklig så brukar köpa ett par mackor) ca 600 kcal.
Totalt 600 kcal

Efter träning:
100g jordnötter - 550 kcal
Totalt 550 kcal

När jag kommer hem:
Mutant mass gainer 260g- 1050 kcal
6-7 dl mjölk 400kcal
Totalt: 1450 kcal

Vid 6-8 tiden:
Mammas middag, runt 500 kcal.

Totalt:
3700 kcal

Blir dock lite mycket,så kanske får blanda med vatten istället för mjölk,eller är det mycket godare med mjölk?

Ajiusa
2015-11-15, 19:40

Det där lät ju inte alls bra :/

Vad innebär spikning och vad är det de har ljugit om?
Och om inte Mutant mass är bra,vad finns det annars för bra mass gainers med runt 1000 kcal per dos?

King Grub
2015-11-15, 19:44
Spiking är när man tilllsätter billiga värdelösa aminosyror till t ex vassleprotein så det ser ut på näringsdeklarationen som om proteininnehållet i produkten är högt, medan man i själva verket dragit ner på det verksamma proteinet och "spikat" produkten med billigt skräp.

spoon
2015-11-15, 23:06
1100 kalorier på lunch och middag är för lite. Det är ju då som du ska äta. Serverad mat också som du inte behöver tillaga. Ät större portioner och drick mjölk till maten så kommer du upp i kalorier.

Tapatalk

Bärsärk
2015-11-15, 23:23
Jag skulle se upp för alla företag och produkter som marknadsför sig till tonåringar, eller som gör reklam som om det vore för barn.

Det är väl min åsikt om Mutant.

jonkii
2015-11-15, 23:27
Köp vanligt Whey och maltodextrin istället om du vill ha en gainer och blanda egen dos. Eller gör shake med typ proteinpulver, mjölk, banan, havregryn, jordnötssmör?

Ät större lunch och middag, ät skolmaten istället för mackor :) Kanske käka nötter och nån banan under förmiddagen? Kvällsfika? PB&J mackor?

Förundras över dom som har svårt att få i sig kalorier ibland, jag har verkligen inte det.

Bitchtit
2015-11-16, 18:12
Du behöver inte bry dig om kcal per dos, bara att ta flera "doser".
Alla gainers är i princip samma sak, maltodextrin , vassleprotein + ev socker och trams.

Tycker du ska försöka äta mer/kaloritätare mat så du inte behöver dricka så mycket gainer.

Ajiusa
2015-11-16, 18:31
Läste lite,så jag beställde Core Gainer från Svenskt kosttillskott igår,den ska tydligen vara bra :)

Spelar det någon roll när man tar mass gainer? För det låter som ren broscience att man måste ta den direkt efter träning för bästa resultat,fungerar det lika bra att ta den någon timme efter?

King Grub
2015-11-16, 18:59
fungerar det lika bra att ta den någon timme efter?

Ja. Proteinet stimulerar muskeluppbyggnaden lika bra en timme efter träning som direkt efter.

Det är bara kolhydrater från potatis eller majs och protein från mjölk i en gainer, inget man måste ta speciell hänsyn till.

DJJOHANSSON
2015-11-16, 21:05
Blendern, det bästa som har hänt mig.

Kvarg, havregryn, banan, proteinpulver och kanske en skvätt mjölk beroende på konsistensen.

Vill man lyxa till det så kan man byta ut kvargen mot glass.

Määng
2015-11-18, 15:39
Blendern, det bästa som har hänt mig.

Kvarg, havregryn, banan, proteinpulver och kanske en skvätt mjölk beroende på konsistensen.

Vill man lyxa till det så kan man byta ut kvargen mot glass.

+1 på allt.